Huis-verkopen-flauwekul
dinsdag 14 mei 2019 om 13:22
Hallo,
Wij zijn in het proces om ons huis te verkopen.
Leuk allemaal, en nieuw voor ons.
1 ding begrijp ik echter niet, wind ik me over op, en (zie titel) vind ik flauwe kul.
De makelaar heeft een rondje door ons huis uit 1932 gelopen, een inschatting gemaakt can prijs en ons een paar tips gegeven om het huis aantrekkelijker te maak. Tor zo ver alle goed. Maar toen begin de makelaar ineens over schilderen...... huh?? Schilderen?
Het zit namelijk zo; obs huis is 4 jaar geleden van binnen geschilderd, vlak daarna zijn we gestopt met roken, en er lopen 2 kinderen van nog geen 10 door dit huis. En dan is je schilderwerk na 4 jaar niet nieuw meer. Voor de duidelijkheid, nergens bladert de verf af of is het kaal en versleten, maar wij leven wel in dit huis. Het is geen museum. Dus een deukje of krasje heb je wel eens te pakken.
Komt nog eens bij dat alles wat ik nu schilder, waarschijnlijk direct na de verkoop g3schuurt en overgeschilderd wordt omdat nieuwe eigenaren een andere kleur wensen. Lijkt me kapitaalvernietiging en alecht voor milieu.
Mijn vraag; is dit normaal?
Wat kapot en/of beschadigd is, repareer je, maar je hele huis schilderen vanwege gebruikssporen?
We heeft er suggesties?
Wij zijn in het proces om ons huis te verkopen.
Leuk allemaal, en nieuw voor ons.
1 ding begrijp ik echter niet, wind ik me over op, en (zie titel) vind ik flauwe kul.
De makelaar heeft een rondje door ons huis uit 1932 gelopen, een inschatting gemaakt can prijs en ons een paar tips gegeven om het huis aantrekkelijker te maak. Tor zo ver alle goed. Maar toen begin de makelaar ineens over schilderen...... huh?? Schilderen?
Het zit namelijk zo; obs huis is 4 jaar geleden van binnen geschilderd, vlak daarna zijn we gestopt met roken, en er lopen 2 kinderen van nog geen 10 door dit huis. En dan is je schilderwerk na 4 jaar niet nieuw meer. Voor de duidelijkheid, nergens bladert de verf af of is het kaal en versleten, maar wij leven wel in dit huis. Het is geen museum. Dus een deukje of krasje heb je wel eens te pakken.
Komt nog eens bij dat alles wat ik nu schilder, waarschijnlijk direct na de verkoop g3schuurt en overgeschilderd wordt omdat nieuwe eigenaren een andere kleur wensen. Lijkt me kapitaalvernietiging en alecht voor milieu.
Mijn vraag; is dit normaal?
Wat kapot en/of beschadigd is, repareer je, maar je hele huis schilderen vanwege gebruikssporen?
We heeft er suggesties?
jouw leven is een keuze
dinsdag 14 mei 2019 om 14:50
Bij de aankoop van ons huis was het ook al meteen duidelijk dat echt alles van binnen opnieuw geschilderd moest worden.
Maar dat heeft ons niet tegengehouden. Je kunt ervoor kiezen een weekend met vrienden te gaan schilderen, of je huurt een professionele schilder in en laat het doen. En dat hou je dan in je achterhoofd als je de aankoop doet.
Dus nee, ik zou het niet overschilderen, tenzij het niet neigt te willen verkopen.
Hoe is de huizenmarkt waar jij nu woont en je huis wilt verkopen?
Maar dat heeft ons niet tegengehouden. Je kunt ervoor kiezen een weekend met vrienden te gaan schilderen, of je huurt een professionele schilder in en laat het doen. En dat hou je dan in je achterhoofd als je de aankoop doet.
Dus nee, ik zou het niet overschilderen, tenzij het niet neigt te willen verkopen.
Hoe is de huizenmarkt waar jij nu woont en je huis wilt verkopen?
dinsdag 14 mei 2019 om 14:52
dinsdag 14 mei 2019 om 15:15
Ik zat zelf ook al te twijfelen of ik zou gaan witten. Maar we hebben deze week 2 makelaars over de vloer gehad en die vonden dat achterhaald.
Daarentegen vonden ze wel beide dat we het bed van onze peuter en het enige kastje met speelgoed konden weghalen
Ik weet nog niet wat ik daar van moet vinden. Ik woon op 50m2.. waar laat ik dat dan..
Daarentegen vonden ze wel beide dat we het bed van onze peuter en het enige kastje met speelgoed konden weghalen
dinsdag 14 mei 2019 om 18:01
Voor een bed en een kastje is dat wat lastig, maar ik heb dagen rondgereden met allemaal troep in mijn auto. En ik weet dat ik niet de enige ben die het zo doet.GlitterCupcake schreef: ↑14-05-2019 15:15Ik zat zelf ook al te twijfelen of ik zou gaan witten. Maar we hebben deze week 2 makelaars over de vloer gehad en die vonden dat achterhaald.
Daarentegen vonden ze wel beide dat we het bed van onze peuter en het enige kastje met speelgoed konden weghalenIk weet nog niet wat ik daar van moet vinden. Ik woon op 50m2.. waar laat ik dat dan..
dinsdag 14 mei 2019 om 18:06
Kinder- en dierenspullen altijd verwijderen. Dat staat zo slordig. Tenzij je een VT wonen babykamer hebt. Maar meestal zijn dat hysterische rommelhoeken op foto's.GlitterCupcake schreef: ↑14-05-2019 15:15Ik zat zelf ook al te twijfelen of ik zou gaan witten. Maar we hebben deze week 2 makelaars over de vloer gehad en die vonden dat achterhaald.
Daarentegen vonden ze wel beide dat we het bed van onze peuter en het enige kastje met speelgoed konden weghalenIk weet nog niet wat ik daar van moet vinden. Ik woon op 50m2.. waar laat ik dat dan..
dinsdag 14 mei 2019 om 18:20
In Nederland is het wel anders. Ik heb ons huis in het buitenland verkocht en hier worden de huizen totaal niet verkoopklaar gemaakt, laat staan dat er opgeknapt wordt. Wij hebben wel opgeknapt (ik heb gewoon simpel geredeneerd: als ik het huis voor 10.000 euro meer verkoop dat is mij dat wel een paar dagen werk waard (met werken verdien ik dat niet)). Uiteindelijk was iedereen in het dorp stomverbaasd dat er zoveel belangstelling was en dat ons huis binnen een week voor een hele goede prijs wegging. Ik ben er van overtuigd dat de presentatie geholpen heeft (hier niet zoals in Nederland een overspannen markt overigens, dus niet helemaal vergelijkbaar).mammezel schreef: ↑14-05-2019 14:39Misschien ben ik een beetje kort door de bocht gegaan: zoals jullie het omschrijven, 1x een open huis, dat vind ik normaal. (En dan nog, wie ben ik om iets normaal of abnormaal te vinden?)
Maar in België (misschien ook in Nederland) wordt er voor huizen die al màààànden te koop staan, alsnog een open huis georganiseerd. En wat is nu de toegevoegde waarde om na een hele periode nog zoiets in mekaar knutselen. Niks!
Als bij jullie het gros van de kijkers, op 1 dag komt (wil komen, kan komen), dan is het natuurlijk mooi meegenomen. Want inderdaad, anders telkens poetsen, telkens stress, telkens ....
Sorry TO, ik heb een beetje een zijpad bewandeld en daar zijn enkele mensen op ingegaan. Nu gaan we weer over naar jouw vraag.
![]()
De vergelijkbare huizen stonden pas nog steeds te koop.
dinsdag 14 mei 2019 om 18:26
Bij de buren stallen en kind tijdelijk op een matras laten slapen (dat matras kun je gewoon op je eigen bed onder de lakens leggen)? Ik kan mij voorstellen dat 50m2 kleiner lijkt met een extra bed, maar je huis moet natuurlijk wel enigszins leefbaar blijven.GlitterCupcake schreef: ↑14-05-2019 15:15Ik zat zelf ook al te twijfelen of ik zou gaan witten. Maar we hebben deze week 2 makelaars over de vloer gehad en die vonden dat achterhaald.
anoniem_380947 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 06:08
0.14% gewijzigd
dinsdag 14 mei 2019 om 23:47
De eerste klap is een daalder waard, luidt toch het gezegde? Je kunt het niet doen en mocht het huis niet verkopen, het later toch doen. Maar dan staat het huis wel al even te koop en dan levert het minder op.
Ik heb het wel gedaan. De gang opnieuw geschilderd en de overige ruimtes wat bijgewerkt. Loszittende plintjes vervangen, tuin helemaal netjes, alles opgeruimd. Qua geld heeft het me ongeveer 100 euro gekost. Kapitaalvernietiging? Kom op nou! Wat kost een emmer latex! Het heeft me wel wat tijd gekost. Ik snap best dat je er geen zin in hebt.
Maar het was het qua verkoop echt waard. Ze buitelden over elkaar heen met de biedingen. Flink boven de vraagprijs verkocht.
Een huis wat er netjes uitziet, geeft de indruk dat het goed is onderhouden. Wij hebben ooit een bod op n huis gedaan waar alles uit moest omdat het niet onze smaak was. Maar alles zag er zo netjes uit. Dat gaf een goed gevoel. In die tijd een ander huis bezichtigd met ongeveer hetzelfde bouwjaar, maar dat was helemaal uitgeleefd. Niet eens de moeite genomen om viee vingers van de deuren te poetsen. Wellicht moest er voor evenveel aan veranderd worden, maar de klik is er dan toch veel minder snel.
Mensen die voor hun zelf een huis kopen, zitten er toch vaak emotioneler in. Die kijken wat minder makkelijk door troep en vuil heen. Ik snap dat als je zakelijk in vastgoed zit, zoals mammezel, je daar wél door heen kijkt.
Ik heb het wel gedaan. De gang opnieuw geschilderd en de overige ruimtes wat bijgewerkt. Loszittende plintjes vervangen, tuin helemaal netjes, alles opgeruimd. Qua geld heeft het me ongeveer 100 euro gekost. Kapitaalvernietiging? Kom op nou! Wat kost een emmer latex! Het heeft me wel wat tijd gekost. Ik snap best dat je er geen zin in hebt.
Maar het was het qua verkoop echt waard. Ze buitelden over elkaar heen met de biedingen. Flink boven de vraagprijs verkocht.
Een huis wat er netjes uitziet, geeft de indruk dat het goed is onderhouden. Wij hebben ooit een bod op n huis gedaan waar alles uit moest omdat het niet onze smaak was. Maar alles zag er zo netjes uit. Dat gaf een goed gevoel. In die tijd een ander huis bezichtigd met ongeveer hetzelfde bouwjaar, maar dat was helemaal uitgeleefd. Niet eens de moeite genomen om viee vingers van de deuren te poetsen. Wellicht moest er voor evenveel aan veranderd worden, maar de klik is er dan toch veel minder snel.
Mensen die voor hun zelf een huis kopen, zitten er toch vaak emotioneler in. Die kijken wat minder makkelijk door troep en vuil heen. Ik snap dat als je zakelijk in vastgoed zit, zoals mammezel, je daar wél door heen kijkt.
vrijdag 17 mei 2019 om 09:25
Wij hebben wel wat kattenspullen uit huis gehaald (kattenbak, voerbakken), maar hebben de krabton laten staan. Die is te groot voor een normale auto. Was wel even in een hoek geduwd zodat die niet heel erg opviel.redbulletje schreef: ↑14-05-2019 18:06Kinder- en dierenspullen altijd verwijderen. Dat staat zo slordig. Tenzij je een VT wonen babykamer hebt. Maar meestal zijn dat hysterische rommelhoeken op foto's.
Verder hebben wij een muur opnieuw behangen. Die hadden de katten als kitten vakkundig kapot gekrabt. En dat ziet er niet uit op de foto's die op Funda komen. Kostte 150,00, maar huis was wel bij de eerste bezichtiging boven de vraagprijs verkocht.
En dat is ook wel wat waard: elke keer poetsen en opruimen, katten uit huis halen en het gevoel hebben dat je amper kunt leven in je eigen huis vonden wij niets.
vrijdag 17 mei 2019 om 09:50
Dieren en kinderspullen maken een huis vaak rommelig. Tuurlijk kun je daar als koper wel doorheen kijken maar toch.. de eerste indruk is belangrijk. En als de eerste indruk natte hondengeur is wordt je huis in mijn ogen toch minder aantrekkelijk.
In mijn vorige appartement kon ik nergens met mijn kat heen dus die bleef gewoon thuis. Wel de kattenbak naar de logeerkamer verhuisd (stond eerst in 1 van de badkamers). Dat betekende elke dag schoonmaken en stofzuigen. Heel vaak de kattenbak verschonen.
Sowieso vond ik het een ramp dat hele verkopen. Het appartement heeft 4 maanden te koop gestaan. Elke ochtend voordat ik naar mijn werk ging moest alles maar dan ook alles aan kant. Er zat een mooie inbouwkast in de slaapkamer en ik had al mijn kleding heel netjes opgevouwen. Marie Kondo zou trots op me geweest zijn. Verse bloemen neerzetten, zorgen dat het een beetje lekker ruikt etc. Ik leefde in een museum. Wat een stress.
Uiteindelijk wel met winst nog kunnen verkopen, ondanks de crisis maar ik vond het heel heftig op die manier verkopen.
In mijn vorige appartement kon ik nergens met mijn kat heen dus die bleef gewoon thuis. Wel de kattenbak naar de logeerkamer verhuisd (stond eerst in 1 van de badkamers). Dat betekende elke dag schoonmaken en stofzuigen. Heel vaak de kattenbak verschonen.
Sowieso vond ik het een ramp dat hele verkopen. Het appartement heeft 4 maanden te koop gestaan. Elke ochtend voordat ik naar mijn werk ging moest alles maar dan ook alles aan kant. Er zat een mooie inbouwkast in de slaapkamer en ik had al mijn kleding heel netjes opgevouwen. Marie Kondo zou trots op me geweest zijn. Verse bloemen neerzetten, zorgen dat het een beetje lekker ruikt etc. Ik leefde in een museum. Wat een stress.
Uiteindelijk wel met winst nog kunnen verkopen, ondanks de crisis maar ik vond het heel heftig op die manier verkopen.
vrijdag 17 mei 2019 om 10:01
Ik vind het ergens wel vreemd dat mensen niet door de puinhoop heen kunnen kijken. Was een aantal jaar terug met een vriendin mee op huizenjacht en zowel zij als ik vielen op een huis wat echt uitgeleefd was met huisdieren (zowel honden als katten en daar stonk het ook naar) en onhandelbare kinderen die deuren kapot hadden getrapt en muren beklad. Maar de indeling van het huis was subliem voor een rijtjeshuis en de ligging was op een goede locatie.
Bovendien voelt het minder bezwaarlijk als je zo'n huis gaat strippen dan een huis wat keurig is onderhouden, maar evengoed niet aan je smaak voldoet.
Bovendien voelt het minder bezwaarlijk als je zo'n huis gaat strippen dan een huis wat keurig is onderhouden, maar evengoed niet aan je smaak voldoet.
vrijdag 17 mei 2019 om 10:07
Omdat een koop vaak een emotioneel element heeft, RB.
Mijn huidige huis... ik stapte binnen en was meteen verliefd. Het was heel netjes en toch gezellig, precies zoals ik het zelf in zou richten. Het was schoon en er hing een prettige 'energie'. Dat het een benedenwoning was (wat ik eigenlijk niet wilde want ik haat bovenburen) werd opeens minder belangrijk.
Ik heb het gekocht en je raad het al, ik ga verhuizen omdat ik geen bovenburen wil in een huis van meer dan 100 jaar oud met een houten constructie.
Mijn huidige huis... ik stapte binnen en was meteen verliefd. Het was heel netjes en toch gezellig, precies zoals ik het zelf in zou richten. Het was schoon en er hing een prettige 'energie'. Dat het een benedenwoning was (wat ik eigenlijk niet wilde want ik haat bovenburen) werd opeens minder belangrijk.
Ik heb het gekocht en je raad het al, ik ga verhuizen omdat ik geen bovenburen wil in een huis van meer dan 100 jaar oud met een houten constructie.
vrijdag 17 mei 2019 om 10:13
Op een of andere manier beschik ik wel over de visie van wat iets kan worden. Mijn huis was juist een minimalistische jaren 70 woning met de bijbehorende groene tegeltjes in donkerbruinekeuken en badkamer, oranje lampen en donkerbruine tegelvloer. Maar locatie en tuin was geschikt en de verbouwingsmogelijkheden ook toegestaan. Daar kan een VT wonen inrichting niet tegenop op een foute locatie.Lady_Day schreef: ↑17-05-2019 10:07Omdat een koop vaak een emotioneel element heeft, RB.
vrijdag 17 mei 2019 om 10:31
je had een vorig huis van mij moeten zien.redbulletje schreef: ↑17-05-2019 10:13Op een of andere manier beschik ik wel over de visie van wat iets kan worden. Mijn huis was juist een minimalistische jaren 70 woning met de bijbehorende groene tegeltjes in donkerbruinekeuken en badkamer, oranje lampen en donkerbruine tegelvloer. Maar locatie en tuin was geschikt en de verbouwingsmogelijkheden ook toegestaan. Daar kan een VT wonen inrichting niet tegenop op een foute locatie.
in het buitengebied, geen riolering, geen gas.
een aangebouwd bijkeukentje van pallets.
de paddentrek ging dwars over mijn terrein.
er was geen verlichting bij de trap naar het zoldertje waar ik sliep, dus in die periode stond je regelmatig bovenop een dikke pad, in het donker.
wat zulke beesten in een huis moeten snap je ook niet.
maar er zat wel een bouwvergunning bij.
momenteel staat er helaas een protserige villa, maar wel ter waarde van een dikke miljoen.
huis waar ik nu woon was van binnen geschilderd in de kleuren zilver metallic en diep donkerpaars....
wij slapen nooit.
vrijdag 17 mei 2019 om 10:45
Ik vind het al belachelijjk dat je in NL zo extreem moet opruimen, en alle ziel uit het huis moet halen voordat er fotos worden gemaakt. Het is zo normaal geworden dat niemand meer ergens doorheen kan kijken lijkt het. Zelf atijd in t buitenland gewoond en daar is dat echt veel minder.
Schilderen zou ik ook niet aan beginnen. Als je een stukje doet lijkt het andere weer vergeeld en blijf je bezig.
Wij hadden in ons vorige huis een groene muur als onderdeel van een weloverwogen interieurconcept, kwam ook een tuthola makelaar die vond dat we die echt moesten overschilderen omdat hij wel heel erg in t oog sprong. Dikke doei. Met andere makelaar in zee gegaan, huis binnen 3 dagen verkocht boven de vraagprijs. Nieuwe bewoners hebben m lekker zelf overgeschilderd in een kleur die zij mooi vonden.
Schilderen zou ik ook niet aan beginnen. Als je een stukje doet lijkt het andere weer vergeeld en blijf je bezig.
Wij hadden in ons vorige huis een groene muur als onderdeel van een weloverwogen interieurconcept, kwam ook een tuthola makelaar die vond dat we die echt moesten overschilderen omdat hij wel heel erg in t oog sprong. Dikke doei. Met andere makelaar in zee gegaan, huis binnen 3 dagen verkocht boven de vraagprijs. Nieuwe bewoners hebben m lekker zelf overgeschilderd in een kleur die zij mooi vonden.
nootboek wijzigde dit bericht op 17-05-2019 10:48
8.60% gewijzigd
vrijdag 17 mei 2019 om 10:47
Nou, een gekleurde muur overschilderen zou ik ook niet doen (ik heb zelf een olijfgroene muur in de slaapkamer) maar als een huis rommelig aandoet en er zitten overal vieze plekken op de muren en er zijn veel beschadigingen zichtbaar dan is dat voor mij een teken dat het minder goed onderhouden is dan een huis wat fris en netjes is.
vrijdag 17 mei 2019 om 10:51
Mijn Amerikaanse vrienden zijn net verhuisd en hun oude huis staat nu (pas na de koop en verhuis nieuwe) op de Amerikaanse versie van Funda. Compleet leeggetrokken, geen meubel meer in huis, inclusief de oude verlopen vloerbedekking. Maar dus ook geen oude meuk meer wat de volgende eigenaar moet afvoeren (behalve dan dat ze het huis waarschijnlijk volledig zullen gaan strippen en herinrichten)nootboek schreef: ↑17-05-2019 10:45Ik vind het al belachelijjk dat je in NL zo extreem moet opruimen, en alle ziel uit het huis moet halen voordat er fotos worden gemaakt. Het is zo normaal geworden dat niemand meer ergens doorheen kan kijken lijkt het. Zelf atijd in t buitenland gewoond en daar is dat echt veel minder.
vrijdag 17 mei 2019 om 10:51
Dat heb ik dus ook!! Een van de huizen die had bekeken was echt vies en oud, veel stuk. Maar groot, goede buurt, supergrote groene tuin,mooie indeling, goede ligging alles! De verkoopmakelaar schaamde zich dood maar het boeide me niets, ik ga toch niet in die zooi leven?redbulletje schreef: ↑17-05-2019 10:01Ik vind het ergens wel vreemd dat mensen niet door de puinhoop heen kunnen kijken. Was een aantal jaar terug met een vriendin mee op huizenjacht en zowel zij als ik vielen op een huis wat echt uitgeleefd was met huisdieren (zowel honden als katten en daar stonk het ook naar) en onhandelbare kinderen die deuren kapot hadden getrapt en muren beklad. Maar de indeling van het huis was subliem voor een rijtjeshuis en de ligging was op een goede locatie.
vrijdag 17 mei 2019 om 11:09
Zelf kijk ik wel door de troep heen, maar ik zie om mij heen toch wel heel veel mensen, die dat niet kunnen. Die hebben dan inderdaad problemen met een lelijke kleur muur of een lelijke vloer. Zelf heb ik dat wat minder, maar ik merkte toch, toen ik aan het bezichtigen was, dat ik eigenlijk direct na binnenkomst al wist of een huis interessant was of niet. Dus er zal toch ook wel iets van een eerste indruk/emotie bijzitten.
vrijdag 17 mei 2019 om 11:16
Ik heb ooit een huis gekocht dat last-minute geschilderd bleek, met heel goedkope verf. Dat kwam er allemaal vanaf zetten doen we het probeerden over te schilderen. Die muren van die woonkamer waren oorspronkelijk rood en geel, vandaar dat de bewoner het advies van de makelaar had gekregen het te witten toen het niet verkocht. Maar ik was er dus niet heel blij mee...
TO's huis is al wit. Ik zou, zeker in deze markt, niet gaan schilderen.
TO's huis is al wit. Ik zou, zeker in deze markt, niet gaan schilderen.
Snap ik ook nooit zo goed. In jouw voorbeeld is het dan nog een (overkomelijk) gedoe dat je de kapotgetrapte deuren moet vervangen. Maar ik heb ook wel eens mensen letterlijk horen zeggen dat een huis het niet ging worden omdat ze de bank echt enorm lelijk vonden. Was ook een lelijke bank, maar die nemen de huidige bewoners toch mee?redbulletje schreef: ↑17-05-2019 10:01Ik vind het ergens wel vreemd dat mensen niet door de puinhoop heen kunnen kijken.
Hysterisch felgekleurd speelgoed altijd verwijderen ja. Maar aan de andere kant mag je ook wel laten zien dat de ruimte er is om in het huis te wonen met kind(eren). Dat kan kopers met toekomstplannen in die richting juist over de streep trekken. Toen wij ons vorige huis verkochten hadden we geen kinderen, maar het huis (starterswoning) was op zich prima geschikt voor een gezin met 1 à 2 kinderen. We kregen juist het advies om de kamer die wij als logeerkamer gebruikten een beetje in te richten als kinderkamer (kinderdekbedovertrek op het logeerbed en wat knuffels op het plankje, niks speciaal voor gekocht hoor) en als we toevallig een babybedje konden lenen, die in het andere kamertje te zetten (niet gedaan, te veel gedoe, waar moet dan m'n bureau heen).redbulletje schreef: ↑14-05-2019 18:06Kinder- en dierenspullen altijd verwijderen. Dat staat zo slordig. Tenzij je een VT wonen babykamer hebt. Maar meestal zijn dat hysterische rommelhoeken op foto's.
vrijdag 17 mei 2019 om 11:32
Babybedjes neerzetten terwijl je zelf geen kinderen hebt, dat is toch van de zotte? Wie doet dat nou?
Wij kopen huizen voornamelijk op basis van locatie en indeling. Bestuderen de plattegronden en bekijken de mogelijkheden die een huis biedt. Hoe het er voor de rest uitziet boeit me echt weinig, alles is te veranderen. Ik besef me dat dat vrij ongebruikelijk is, maar ik denk dat hoe meer styling er gedaan wordt, hoe meer mensen daaraan wennen, en des te absurder het wordt. Zeker nu wanneer de kopers in de rijstaan, waarom zo moeilijk doen..
Wij kopen huizen voornamelijk op basis van locatie en indeling. Bestuderen de plattegronden en bekijken de mogelijkheden die een huis biedt. Hoe het er voor de rest uitziet boeit me echt weinig, alles is te veranderen. Ik besef me dat dat vrij ongebruikelijk is, maar ik denk dat hoe meer styling er gedaan wordt, hoe meer mensen daaraan wennen, en des te absurder het wordt. Zeker nu wanneer de kopers in de rijstaan, waarom zo moeilijk doen..