Motor rijden
woensdag 15 mei 2019 om 08:05
Na anderhalf jaar relatie wilde mijn vriend zijn motorrijbewijs halen. Ik heb hem ook, dus op zich leuk (al rijd ik al een tijd niet meer).
Máár waar ik een beetje bang voor was gebeurde ook. Zijn focus in het leven lag vanaf dat moment alleen nog maar op zijn rijbewijs halen. Huishouden verslofte, hij vergat afspraken, al zijn geld verdween erin. Hyperfocus op het papiertje.
Op zich nog geen groot probleem.
Maar waar ik nu toch moeite mee heb is dat hij nu hij zijn rijbewijs heeft aan niets anders meer denkt dan rijden.
Zijn beste vriend loopt steeds aan hem te trekken om te gaan rijden, hij kijkt alleen nog maar motor filmpjes in zijn vrije tijd. Zegt even weg te zijn en 4 uur later moet ik op facebook lezen wat hij aan het doen is. Als hij een dag rijdt negeert hij mijn berichten.
Ik vind mezelf echt stom om jaloers te zijn op een hobby (en een hele innige band met zijn vriend) maar toch is het zo.
Hij is veel jonger dan ik, hij heeft andere idealen voor het leven. En ik heb gewoon het gevoel niet goed genoeg te zijn voor hem. Hij wilde kinderen van zichzelf maar ik wil geen kinderen meer. Hij wil dolgraag een hond, ik moet er niet aan denken.
Alles bij elkaar denk ik de hele tijd "zoek een leuk jong vrouwtje die motor rijden ook leuk vindt (Ik heb het meerdere malen geprobeerd maar kan er geen passie voor opbrengen), een kind en hond wil".
Maar hij gaat niet. Hij ziet zijn toekomst met mij en houdt zoveel van me dat hij wel dromen wil opgeven voor me.
En dan vind ik dat ik hem op zijn minst een hobby moet gunnen. En dat doe ik ook, ik vind het prima dat hij al een passie voor auto's heeft en geregeld in zijn garage staat te sleutelen en naar school gaat iedere week.
Maar de motor is voor mij de druppel die de emmer doet overlopen en ik laat het mijn relatie slopen.
Misschien is het gewoon wennen, ik weet het niet. Ik mis ons innige contact zo erg. Maar ik maak de sfeer in huis niet leuker met mijn gezeur en jaag hem alleen maar weg op deze manier.
Iemand tips hoe ik mezelf op andere gedachten kan brengen? Ik ben al voor een motor aan het kijken maar eigenlijk wil ik niet.
Máár waar ik een beetje bang voor was gebeurde ook. Zijn focus in het leven lag vanaf dat moment alleen nog maar op zijn rijbewijs halen. Huishouden verslofte, hij vergat afspraken, al zijn geld verdween erin. Hyperfocus op het papiertje.
Op zich nog geen groot probleem.
Maar waar ik nu toch moeite mee heb is dat hij nu hij zijn rijbewijs heeft aan niets anders meer denkt dan rijden.
Zijn beste vriend loopt steeds aan hem te trekken om te gaan rijden, hij kijkt alleen nog maar motor filmpjes in zijn vrije tijd. Zegt even weg te zijn en 4 uur later moet ik op facebook lezen wat hij aan het doen is. Als hij een dag rijdt negeert hij mijn berichten.
Ik vind mezelf echt stom om jaloers te zijn op een hobby (en een hele innige band met zijn vriend) maar toch is het zo.
Hij is veel jonger dan ik, hij heeft andere idealen voor het leven. En ik heb gewoon het gevoel niet goed genoeg te zijn voor hem. Hij wilde kinderen van zichzelf maar ik wil geen kinderen meer. Hij wil dolgraag een hond, ik moet er niet aan denken.
Alles bij elkaar denk ik de hele tijd "zoek een leuk jong vrouwtje die motor rijden ook leuk vindt (Ik heb het meerdere malen geprobeerd maar kan er geen passie voor opbrengen), een kind en hond wil".
Maar hij gaat niet. Hij ziet zijn toekomst met mij en houdt zoveel van me dat hij wel dromen wil opgeven voor me.
En dan vind ik dat ik hem op zijn minst een hobby moet gunnen. En dat doe ik ook, ik vind het prima dat hij al een passie voor auto's heeft en geregeld in zijn garage staat te sleutelen en naar school gaat iedere week.
Maar de motor is voor mij de druppel die de emmer doet overlopen en ik laat het mijn relatie slopen.
Misschien is het gewoon wennen, ik weet het niet. Ik mis ons innige contact zo erg. Maar ik maak de sfeer in huis niet leuker met mijn gezeur en jaag hem alleen maar weg op deze manier.
Iemand tips hoe ik mezelf op andere gedachten kan brengen? Ik ben al voor een motor aan het kijken maar eigenlijk wil ik niet.
woensdag 15 mei 2019 om 08:09
Je bent niet jaloers op zijn hobby, je ergert je (terecht) aan het gedrag van je vriend sinds hij zijn hobby ontdekt heeft.
Een hobby is prima, maar we moet wel balans zitten in de tijd die je eraan besteed en de tijd aan het leven en taken eromheen.
Jij ervaart nu hinder van die hobby, omdat hij ook nog eens zijn gedeelde raken versloft. Daar mag je echt wel wat van vinden hoor.
Een hobby is prima, maar we moet wel balans zitten in de tijd die je eraan besteed en de tijd aan het leven en taken eromheen.
Jij ervaart nu hinder van die hobby, omdat hij ook nog eens zijn gedeelde raken versloft. Daar mag je echt wel wat van vinden hoor.
woensdag 15 mei 2019 om 08:13
woensdag 15 mei 2019 om 08:14
Ik zou als ik jou was eens gaan bedenken wat deze relatie waard is voor jou. Zie jij een toekomst met deze man? Jullie verschillen zo veel van elkaar, ook qua toekomstbeeld. Een goed volwassen gesprek zonder ruzie lijkt me een goed idee. Je denkt weleens dat hij beter voor een jongere vrouw kan gaan met dezelfde dromen maar hij gaat maar niet. Daar komt weinig liefde uit naar voren.
Willen jullie echt samen verder dan zou ik gewoon goede en duidelijke afspraken maken over het motorrijden en de tijd die daarin gestoken wordt. Weer samen dingen doen. Andere dingen dan motorrijden. En nee koop doe motor niet want dat wil je niet en hij moet leren dat er meer is in het leven dan motorrijden.
Willen jullie echt samen verder dan zou ik gewoon goede en duidelijke afspraken maken over het motorrijden en de tijd die daarin gestoken wordt. Weer samen dingen doen. Andere dingen dan motorrijden. En nee koop doe motor niet want dat wil je niet en hij moet leren dat er meer is in het leven dan motorrijden.
I told you walking was idiotic.
woensdag 15 mei 2019 om 08:17
woensdag 15 mei 2019 om 08:28
Ik heb even gekeken naar mijn andere topic. Ik denk inderdaad dat hij nog niet toe is aan een gezin. Hij is nauwelijks met de kinderen alleen (Ik ontzie hem) en ik heb alle verantwoordelijkheid in de week dat ze bij ons zijn (we wonen samen). Het zijn mijn kinderen dus dat vind ik ook niet gek.
Hij is 27 jaar. Ik vind persoonlijk dat ik dan best verantwoordelijkheid mag verwachten. Toch?
Hij is 27 jaar. Ik vind persoonlijk dat ik dan best verantwoordelijkheid mag verwachten. Toch?
woensdag 15 mei 2019 om 08:51
BOOBIE77 schreef: ↑15-05-2019 08:28Ik heb even gekeken naar mijn andere topic. Ik denk inderdaad dat hij nog niet toe is aan een gezin. Hij is nauwelijks met de kinderen alleen (Ik ontzie hem) en ik heb alle verantwoordelijkheid in de week dat ze bij ons zijn (we wonen samen). Het zijn mijn kinderen dus dat vind ik ook niet gek.
Het zijn niet zijn kinderen dus niet zijn verantwoordelijkheid. punt.
Zoek iemand die beter bij jouw levensfase past, maar ga niet op zoek naar een vader voor je gezinnetje, je kinderen hebben al een vader.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
woensdag 15 mei 2019 om 08:56
Dat zet je 'm buiten! Lijkt me geen zak aan een vent die alleen maar met z'n motor bezig is. In principe wel tof dat hij zijn kinderwens opgeeft voor jou, maar als ie zoveel jonger is dan kan 't best zijn dat hij nu wat jaar bij jou zit en alsnog overstapt op 'n jonger exemplaar met rammelende eierstokken als ie uitgekeken is op z'n motor.Maar hij gaat niet.
woensdag 15 mei 2019 om 08:58
Niet voor jouw kinderen. Die zijn van jou, dus jouw probleem. En als hij gaat motorrijden tijdens de dagen dat jij er voor je kinderen moet zijn snap ik dat ook. Maar ik mag hopen dat hij zijn motor laat staan in de weekenden dat jouw kids bij je ex zijn.BOOBIE77 schreef: ↑15-05-2019 08:28Ik heb even gekeken naar mijn andere topic. Ik denk inderdaad dat hij nog niet toe is aan een gezin. Hij is nauwelijks met de kinderen alleen (Ik ontzie hem) en ik heb alle verantwoordelijkheid in de week dat ze bij ons zijn (we wonen samen). Het zijn mijn kinderen dus dat vind ik ook niet gek.
woensdag 15 mei 2019 om 09:12
Hoeveel schelen jullie?BOOBIE77 schreef: ↑15-05-2019 08:28Ik heb even gekeken naar mijn andere topic. Ik denk inderdaad dat hij nog niet toe is aan een gezin. Hij is nauwelijks met de kinderen alleen (Ik ontzie hem) en ik heb alle verantwoordelijkheid in de week dat ze bij ons zijn (we wonen samen). Het zijn mijn kinderen dus dat vind ik ook niet gek.
Ik moet zeggen dat ik 27 ook vrij jong vind om in te stappen in een kant-en-klaar gezin. Jullie wonen samen maar ik denk dat hij van te voren niet heeft kunnen overzien wat dat allemaal betekent. Dat blijkt nu ook wel want hij is kennelijk nog lang niet klaar met uitrazen.
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 15 mei 2019 om 09:20
Daarnaast jij wil geen kinderen met hem en hij wil nog wel kinderen van zichzelf...
Jullie doelen matchen 0,0 en jullie levensfase is verschillend.
Waarom denk jij dat wij dat kunnen oplossen?
Jullie doelen matchen 0,0 en jullie levensfase is verschillend.
Waarom denk jij dat wij dat kunnen oplossen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 15 mei 2019 om 09:24
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Als we samen zijn zonder mijn kinderen is hij meer thuis.redbulletje schreef: ↑15-05-2019 08:58Niet voor jouw kinderen. Die zijn van jou, dus jouw probleem. En als hij gaat motorrijden tijdens de dagen dat jij er voor je kinderen moet zijn snap ik dat ook. Maar ik mag hopen dat hij zijn motor laat staan in de weekenden dat jouw kids bij je ex zijn.
En je hebt gelijk dat hij niet de verantwoordelijkheid over mijn kinderen heeft.
Maar dat hij niet bij ons wil zijn als de kinderen thuis zijn en alles aanpakt om weg te zijn vind ik toch niet zo leuk.
Wij schelen 14 jaar en dat is heel veel. Eigenlijk ging het wel goed toen hij nog in zijn eigen huis woonde tot een paar maanden geleden. Achteraf een beetje spijt van het samenwonen. En de huizen liggen totaal niet voor het oprapen.
Maar dat hij nog te jong is betwijfel ik ook. Eerlijk gezegd denk ik dat dat gedrag op zijn 50ste nog zo zal zijn. Hij leeft graag met de dag. Dat zit in hem.
Ik heb relatie therapie aangevraagd. Ik wil hem niet kwijt. Hij is lief voor me en de kinderen houden van hem. Ik wil niet weer van partner wisselen. Het zal nog moeten blijken of het genoeg is.
woensdag 15 mei 2019 om 09:32
woensdag 15 mei 2019 om 09:33
woensdag 15 mei 2019 om 09:35
Jullie matchen totaal niet met elkaar dus. Voor nu kan hij daar blijkbaar compromissen in vinden door zijn eigen plan te trekken op het moment dat jij voor je kinderen zorgt, maar de kans is natuurlijk groot dat hij over 'n paar jaar een leuke meid van z'n eigen leeftijd vindt waar ie mogelijk zelf een kind mee kan nemen.BOOBIE77 schreef: ↑15-05-2019 09:24Ben ik gedeeltelijk met je eens. Als we samen zijn zonder mijn kinderen is hij meer thuis.
En je hebt gelijk dat hij niet de verantwoordelijkheid over mijn kinderen heeft.
Maar dat hij niet bij ons wil zijn als de kinderen thuis zijn en alles aanpakt om weg te zijn vind ik toch niet zo leuk.
Wij schelen 14 jaar en dat is heel veel. Eigenlijk ging het wel goed toen hij nog in zijn eigen huis woonde tot een paar maanden geleden. Achteraf een beetje spijt van het samenwonen. En de huizen liggen totaal niet voor het oprapen.
Maar dat hij nog te jong is betwijfel ik ook. Eerlijk gezegd denk ik dat dat gedrag op zijn 50ste nog zo zal zijn. Hij leeft graag met de dag. Dat zit in hem.
Ik heb relatie therapie aangevraagd. Ik wil hem niet kwijt. Hij is lief voor me en de kinderen houden van hem. Ik wil niet weer van partner wisselen. Het zal nog moeten blijken of het genoeg is.
woensdag 15 mei 2019 om 09:37
Dat kan natuurlijk ook nog, dat ie door de ervaring bij jou in te wonen en ziet hoeveel tijd/energie je in die kinderen moet stekenk z'n buik er al van vol heeft.
Samenwonen was gewoon geen goed idee. Ook niet naar jouw kinderen toe. En hoezo moet je weer van partner wisselen als deze niet blijft? Je kunt ook gewoon single blijven en je op je kinderen richten tot die zelfstandig worden.
woensdag 15 mei 2019 om 09:39
Ik denk dat samenwonen in jullie geval een slechte stap is geweest. Jullie schelen veel jaren en staan anders in het leven op dit moment.
Qua interactie met de kinderen had het beter geweest om dit te beperken tot uitjes en dagjes weg, in plaats van dagelijks fulltime gezin zijn. Jij verwacht dit wel van hem, maar hij zit zo te lezen nog lang niet in de fase dat hij deel kan uit maken van een samengesteld gezin.
Mijn advies aan hem is om zsm ergens anders te logeren, z'n ouders of die vriend bijvoorbeeld, zodat hij van daaruit andere woonruimte kan vinden. Als hij vanuit jouw huis moet wachten tot ie andere woonruimte vindt, dan gaat dat zo stressvol worden dat zelfs een latrelatie er niet meer in zit. Je kinderen gaan die stress en frustraties ook opmerken, als ze dat al niet gedaan hebben inmiddels.
Qua interactie met de kinderen had het beter geweest om dit te beperken tot uitjes en dagjes weg, in plaats van dagelijks fulltime gezin zijn. Jij verwacht dit wel van hem, maar hij zit zo te lezen nog lang niet in de fase dat hij deel kan uit maken van een samengesteld gezin.
Mijn advies aan hem is om zsm ergens anders te logeren, z'n ouders of die vriend bijvoorbeeld, zodat hij van daaruit andere woonruimte kan vinden. Als hij vanuit jouw huis moet wachten tot ie andere woonruimte vindt, dan gaat dat zo stressvol worden dat zelfs een latrelatie er niet meer in zit. Je kinderen gaan die stress en frustraties ook opmerken, als ze dat al niet gedaan hebben inmiddels.