Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Gaat vast een nieuwe trend worden,
1:pak je winkelkar,
2:zet hem bij de kassa
3: ga boodschappen doen
4: reageer heel verontwaardigd als een ander jouw kar een stukje naar achteren heeft geplaatst
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hopelijk niet zeg... :-D
Snap best dat, als je iets vergeet, terug moet om even iets te pakken. Maar dit was niet 'even' en 'iets'. Maar ach, 't is ook weer niet 't einde van de wereld...
In this mad house we must all survive
Kids die maar dingen blijven pakken terwijl moeder nee zegt, in dit geval gaat het om de broodjes. Als ik zoiets zie/hoor heb ik de neiging m'n mond open te doen of ze een klap te geven.

Dreinende kids in supermarkten, verschrikkelijk!
Zijdehoentje schreef:
10-05-2019 22:59
Van de week weer iets aparts: ik sta in de rij bij de kassa en had m'n boodschappen al op de band neergelegd. Na mij komt een stel met een half gevulde boodschappenkar. Beiden maken weer rechtsomkeert, maar laten de kar staan (ik dacht nog: vast een boodschapje vergeten, kan gebeuren). Degene die dáárna in de rij wil aansluiten treft dus een kar zonder mensen aan. Diegene stond nog even vertwijfeld te kijken en besloot - na even gewacht te hebben - om maar voor te piepen. In eerste instantie had ik het nog niet eens zo in de gaten, want zelf al bezig om alvast voor het betalen van mijn boodschappen klaar te staan. Het bleek dus dat de betreffende mensen waren blijkbaar nog niet klaar met boodschappen doen, want ze kwamen met armen vol boodschappen weer terug. Waarom zou je dan alvast je kar in de rij zetten?
Mijn opa ging vroeger (gulden/pinnen was een zeldzaamheid) ook alvast in de rij staan, terwijl mijn oma de boodschappen deed. Gek genoeg was de rij altijd zo lang, dat je alsnog een tijdje moest wachten voor je aan de beurt was.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
13-05-2019 10:40
Mijn opa ging vroeger (gulden/pinnen was een zeldzaamheid) ook alvast in de rij staan, terwijl mijn oma de boodschappen deed. Gek genoeg was de rij altijd zo lang, dat je alsnog een tijdje moest wachten voor je aan de beurt was.
Vroeger ja, tegenwoordig bij de Jumbo geen last meer van of het moet heel heel druk zijn als kerst boodschappen. Vraag me dan altijd af waarom de rest van het jaar het nooit zo druk is, alsof er verder nooit gegeten word.
fietsen varen vrouwelijk doen
Vandaag:
Het was best druk bij de kassa en de kassamedewerkster niet zo snel (volgens mij ook een nieuwe). Ik wilde mijn spullen op de band leggen. Alleen EXACT aan het einde van die band staat een mevrouw met een winkelwagen. Om het helemaal af te maken zit daar ook nog een kind in inclusief lawaai. Dus ik kan niet bij de band: althans ik probeerde dat en concludeerde dat ik zo ongeveer moest gooien. Toen stak mevrouw haar kont naar achteren en beukte me omdat ze even moest koediekoedieën met het kind. Dus ik denk: let it go en let it (het gat op de band) grow.

Het meisje voor haar, met een mega laag make-up en een arrogante uitstraling waar je spontaan agressief van wordt, kan prima een stukje doorlopen en ziet echt wel dat de band al een heel stuk leeg is. Zij blijft staan in plaats van een stukje verder te lopen. Mijn mond viel echt open van verbazing toen ze na een tijdje zei "MAM, je moet ruimte maken, er willen mensen bij." en vervolgens ook echt geen stap naar voren stapte.

Ik dacht echt: als jij eens verder kijkt dan je (nep)wimpers lang zijn... dan was jíj doorgelopen en dan had zij ook kunnen doorlopen. Dan had ik geen kont tegen me aan gehad en geen gedrang achter me. (Maar wel een irritant kind voor me en een arrogante kut kop).

Oja: Uiteindelijk kon ik beginnen met mijn boodschappen op de band leggen. Toen ging dat kind vanuit de winkelwagen er met kwijlhanden naar graaien.... Toen dacht ik echt, beter had ik nog even gewacht. :rolling:
Waar ik groen en geel aan erger is dat er bij AH kortingen vaak niet verrekend worden. Zowel bonuskortingen die blijkbaar wel in de folder maar niet of niet goed in het systeem staan, als afgeprijsde artikelen.

Omdat het me regelmatig was overkomen dat het misging leg ik nu alle afgeprijsde artikelen (met die sticker bovenop) bij elkaar voor- of achteraan met ruimte gescheiden van de normale boodschappen en dan zeg ik expliciet tegen de cassiere dat die artikelen afgeprijsd zijn. Bovendien vraag ik altijd de bon en check ik die grondig, want soms glipt er toch nog wat doorheen.
Ik erger me trouwens ook aan die harde kutmuziek in de supermarkt en andere winkels. Rot op met die herrie! Daarom ga ik ook graag ('s avonds) naar de Lidl, want daar hebben ze geen muziek en ook geen dertigduizend vakkenvullers die in de weg lopen.
Lorah schreef:
17-05-2019 23:48
Vandaag:
Het was best druk bij de kassa en de kassamedewerkster niet zo snel (volgens mij ook een nieuwe). Ik wilde mijn spullen op de band leggen. Alleen EXACT aan het einde van die band staat een mevrouw met een winkelwagen. Om het helemaal af te maken zit daar ook nog een kind in inclusief lawaai. Dus ik kan niet bij de band: althans ik probeerde dat en concludeerde dat ik zo ongeveer moest gooien. Toen stak mevrouw haar kont naar achteren en beukte me omdat ze even moest koediekoedieën met het kind. Dus ik denk: let it go en let it (het gat op de band) grow.

Het meisje voor haar, met een mega laag make-up en een arrogante uitstraling waar je spontaan agressief van wordt, kan prima een stukje doorlopen en ziet echt wel dat de band al een heel stuk leeg is. Zij blijft staan in plaats van een stukje verder te lopen. Mijn mond viel echt open van verbazing toen ze na een tijdje zei "MAM, je moet ruimte maken, er willen mensen bij." en vervolgens ook echt geen stap naar voren stapte.

Ik dacht echt: als jij eens verder kijkt dan je (nep)wimpers lang zijn... dan was jíj doorgelopen en dan had zij ook kunnen doorlopen. Dan had ik geen kont tegen me aan gehad en geen gedrang achter me. (Maar wel een irritant kind voor me en een arrogante kut kop).

Oja: Uiteindelijk kon ik beginnen met mijn boodschappen op de band leggen. Toen ging dat kind vanuit de winkelwagen er met kwijlhanden naar graaien.... Toen dacht ik echt, beter had ik nog even gewacht. :rolling:
Ik stond laatst met mijn dochter, het kalfje, in de rij. Is net twaalf en al heftig aan het puberen en heeft nu zo'n ouder vriendinnetje dat haar hoofd volplamuurt, het opverft en er dingen opplakt en zo loopt mevrouwtje tegenwoordig dan rond. Trekt ze er ook nog zo'n dametjes-gezichtje bij en staat dan bloedserieus vreselijk "volwassen" te wezen terwijl ze 0,0 overzicht heeft en echt nog een kind is. Je zou d'r bezig moeten zien met haar kleine broertje. Ze wou gisteren ook per se mee boodschappen doen omdat hij mee was.

Maar goed, ze had helemaal niet door dat de band al leeg was en ik was even aan het kroelen met mijn zoontje om te voorkomen dat die nog erger ging jengelen want hij was al luidruchtig, normaal is ie niet zo maar hij is ziekjes en krijgt tandjes, staat er de hele tijd een tuthola met haast tegen mijn kont aan te rijden. Ze zat eerst ook al met haar ogen te rollen naar mijn dochter omdat die daar met dat schilderij op haar porum stond en daar vond ze wat van. Dochter had gelukkig niks door in haar puber-bubbel.

