Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Hoe gaat het nu met slapen Naniene?
Hier helaas niet zo best. Gisteren middag slaapje en s avonds in slaap komen ging super. Maar vannacht extreem veel gespookt. Heb hem vanaf 2u elk uur wel gehoord en om 6u begon heel chagrijnig de dag. Dat is nu sinds enkele weken zo, dat hij zo vroeg wakker is. Voorheen was het eerder 7u en als hij erg moe was tot 8. Ik overweeg om Vuilniszakken voor zijn ramen te doen om te zien of meer verduisterende gordijnen hem helpen om beter te slapen. Er staat ook nog eens een lantaarnpaal voor zijn raam dus als hij 's nachts wakker is, is het ook licht. Als hem dat helpt kan ik kijken voor andere gordijnen.
Bij ons is dat zo als, inmiddels, peuter in de middag langer dan 2u slaapt óf later dan 14.30u wakker wordt... Mss het middagslaapje in gaan korten een optie?
Dat zou ik wel willen maar meneer wordt zo onmeunig chagrijnig als hij wakker gemaakt wordt :whip:
Ik maak peuter ook wakker om 14.30, of na max 1,5 uur. En ja dan is hij het eerste uur chagrijnig, maar dan slaapt hij snachts dus wel. Wij hebben rolluiken, verduisteren zou ik in jou geval zeker proberen
Ik ga het morgen maar proberen, wakker maken. Vannacht verwacht ik iig drama want hij is met vriend naar de caravan op 1,5u rijden hier vandaan. Vanmorgen in de auto geslapen en nu op de terugweg ook. Dus dat wordt gezellig.

We hebben wel verduisterende rolgordijnen maar die zijn wit want dat paste zo leuk bij de kamer. Maar denk dat zwarte of donkerblauwe rolgordijnen meer verduistering bieden.
Wij hebben ook witte, maar het licht komt juist gewoon door de kieren aan de zijkant. Ik wilde eens kijken naar soort van rolluiken aan de buitenkant..

Hier heeft dochter vandaag 3 uur geslapen, maar ik denk dat dat juist wel een positief effect kan hebben op het slapen ‘s nachts.
Wij hebben voor op de camping een gordijn van i-gro. Dat is verduisterend met zuignappen. Werkt fantastisch
Het slapen gaat nu wel beter Teckel. We zijn maar gestopt elke keer het muziekje aan te doen en na een paar keer heeft ze het opgegeven. We hadden niet het idee dat er echt wat was.

Wat je zegt over kinderen die niet makkelijk zelf in slapen herken ik heel erg. Dochter was ook zo totdat ze een jaar was ongeveer. Ingebakerd, wiegen weet ik t allemaal. Gek werd ik er van en zij ook. Gelukkig gaat t sindsdien wel beter. Verder is ze een heel makkelijk meisje maar dat in slaap komen..

Wat vervelend dat jij nu aan de beurt bent. Verduisterende gordijnen lijken hier wel te helpen ja, je kan het in ieder geval proberen. Misschien eerst een tussenoplossing kan je kijken of het werkt? Over wakker maken, dat doe ik eigenlijk nooit. Beter overdag slapen is hier meestal ook beter snachts slapen. Slapen doet slapen zeg maar. Maar misschien is dat voor andere kindjes anders. Of als ze wat ouder worden wat Obelix zegt bij een peuter kan ik t me voorstellen dat t op een gegeven moment te lang wordt. Maarja wanneer is dat he, het valt te proberen.
funnymiss schreef:
14-05-2019 18:03
Wij hebben voor op de camping een gordijn van i-gro. Dat is verduisterend met zuignappen. Werkt fantastisch
Hier ga ik eens naar kijken. Bedankt. Inmiddels ligt dreumes een half uur op bed en 't is nog 'gezellig' zullen we maar zeggen. Maar dat had ik al wel verwacht omdat hij eind vd middag in de auto nog een uur had geslapen. Maar beneden was ook geen doen meer, dan is ie ook mega lastig.

@naniene fijn dat 't bij jullie weer beter gaat. Ik doe hier niet vaker dan 3 keer het muziekje. Morgen eens kijken wat middag slaap inperken doet. Thnx voor het meedenken allen!
Teckeltje88 schreef:
14-05-2019 20:27
Hier ga ik eens naar kijken. Bedankt.

Ik bedoel deze:

https://m.ebay.nl/itm/Gro-Anywhere-Blin ... 1217913558
Komt binnen circa 2 weken weer binnen zie ik. Maar misschien ook nog wel ergens op voorraad.
Mijn link werkt niet zie ik. Google vindt hem via 'gro bag gro anywhere blind'.
Fijn dat het weer beter gaat Naniene, wel zo fijn want ik kan me indenken dat jij je rust nu ook hard nodig hebt!

Teckel, hoe ging de nacht?

Hier ook lantaarnpaal voor kamer & geen rolgordijn. Wel verduisterende gordijnen en dat is gelukkig meestal genoeg. Wij hebben nu ook paar mindere nachten gehad, dankzij verkoudheid en gerommel met ritme door logeren. Vannacht gelukkig weer geslapen. Wij hebben onze slaap ook hard nodig, niet vanwege een zwangerschap maar energievretende dagen op de werkvloer. Ook drukke weekenden en de vrije dag was ook steeds bezet. Ook niet goed voor het meisje .

Die gaat wel als een malle. Loopt nu sinds 3 weken en voelt zich zo groot. Heerlijk om te zien! Kruipen doet ze niet meer. We wachten op tandjes, het schiet niet op! Kind heeft er echt last van. Straks weer naar cb, de bmr halen. Die krijgt ze eerder ivm de verhuizing. Hoop dat ze er niet veel last van krijgt!
Een baksteen is nooit alleen
@Ananee de bmr heb ik hier niks van gemerkt maar weet dat andere kindjes en flink zien van zijn geweest. Even afwachten dus. Hoop voor jullie ook dat 't meevalt.

Dreumes sliep uiteindelijk tegen half 1p pas. Vannacht is vriend er 1x heen geweest. Zat ie rechtop in bed. Daarna niet meer gehoord. Tot de hond om 7u ging blaffen. Toen was ie wakker.

@funnymiss die gordijnen zien er echt top uit zeg. Ik ga met vriend overleggen of dat wat voor ons is! Super bedankt voor de tip!
Lang niet meer gepost hier, zo druk met een zwangerschap en een rellende bijna-peuter. Mag ook al bijna naar het peuter topic.

Ik heb een vraagje die hier geloof ik al vaker gesteld is: wanneer doen/deden jullie je kindje over naar een peuterbed? Wij gaan komende weken en nieuw kamertje maken met peuterbed, zodat hij hopelijk gewend is voordat de baby er is. Maar ben zo bang dat hij het niet trekt ofzo, hij is zo slecht met veranderingen. Ook is hij meestal tussen 5 en 6 wakker, ben ook bang dat hij alleen maar vroeger komt als hij zelf z'n bed uit kan kruipen. Wat zijn jullie ervaringen of meningen?
Ha Herfstblaadje, hier ook een bijna-peuter, nog twee maandjes..

Wij hebben toevallig sinds het weekend het ledikant omgebouwd, en het gaat heel goed! Dochter vindt het prachtig en wil dolgraag in haar ‘grote bed’ liggen.

Ze heeft er ook een dekbed bij en als we dat goed instoppen aan de zijkanten blijft ze daar de hele nacht onder liggen.

Het dekbed hadden we een paar weekjes eerder al geïntroduceerd, maar dat was toen nog geen succes, ze werd heel vroeg wakker omdat ze er dan niet meer onder lag en het koud had. Nu gaat het opeens wel goed! Maar ik vond het dus wel prettig dat ze het dekbed al kende toen we het bedje ombouwden.

Ze is er één keer uitgerold en toen kwamen we meteen achter iets anders.. het is heeeeel donker op haar kamer en ze stond toen moederziel alleen midden in de kamer te roepen.. dus nu laten we het lichtje van de babyfoon aan en dan kan ze wel iets zien.

Ze is verder nog niet uit bed gekomen, tenzij er iets was. sOchtends roept ze eerst en springt dan pas uit bed als we komen, heel schattig hoe ze dan zit te wachten. Terwijl ze zo bij allerlei speelgoed zou kunnen, maar dat doet ze dus niet..

Naja, bij ons is het dus een succes gebleken. Maar we waren ingesteld op proberen en kijken hoe het gaat..

Blij dat we het gedaan hebben in ieder geval! Dochter is weer zelfstandiger en mijn rug is zeer dankbaar :-D
Ik heb een half jaar geleden het peuterbed al neergezet, voor als ze in haar eigen kamer wil slapen, maar nog niet nodig gehad.

Ik ben juist bang dat het misschien te klein is voor haar hahaha, ze heeft nu natuurlijk een 2 persoonbed van 1.60 breed en 2 meter lang waar ze aan alle kanten door heen rolt, dus het wordt inkrimpen voor haar dan.

Ze gaat nu wel savonds in haar eigen bedje liggen voor 5 minuten ofzo, en dan loopt ze heen en weer (de slaapzakschuifel) van haar kamer naar onze kamer en gaat ze uiteindelijk in ons bed liggen.
FruityMiss ik ga ook eens kijken naar je tip! Hier geen lantaarnpaal voor het raam van zoon zijn kamer maar wel de zon erop in loop van de ochtend en in de middag. Zou dus voor de komende periode handig zijn!
En met vakanties ook inderdaad. Nu vaak een grote handdoek of vuilniszak om wat meer te verduisteren ergens anders.

Groter bed hier echt nog niet voorlopig dus kan ik niets in adviseren haha.

Teckel :hug: ff pittig bij jullie zo te lezen.
Maar je doet het goed hoor echt! Welke keuzes je ook maakt het maakt je nooit een slechte moeder, echt niet!

Hier een niet zo gezellige zoon (ja nou sommige momenten maar die zijn op 1 hand te tellen....)
Maar de reden is de 3 doorkomende tandjes. Hij heeft er echt last van en dat is te merken aan zn humeur...

Ach het is prima weer om buiten te zijn dus dat doen we wat vaker (wandelen met hond, fietsen, even naar opa oma of een tante...)

Het per dag bekijken naar de slaapjes werkt prima. Vandaag 2 slaapjes want om 9.45 was hij op, en pas om 6.45 wakker maar ach. We bewegen maar lekker met hem mee.
Tralalalala
Hier nog niet begonnen aan peuterbed dus geen ervaring of tips.
Succes.

@krul vervelend die tanden. Maar 3 tegelijk ben je er wel weer sneller van af. Ik vermoed hier ook hoektanden. Vieze poep, handen en speelgoed gaan weer in de mond en dat wakker worden 's nachts. We gaan 't maar weer meemaken. En lekker meebewegen verder met de slaapjes en doen wat werkt!

Dreumes lag vandaag voor 12u al op 1 oor dus heb goede hoop dat ie gewoon om half 3 zelf al wakker is geworden.
M'n vermoeden klopte. Meneer heeft zich stipt half 3 gemeld. Top dus want zelf ontwaken geeft meer kans op een goed humeur dan wakker gemaakt worden. En hij was uitermate gezellig in de middag. Wel wat ondeugend maar binnen de perken.
Het doet ons allebei goed dat ik tegenwoordig nadenk voor ik iets verbied. Vandaag wilde hij de plastic bakjes (waar hij normaal uit eet) meenemen naar de tuin om ermee met wat te spelen. M'n eerste gedachte was nee leg maar even terug. Maar toen dacht ik, waarom eigenlijk? Waarom kan hij daar niet mee klooien. En zo zijn er meer dingen. Er is minder strijd en dreumes kan lekker ontdekken en doen. Het helpt ook wel heel goed dat de deur naar de tuin open kan vanwege het lekkere weer. Dat hij in en uit kan rennen vindt hij heerlijk. Dat m'n woonkamer daar een zandbak van wordt neem ik voor lief.

Hebben jullie dreumesen ook favo dier? Ons model is al een aantal maanden he-Le-maal wild van krokodillen. Vandaag heb ik via MP een duplo dierentuin gekocht mét krokodil. Krokodil (kroko) moet overal mee naar toe. In bad, eten, naar bed. Kroko ligt nu in z'n eigen bedje op de slaapkamer bij dreumes. Onder een dekentje. Ben benieuwd of kroko morgen ook mee moet naar het kdv.
Fijn dat het bij jullie zo goed ging dudette! Misschien wel goed idee om al eerder het dekbedje te introduceren.

Wat schattig teckeltje. Hier geen favo dier maar wel dol op dieren in het algemeen, en dan alle dierengeluiden erbij nadoen.
Zo we zijn terug van vakantie en hij kan opeens veel dingen niet normaal. Hebben jullie dat ook?
Wat fijn WP! Ons meisje staat sinds een weekje los, hopelijk volgt het lopen nu ook! Verder is ze weer een beetje de oude, maar we vermoeden wel dat ze door heeft dat het niet lang meer duurt voor haar broertje er is.
Leuk Suiker! Zou fijn zijn als ze loopt voor haar broertje komt? Wanneer is de uitgerekende datum? Houdt vrouw het nog vol?

WP, heerlijk zo'n vakantie! En leuk als er ineens weer nieuwe dingen te zien zijn.

Dochter kan zich nu goed optrekken, en eindelijk ook weer zelf gaan zitten. Vooral dat laatste is erg handig.
Verder volop bezig met taal. De score tot nu toe is auto en bah (bal), iets wat lijkt op de naam van de kat en veel woorden die gebruikt worden op het verkeerde moment (mama, papa, ma(ïs), muis, ohoh, ja). Op dit moment zegt ze op iedere vraag 'ja'. Te leuk, en dit koesteren we even voor ze het woord 'nee' ontdekt.
Ah leuk die ontwikkelingen he!

Voor m’n gevoel heeft dat hier een tijdje stilgestaan. Dochter kon natuurlijk al los lopen met 10 maanden, dus vervolgens was het lang wachten op de eerste woordjes.

Inmiddels zitten we daar nu wel in een enorme spurt geloof ik. Heb gister even bijgehouden welke woordjes ze nu kent, al dan niet goed uitgesproken, en we zitten al op meer dan 20. Een maand geleden (ze is nu bijna 1,5) waren dat er nog geen 5 denk ik..
Oh LasVegas, wat gaat dat hard! Ik hoop ook dat dochter nu lekker doorgaat (bijna 14 maanden nu). Vind het zo leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven