ICSI behandeling vrouw 44 jaar
zaterdag 11 mei 2019 om 12:09
Hallo,
Ik ben een vrouw van 44 jaar met twee kinderen van 14 en 16 uit mijn vorige huwelijk. Ik ben nu met een heel erg lieve en fantastische man die nog geen kinderen heeft en onze droom is samen nog een kindje te krijgen. Dat gaat waarschijnlijk niet via de natuurlijke weg lukken, want hij heeft een erg slechte spermakwaliteit; heel weinig bewegende zaadcellen. Ik ben nog wel ongesteld met een regelmatige cyclus en aan beide kanten nog actieve eitjes aan maak, is op een echo gezien. Nu hebben onze beider huisartsen een verwijsbrief gemaakt voor een infertiliteitskliniek om een ICSI behandeling te starten, maar tot onze grote schrik en ellende wordt het niet vergoed bij vrouwen van 44 jaar. Is er misschien iemand hier op het forum die ook zoiets heeft meegemaakt, en die misschien een goedkopere behandeling weet in het buitenland?
groetjes,
Mi.
Ik ben een vrouw van 44 jaar met twee kinderen van 14 en 16 uit mijn vorige huwelijk. Ik ben nu met een heel erg lieve en fantastische man die nog geen kinderen heeft en onze droom is samen nog een kindje te krijgen. Dat gaat waarschijnlijk niet via de natuurlijke weg lukken, want hij heeft een erg slechte spermakwaliteit; heel weinig bewegende zaadcellen. Ik ben nog wel ongesteld met een regelmatige cyclus en aan beide kanten nog actieve eitjes aan maak, is op een echo gezien. Nu hebben onze beider huisartsen een verwijsbrief gemaakt voor een infertiliteitskliniek om een ICSI behandeling te starten, maar tot onze grote schrik en ellende wordt het niet vergoed bij vrouwen van 44 jaar. Is er misschien iemand hier op het forum die ook zoiets heeft meegemaakt, en die misschien een goedkopere behandeling weet in het buitenland?
groetjes,
Mi.
zaterdag 11 mei 2019 om 20:16
Nou, volgens mij is het verschil minder groot, maar ik las dat de verwachting is dat de gemiddelde leeftijd waarop vrouwen voor het eerst oma worden rap omhoog gaat de komende jaren. Wat logisch is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 11 mei 2019 om 20:18
zaterdag 11 mei 2019 om 20:20
De gemiddelde leeftijd waarop Nederlandse vrouwen hun eerste kind krijgen is in 2017 bijna dertig jaar. De gemiddeld leeftijd waarop vrouwen hun eerste kind krijgen stijgt al jaren. Tien jaar eerder waren vrouwen ruim 29 jaar. Dertig jaar eerder waren ze 24,5 jaar.
30+ 24 = toch echt 54.
zaterdag 11 mei 2019 om 20:20
zaterdag 11 mei 2019 om 20:22
Gefeliciteerd!Wittelamp schreef: ↑11-05-2019 17:28Ik ben In de veertig en zichtbaar zwanger maar ik heb niets negatiefs gehoord. Alleen maar spontane opmerkingen als “wat een cadeautje!” en uitroepen als “Heerlijk toch!”, als ze mijn leeftijd horen (ik zie er wel veel jonger uit).
Geen stotterende “oh eh gefeliciteerd” opmerkingen of vertwijfelde blikken. Echt niet.
Het is vooral op internetfora waar toch bepaalde types zich verzamelen dat er zo geoordeeld wordt. Als je in een beetje een normale omgeving woont kom je dat in real life gelukkig niet zo snel tegen.
Dus van mij alvast bijvoorbaat: ga ervoor en geniet ervan!
zaterdag 11 mei 2019 om 20:27
Sjonge jonge......
zaterdag 11 mei 2019 om 20:28
Ten eerste: ik wist niet dat die leeftijd zo snel omhoog gegaan was.Maya85 schreef: ↑11-05-2019 20:20De gemiddelde leeftijd waarop Nederlandse vrouwen hun eerste kind krijgen is in 2017 bijna dertig jaar. De gemiddeld leeftijd waarop vrouwen hun eerste kind krijgen stijgt al jaren. Tien jaar eerder waren vrouwen ruim 29 jaar. Dertig jaar eerder waren ze 24,5 jaar.
30+ 24 = toch echt 54.
Ten tweede: cijfermatig blijft die 52 toch een beetje lastig wat mij betreft, maar goed, dat linkje uit Trouw was van 2011? Dan is die 52 inmiddels vast al aardig hoger en dat gaat komende jaren dus nog verder omhoog.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 11 mei 2019 om 20:28
Same old, same old. Je zou er maar mee getrouwd zijn, of het zal maar je moeder zijn. Prediken als een Jehova belangrijker vinden dan het weekend met je gezin door te brengen. Daar krijg je toch als kind ook een flinke knauw van. Maar goed, vandaar dat haar hele verhaal bij elkaar gelogen is.
zaterdag 11 mei 2019 om 20:31
threebee schreef: ↑11-05-2019 18:10Je bent echt niet de eerste vrouw van 44 die beweert in een fantastische conditie te zijn en nog goede eitjes te hebben. Ik vind het ook erg vreemd dat je gynaecoloog totaal geen problemen ziet. De kans dat het lukt is niet groot. De kans per poging dat er een zwangerschap ontstaat bij gezonde jonge vrouwen is natuurlijk groterdan bij iemand van 44. De kans op een miskraam nog groter dan op een goede zwangerschap. Als je daar goed uitkomt heb je nog de kans op allerlei afwijkingen.
''de kans op een miskraam is circa 9% voor vrouwen tussen 20 en 24 jaar, bij 35 jaar 20%, meer dan 50% voor vrouwen van 42 jaar en zelfs tot 75% voor 45-jarige vrouwen. Dat komt door de toename van het aantal chromosoomafwijkingen in de oudere eicellen''
Als je zelf een realistische kijk hebt op het traject en een goed ziekenhuis gevonden hebt kun je er toch voor gaan, jouw keuze. Je moet echt veel in het ziekenhuis zijn, veel stress. Dat lijkt me niet te doen in een buitenlands traject of je moet alle tijd van de wereld hebben.
TO, heeft een roze bril op, hou daar rekening mee.
zaterdag 11 mei 2019 om 20:32
Ik krijg de indruk dat vooral degenen die nog (lang) geen 44 zijn die leeftijd echt bijna bejaard vinden.
Ik ben 55 en zou zelfs nu volgens mij fysiek en mentaal nog best in staat zijn om een kind groot te brengen.
Dus vanaf mijn hoogbejaarde uitzicht is 44 echt nog prima te doen.
Ik ben 55 en zou zelfs nu volgens mij fysiek en mentaal nog best in staat zijn om een kind groot te brengen.
Dus vanaf mijn hoogbejaarde uitzicht is 44 echt nog prima te doen.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 11 mei 2019 om 20:33
Dankzij het feit dat mijn ouders jong, gezond en fit genoeg waren om mij op diverse fronten te steunen ben ik pas eind 40 ten laste van de maatschappij gekomen. Wat als mijn ouders dat wegens ouderdom niet meer aan hadden gekund en mij op m'n 18e het nest hadden uitgeschopt? Dan had de belastingbetaler al heel wat langer voor mij kunnen bijdragen omdat ik dan veel jonger al was vastgelopen.Lievejetje schreef: ↑11-05-2019 19:13De maatschappij draait ook op voor jou. Vind ik persoonlijk ook zonde van mijn belastinggeld
zaterdag 11 mei 2019 om 20:35
Dat heb ik nu, ik zit vervroegd in de overgang en m'n kind is 5. Gelukkig dreint ze niet vaak. Ik heb af een toe een opvlieger en dan kots ik de longen uit m'n lijf.redbulletje schreef: ↑11-05-2019 18:17En dan loop je met 'n dreinende peuter/kleuter rond terwijl de overgang in alle hormale hevigheid toeslaat...
zaterdag 11 mei 2019 om 20:36
nou jij kunt nog jaren mee hoor.redbulletje schreef: ↑11-05-2019 20:33Dankzij het feit dat mijn ouders jong, gezond en fit genoeg waren om mij op diverse fronten te steunen ben ik pas eind 40 ten laste van de maatschappij gekomen. Wat als mijn ouders dat wegens ouderdom niet meer aan hadden gekund en mij op m'n 18e het nest hadden uitgeschopt? Dan had de belastingbetaler al heel wat langer voor mij kunnen bijdragen omdat ik dan veel jonger al was vastgelopen.
Holly Hunter kreeg trouwens op haar 47e haar eerste kinderen, een tweeling.
wij slapen nooit.
zaterdag 11 mei 2019 om 20:37
Sjongejonge, hoe krijg je het toch voor elkaar.redbulletje schreef: ↑11-05-2019 20:33Dankzij het feit dat mijn ouders jong, gezond en fit genoeg waren om mij op diverse fronten te steunen ben ik pas eind 40 ten laste van de maatschappij gekomen. Wat als mijn ouders dat wegens ouderdom niet meer aan hadden gekund en mij op m'n 18e het nest hadden uitgeschopt? Dan had de belastingbetaler al heel wat langer voor mij kunnen bijdragen omdat ik dan veel jonger al was vastgelopen.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 11 mei 2019 om 20:40
Als jouw ouders niet aan kinderen waren begonnen had je de maatschappij ook geld gescheeld.redbulletje schreef: ↑11-05-2019 20:33Dankzij het feit dat mijn ouders jong, gezond en fit genoeg waren om mij op diverse fronten te steunen ben ik pas eind 40 ten laste van de maatschappij gekomen. Wat als mijn ouders dat wegens ouderdom niet meer aan hadden gekund en mij op m'n 18e het nest hadden uitgeschopt? Dan had de belastingbetaler al heel wat langer voor mij kunnen bijdragen omdat ik dan veel jonger al was vastgelopen.
Waarom toch altijd iedereen kinderen ontraden want dan teer je op de maatschappij? Dat jij geen kinderen wilt, prima, maar kom nou niet ermee aan dat jij ervoor opdraait he.
zaterdag 11 mei 2019 om 20:42
Ik vind het in de eerste plaats zielig om een kind zulke oude ouders aan te doen. Mijn ouders zijn alles voor mij en ik had het echt een enorm gemis gevonden als ze al afgetakeld/bejaard of overleden zouden zijn geweest toen ik volwassen werd.Lievejetje schreef: ↑11-05-2019 20:40Als jouw ouders niet aan kinderen waren begonnen had je de maatschappij ook geld gescheeld.
Waarom toch altijd iedereen kinderen ontraden want dan teer je op de maatschappij? Dat jij geen kinderen wilt, prima, maar kom nou niet ermee aan dat jij ervoor opdraait he.
zaterdag 11 mei 2019 om 20:44
Tja er zijn ook mensen die hun ouders moeten missen die niét bejaard zijn. Je weet het niet he.redbulletje schreef: ↑11-05-2019 20:42Ik vind het in de eerste plaats zielig om een kind zulke oude ouders aan te doen. Mijn ouders zijn alles voor mij en ik had het echt een enorm gemis gevonden als ze al afgetakeld/bejaard of overleden zouden zijn geweest toen ik volwassen werd.
Overdrijven is ook een vak.
zaterdag 11 mei 2019 om 20:45
Sorry hoor, maar ik ben 35 en de afgelopen 5 jaar zijn er 4 ouders van vrienden van mij overleden. Allemaal nog relatief jong.redbulletje schreef: ↑11-05-2019 20:42Ik vind het in de eerste plaats zielig om een kind zulke oude ouders aan te doen. Mijn ouders zijn alles voor mij en ik had het echt een enorm gemis gevonden als ze al afgetakeld/bejaard of overleden zouden zijn geweest toen ik volwassen werd.
Zo vanzelfsprekend en maakbaar is het allemaal niet.
zaterdag 11 mei 2019 om 20:46
neuh, ik was 20 toen mijn vader stierf. Als ik over 2 maanden 48 word, ben ik ouder dan hij mocht wordenminnimouse schreef: ↑11-05-2019 20:45Sorry hoor, maar ik ben 35 en de afgelopen 5 jaar zijn er 4 ouders van vrienden van mij overleden. Allemaal nog relatief jong.
Zo vanzelfsprekend en maakbaar is het allemaal niet.
rosanna08 wijzigde dit bericht op 11-05-2019 20:47
0.14% gewijzigd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 11 mei 2019 om 20:46
En wat vindt je dan van twintigers die wel fit, jong en gezond zijn, maar geen cent te makken hebben? Is dat dan wel verstandig om in die situatie aan kinderen te beginnen?redbulletje schreef: ↑11-05-2019 20:33Dankzij het feit dat mijn ouders jong, gezond en fit genoeg waren om mij op diverse fronten te steunen ben ik pas eind 40 ten laste van de maatschappij gekomen. Wat als mijn ouders dat wegens ouderdom niet meer aan hadden gekund en mij op m'n 18e het nest hadden uitgeschopt? Dan had de belastingbetaler al heel wat langer voor mij kunnen bijdragen omdat ik dan veel jonger al was vastgelopen.
En hoezo had de belastingbetaler voor jou op moeten draaien als jij op je 18e het huis 'uitgeschopt' was? Mensen kunnen toch ook prima voor zichzelf zorgen of wordt jij onderhouden?
zaterdag 11 mei 2019 om 20:47
Kun jij nou echt niet een millimeter buiten je eigen wereldje kijken?redbulletje schreef: ↑11-05-2019 20:42Ik vind het in de eerste plaats zielig om een kind zulke oude ouders aan te doen. Mijn ouders zijn alles voor mij en ik had het echt een enorm gemis gevonden als ze al afgetakeld/bejaard of overleden zouden zijn geweest toen ik volwassen werd.
De gemiddelde levensverwachting van TO is zeker nog 40 jaar.
David Dunning
David Dunning