Op een gegeven moment werd dochterlief zich bewust van haar omgeving en zei me dat we door moesten lopen. Vrouw laadt haar spullen op de band, ik probeerde op te letten maar ik kon verdorie net niet voorkomen dat met zoontje (snipverkouden en krijgt tandjes, dus overal snot en kwijl) aan de boodschappen van die vrouw achter ons zat. Normaal zou ik sorry gezegd hebben, maar die hele houding van dat mens liet merken dat ze haar dag niet had. Ik ook niet, maar goed, vandaag nieuwe ronde, nieuwe kansen.

;)
lotus77 schreef:
18-05-2019 08:57
Ik stond laatst met mijn dochter, het kalfje, in de rij. Is net twaalf en al heftig aan het puberen en heeft nu zo'n ouder vriendinnetje dat haar hoofd volplamuurt, het opverft en er dingen opplakt en zo loopt mevrouwtje tegenwoordig dan rond. Trekt ze er ook nog zo'n dametjes-gezichtje bij en staat dan bloedserieus vreselijk "volwassen" te wezen terwijl ze 0,0 overzicht heeft en echt nog een kind is. Je zou d'r bezig moeten zien met haar kleine broertje. Ze wou gisteren ook per se mee boodschappen doen omdat hij mee was.

Maar goed, ze had helemaal niet door dat de band al leeg was en ik was even aan het kroelen met mijn zoontje om te voorkomen dat die nog erger ging jengelen want hij was al luidruchtig, normaal is ie niet zo maar hij is ziekjes en krijgt tandjes, staat er de hele tijd een tuthola met haast tegen mijn kont aan te rijden. Ze zat eerst ook al met haar ogen te rollen naar mijn dochter omdat die daar met dat schilderij op haar porum stond en daar vond ze wat van. Dochter had gelukkig niks door in haar puber-bubbel.

Op een gegeven moment werd dochterlief zich bewust van haar omgeving en zei me dat we door moesten lopen. Vrouw laadt haar spullen op de band, ik probeerde op te letten maar ik kon verdorie net niet voorkomen dat met zoontje (snipverkouden en krijgt tandjes, dus overal snot en kwijl) aan de boodschappen van die vrouw achter ons zat. Normaal zou ik sorry gezegd hebben, maar die hele houding van dat mens liet merken dat ze haar dag niet had. Ik ook niet, maar goed, vandaag nieuwe ronde, nieuwe kansen.

;)

Geweldige reactie :HA:
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
JuriaanB schreef:
18-05-2019 00:57
en ook geen dertigduizend vakkenvullers die in de weg lopen.
Nou dit inderdaad ook ja. Hoe vaak je hier niet bij de Albert Heijn s ochtends als de winkel al lang open is hele karren voor stellingen weg moet duwen om bv een pak melk of een brood te pakken..... Mega irritant, zorg gewoon dat dat gedaan is voor je opengaat.
Stond laatst in de rij met twee spullen, de persoon voor me had al haar spullen al op de band en bij de kassa stond een mevrouw, die de vorige keer dat ze boodschappen deed blijkbaar de normale prijs had betaald in plaats van de aanbiedingsprijs.
Daar had ze al over gebeld met de coop en ze zou die twee euro de volgende keer wel terug krijgen, was haar verteld. Dat was dus nu. Meisje achter de kassa wist natuurlijk niks van die telefonische afspraak dus het duurde allemaal maar.
Inmiddels was achter mij een mevrouw met rollator komen staan. De rollator duwde ze echter steeds meer naast/voor me.
Toen er een nieuwe kassa werd geopend, was ik eigenlijk de eerstvolgende, maar mevrouw achter me sprintte er naar toe. Beetje geïrriteerd zei ik dat ze wel even voor mocht. Als antwoord zei ze dat haar rollator er al stond.. Ik zei: rollator of niet, u bent gewoon ordinair aan het voorkruipen. Waarop mevrouw een rood hoofd kreeg en ik me de rest van de dag schuldig heb gevoeld over dat arme oude vrouwtje (ik had m'n dag niet, normaal zou ik zoiets nooit zeggen).

Gisteren stond ik voor de koeling te treuzelen, ik weet dat dat irritant kan zijn als ik precies voor de yoghurt die iemand anders wil hebben en die daar niet tien minuten over na hoeft te denken. Komt een mevrouw aangestoven, komt tussen mij en de koeling staan, bukt en duwt me zo met haar kont aan de kant. Als ze het even had gevraagd was ik ook wel aan de kant gegaan..

Oh en laatst was loop ik rustig naar de kassa, ik was er nog 2 a 3 stappen van verwijderd, word in ingehaald door een dame die bijna naar de kassa rént, uiteraard met een behoorlijk volle kar terwijl ik zelf één product in m'n handen had. Mevrouw parkeert haar kar voor me in de rij en loopt vervolgens de winkel weer in om nog wat boodschappen te doen.
Momenteel is mijn gebruikelijke supermarkt bezig met een verhuizing naar een pand verderop
sinds begin mei zijn de producten erg schaars en/of moet je de duurdere versies er van halen, of ze halen producten helemaal weg,

bij de infobalie kan je nu alleen maar sigaretten en condooms halen, geen medicatie/batterijen of scheermesjes

erg lastig als je al de hele week last heb van je kies en nu napijn van de trekken van de kies, maar goed er zijn ook andere winkels daarvoor ;)

nu houd ik daar best rekening mee met die verhuizing maar op een gegeven moment ben je er wel even klaar mee

maar vanmiddag gaat hij dicht en dinsdag gaat de nieuwe pand open :D
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
lotus77 schreef:
18-05-2019 08:57

;)
Ondanks dat ik wel kan lachen om je reactie ;), deed ik zelf niet zo veel hoor. Behalve daar staan en me vooral heel erg verbazen en over me heen laten komen dat iedereen achter me staat duwen. Ik kon letterlijk geen kant op. (Sidenote: ik kan daar -met reden- heel slecht tegen. )
JuriaanB schreef:
18-05-2019 00:57
Ik erger me trouwens ook aan die harde kutmuziek in de supermarkt en andere winkels. Rot op met die herrie! Daarom ga ik ook graag ('s avonds) naar de Lidl, want daar hebben ze geen muziek en ook geen dertigduizend vakkenvullers die in de weg lopen.
In de supermarkt vind ik het vaak wel oké. De Jumbo hier draait eigenlijk altijd juist fijne muziek op een aangenaam volume.

In sommige kledingwinkels (Sting o.a.) is het wel heel hard en ik snap nooit zo goed waarom. Met die reden ben ik ook wel letterlijk winkels uit gerend.
Lorah schreef:
18-05-2019 11:52
Ondanks dat ik wel kan lachen om je reactie ;), deed ik zelf niet zo veel hoor. Behalve daar staan en me vooral heel erg verbazen en over me heen laten komen dat iedereen achter me staat duwen. Ik kon letterlijk geen kant op. (Sidenote: ik kan daar -met reden- heel slecht tegen. )
Weet ik, het was gewoon leuk om ff te doen :)
Lorah schreef:
18-05-2019 12:00
In de supermarkt vind ik het vaak wel oké. De Jumbo hier draait eigenlijk altijd juist fijne muziek op een aangenaam volume.

In sommige kledingwinkels (Sting o.a.) is het wel heel hard en ik snap nooit zo goed waarom. Met die reden ben ik ook wel letterlijk winkels uit gerend.
Het is een plaag en het volume wordt steeds hoger en de muziek steeds opgefokter. Ik was net in de Karwei, ik kon mezelf niet concentreren door de herrie. Keiharde top40-meuk of hoe heet dat tegenwoordig. Ik heb er ook wat van gezegd, maar de medewerker kwam niet verder dan "dat gaat allemaal automatisch" oid. Alsof het een of andere natuurwet is die bepaalt welke muziek er hoe hard afgespeeld wordt. Wat een ellende.
Gister bleek dat m’n vaste supermarkt zowat de hele vloer heeft heringedeeld. Een ergernis die hier al vaker voorbij kwam, maar wat een irritant gegeven is dat zeg :whip:
PiNuts14 schreef:
18-05-2019 13:50
Gister bleek dat m’n vaste supermarkt zowat de hele vloer heeft heringedeeld. Een ergernis die hier al vaker voorbij kwam, maar wat een irritant gegeven is dat zeg :whip:
Ben je gelijk helemaal uit de comfortzone en even snel iets halen is er dan ook niet bij. :there:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
JuriaanB schreef:
18-05-2019 00:56
Waar ik groen en geel aan erger is dat er bij AH kortingen vaak niet verrekend worden. Zowel bonuskortingen die blijkbaar wel in de folder maar niet of niet goed in het systeem staan, als afgeprijsde artikelen.

Omdat het me regelmatig was overkomen dat het misging leg ik nu alle afgeprijsde artikelen (met die sticker bovenop) bij elkaar voor- of achteraan met ruimte gescheiden van de normale boodschappen en dan zeg ik expliciet tegen de cassiere dat die artikelen afgeprijsd zijn. Bovendien vraag ik altijd de bon en check ik die grondig, want soms glipt er toch nog wat doorheen.
Ik gebruik zelfscan en veel van 35% korting stickers worden niet herkent. Bijkomende ergernis: die stickers worden vaak over de naam van het product geplakt. Dan worden er bv diverse kruiden afgeprijsd maar dan kun je dus niet zien wat je koopt.
Gisteren was het weer zover bij Lidl. Twee kinderen dreinen en dreinen net zo lang tot ze een broodje krijgen uit de verse-broodjes-bak. En ze mochten ze direct opeten.
Mensen leer je kinderen eens dat je Eerst Moet Betalen!
Tss je kunt je afvragen of die broodjes überhaupt betaald zijn.
herfstappeltaart schreef:
20-05-2019 08:36
Gisteren was het weer zover bij Lidl. Twee kinderen dreinen en dreinen net zo lang tot ze een broodje krijgen uit de verse-broodjes-bak. En ze mochten ze direct opeten.
Mensen leer je kinderen eens dat je Eerst Moet Betalen!
Inderdaad, of ze staan lekker met hun handen in al die bakken te graaien ook al vaak genoeg gezien..bah.
Maar over de Lidl gesproken wat is het daar toch altijd een zooitje bij de kassa zeg, je kunt niet eens normaal in de rij staan of je mandje ergens neerzetten.
Volgens mij kun je helemaal niet in die bakken graaien met je handen, je moet de broodjes met een soort schep uit de bakken vegen, dacht ik....
Bij veel van de opmerkingen hierboven denk ik, neem eens contact op met de bedrijfsleider, mail eens met je ergernis. Meestal helpt dat heel goed. Er wordt iets veranderd en jij krijgt een bedankje!
Beter.Laat schreef:
20-05-2019 09:23
Volgens mij kun je helemaal niet in die bakken graaien met je handen, je moet de broodjes met een soort schep uit de bakken vegen, dacht ik....
Bij veel van de opmerkingen hierboven denk ik, neem eens contact op met de bedrijfsleider, mail eens met je ergernis. Meestal helpt dat heel goed. Er wordt iets veranderd en jij krijgt een bedankje!
Inderdaad, je werkt je broodje eruit met zo'n schuifding.
Maar daarna kun je er even aan voelen/in knijpen en dan alsnog terugmikken of gewoon laten liggen :sarcastic:

Pas geleden gezien bij de kaaswinkel: een vrouw voor me koopt kaasjes en worsten, en moet blijkbaar rond de 50 euro pinnen

De verkoper is even afgeleid door een klant die wat tussendoor vraagt en mevr pint en loopt daarna weg met haar spullen.
daarna ben ik aan de beurt, ik wil ook pinnen, maar zie dat er een rood kruis op het pinapparaat staat.
Dus ik zeg dat tegen verkoper. Hij kijkt verschrikt en kijkt het na. De vorige transactie is dus mislukt

Nu had hij ook op moeten letten, maar als klant zie je dit toch, dat kun je gewoon niet missen. Onbegrijpelijk dat je dan toch gewoon je spullen pakt en wegloopt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven