zwanger worden 2009 deel 3!!!!!!!

17-02-2009 13:39 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
welkom meiden,

zoals jullie zien een nieuw topic, nieuwe

ronde nieuwe kansen !!!

meld je hier aan en ik zet je in de lijst...

WE GAAN ER VOOR, en hopen op een vruchtbaar topic

groetjes Anoniempje

nicknameleeftijdperkindjeNOD/VLKanoniempje2121juli 20081 vlk 13/05Miertje30oktober 2008125/04lily7929januari 20093 GN 20/05 schapekop30november 20081 Londen25april 20091 zon_2729juni/juli 20091???arucamba27september 2008110-04Renza29september 20081 vlk 06/06 stefanie24augustus 20091....barbientje27oktober 2008111/03Nero2616 februari 20091 jwvb32december 2008107/05katalinova28februari 2009124-05conscienza29februari 2009105-05soeze29januari 20091 27/05 vlknata19mei 2008106/04karan26mei 20091eva26april 20091 vlk 13/05 Lillith34december 20084 vlk 07/05 joy30februari 2009115/06gorgi34maart 2009 IVF1 vlk 14/05Ittje25december 20081 vlk 19-03natascha23????1 03/04
Hey meiden,

jeetje wat een boel tekst, maar ikben er doorheen, haha.

Natascha, leuk dat je meeschrijft, wat een verhaal zeg! Koude rillingen...Ik hoop voor je dat het raak is op je verjaardag!!

Haha, Lilith, vind het leuk om te lezen over je kinderen, vooral blijven doen!! Krijg er al helemaal zin aan om ook te kunnen knutselen en met water en modder spelen.......behalve als je keuken volligt, haha.

Gorgi, op naar de volgende ronde, blijf duimen voor je!!

Nata, hoe kunnen ze dat zien dan, van die percentages om zwanger te raken??

Anoniempje!!!!!!Zo zwanger als maar zijn kan, hoe voel je je verder?? Behalve de zere tepels?

Cons. fijn te horen dat je weer lekkerder in je vel zit....en nieuwe kleren kopen is nooit een ramp toch? Je voelt je mens. wel aankomen? Da's wat minder nieuws.

En voor iedereen die aankomende week NOD heeft en ik duim voor jullie!!!

Ga nu weer druk aan de klus (letterlijk : schuren en verven, haha)
@ miertje Ik heb geen idee of mijn mens eraan komt... ik zou het wel fijn vinden als ie iig op tijd was (rond 3 april, dan zou ik een mooie cyclus van 28 dagen hebben). Meestal voel ik het pas een paar dagen van tevoren.

En idd, die nieuwe broek is geweldig mooi (nieuw model van mijn favo merk Kuyichi... strakker boven en wijd van onder, ik ben van de 70s broeken). Er mag nog wat cons in, ik durfde niet het minimale maatje te kopen wat ik paste, want wie weet vliegt er nog wel wat aan op de heupen

@ lilith hahahaha leuke kids heb jij... hebben die altijd zo'n humor? Fijn dat je morgen al naar de vk gaat, die zal je vast gerust kunnen stellen.

@ renza het lijkt me zo vreemd om je lijf zo te voelen veranderen! Maar je klachten horen volgens mij typisch bij de fase waarin je zit.

@ natascha... oooh wat een horror zeg. Maar goed, het was iig snel raak, wie weet gaat het meteen weer goed nu. En volgens mij neemt de ene eierstok nu de gehele functie over, klopt dat? Dan heb je dus gewoon elke maand normale kansen als het goed is. Oh, en de theorie was van joy, we waren zo met 4 of 5 meiden die tegelijk ongesteld moeten (of niet moeten) worden deze komende week, en statistisch zou een van ons op zijn minst zwanger moeten zijn. Ik zit echter in de eerste ronde en ben net hersteld van een periode waarin ik heel dun was geworden en schat mijn kansen wat lager in nu. Trouwens... wat voor anticonceptie had jij hiervoor? Ik kom van 6.5 jaar mirena (en had geen menstruaties daarmee).

Verder... jeee wat een mooie dag, heb lekker lang hardgelopen en vanavond gaat mijn vriend pannenkoeken bakken (ja ja op doktersrecept haha). Ik moet eigenlijk hard werken nog maar blllegggh helemaaaaal geen zin.
@soeze

had me duidelijk vergist, 't was een uur voeger opstaan!!! was dat even afzien!

@cons

haha wat grappig toch. Had er nooit bij stil gestaan dat vlaams echt grappig kon klinken. Vond het maar een platte boerentaal :-)

@renza

't is echt raar, soms loop ik rond met mijn buik helemaal opgeblazen met lucht, om te zien hoe ik er zou uitzien. En soms heb ik het gevoel dan, dat het ook al echt zo is. we moeten nog beginnen en 't is alsof ik al zwange ben! hoe intens gelukkig moet je niet zijn als het écht zo is!

@natasha

welkom, en hoop voor jou dat je gevoel werkelijkheid wordt!

Wat naar voor je wat je allemaal hebt meegemaakt. hoop dat het volgende keer allemaal vlot verloopt!
Ik ken die stress over je werk ook wel. Als het nu raak zou zijn, komt dat mooi uit, want ik heb vakantie opgenomen van 4 april tot 18 april voor de bevalling van mijn hondje. En mijn contract loopt 20 april af. Nu duim ik dat ik meteen een jaarcontract krijg.... Want postbezorgen is zwaar werk, dus het is maar de vraag of ze een zwangere medewerker een nieuw contract geven. Ik zie mezelf dit werk in ieder geval niet meer doen in de tweede helft van je zwangerschap....
haaj meiden

nou ik voel me eigenlijk verder heel goed hoor, telkens denk ik hmm ben ik wel echt zwanger, omdat ik verder nergens last van heb

wel pas om half 5 uit mijn ¨pyama geklommen, zo lui als ik weet niet wat hahaha
@conscienza:de linker eileider is eruit maar heb dus nog 2 eierstokken en een rechter eileider. die rechter doet nu het werk van rechts en links alleen zeg maar. geen verminderde kans op zwangerschap maar nu wel iets verhoogde kans op weer een buitenbaarmoederlijke.

ik heb vanaf m'n 15de de pil (microgynon 30) geslikt. maar aangezien mijn lijf overal heftig op reageert, was ik er jaren misselijk van.

van oktober 2007 tot nov 2008 mirena gehad,maar na veel pijn en dergelijke deze verwijderd. we waren toen nog niet aan de stap toe trouwens.

ik wil geen anti-conceptie meer, voel me van alles beroerd. maarja beetje naief natuurlijk.

2de kerstdag 2008 is mijn schoonmoeder overleden na een lange strijd aan kanker en dat heeft nogal wat teweeg gebracht. als dit alles niet was gebeurd had ik waarschijnlijk deze stap nog lange niet genomen.

hoezo gewicht verloren?

inderdaad een heerlijke dag vandaag. ik heb hier leeker schoongemaakt en kom net uit de douche. ik heb mijn nieuwe hobby gister ontdekt! en daar ga ik vanavond mee verder.kleurrijke schilderijtjes maken voor kinderen.

ik heb mijn eenste stuk af. woezel en pip.
laten we de theorie van joy laten gelden. zou zeker wel tof zijn om allemaal tegelijk zwanger te worden.

cool....

liefs natascha
quote:Lilith75 schreef op 29 maart 2009 @ 11:29:

Ja het is hier af en toe "Jan rap en z'n maat"....

Jongste telg is met rode lippenstift aan de gang geweest..."gezonde rode blos"....en haar eerst nog roze pyama heeft ook een paar pracht vegen....

Ik had gisteren avond nog wat ...maar gelukkig morgen een echo ben dan 7 weken...er is hier een echo centrum geen idee of de vlk daar is want moest eerst daar een verwijsbrief halen.

Ik ben na mijn scheiding verhuisd alles is hier anders zeg maar....

Renza worden je ouders voor het eerst opa en oma?

Dat plassen een ramp he? ik moet ook elke nacht er wel een keer uit..idd bijzonder hoe je lijf verandert.....we hadden al zo'n vermoeden maar nu weten we zeker dat in elk geval onze jongste poes ook zwanger is ik denk de oudere ook en jullie geloven het niet maar na beetje terug rekenen...hmmm was het rond carnaval wel heel erg vruchtbaar in huize "LILITH"...

"Brabantse nachten zijn lang"....

Ben een import Brabander....ben hier voor de liefde naar toe verhuisd.....

Nou wij gaan aan het ontbijt....lekker verse eitjes en warme broodjes.....eh brunch.....

Lilith,mijn ouders worden idd voor de eerste keer opa en oma,dus die zijn dolgelukkig!

Hier nog iemand die voor de liefde verhuisd is naar Brabant!

Hoop dat je morgen gerustgesteld naar huis komt na je bezoek aan de vk!!

Hoe laat heb je de afspraak?

Natascha je hebt ook wel een heftig verhaal! Hebben ze die BBZ ondekt tijdens een echo of had je veel pijn?

Zou fijn zijn als je gevoel klopt zeg!
Welkom natascha! Wel een heftig verhaal hoor! Ik ben benieuwd hoe het bijjou gaat verlopen. Inderdaad fijn om met andere meiden te kunnen praten.

Ik heb vandaag weer een nieuwe mijlpaal gehad. Afgelopen week had ik gezien dat de zwanger worden pilletjes van de etos in de aanbieding waren. Vanmorgen liepen we richting stad (koopzondag...) en kwamen we langs de etos. Meteen 2 doosjes gehaald. Nu komt het ineens wel erg dichtbij. Nog 2 weken en dan mag ik ze gaan slikken.

Maar nu het volgende probleem: waar laat je die dingen?

Mijn schoonmoeder maakt hier eens in de 3 weken schoon en die ziet dus alles. (En stiekem verdenk ik haar ervan dat ze (on)bewust ook kijkt of er nog pilstrips liggen, weet niet waarom)

Ik zou ze graag in de badkamer leggen, omdat ik ze dan minder snel vergeet. Maarja, wij hebben in het toilet geen wastafel, en dus loopt het bezoek door naar de badkamer (zit ernaast) om handen te wassen. Ik heb niet echt zin dat iedereen het ziet.

Heb wel in de keuken een pot met vitaminepilletjes staan. Zat te denken om ze daar in te doen. Maar... Het zijn van die capsules. Die kan ik toch niet zomaar uit de verpakking halen?

Hoe doen jullie dat met die pilletjes?
quote:Karan schreef op 29 maart 2009 @ 19:52:

Welkom natascha! Wel een heftig verhaal hoor! Ik ben benieuwd hoe het bijjou gaat verlopen. Inderdaad fijn om met andere meiden te kunnen praten.

Ik heb vandaag weer een nieuwe mijlpaal gehad. Afgelopen week had ik gezien dat de zwanger worden pilletjes van de etos in de aanbieding waren. Vanmorgen liepen we richting stad (koopzondag...) en kwamen we langs de etos. Meteen 2 doosjes gehaald. Nu komt het ineens wel erg dichtbij. Nog 2 weken en dan mag ik ze gaan slikken.

Maar nu het volgende probleem: waar laat je die dingen?

Mijn schoonmoeder maakt hier eens in de 3 weken schoon en die ziet dus alles. (En stiekem verdenk ik haar ervan dat ze (on)bewust ook kijkt of er nog pilstrips liggen, weet niet waarom)

Ik zou ze graag in de badkamer leggen, omdat ik ze dan minder snel vergeet. Maarja, wij hebben in het toilet geen wastafel, en dus loopt het bezoek door naar de badkamer (zit ernaast) om handen te wassen. Ik heb niet echt zin dat iedereen het ziet.

Heb wel in de keuken een pot met vitaminepilletjes staan. Zat te denken om ze daar in te doen. Maar... Het zijn van die capsules. Die kan ik toch niet zomaar uit de verpakking halen?

Hoe doen jullie dat met die pilletjes?

Karan,ik heb het precies zo gedaan als jij zegt! Mijn etos pillen drukte ik uit in een supradin-potje. Geen mens die daar iets van denkt lijkt me!

Leuk voor jou dat je eraan mag gaan beginnen! IK vond het ook heel bijzonder om ze te gaan slikken!
Haha, dat was bij ons ook de eerste stap! Ben al bij doosje drie, ben ruim een maand voor het weghalen van de mirena begonnen. Maar ik dacht dat ze dan bij mij hier in het Hooge Noorden ook wel in de aanbieding zouden zijn, maar dat zijn ze niet op dit moment bij ons.

Eerst wilde ik alles verstoppen bij het bezoek van ouders en vrieden. Maar mijn vriend vindt het onzin, en heel eerlijk... ik heb die Etos dingen overal slingeren omdat je ze 2x per dag moet slikken en ik het wel echt even in het oog moet hebben staan om het niet te vergeten. Ik let wel op dat ze niet op het oog liggen met bezoek. Verder wonen mijn en zijn ouders helemaal aan de andere kant van het land... ach wat maakt het uit. Ik had ze wel verstopt in mijn tas bij een weekendje ouders.

Ik zou ze zelf niet uit de strips halen, maar het kan vast geen kwaad.

Spannend Karan! Jeeee!
Moet nog 2 weken wachten hoor! Maar die zijn zo voorbij denk ik...

Ik ga ze inderdaad in mijn potje stoppen. Maarre, renza, kon dat met die capsules geen kwaad? Als het droog bewaard word lijkt het me wel meevallen eigenlijk.

Ik moet steeds zo lachen als ik die opmerking van Joy lees. Maar... Ze heeft wel gelijk! Ik wil net zo graag al die stomme klachten hebben!
quote:Karan schreef op 29 maart 2009 @ 21:42:

Moet nog 2 weken wachten hoor! Maar die zijn zo voorbij denk ik...

Ik ga ze inderdaad in mijn potje stoppen. Maarre, renza, kon dat met die capsules geen kwaad? Als het droog bewaard word lijkt het me wel meevallen eigenlijk.

Ik moet steeds zo lachen als ik die opmerking van Joy lees. Maar... Ze heeft wel gelijk! Ik wil net zo graag al die stomme klachten hebben! Nee want op dat potje zit een goede dop,want de supradyn blijft er ook goed in toch? Ik denk alleen niet dat ze er jaren in moeten blijven,maar ik denk Karan dat dat niet gaat gebeuren! haha,want jij gaat ze over 2 weken slikken! Ik zette het potje bij m'n tandpaste dus dan vergat ik het ook niet zo makkelijk.
goedemorgen meiden

hoe is het met iedereen ???

lill hoe laat moet je bij de verlos zijn ? oooh meid ik ben jaloers op jou, jij gaat dalijk een heel mooi kloppend hartje zien !!!!!

veel plezier.

xxx
Goedemorgen, wat is het nog stil hier!

Ik moest er deze nacht een keer uit om te plassen Zou het dan toch? Verder voel ik me niets anders, ach we wachten ongeduldig tot donderdag....

Lillith hoe was het bij de VK?
Goedemorgen allemaal!

Heb net al jullie berichten gelezen om bij te blijven, wat posten jullie veel in het weekend! Ik kan toch meer doordeweeks posten, maar dat maakt niet uit. Gezellig om al jullie verhalen te lezen. En wat heerlijk om zo mee te leven met de zwangeren en jullie verhalen aan te horen. Ik hoop dat ik ook snel mee mag doen!

Ik slik nog niet de 'zwanger-worden-pillen', ben ik eigenlijk de enige hier?

Verder komt komend weekend of het weekend daarop (geen idee hoe mijn cyclus gaat lopen deze maand, dit is een schatting) mijn eisprong eraan en ik ben er klaar voor hahaha!
Ik heb mijn NOD ook donderdag, maar volgens de thermometer was mijn ovulatie 4-5 dagen later dan uitgerekend, dus ik verwacht mijn NOD eigenlijk pas begin volgende week. Ik ben lekker een weekendje in Zeeland geweest om te duiken. Nu kan het nog, straks misschien (hopelijk) niet meer. Het water was een frisse 7 graden, en ik heb weer een boel mooie dingen gezien. Dat mis ik toch wel sinds mijn verhuizing naar Friesland, het wekelijkse duikje in het Zeeuwse zilte. Ik had beter een Zeeuw op de kop kunnen tikken.

Die capsules kun je ook gewoon in een potje bewaren hoor. Dat maakt niet zoveel uit, en het is ook weer niet dat het nog jaren op de kast blijft staan. Ik ben er vrij zeker van dat ik in mijn Deense tijd meerdere voedingssupplementen in capsules had die gewoon in een potje verkocht werden. Het enige nadeel is, is dat er op het potje iets anders staat dan erin zit. Ik had tot voor kort een baan in de farmacie en daar werd het er heel goed ingestampt dat het etiket met de inhoud overeen moeten komen. Niet alleen voor medicijnen, maar ook voor grondstoffen, schoonmaakmiddelen, etc.
nero >> nee, je bent niet de enige. Ik slik die van de etos ook niet, ik slik alleen foliumzuur (van de AH, was in november in de aanbieding ;o)
Natascha, had ik jou al welkom geheten? Welkom!

Ik slik foliumzuur en vitaminen voor vrouwen die zwanger willen worden, en vriendlief nu ook.

Mijn borsten doen zo'n pijn! Ze voelen een beetje beurs en bij aanraking van de tepels doet het echt pijn!

Heb de afgelopen dagen getemperatuurd 36.2 elke ochtend. Is dat normaal? Onder mn oksel. In mn mond was het 34 à 35 (was even bang dat ik onderkoeld was, hahaha)
Welkom Natasha!

Ik ben gisteren op babybezoek geweest, het meisje was 3 weken oud, zo schattig! Ze heeft de ganse tijd bij mij gelegen en vriendlief maar niet willen hé :P Terwijl hij het zelf ook wel schattig vond. Maarja..

Nu zijn ze vandaag begonnen met ons dak, daar gaat de nachtrust van vriendlief (aangezien die overdag slaapt) dus dit worden geen leuke weken vrees ik.. Ik hoop dat er gauw een nieuw dak op zit en dat we gauw kamers mogen/kunnen verbouwen :P Wie weet wilt hij dan nog eerder beginnen
natas >> de meest betrouwbare meting krijg je als je rectaal temperatuurt

Ik weet niet of oksel betrouwbaarder is dan mond. Of waar de oorthermometer past in dit verhaal.

Die pijnlijke tepels, die heb ik vaker gehad (nu trouwens niet, wel gevoelig, niet pijnlijk), ook op momenten dat ik absoluut niet zwanger kon zijn. Dus raak vooral niet te enthousiast, de teerling is reeds geworpen en als je er niet op rekent is de verrassing groter, maar de teleurstelling minder. Elke vrouw is weer anders zwanger (net zoals we ook allemaal anders ongesteld zijn - niet iedereen heeft evenveel last).
quote:JWvB schreef op 30 maart 2009 @ 11:49:

natas >> de meest betrouwbare meting krijg je als je rectaal temperatuurt

Ik weet niet of oksel betrouwbaarder is dan mond. Of waar de oorthermometer past in dit verhaal.

Die pijnlijke tepels, die heb ik vaker gehad (nu trouwens niet, wel gevoelig, niet pijnlijk), ook op momenten dat ik absoluut niet zwanger kon zijn. Dus raak vooral niet te enthousiast, de teerling is reeds geworpen en als je er niet op rekent is de verrassing groter, maar de teleurstelling minder. Elke vrouw is weer anders zwanger (net zoals we ook allemaal anders ongesteld zijn - niet iedereen heeft evenveel last).

Bedank JWVB, pfff rectaal vind ik iets te heftig 's ochtends hoor! Hahahahaha! Over dat tepelgedoe heb je gelijk............. Maar het is zo moeilijk om er niet aan te denken Ik hoop er gewoon zo op, elke maand heb ik wel een moment dat ik stiekem denk dat het zover is. Aan de andere kant durf ik niet echt te hopen omdat ik het gevoel heb dat ik mezelf voor de gek hou.

Genoeg gezeurd, hoe staat het met jou?
hey allemaal! en hebben jullie een goed weekd achter de rug?

nou ik had de opruimwoede of zoiets. alle ramen gelapt, alles schoon alle was gedaan, manlief heeft de heg geschoren.

oja, ook nog een vervelende ontdekking gedaan: een vaginale schimmelinfectie.en een flinke!

ik heb hier al last van vanaf mijn 16de. maarja krijg vandaag een kuur, die zoals ze zeggen niet schadelijk is voor de eventueel gehoopte zwangerschap.

ik ben kotsmisselijk de ganse dag, slaap slecht, maar dat mag de pret niet drukken.hihi.

@renza: nee de verloskundige heeft niks gezien. iedereen ging uit van miskraam. na 2 weken dokters bellen en steeds afgescheept worden was er op die 26 februarie een vrouwqelijke arts die me serieus nam. en zo kwam ik in het ziekenhuis.

@natadecoco: hallo. en hoe staat het bij jou ervoor?

a.s vrijdag op mijn verjaardag, het verlossende woord....

@iedereen: hoe oud zijn jullie meiden eigenlijk allemaal?ik ben zelf 23 en wordt vrijdag 24.

liefs natascha
Met mij gaat het zijn gangetje. Een beetje keelpijn, een beetje snotterig (al heeft dat zoute water het grootste probleem opgelost) en nog steeds werkloos. Ik vind helaas heel weinig geschikte vacatures en voor de secretariële banen krijg ik steeds afwijzingen. Ik ben daarvoor overgekwalificeerd. Maar het frustrerendste is dat mijn vriend op het moment ook thuis zit en hij heel gefrustreerd raakt van zijn werkeloosheid. Ik heb dus gelukkig afleiding genoeg om niet aan tepels te hoeven denken :o)
Natacha, de leeftijden staan in de kolom bovenaan :-) Dus dat gaat mss vlugger dan iedereen te laten antwoorden :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven