Zwanger worden via IUI 2018-2019

vrijdag 10 augustus 2018 om 11:18
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd

vrijdag 10 mei 2019 om 16:46
Arcticfox wij zijn in sept 2017 begonnen met proberen zwanger te worden.
In de zomer van 2018 hebben we onderzoeken gehad en daarna moesten we het vanaf oktober (toen kregen we pas het adviesgesprek na al die onderzoeken ivm vakantie van de arts) het nog een half jaar zelf proberen omdat ze ons nog iets van 34% kans gaven dat het zelf zou lukken.
Mijn cyclus is wel constant (ca 31 dagen), dus tot nu geen ovulatieinductie gehad.
Nu in ronde 1 van IUI met hormonen om de kansen te vergroten. Wel fijn dat het met de hormonen ineens sneller gaat en ik een kortere cyclus heb.
Ik heb Clomid geslikt en op cd 11 de pregnylspuit laten zetten en op dag 12 de inseminatie gehad.
Komende woensdag zou ik mogen testen. Maar tot nu toe nog geen signalen.
In de zomer van 2018 hebben we onderzoeken gehad en daarna moesten we het vanaf oktober (toen kregen we pas het adviesgesprek na al die onderzoeken ivm vakantie van de arts) het nog een half jaar zelf proberen omdat ze ons nog iets van 34% kans gaven dat het zelf zou lukken.
Mijn cyclus is wel constant (ca 31 dagen), dus tot nu geen ovulatieinductie gehad.
Nu in ronde 1 van IUI met hormonen om de kansen te vergroten. Wel fijn dat het met de hormonen ineens sneller gaat en ik een kortere cyclus heb.
Ik heb Clomid geslikt en op cd 11 de pregnylspuit laten zetten en op dag 12 de inseminatie gehad.
Komende woensdag zou ik mogen testen. Maar tot nu toe nog geen signalen.
vrijdag 10 mei 2019 om 16:56

zaterdag 11 mei 2019 om 21:29

zaterdag 11 mei 2019 om 21:41
Jup checkJonathanStrange schreef: ↑11-05-2019 21:32Ja, echt een chemisch luchtje, wen je vanzelf aan, maar vergeet je nooit meer! Het is een soort branderig electra-luchtje. Vies!
Ik zat hier vanmiddag in tranen.
Vriend kwam na werk thuis met bloemen voor mij. Alvast voor moederdag ondanks dat ik nog geen moeder ben. Hij zegt dat hij gewoon weet dat onze kleine ons snel gegund zal zijn
Ik ben echt gek op hoe optimistisch hij is en blijft
zondag 12 mei 2019 om 10:04
Wat super lief! Mijn man laat het niet echt merken. Hij doet nonchalant, maar soms laat hij zijn dekking vallen en zie ik dat het hem meer doet dan dat hij doet voorkomen.Arcticfox1 schreef: ↑11-05-2019 21:41Jup check
Ik zat hier vanmiddag in tranen.
Vriend kwam na werk thuis met bloemen voor mij. Alvast voor moederdag ondanks dat ik nog geen moeder ben. Hij zegt dat hij gewoon weet dat onze kleine ons snel gegund zal zijn
Ik ben echt gek op hoe optimistisch hij is en blijft

zondag 12 mei 2019 om 10:48
Iets wat ik me trouwens afvroeg, misschien heeft een van jullie dit al wel eens aan de fert.arts gevraagd: vindt de innesteling sneller plaats na IUI omdat het zaad al zo dichtbij de eicel is ingebracht? Dat het ei al veel sneller bevrucht kan worden en daardoor ook sneller richting de baarmoeder gaat om in te nestelen? Gewoon benieuwd naar, voelt logisch en tegelijkertijd heb ik ook genoeg redenen waarom het anders zou kunnen zijn

zondag 12 mei 2019 om 11:59
Geen idee, maar ik vind dit wel een interessante vraagJonathanStrange schreef: ↑12-05-2019 10:48Iets wat ik me trouwens afvroeg, misschien heeft een van jullie dit al wel eens aan de fert.arts gevraagd: vindt de innesteling sneller plaats na IUI omdat het zaad al zo dichtbij de eicel is ingebracht? Dat het ei al veel sneller bevrucht kan worden en daardoor ook sneller richting de baarmoeder gaat om in te nestelen? Gewoon benieuwd naar, voelt logisch en tegelijkertijd heb ik ook genoeg redenen waarom het anders zou kunnen zijn![]()
Wat lief dat er meerdere mannen zijn die I aan ons denken met moederdag. Ondanks dat we nog geen moeder mogen zijn.
Mijn vriend is niet zo'n prater, maar ik merk wel dat hij het er ook moeilijk mee heeft.
Komt nu met moederdag en de nieuwe stap misschien wat meer naar boven
Ruim anderhalf jaar proberen en drie zwangerschappen/geboortes in onze directe omgeving maakt dagen zoals deze niet makkelijker
zondag 12 mei 2019 om 14:52
Volgens mij heeft het inderdaad te maken met de afstand die de zaadcellen moeten afleggen, dat zei de fertiliteitsarts bij mij in elk geval. Zeker als de zaadcellen minder beweeglijk zijn of sneller doodgaan is dat beter.
Vanochtend inseminatie gehad, hoeveelheid beweeglijke zaadcellen was gelukkig hoog genoeg.
Ik heb het geluk dat onze vrienden al wat ouder zijn en al kinderen hebben, dus niet veel baby's in de omgeving. En dat we het sowieso al heel goed samen hebben, dus als het niet lukt is niet ons hele leven mislukt.
Vanochtend inseminatie gehad, hoeveelheid beweeglijke zaadcellen was gelukkig hoog genoeg.
Ik heb het geluk dat onze vrienden al wat ouder zijn en al kinderen hebben, dus niet veel baby's in de omgeving. En dat we het sowieso al heel goed samen hebben, dus als het niet lukt is niet ons hele leven mislukt.
zondag 12 mei 2019 om 15:19
Hoi hoi. Ik breek even in. Ik lees mee omdat ik ook in het traject zit.JonathanStrange schreef: ↑12-05-2019 10:48Iets wat ik me trouwens afvroeg, misschien heeft een van jullie dit al wel eens aan de fert.arts gevraagd: vindt de innesteling sneller plaats na IUI omdat het zaad al zo dichtbij de eicel is ingebracht? Dat het ei al veel sneller bevrucht kan worden en daardoor ook sneller richting de baarmoeder gaat om in te nestelen? Gewoon benieuwd naar, voelt logisch en tegelijkertijd heb ik ook genoeg redenen waarom het anders zou kunnen zijn![]()
Wat ik ooit gehoord heb, is dat het geen verschil maakt. Na een zaadlozing zijn sommige zaadcellen binnen een paar minuten bij het eitje. Vanaf de eisprong doet de (bevruchte) eicel er minimaal 6 dagen over om in de baarmoeder te komen. De reis door de eileider duurt zo lang. Daarna duurt het nog minimaal 3 dagen tot zij (hopelijk!!!) innestelt. Kan iets later, kan iets eerder.
Deze dagen heeft de bevruchte eicel echt nodig, anders is ze onvoldoende gedeeld voor innesteling.

zondag 12 mei 2019 om 19:08
Oh dankjewel! Dat is heel fijn om te weten. Ik dacht het ook wel, maar soms ga je opeens piekerenapestaartje30 schreef: ↑12-05-2019 15:19Hoi hoi. Ik breek even in. Ik lees mee omdat ik ook in het traject zit.
Wat ik ooit gehoord heb, is dat het geen verschil maakt. Na een zaadlozing zijn sommige zaadcellen binnen een paar minuten bij het eitje. Vanaf de eisprong doet de (bevruchte) eicel er minimaal 6 dagen over om in de baarmoeder te komen. De reis door de eileider duurt zo lang. Daarna duurt het nog minimaal 3 dagen tot zij (hopelijk!!!) innestelt. Kan iets later, kan iets eerder.
Deze dagen heeft de bevruchte eicel echt nodig, anders is ze onvoldoende gedeeld voor innesteling.

Vorige keer had ik een luteale fase van 10 dagen, of eigenlijk 9,5, hierin had het niet eens kunnen gebeuren, dus dat is ook goed om te weten.
zondag 12 mei 2019 om 20:14
Hallo dames, in het begin van dit topic heb ik even meegeschreven, daarna ben ik niet meer zo actief op het forum geweest. Ik wilde nog even laten weten dat wij na 6 iui pogingen zijn overgegaan op ICSI ivm de wisselende zaadkwaliteit van mijn man. Afgelopen dinsdag de terugplaatsing van een embryo gehad en deze week begint mijn tweede wachtweek. Ik durf eigenlijk niet meer te hopen op een goede afloop, maar hiermee hebben we iets meer kans dan met de iui.
Ik hoop dat het voor jullie niet zo ver hoeft te komen, en dat jullie heel snel een positieve zwangerschapstest in handen hebben! Succes allemaal.
Ik hoop dat het voor jullie niet zo ver hoeft te komen, en dat jullie heel snel een positieve zwangerschapstest in handen hebben! Succes allemaal.

maandag 13 mei 2019 om 09:34
Volgens mij klopt dit niet helemaalJonathanStrange schreef: ↑12-05-2019 19:08Oh dankjewel! Dat is heel fijn om te weten. Ik dacht het ook wel, maar soms ga je opeens piekeren.
Vorige keer had ik een luteale fase van 10 dagen, of eigenlijk 9,5, hierin had het niet eens kunnen gebeuren, dus dat is ook goed om te weten.
Negen dagen is gemiddeld voor een innesteling. De innesteling kan plaatsvinden tussen de 5 en 12 dagen na de ovulatie. Lees ik op meerder sites

maandag 13 mei 2019 om 09:46
Hoi meiden.
Ik heb even niets laten horen. Ik was in februari zwanger geraakt van de 2e iui. Helaas een missed abortion op de echo bij 9 weken. Het miskraam proces is nog een heel proces op zich. Eerst advies spontaan beloop afwachten maar gebeurde niets. Toen misoprostol gekregen. Toen wel een bloeding gehad. Maar helaas bij echo na 2 weken nog resten te zien. Toen weer misoprostol gekregen maar er gebeurde niets meer. Toen weer advies om af te wachten omdat de hcg levels daalden (ze willen het liefst curretage voorkomen omdat dit weer kans geeft op verklevingen) Nu vorige week uiteindelijk weer opnieuw gaan bloeden. Ben er moe van! Hopelijk is nu echt alles weg en kunnen we weer gaan starten.
Wilde het even kwijt!
Succes meiden. Denk aan jullie
Ik heb even niets laten horen. Ik was in februari zwanger geraakt van de 2e iui. Helaas een missed abortion op de echo bij 9 weken. Het miskraam proces is nog een heel proces op zich. Eerst advies spontaan beloop afwachten maar gebeurde niets. Toen misoprostol gekregen. Toen wel een bloeding gehad. Maar helaas bij echo na 2 weken nog resten te zien. Toen weer misoprostol gekregen maar er gebeurde niets meer. Toen weer advies om af te wachten omdat de hcg levels daalden (ze willen het liefst curretage voorkomen omdat dit weer kans geeft op verklevingen) Nu vorige week uiteindelijk weer opnieuw gaan bloeden. Ben er moe van! Hopelijk is nu echt alles weg en kunnen we weer gaan starten.
Wilde het even kwijt!
Succes meiden. Denk aan jullie
maandag 13 mei 2019 om 09:54
Bij mij vinden ze dat als 10 dagen na de iui behandeling mijn ongesteldheid begint dat niet te kort is en prima kan. Dus wat jjj zegt artic klopt dan wel #breektookeveninArcticfox1 schreef: ↑13-05-2019 09:34Volgens mij klopt dit niet helemaal
Negen dagen is gemiddeld voor een innesteling. De innesteling kan plaatsvinden tussen de 5 en 12 dagen na de ovulatie. Lees ik op meerder sites
maandag 13 mei 2019 om 21:24
Hoi hoi. Ik heb ook niet alle wijsheid in pacht, het is mij verteld. Ik heb het daarna ooit gegoogled en de meningen lopen erover uiteen. De ene zegt; kan geen kwaad, de ander zegt: te kort.Arcticfox1 schreef: ↑13-05-2019 09:34Volgens mij klopt dit niet helemaal
Anyway, ik zit nu 6 dagen voor menstruatie en ik word gek van de kramp. Vanmiddag heb ik de kliniek gebeld om te vragen of paracetamol verstandig is, het mocht.
Plus mijn hart fladdert alle kanten op. Nee, leuk is het niet meer. Ik heb dit vaker voor menstruatie (een kleine week), maar nu is het zaterdag al begonnen en en is alleen maar erger geworden. Herkenbaar?