Peutertopic

06-02-2018 18:53 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Afbeelding

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Tanden: peuter zijn gebit was dacht ik al voor zijn 2de verjaardag compleet :-? Iig niet laat daarna. Lijkt mij lastig om een peuter met doorkomende tanden te hebben. Niet dat je er wat aan kan doen maar onze baby/dreumes was dan echt niet te genieten.

Whoosadaisies: :hug: Ik vind het wachten met zwanger worden voor een huis heel vervelend en snap je. Het voelt voor mij als of ik incompleet ben. En ik heb het er met niemand over want ik heb toch al een kind? Ik ben na 5 jaar de pil niet geslikt te hebben net weer begonnen omdat ik op de pil dat verlangen minder had.

De huizenmarkt is hier verre van ok trouwens. Voor een mooi rijtjeshuis van 100m2 met een perceel van 150m2 betaal je gerust €400.000-450.000. En dan is de keuken oud, de badkamer lelijk en de tuin heeft een grote gore vijver :-| met ‘gedeeltelijk dubbel glas’.. voor vrijstaand, goed onderhouden of een grote tuin betaal je bij elke wens een ton meer.

Sneeuwbal: das vroeg! Hoe ging het vannacht?

Wij gaan meestal ook zonder peuter naar een huis kijken. Maar we willen nu gaan doorpakken met het huis en kunnen niet altijd zonder peuter op stap. Man had peuterdienst (.. Fuck waar is ie nou? Oh ze hebben een kelder..) en ik voerde de gesprekken/keurde het huis. Morgen gaan we naar 1 huis terug zonder peuter.

Envelop: is mega Nijntje terug?
Oeh spannend aapje! Hopelijk gaat het goed! Hoe oud is hij nu?

Verhuizen moet dr niet aan denken. Ze komen hier binnenkort alle kozijnen vervangen voor kunstof kozijnen dat vind ik al meer dan genoeg stress/rotzooi. Zeker omdat we een week voor onze vakantie op de planning staan, zal ook niet ;) Maaaarrr dan hebben we ook eindelijk onze openslaande deuren naar de tuin :yes:
Spannend Aapje, ik ben benieuwd hoe het gaat vandaag!

Glitter, voor jullie ook spannend met het huizen kijken. Het lijkt me erg lastig om je kinderwens opzij te moeten zetten omdat je geen geschikt huis hebt, zowel voor jou als Whoopsadaisies. Hopelijk kunnen jullie beide snel verder.
Wat een prijzen trouwens, randstad zeker?

Dochter lijkt hier niet helemaal zichzelf. Ze rommelt wat met het middagslaapje, slaapt 's nachts slecht en wordt voor haar doen heel vroeg wakker. En soms gaat ze opeens zonder reden in een hoekje zitten treuren. Op andere momenten is ze juist heel vrolijk en druk. Misschien maakt ze een ontwikkelingsprong door.
fiona2018 schreef:
07-05-2019 10:12
Spannend Aapje, ik ben benieuwd hoe het gaat vandaag!

Glitter, voor jullie ook spannend met het huizen kijken. Het lijkt me erg lastig om je kinderwens opzij te moeten zetten omdat je geen geschikt huis hebt, zowel voor jou als Whoopsadaisies. Hopelijk kunnen jullie beide snel verder.
Wat een prijzen trouwens, randstad zeker?

Dochter lijkt hier niet helemaal zichzelf. Ze rommelt wat met het middagslaapje, slaapt 's nachts slecht en wordt voor haar doen heel vroeg wakker. En soms gaat ze opeens zonder reden in een hoekje zitten treuren. Op andere momenten is ze juist heel vrolijk en druk. Misschien maakt ze een ontwikkelingsprong door.

Nee geen randstad :-? Brabant.. Maar we zoeken ook wel ‘mooie’ huizen uit. Voor ons mooi. Dus jaren 50/60 in een groene wijk.

Klinkt idd als een sprong. Leuk, dan kan ze straks weer nieuwe dingen :-D
Zoon is 2 jaar en 2 maanden.

Wij hadden dus niet echt een baby met doorkomendr tanden ;-). Eerste kwam week voor zijn 1e verjaardag.

Wij willen ook graag een huis kopen maar moet eerst weer nieuwe baan vinden. En dat maakt het lastig want als ik kies wat ik al gedaan heb is salaris hoger dus zoektocht makkelijker, maar als ik kies wat ik denk te willen is salaris lager en zoektocht lastiger.
Bij ons op het kdv is trouwens een leidster ontslagen en ze mag haar ‘uitwerktijd’ (de maanden na het ontslag, tot het vertrek) niet uitwerken. Ze werkte er al 10 jaar :-? Het was de leidster van onze peuter voor 2 dagen per week.

Het was een gek gesprekje met peuter hierover. Peuter snapte geen fluit van wat ik uitlegde. Iemand tips?
Aapje, bij jullie dus ook al langzaam doorkomende tanden. Dochter had ook pas laat haar eerste tand en het duurt ook zo lang voordat ze echt door zijn. Ze kan er echt maanden last van hebben. De laatste kiezen lijken nu te komen, maar die zou ze voor haar leeftijd ook al moeten hebben volgens mij. Het zal nog wel even duren.

Glitter, kun je niet gewoon zeggen dat ze ergens anders is gaan werken? Vreemd trouwens, waarom is ze ontslagen?
Wat raar. Dus op staande voet ontslagen?

Bij zoon zijn veel wisselingen op dit moment maar hebben we het eigenlijk niet over.

Ik dacht eigenlijk ook dat jij wel in de randstad zou wonen Glitter. Wij zoeken ook in Brabant maar een rijtjeshuis is met ons budget de max en zelfs die zijn momenteel zeldzaam.
GlitterCupcake schreef:
07-05-2019 10:30
Bij ons op het kdv is trouwens een leidster ontslagen en ze mag haar ‘uitwerktijd’ (de maanden na het ontslag, tot het vertrek) niet uitwerken. Ze werkte er al 10 jaar :-? Het was de leidster van onze peuter voor 2 dagen per week.

Het was een gek gesprekje met peuter hierover. Peuter snapte geen fluit van wat ik uitlegde. Iemand tips?
De kindjes hebben geen afscheid kunnen nemen? Wat raar zeg.

Ik woon ook in Brabant :)
Gebit: Hier moet ze alleen nog de tweede kies boven en onder.Verder compleet, nou op de linker snijtand tussen de voortand en hoektand na dan. De tandarts gaf aan dat ze hier weinig over kon zeggen en dat een röntgen om te kijken of die er zit voor het volwassen gebit geen zin heeft. De aanmaak van het volwassen gebit is nog niet bezig dus er zal dan niks te zien zijn op de foto.

Lastig Glitter. Wat heb je nu verteld dan? Zag je peuter haar erg graag? Denk dat ik het ook zou houden bij dat ze ergens anders is gaan werken. Vind wel een misser dat de organisatie het dan zo abrupt afbreekt. Ik zou als ouder wel nieuwsgierig zijn naar de reden van het ontslag.

Aanvulling: wat vertellen de andere leidsters aan de kinderen?
Aapje: ik dacht ook wel dat ik in de randstad zou wonen :-D Helaas heb ik een Brabander op de kop getikt. Maar God wat gaat alles hier langzaam..

Rosings :high5:

Kdv: Er is idd geen afscheid van de kindjes genomen. Ik weet niet of het op staande voet is maar ze was wel ineens weg. Normaal zou het mij niet interesseren waarom iemand ontslagen wordt maar dit gaat wel om iemand waar mijn kind 2 dagen per week onder de hoede was :-? Ik ga het nog wel vragen.

Peuter zag haar graag. Ik niet. Het was een bits type die te vaak te veel hooi op dr vork nam. Er was gewoon geen klik tussen ons. En ze reageerde vaak als of ze aangevallen werd, terwijl ik gewoon iets vroeg van hoe het plassen op het toilet ging of het slaapje. Met als gevolg dat ik niks meer vroeg. Peuter had het wel vaak over haar.

Ik heb tegen peuter gezegd dat de leidster elders is gaan werken en nu voor andere kindjes zorgt. Peuter wilde weten waar en of hij daar dan ook heen kon. Het leek te ingewikkeld voor hem.

Wat de andere leidsters zeggen weet ik niet, goede vraag :idee: De overige leidsters waren wel een tikje van slag.
GlitterCupcake schreef:
07-05-2019 11:34
Aapje: ik dacht ook wel dat ik in de randstad zou wonen :-D Helaas heb ik een Brabander op de kop getikt. Maar God wat gaat alles hier langzaam..
Ah zo. Ik ben echt Brabander in hart en nieren en mijn man ook :-).
1-Aapje schreef:
07-05-2019 12:13
Ah zo. Ik ben echt Brabander in hart en nieren en mijn man ook :-).

Ja dat zit diep bij Brabanders. Maar ik ben geïntegreerd hoor :heart:
Vanmorgen was het 6:15 gelukkig!

Allemaal Brabanders hier! Ik woon wel in de randstad. Hopelijk lukt het huis waar je voor de 2e keer gaat kijken glitter!

Zoon had geloof ik ook alle tanden al voor zn 2e. Lijkt me heel naar als dat nu ook nog komt.

En een leidster per direct weg. Snap dat dat heel lastig is om te begrijpen voor de peuters.
Maar lijkt me ook niet fijn voelen voor jou als ouder. Moet toch echt iets zijn ga je dan denken.
@Glitter: jullie wachten dus ook op jullie nieuwe huis voordat je voor een tweede zwangerschap wil gaan? Heb het hier wel eens met vriendinnen besproken, die (tweede) kinderwens, werd heel normaal gevonden. Verder krijgen we wel eens de vraag of we een tweede willen, en dan zeg ik ook gewoon dat we even wachten op het huis. Nu hoop ik niet dat we dan steeds vragen krijgen of het al raak is :P .

Het is overigens niet eens zo dat ons huidige huis niet geschikt is, er waren gewoon even genoeg veranderingen met eerst zoon, waarna ik 2x van baan gewisseld ben, en man dus onlangs ook. Qua huis hebben we zelfs nog even gekeken naar bestaande huizen zodat we sneller konden verhuizen :$ maar het nieuwbouwhuis was toch echt wel mooier...

@KDV: wat stom zeg, zonder uitleg ineens een leidster weg... Hier is het ook hard gewisseld in de afgelopen 2 jaren, werd er een nieuwe leidster geintroduceerd die je vervolgens niet meer zag :roll: . Het ging tot voor kort nog redelijk langs hem heen, maar gelukkig is de informatievoorziening inmiddels verbeterd. Op de groep van zoon zijn er nu een tijdje 2 vaste gezichten waar hij zich ook goed bij voelt, maar nu gaat er natuurlijk net 1tje met zwangerschapsverlof :bonk: (wel leuk voor haar uiteraard, haha).
happiness = reality - expectations
sneeuwball schreef:
07-05-2019 12:30

Allemaal Brabanders hier! Ik woon wel in de randstad. Hopelijk lukt het huis waar je voor de 2e keer gaat kijken glitter!
Hier niet :bye: Ik woon op de veluwe!
Ik ben ook een Brabantse, maar woon nu al jaren in de buurprovincie!
Oh wat lastig om je kinderwens uit te stellen voor een woning! Het is wel verstandig maar dat had ik echt niet gekund. Achteraf ben ik wel blij dat het bij zoon 8mnd heeft geduurd voordat ik zwanger was, nog redelijk snel natuurlijk maar als het na 1 of 2x al raak was geweest was het wel heel spannend geworden.

Nijntje is trouwens weer terug gelukkig en ik ben ook niet meer zo emotioneel. Voelde me die dag zo rot! Alle shit kwam er even uit. Nijntje staat nu op zolder en alle andere knuffels gaan nu om en om de vriezer in. Nieuwe stofzuiger is binnen, we hebben heel wat gepoetst en moeten nog meer opruimen, meubels vervangen en anti allergeen beddengoed aanschaffen. Wat een gedoe zeg! En wat een geld ook weer... vind het echt stom dat de verzekering niks vergoed.

Spannend aapje zonder luier!!! Jullie zijn al wel een hele tijd bezig met zinnelijkheid toch?

Wat raar van die leidster glitter, daar zou ik zeker wel meer uitleg over willen. Hier gelukkig een vast team maar onlangs is haar favo leidster vertrokken, wel uitgebreid afscheid genomen maar nu 3 weken later heeft ze het er nog regelmatig over.

Pfff wat een prijzen he voor een huis! Wij vonden de wijk het belangrijkste en hebben uiteindelijk een huis gekocht waar nog veel werk in zit. Man is erg handig maar we zijn best wat extra tijd en geld kwijt aan de zorg voor dochter waardoor we de klussen die voor deze zomer op de planning stonden (oude schouw, gaskachel en schrootjesplafond weg) nog even uitstellen. Gelukkig wonen we er verder wel heerlijk!
@glitter: bij ons kdv zijn in een week tijd drie leidsters ontslagen. Ze kwamen alleen nog 1x op een dag dat mijn zoon er niet was, dus ook geen afscheid.
Er bleef 1 leidster over en er kwamen 3 nieuwen (waarvan 1 tijdelijk). Binnen twee maanden is van die nieuwen er ook nog maar 1 over en heeft ook de laatste oudgediende haar ontslag ingediend. Van eentje opnieuw geen afscheid kunnen nemen.

Ik ben er echt ziek en verdrietig van geweest. Vijf vertrouwde mensen weg binnen drie maanden tijd en binnenkort nog eentje. En bij het merendeel zonder afscheid. Niet uit te leggen aan die kleintjes. Ik volsta nu met ‘die komt niet meer, jammer zeg!’ richting zoon. Hij snapt daar niks van, en ik blijf het herhalen. Net zo lang tot de naam uitgedoofd is.
Whoopsadaisies schreef:
07-05-2019 13:06
@Glitter: jullie wachten dus ook op jullie nieuwe huis voordat je voor een tweede zwangerschap wil gaan? Heb het hier wel eens met vriendinnen besproken, die (tweede) kinderwens, werd heel normaal gevonden. Verder krijgen we wel eens de vraag of we een tweede willen, en dan zeg ik ook gewoon dat we even wachten op het huis. Nu hoop ik niet dat we dan steeds vragen krijgen of het al raak is :P .

Het is overigens niet eens zo dat ons huidige huis niet geschikt is, er waren gewoon even genoeg veranderingen met eerst zoon, waarna ik 2x van baan gewisseld ben, en man dus onlangs ook. Qua huis hebben we zelfs nog even gekeken naar bestaande huizen zodat we sneller konden verhuizen :$ maar het nieuwbouwhuis was toch echt wel mooier...

@KDV: wat stom zeg, zonder uitleg ineens een leidster weg... Hier is het ook hard gewisseld in de afgelopen 2 jaren, werd er een nieuwe leidster geintroduceerd die je vervolgens niet meer zag :roll: . Het ging tot voor kort nog redelijk langs hem heen, maar gelukkig is de informatievoorziening inmiddels verbeterd. Op de groep van zoon zijn er nu een tijdje 2 vaste gezichten waar hij zich ook goed bij voelt, maar nu gaat er natuurlijk net 1tje met zwangerschapsverlof :bonk: (wel leuk voor haar uiteraard, haha).

Wij hebben niet zo’n open omgeving. En er is in de vriendengroep een stel dat een kindje tijdens de zwangerschap is verloren. Dan ga ik niet zitten klagen dat we geen tweede kunnen krijgen omdat we een pietepeuterig appartement hebben :-?

Als ik trouwens ook maar een lichtelijk geschikt huis zou hebben dan was die tweede er allang geweest :biggrin: Maar wij wonen hartje binnenstad en hebben 1 slaapkamer :lol:

Vele wisselingen op het kdv lijkt mij niks :| Tot nu toe was er nog niks radicaals veranderd dus het was wel even een gekke mededeling.
Nijntje* schreef:
07-05-2019 15:53
@glitter: bij ons kdv zijn in een week tijd drie leidsters ontslagen. Ze kwamen alleen nog 1x op een dag dat mijn zoon er niet was, dus ook geen afscheid.
Er bleef 1 leidster over en er kwamen 3 nieuwen (waarvan 1 tijdelijk). Binnen twee maanden is van die nieuwen er ook nog maar 1 over en heeft ook de laatste oudgediende haar ontslag ingediend. Van eentje opnieuw geen afscheid kunnen nemen.

Ik ben er echt ziek en verdrietig van geweest. Vijf vertrouwde mensen weg binnen drie maanden tijd en binnenkort nog eentje. En bij het merendeel zonder afscheid. Niet uit te leggen aan die kleintjes. Ik volsta nu met ‘die komt niet meer, jammer zeg!’ richting zoon. Hij snapt daar niks van, en ik blijf het herhalen. Net zo lang tot de naam uitgedoofd is.

o_o Jezus! Schandalig.
@Envelop: Vorige zomervakantie waren we thuis een heel eind als hij in blote billen liep. En toen moest hij weer naar kdv en was ik moe door de zwangerschap dus schoot het erbij in.
Jeetje Nijntje, daar zou ik toch echt niet blij mee zijn, zoveel wisselingen bij het KDV! Zoon gaat naar een gastouder en ziet dus alleen maar haar. En sinds deze week ook de juffen van de PSZ, hij gaat 1 keer per week, maar vroeg nu al wanneer ie weer naar de juf mocht 😀
Ben er ook echt verdrietig over maar er is weinig alternatief. Alle wachtlijsten zijn anderhalf jaar. En gastouder hebben we ook ooit gehad en ook minstens zoveel trammelant mee gehad. We treffen het net in een slechte periode ben ik bang. Hiervoor was het een jaar heel stabiel..

Gelukkig is peuter net over naar een andere groep en is daar wel stabiliteit. En baby gaat nu wel naar deze groep maar is nog net wat te jong om op te merken dat er wéér een nieuw gezicht is. Maar dan nog vind ik het heel sneu en vervelend dat iedereen met kennis van en betrokkenheid bij mijn dochter, dus zomaar weer vertrekt.
Nijntje* schreef:
07-05-2019 15:53

Niet lullig bedoeld, maar projecteer je je eigen gevoelens niet teveel op je kind? Want hoewel het hier niet zo extreem is, hebben mijn kinderen toch ook wel de nodige leidsters versleten, en ik geloof niet dat zij zich daar ook maar een seconde druk over hebben gemaakt . Meestal door overplaatsing/ziekte ineens weg, of afscheid op dag dan dat mijn kind er niet was.

Ik zei altijd gewoon hoe het was: huppeltje is weg en jij en blijft. Je krijgt nu een andere juf. Reactie meestal iets in de trant van: 'ok' en er werd ook nooit meer naar gevraagd. En vooral mijn oudste is best een gevoelig kind die zich echt hecht aan personen.

Kleuter heeft/had nu een juf en zijn vaste bso-leidster met burn-outs. Die krijgt te horen dat ze ziek zijn, nog steeeeds ziek zijn, en af en toe komen die juffen dan toch ff hun gezicht laten zien. Dat is wel verwarrend, want hoe kun je maandenlang ziek zijn, niet in t ziekenhuis liggen, niet doodgaan, gewoon langskomen, er normaal uitzien en zelfs lachen??? Hij snapt er niks van. Gewoon verdwijnen is makkelijker. ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven