ICSI behandeling vrouw 44 jaar
zaterdag 11 mei 2019 om 12:09
Hallo,
Ik ben een vrouw van 44 jaar met twee kinderen van 14 en 16 uit mijn vorige huwelijk. Ik ben nu met een heel erg lieve en fantastische man die nog geen kinderen heeft en onze droom is samen nog een kindje te krijgen. Dat gaat waarschijnlijk niet via de natuurlijke weg lukken, want hij heeft een erg slechte spermakwaliteit; heel weinig bewegende zaadcellen. Ik ben nog wel ongesteld met een regelmatige cyclus en aan beide kanten nog actieve eitjes aan maak, is op een echo gezien. Nu hebben onze beider huisartsen een verwijsbrief gemaakt voor een infertiliteitskliniek om een ICSI behandeling te starten, maar tot onze grote schrik en ellende wordt het niet vergoed bij vrouwen van 44 jaar. Is er misschien iemand hier op het forum die ook zoiets heeft meegemaakt, en die misschien een goedkopere behandeling weet in het buitenland?
groetjes,
Mi.
Ik ben een vrouw van 44 jaar met twee kinderen van 14 en 16 uit mijn vorige huwelijk. Ik ben nu met een heel erg lieve en fantastische man die nog geen kinderen heeft en onze droom is samen nog een kindje te krijgen. Dat gaat waarschijnlijk niet via de natuurlijke weg lukken, want hij heeft een erg slechte spermakwaliteit; heel weinig bewegende zaadcellen. Ik ben nog wel ongesteld met een regelmatige cyclus en aan beide kanten nog actieve eitjes aan maak, is op een echo gezien. Nu hebben onze beider huisartsen een verwijsbrief gemaakt voor een infertiliteitskliniek om een ICSI behandeling te starten, maar tot onze grote schrik en ellende wordt het niet vergoed bij vrouwen van 44 jaar. Is er misschien iemand hier op het forum die ook zoiets heeft meegemaakt, en die misschien een goedkopere behandeling weet in het buitenland?
groetjes,
Mi.
zaterdag 11 mei 2019 om 19:03
die stukadoor zal niet vergoed worden met geld van de belasting betaler.Lady*Voldemort schreef: ↑11-05-2019 19:00Maar waar houdt ze dan haar handje op? Of heb ik ergens een bedeltopic gemist?
Als ik hier op het forum kom vragen of iemand een goedkope stukadoor voor me weet, hou ik dan ook mijn handje op?
zaterdag 11 mei 2019 om 19:07
Nee dan ben je een zuinige HollanderLady*Voldemort schreef: ↑11-05-2019 19:00Maar waar houdt ze dan haar handje op? Of heb ik ergens een bedeltopic gemist?
Als ik hier op het forum kom vragen of iemand een goedkope stukadoor voor me weet, hou ik dan ook mijn handje op?
Ik doe mijn best
zaterdag 11 mei 2019 om 19:08
TO's kinderwens ook niet meerstaafmixer schreef: ↑11-05-2019 19:03die stukadoor zal niet vergoed worden met geld van de belasting betaler.
zaterdag 11 mei 2019 om 19:08
zaterdag 11 mei 2019 om 19:10
De maatschappij draait voor hééél veel dingen op, dus wat is je probleem?redbulletje schreef: ↑11-05-2019 18:58Alleen de behandeling. Als het mis gaat met het kind (wordt met 'n beperking geboren bijv) dan draait de maatschappij er voor op.
De maatschappij draait er ook voor op als een kindje van een 25-jarige een beperking heeft.
zaterdag 11 mei 2019 om 19:12
Ik vind ook dat daar het punt zit. De zorg is duur, misschien wel onbetaalbaar aan het worden. Dat komt omdat er tegenwoordig veel mogelijk is. Deze kosten worden gedragen door het collectief, alle verzekerden. De premie wordt ieder jaar duurder, dan vind ik dat ik mag zeggen dat je niet zo maar moet gaan behandelen en daar regels en beperkingen aan mag stellen. En iedereen die 44 is en zegt dat zij zwanger is zal best raar aangekeken worden. Ik vind dat als het niet vanzelf gaat en het toch wilt dat je het dan zelf betaald. En ik snap dat je dan voor de goedkoopste optie kiest.staafmixer schreef: ↑11-05-2019 19:03die stukadoor zal niet vergoed worden met geld van de belasting betaler.
Vandaar mijn motto, dat het kan, wil niet zeggen dat het moet.
senseo wijzigde dit bericht op 11-05-2019 19:17
17.59% gewijzigd
Ik doe mijn best
zaterdag 11 mei 2019 om 19:16
klopt...maar ik maak uit de OP op dat To dat dus wel verwacht had.
En het te duur vind.
zaterdag 11 mei 2019 om 19:17
En dat vind ik dan weer naïef van TO.staafmixer schreef: ↑11-05-2019 19:16klopt...maar ik maak uit de OP op dat To dat dus wel verwacht had.
En het te duur vind.
Ik doe mijn best
Dan zijn er direct zoveel meer punten de dan dus óók ter discussie gaan staan. Zo ongelofelijk veel meer punten die elke leeftijdsgroep zullen gaan raken. En ja gelijk heb je want wie heeft jou de bepaler gemaakt he? Niemand en mij ook niet en dat is maar goed ook.Senseo schreef: ↑11-05-2019 19:12Ik vind ook dat daar het punt zit. De zorg is duur, misschien wel onbetaalbaar aan het worden. Dat komt omdat er tegenwoordig veel mogelijk is. Deze kosten worden gedragen door het collectief, alle verzekerden. De premie wordt ieder jaar duurder, dan vind ik dat ik mag zeggen dat je niet zo maar moet gaan behandelen en daar regels en beperkingen aan mag stellen. En iedereen die 44 is en zegt dat zij zwanger
PS: Imho is zijn de soms bijna agressieve reacties van sommigen op de leeftijd van TO in dit topic echt buitensporig.
enn wijzigde dit bericht op 11-05-2019 19:19
0.52% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Volgens mij staat hier de vraag van TO....
Ongetwijfeld heeft iedereen een mening, maar of iemand een kinderwens heeft is een persoonlijk iets. Voor iedereen. En zoals sommigen hier offtopic boos worden, vind ik vooral onnodig. Eens met solomio.
zaterdag 11 mei 2019 om 19:21
Dit geldt voor iedereen die (nog) geen ouder is. Het gold ook voor jou voordat je zwanger werd. Dat je het niet eens bent met TO, dat kan, maar dit soort argumenten zijn echt flauwekul.
anoniem_381792 wijzigde dit bericht op 11-05-2019 19:23
0.44% gewijzigd
zaterdag 11 mei 2019 om 19:21
Nee, ze zien op een echo een of meerdere follikels. In die follikels kan een eicel zitten. Maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Over de kwaliteit kunnen ze helemaal niks zeggen middels een echoMinkeDeWit schreef: ↑11-05-2019 14:44Kunnen ze trouwens op echo’s zien hoe goed je eicellen zijn? Ik ben ook nog gewoon elke maand ongesteld, maar over twee jaar (dan ben ik 48) moet mijn spiraal vervangen. Ik had eigenlijk een beetje gehoopt dan alleen maar lege doppen te hebben en de anticonceptie aan de wilgen te kunnen hangen.
zaterdag 11 mei 2019 om 19:23
Zowat alle mensen in mijn omgeving hebben voor hun 30e al hun kinderen al gekregen en hun moeders ook.. De meeste werden oma tussen 50 en 55
zaterdag 11 mei 2019 om 19:25
https://www.trouw.nl/home/nooit-meer-ui ... n~ab7783d6
De gemiddelde leeftijd waarop vrouwen oma worden is 52, mannen worden gemiddeld op hun 54ste voor het eerst opa.
De gemiddelde leeftijd waarop vrouwen oma worden is 52, mannen worden gemiddeld op hun 54ste voor het eerst opa.
zaterdag 11 mei 2019 om 19:26
Eens want als je uitdeelt dan heb je ook maar te incasseren. Mocht RB hier niet tegen kunnen dan heeft ze niet uit te delen. Maar dat kan RB wel. Overigens ben ik zelf zeer spaarzaam met uitdelen want welk nut heeft het? Weet jij het?Lievejetje schreef: ↑11-05-2019 19:21En zij mag dat wel altijd zo stellen omdat???
Élk kindertopic wordt vervuild met dat het de maatschappij geld kost. Nou guess what, iedereen kost de maatschappij geld.
enn wijzigde dit bericht op 11-05-2019 19:28
1.15% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 11 mei 2019 om 19:27
zaterdag 11 mei 2019 om 19:35
zaterdag 11 mei 2019 om 19:38
Dat is waar, maar die kans wordt niet ineens 75% of zo. De kans op een kind met een handicap is heel klein bij een vrouw van 25, en bij een vrouw van 45 is ie iets minder klein maar nog steeds klein.Labrujajoder schreef: ↑11-05-2019 19:19Sta je er ook weleens bij stil dat hoe ouder je word hoe groter de kans op een kind met handicap?
zaterdag 11 mei 2019 om 19:43
Ik geloof nooit dat je voor die 2500 euro alles kan betalen? Ik denk dat alsnog veel van de kosten terecht komen bij het collectief. Om dan tot 50 jaar dergelijke behandelingen uit te voeren? Dat gaat toch wel erg ver.
T/m 42 jaar vind ik zelf echt gek zat en eerlijk gezegd denk ik dat als je een referendum zou houden dat de meeste mensen het hiermee wel eens zijn.
T/m 42 jaar vind ik zelf echt gek zat en eerlijk gezegd denk ik dat als je een referendum zou houden dat de meeste mensen het hiermee wel eens zijn.
zaterdag 11 mei 2019 om 19:45
Dit klinkt allemaal vrij bot, maar ik ben het er helemaal mee eens.SweetFirefly schreef: ↑11-05-2019 15:51Bij welke leeftijd trek je zelf de grens TO?
En je kinderen van 14 en 16 hebben een vader hebben van in de 70 (!) ?
Vind ik persoonlijk ook niet te verantwoorden. Lijkt me helemaal niet leuk; een bejaarde vader en een moeder met nog rammelende eierstokken. Op welke plek staan zij in je leven? Of ga je nu roepen dat zij het juist hardstikke leuk vinden? (Edit: ja dus. Wij van WCeend, adviseren WCEend.)
Een andere oplossing zijn donoreitjes laten plaatsten. Hoe sta je daar tegenover?