Een tweeling! Uitgerekend mei 2009 Wie nog meer in 2009?

16-11-2008 15:54 392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, zoals de titel al zegt ben ik zwanger van een tweeling.

Zijn er nog meer meiden hier die dit jaar of volgend jaar een tweeling verwachten. Lijkt me leuk om erover te kletsen! Iedereen is welkom! Liefs Mirr

NicknameUitgerekende/geboortedatum twinsBijzonderhedenAyla216 juli 20082e en 3e kindjeVivalover15 augustus 2008Candy1 mei 20091e en 2e kindjeMirr0913 mei 2009, 2 meisjes!! 1-eiig2e en 3e kindje (zoontje feb2008)Mikey8014 mei 2009gemini7526 mei 2009Fre11 juni 2009, meisje en jongen!7vlinders18 juni 2009, meisje en jongen6e en 7e kindje[/quote]
Thanks Mirr!

Vanaf 32 weken zijn zowel de hersentjes als de longetjes gerijpt als het goed is. Ik heb dan nu de mazzel dat ze daar al de medicijnen voor gehad hebben, dat scheelt zowiezo wel weer.......ik moet gewoon afwachten......moeilijk hoor!
Ik heb een keer gehoord van iemand die was met 35 weken bevallen van een tweeling en hun gingen na 3 dagen al naar huis.
goh dat is echt lekker vlot na 3 dagen bij 35 wk. Dat zal vast niet vaak voorkomen. Zullen ze wel goed aan gewicht geweest zijn.

Op internet lees ik toch dat de longen pas rond de 34 weken gerijpt zijn en dan soms nog niet helemaal.

groetjes Mirr
Nee ik heb ghet verder ook nooitmeer gehoord.

Valt het bij julie ook zo zwaar de laatste wekjes die er aan komen. In 2 weken tijd is mijn buik enorm gegroeit en ik ben enorm moe.

groetjes candy
ja het wordt ook behoorlijk zwaar hier hoor. het scheelt dat ik om 2100 ga slapen en de laatste avonden ook wel direct in slaap val. ik slaap dan tot ongeveer 7 uur want dan is ons zoontje ook weer wakker. Dus wel lekker 10 uren slapen dan. (ben natuurlijk snachts wel een paar keer wakker door de buik en plassen) dat scheelt al heel stuk met de vermoeidheid. maar zwaar wordt het wel.

de laatste loodjes nog he! Candy wanneer ben jij ook alweer uitgerekend?
Ik ben 1 mei uitgerekent.

Ja, ik ga ook al heel vroeg slapen maar ik kan sóchtends nog even blijven liggen. In de nacht kom ik er ook vaak nog even uit.

Ik zie dat je zoontje in februari 1 is geworden. Nog gefeliciteerd, wel een beetje laat

Heerlijk dalijk 2 van die meiden. Het lijkt me wel grappig hahaha.

Is julie babykamer roze of niet?
Hi!

Even uppen en dag zeggen, kom gauw weer wat uitgebreider, maar tweetal slaapt, oudste zit voor tv, dus ik kan me nu beter even nuttig maken in huis.... (zou véél liever hier komen kletsen hoor!!)

Gemini ben benieuwd hoe het met je is, zitten je mannetjes nog lekker op hun plekkie????

voor de anderen een dikke knuf, en tot gauw!

Groetjes Ayla
hoi!

Ja hier is het nog steeds rustig, zit nu op 31 weken en 4 dagen, dus dat gaat mooi richting de 32 weken!!!!!!

Verder bestaan mijn dagen uit rusten, rusten en rusten, dus erg veel maak ik niet mee....
Hier gaat het ineens hard. Vanacht mijn slijmprop veloren. De kinderen moete wel even hard door groeien ze zijn aan de kleine kant.

Vanaf nu ga ik het lekker heel rustig aan doen en veel op bed liggen.

Het wordt hier nu ook wel heel zwaar.

liefs candy.
Het wordt wel spannend allemaal zeg. Ik ben nu 33+3 weken. pfff het wordt echt zwaar. ook veel harde buiken hier als ik teveel doe. maar ja..met een peuter van 14 maanden kan je gewoon bijna niet rustig aan doen...... Gelukkig dat mijn man erg veel.

Hoe groot zijn jouw kindjes nu ongeveer dan Candy? Zijn ze beneden het gemiddelde? Jij bent nu al bijna 35 weken toch? Dan zijn in ieder geval de longen rijp en zijn de kindjes klaar. Zo erg is het dan toch niet dat ze wat lichter zijn? of wel?

Gemini, fijn dat het bij jou ook nog steeds rustig is. Lig je veel plat over de hele dag gezien? ik kan dat echt niet hoor. met moeite een half uur per dag ofzo. Ik wil ook niet in slaap vallen want dan kan ik savonds niet in slaap vallen. erg vervelend. Gelukkig is het nu nog de laatste loodjes.

Vrijdag moet ik weer naar de gyn..... spannend.

Ayla fijn dat alles goed gaat. kan me voorstellen dat je je tijd die je over hebt aan het huis etc besteed. Hoe bevalt het nu met tweeling en peuter?

ik ga lekker voor de tv hangen en mijn lief heeft een lekker toetje meegenomen uit de winkel vanochtend. weet nog niet wat.

Liefs Mirr
Anderhalve week geleden kreeg ik te horen dat onze dochter tussen de 1950/2000 gram zit en onze zoon tussen de 1800/1900 gram. Ik verwacht ze nu al wel een stukje groter. Het maakt niet heel erg uit als alles maar rijp is maar goed als ze te vroeg geboren worden en te ligt zijn moeten ze naatuurlijk blijven. Dat is iets wat ik wel een stuk minder vind.

Ik moet maandag weer terug naar de gyn vanaf nu 2 keer per week.

liefs candy
ja inderdaad. als ze lang moeten blijven is dat nooit leuk. uberhaupt niet dat ze moeten blijven natuurlijk. Maar ik ga er alvast maar vanuit dan kan het hopelijk niet zo tegenvallen. Op zich mooi gewicht toch al nu? met 32 weken waren die meiden van mij rond de 1700 en rond de 1800 gram.
Oke dus ook net iets onder het gemiddelde. Hier kan het ook ieder moment nu gebeuren dus ik heb er ook wel op gerekent dat ze wel even zouden moeten blijven, en inderdaad zal het dan altijd mee vallen.
Candy wat spannend! Ben benieuwd hoe je controle vandaag is. Is dat niet erg dat je de slijmprop al kwijt bent???

Succes!

Inderdaad lig ik heel de dag op bed, maar varieer een beetje tussen echt plat liggen en een beetje in zithouding gaan. Handig zo'n hoog-laagbed met elektrische verstelling!
De controle was goed de tweling is goed gegroeit. De slijmprop maakt niet uit alleen wel uitkijken met hygienne. Het betekent alleen dat het niet heel lang meer zal gaan duren.
O, wat spannend allemaal hier zeg!

Ik ben deze week 30 weken en ga dan ook met verlof! Ik hoop dat ik dan nog ff een paar weken rustig aan kan doen en dat ze me niet gaan verrassen. Maar dat vind ik wel heel spannend allemaal: hoe zou het gaan lopen!?

Nou, veel succes allemaal weer, hoor,

xx
Zo heb even de lijst in ons beginbericht gewijzigd. Candy toegevoegd en een aantal die niet meer schrijven eruit...

Vivalover en Sari ...zijn jullie er nog en hoe is het met jullie?

Zijn er nog meer a.s. tweelingmoeders die mee willen schrijven? neem aan dat het niet bij juni ophoudt.....

Het wordt nu wel spannend zeg! Candy fijn dat alles goed was!

Fre, geniet van je verlof! ik hoop voor je dat ze idd nog even blijven zitten.

Liefs Mirr
Het wordt zeker wel spannend ik geloof dat ik nu al 2 weken naar bed gaat met het gevoel van morgen zou het een kunnen gebeuren. Snel uit bed stappen doe ik al niet meer uit angst dat mijn vliezen breken niet dat het zal helpen hoor (en snel uit bed stappen gaat ook erg moeilijk). Ik ben morgen over een maand uitgerekent niet dat ik daar meer naar kijk hoor.
Leuk dat ik ook in de tabel sta
hallo,ik zou ook graag mee willen schrijven.Ik ben nu bijna 29 wkn zwanger van een 2eiige tweeling,mijn officiele uitgerekende datum is 18 juni en het zijn mijn....6e en 7e kindjes.mijn man(40) en ik(36jr) hebben een gezin met 5 jongens( leeftijd;16,11,10,3 en 18 mnd)en we weten dat we nu een jongen en een meisje krijgen(al was de echoscopiste van vandaag er niet zo zeker van)de hummeltjes zijn nu ong.1200 gr. liggen dus in een stuit en dat is nieuw voor ons.Al mijn vorige zwangerschappen zijn altijd heel voorspoedig verlopen en de bevallingen zijn altijd thuis geweest en binnen een paar uur.ik ben dan ook reuze benieuwd naar hoe dit allemaal zal gaan verlopen.in het z.h voor de 1e keer enzo.in elk geval heeft de gyn.mij toegezegd dat ,als ik nog niet spontaan ben bevallen met 37 weken,ik dan wel ingeleid mag worden...door de drukte van een groot gezin word het tegen die tijd echt veel te zwaar voor mij. ik ben met 19 wkn.zw.sch. al gestopt met werken(ben shiatsumasseuse en werkte sàvonds) In de ochtend heb ik lekker veel energie,maar rond een uurtje of 2 moet ik echt gaan liggen en sàvonds lig ik tussen 7en 8 al uitgeput op mijn bed.de harde buiken heb ik nu wel en om van brandend maagzuur maar niet te spreken....en 1 been zit vol spataders...zo,genoeg geschreven voor nu,ik lees al een tijdje met jullie mee hoor ! ik geniet wel heel erg van die 2 kindjes in mijn buik en vind het ook heel erg bijzonder maar wel zwaar.ik ga nu echt hard groeien.nou ik ga zo lekker slapen..succes allemaal
Hoi 7 vlinders en welkom. Wat leuk zo'n groot gezin zeg! Maar vast ook erg druk en nu vooral zwaar met je tweeling zwangerschap. Vooral omdat je er nog een van 3 en 18 maanden hebt rondlopen. Ik neem aan dat de oudere kinderen je wel wat helpen?? of valt dat tegen? Wel erg leuk als er dit keer ook echt een meisje bij zou zitten he! Al is alleen jongens ook prima. Hebben de kinderen nu ook meer ruimte dan bijvoorbeeld bij mij (ik ben al eerder zwanger geweest maar niet 5x maar 1x) omdat je al een paar keer zwanger bent geweest? Groeien ze verder goed? Denk je dat ze nog zullen draaien? of in ieder geval 1 van de 2? Bij mij is de tweede nog met 25 weken gedraaid. Ik had nl. op de woensdag een pretecho en toen lag er nog 1 in stuit en 2 dagen later toen ik weer voor de pretecho ging (omdat die ene dus niet fotogeniek was op de woensdag) toen lag ze met het hoofd naar beneden. En zo zijn ze ook blijven liggen tot nu toe. En ik neem aan dat ze nu niet meer kunnen draaien.

Candy, ik heb dat ook. elke ochtend denk ik..he weer een dag verder... en niks gebeurd. Jij bent al bijna 36 weken! Goed zeg! Fijn hoor!

Ik ben vandaag precies 34 weken!!! Heerlijk weer zo'n mijlpaal. En ik ben ook wel blij dat ik april heb gehaald.... Nu nog 2 dagen wachten en dan eindelijk weer naar de gyn. Er zat nu 2,5 week tussen ipv 2 omdat mijn gyn er begin deze week niet is. Het wachten duurt dan wel lang hoor... Maar voordeel is wel dat ik dan vrijdag over de 34 weken ben en dat was ik gisteren nog niet geweest.

Hoe gaat het met gemini?

Het wordt nu wel spannend.

Leuk trouwens vlinders dat je ook binnenkort bent uitgerekend.

Liefs Mirr
heb ff tekst gewist want per ongeluk 2x gedrukt op verstuur bericht. doeg
mikey80, hoe is het met jou? al bijna 2 weken niks van je gehoord... misschien ben je al bevallen? Ben benieuwd!
Welkom hier 7vlinders! Wow wat een groot gezin heb jij dadelijk zeg! Lijkt me erg druk, maar ook erg gezellig!

Hier alles goed, heb net nog controle gehad en het zag er mooi uit. Nu afwachten hoe lang ze blijven zitten, maar die 32 weken pakken ze ons niet meer af!
Welkom vlinder. Leuk zo'n grood gezin.

Heerlijk he als je weer een week hebt afgerond. Vandaag ben ik precies 8 maanden dat is ook wel lekker.

Fijn dat het allemaal zo goed met julie gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven