Vrouw aanspreken
zondag 19 mei 2019 om 21:10
Hi allemaal,
Ik moet eerlijk toegeven dat ik al best veel heb gelezen over het aanspreken van vrouwen enzovoorts, maar wilde ook zelf een topic aanmaken op een forum en dacht aan dit forum. Gedurende mijn 25 jaren heb ik geen relatie gehad. Ik heb heel veel obstakels moeten overwinnen en op dit moment kan ik zeggen dat ik gelukkig ben en zelfwaarde heb ontwikkeld.
Echter, door die bepaalde persoonlijke omstandigheden loop ik ver achter wat betreft daten. Eerlijk gezegd wil ik hier een eind aan maken, al een lange tijd, en ik begin me te beseffen dat het ''het komt wel als het komt'' eigenlijk onzin is. Het gaat er bij mij niet zomaar komen, ook niet met hetgeen ik tot nu toe in mijn leven heb bereikt.
Vandaag was ik in de bieb en in de ochtend had ik mezelf beloofd dat als ik iemand zou zien zitten die er aantrekkelijk uitzag, dat ik haar dan zou aanspreken. Maar nee hoor, het lukte me niet, de angst om iemand aan te spreken was torenhoog, ik bevroor. Ik dacht echt bij mezelf wauw, wist niet dat het nog zo'n angst is. Dit heeft te maken met zelfvertrouwen op dit gebied.
En nee, ik spreek vrouwen niet aan op hun uiterlijk/ongewenste complimenten, maar ja het is wel het eerste waardoor ik een vrouw aanspreek. Ik wil meer vrouwen leren kennen, maar als haar persoonlijkheid mij niet aanstaat dan leave ik for a dime. Heb geen openingszin in mijn hoofd, behalve ''Hi zag je zitten en wilde je ontmoeten/spreken, mijn naam is ..'' en dan volgt er vanzelf wel iets uit mijn mond.
Ik vraag me af of de leden hier mannen hebben die jullie aanspreken. En dan bedoel ik overdag, uitgezonderd van complimenten/gefluit. iemand die op je afkomt en die aangeeft je te willen leren kennen. Vinden vrouwen het zelf heel vreemd als een man haar op die manier aanspreekt is eigenlijk mijn kernvraag? Zou dat echt zo erg zijn? Het is direct, maar ik heb geen zin in spelletjes. Ik kan prima zonder een vrouw leven, maar daarin schuilt ook het probleem, dat ik dan nooit zin heb om erop uit te gaan.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik al best veel heb gelezen over het aanspreken van vrouwen enzovoorts, maar wilde ook zelf een topic aanmaken op een forum en dacht aan dit forum. Gedurende mijn 25 jaren heb ik geen relatie gehad. Ik heb heel veel obstakels moeten overwinnen en op dit moment kan ik zeggen dat ik gelukkig ben en zelfwaarde heb ontwikkeld.
Echter, door die bepaalde persoonlijke omstandigheden loop ik ver achter wat betreft daten. Eerlijk gezegd wil ik hier een eind aan maken, al een lange tijd, en ik begin me te beseffen dat het ''het komt wel als het komt'' eigenlijk onzin is. Het gaat er bij mij niet zomaar komen, ook niet met hetgeen ik tot nu toe in mijn leven heb bereikt.
Vandaag was ik in de bieb en in de ochtend had ik mezelf beloofd dat als ik iemand zou zien zitten die er aantrekkelijk uitzag, dat ik haar dan zou aanspreken. Maar nee hoor, het lukte me niet, de angst om iemand aan te spreken was torenhoog, ik bevroor. Ik dacht echt bij mezelf wauw, wist niet dat het nog zo'n angst is. Dit heeft te maken met zelfvertrouwen op dit gebied.
En nee, ik spreek vrouwen niet aan op hun uiterlijk/ongewenste complimenten, maar ja het is wel het eerste waardoor ik een vrouw aanspreek. Ik wil meer vrouwen leren kennen, maar als haar persoonlijkheid mij niet aanstaat dan leave ik for a dime. Heb geen openingszin in mijn hoofd, behalve ''Hi zag je zitten en wilde je ontmoeten/spreken, mijn naam is ..'' en dan volgt er vanzelf wel iets uit mijn mond.
Ik vraag me af of de leden hier mannen hebben die jullie aanspreken. En dan bedoel ik overdag, uitgezonderd van complimenten/gefluit. iemand die op je afkomt en die aangeeft je te willen leren kennen. Vinden vrouwen het zelf heel vreemd als een man haar op die manier aanspreekt is eigenlijk mijn kernvraag? Zou dat echt zo erg zijn? Het is direct, maar ik heb geen zin in spelletjes. Ik kan prima zonder een vrouw leven, maar daarin schuilt ook het probleem, dat ik dan nooit zin heb om erop uit te gaan.
maandag 20 mei 2019 om 01:04
Forever1994 schreef: ↑20-05-2019 00:57Maar jullie zouden, samengevat, niet iemand aanspreken buiten een normale setting om. Ongeacht dat je echt denkt dat die persoon interessant lijkt?
Wat noem jij een normale setting?
En natuurlijk kan dat wel, maar je moet het met een zekere flair doen. En zoals jij het voorstelde, is echt not done. En dat je dat niet begrijpt, betekent dat je weinig flair hebt nog. Dat kan wel komen, maar dan moet je eerst leren te ontspannen rondom vrouwen. Dus ik zou Tinder weer aanslingeren en ontzettend veel gaan oefenen. Als je een blauwtje loopt, kan je hier vragen om feedback. Of je vraagt het aan de betreffende vrouw.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
maandag 20 mei 2019 om 01:11
Ik denk dat je dan een hogere ‘score’ had dan ik hoor.Forever1994 schreef: ↑20-05-2019 00:54Ik had ooit Tinder aangemaakt. 100 likes uitgedeeld, rond 20 teruggekregen-10 matches-uiteindelijk maar 2 bericht die ik echt interessant achteraf. Niks uitgekomen, zit je hoor, met je 100 likes elke paar dagen. Oh ja, en Tinder, heb ik begrepen, laat nu ook niet meer toe dat je veel likes krijgt, want ze willen dat je een abbo neemt bijvoorbeeld. Maar het is oke, wilde gewoon meer ervaring, maar clearly is dit niet de weg en dat is goed om te weten!
En toch heb ik er een aantal leuke dates aan overgehouden met interessante mensen.
Je moet er wel een beetje moeite voor doen TO...misschien ben jij wel een fantastische vent en weten mensen niet wat ze missen door jou te laten lopen. Maar ze komen ook niet bij je aan de deur, weet je.
Met andere woorden; ik hoor een hoop excuses, je zult toch ergens vuile handen moeten maken...
maandag 20 mei 2019 om 01:15
Precies dit.Coerage schreef: ↑20-05-2019 01:04Wat noem jij een normale setting?
En natuurlijk kan dat wel, maar je moet het met een zekere flair doen. En zoals jij het voorstelde, is echt not done. En dat je dat niet begrijpt, betekent dat je weinig flair hebt nog. Dat kan wel komen, maar dan moet je eerst leren te ontspannen rondom vrouwen. Dus ik zou Tinder weer aanslingeren en ontzettend veel gaan oefenen. Als je een blauwtje loopt, kan je hier vragen om feedback. Of je vraagt het aan de betreffende vrouw.
maandag 20 mei 2019 om 01:17
Dat antwoord heb ik al inmiddels aanvaard.Coerage schreef: ↑20-05-2019 01:00Uit je OP:
Als je nu eerst eens het antwoord aanvaardt dat hier massaal wordt gegeven: ja, het ís vreemd!
Dan kunnen we verder praten.
Het zelfvertrouwen waarvan je denkt dat je het ontwikkeld hebt, heb je nog niet doorleefd. Het is er nog niet echt. Het moet beklijven. Dan volgt de rest vanzelf. Dan hoef je niet meer krampachtig te doen. Dat is nu nog wel zo. Sterker nog: je bent zo krampachtig aan het volhouden, voor je zelf en ons, dat je inmiddels zelfvertrouwen hebt, dat het niet prettig meer is. Je komt inderdaad mechanisch over. Leer nu maar eens eerst echt te ontspannen en van de dingen te genieten.
Je zegt het zelf al: zonder vrouw heb je geen zin om er op uit te gaan. Daar klopt iets niet. Wat is er mis mee om in je eentje op pad te gaan of met vrienden?
Ik maak slechts een onderscheid tussen zelfvertrouwen en zelfwaarde, wat veel mensen niet doen en het in één hand nemen. Als ik jou (van uitgaan dat jij 100% zelfverzekerd bent) voor het eerst laat autorijden, zonder dat je het ooit hebt gedaan dan boeit het vrij weinig dat je jezelf ziet als zelfverzekerd persoon, je maakt een ongeluk door een gebrek aan ervaring. Vervolgens kan je op eigenwaarde leunen en beseffen dat iedereen weleens fouten maakt en dat het okay is.
Zelfvertrouwen is gewoon meer doen van hetgeen waarin jij zelfverzekerd wil worden. Voor mij is dat inderdaad omgang met vrouwen, niets mis mee, daar blijf ik absoluut bij.
En wat ik met de laatste zin bedoel is dat ik door het leven kan gaan zonder vrouwen, en dat ik dus inderdaad met vrienden en familie kan leven. En dat vnd ik ook prima, alleen dat is het dus. Ik laat het voor wat het is en neem het advies van ''het komt op je weg'', maar dat vond ik dus een shitty uitgangspunt, omdat je geen verantwoordelijkheid neemt voor iets waarvoor je verantwoordelijkheid kan nemen en uitoefenen, op datingsgebied.
Ik ga dus niet iemand meer aanspreken either way.
maandag 20 mei 2019 om 01:18
Tja, dan blijf je toch hangen in wat niet werkt in plaats van iets te doen wat wel kan werken? Luister, een wildvreemde vouw iets te drinken aanbieden doe je omdat je zo op een veilige (hoewel wel clichématige) manier aangeeft dat je interesse in haar hebt. Het betekent dus niets meer of minder dan "ik vind je interessant en wil je leren kennen". Laat dat nou precies zijn wat jij wilt....Forever1994 schreef: ↑20-05-2019 00:45Maar ik zou niet iemand iets te drinken kopen die ik niet ken, alleen maar zodat ze blijft hangen.
Je moet impliciet laten dat je iemand leuk vindt (of denkt leuk te vinden), maar niet uitspreken. Dus wel laten merken, maar niet zeggen. Een vrouw een drankje aanbieden is een voor beide partijen veilige en geaccepteerde manier om interesse te tonen of je ontvankelijk te tonen. Het is een vorm van verleiden. Mannetjesvogels geven vrouwtjesvogels die ze willen verleiden een lekker rupsje, jij geeft een lekker drankje.
maandag 20 mei 2019 om 01:18
Dus Tinder is zeg maar het nieuwe daten? Dat is waar je kan daten...?DillKarlings schreef: ↑20-05-2019 01:11Ik denk dat je dan een hogere ‘score’ had dan ik hoor.
En toch heb ik er een aantal leuke dates aan overgehouden met interessante mensen.
Je moet er wel een beetje moeite voor doen TO...misschien ben jij wel een fantastische vent en weten mensen niet wat ze missen door jou te laten lopen. Maar ze komen ook niet bij je aan de deur, weet je.
Met andere woorden; ik hoor een hoop excuses, je zult toch ergens vuile handen moeten maken...
maandag 20 mei 2019 om 01:21
Forever1994 schreef: ↑20-05-2019 01:17Dat antwoord heb ik al inmiddels aanvaard.
Ik maak slechts een onderscheid tussen zelfvertrouwen en zelfwaarde, wat veel mensen niet doen en het in één hand nemen. Als ik jou (van uitgaan dat jij 100% zelfverzekerd bent) voor het eerst laat autorijden, zonder dat je het ooit hebt gedaan dan boeit het vrij weinig dat je jezelf ziet als zelfverzekerd persoon, je maakt een ongeluk door een gebrek aan ervaring. Vervolgens kan je op eigenwaarde leunen en beseffen dat iedereen weleens fouten maakt en dat het okay is.
Zelfvertrouwen is gewoon meer doen van hetgeen waarin jij zelfverzekerd wil worden. Voor mij is dat inderdaad omgang met vrouwen, niets mis mee, daar blijf ik absoluut bij.
En wat ik met de laatste zin bedoel is dat ik door het leven kan gaan zonder vrouwen, en dat ik dus inderdaad met vrienden en familie kan leven. En dat vnd ik ook prima, alleen dat is het dus. Ik laat het voor wat het is en neem het advies van ''het komt op je weg'', maar dat vond ik dus een shitty uitgangspunt, omdat je geen verantwoordelijkheid neemt voor iets waarvoor je verantwoordelijkheid kan nemen en uitoefenen, op datingsgebied.
Ik ga dus niet iemand meer aanspreken either way.
Bedoel je nu te zeggen dat je stopt met vrouwen aan te spreken en terug gaat naar de stand: 'het moet maar op mijn pad komen'?
Of bedoel je nu juist te zeggen dat je dat niet meer wil? Ik kan je even niet volgen.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
maandag 20 mei 2019 om 01:23
JuriaanB schreef: ↑20-05-2019 01:18Tja, dan blijf je toch hangen in wat niet werkt in plaats van iets te doen wat wel kan werken? Luister, een wildvreemde vouw iets te drinken aanbieden doe je omdat je zo op een veilige (hoewel wel clichématige) manier aangeeft dat je interesse in haar hebt. Het betekent dus niets meer of minder dan "ik vind je interessant en wil je leren kennen". Laat dat nou precies zijn wat jij wilt....
Je moet impliciet laten dat je iemand leuk vindt (of denkt leuk te vinden), maar niet uitspreken. Dus wel laten merken, maar niet zeggen. Een vrouw een drankje aanbieden is een voor beide partijen veilige en geaccepteerde manier om interesse te tonen of je ontvankelijk te tonen. Het is een vorm van verleiden. Mannetjesvogels geven vrouwtjesvogels die ze willen verleiden een lekker rupsje, jij geeft een lekker drankje.
Precies. En het is inderdaad heel cliché. Maar met die rups heeft mijn man mij wel gewonnen.
maandag 20 mei 2019 om 01:24
Bedankt voor je reacties, sta zeker open voor andere manieren. Alleen een drankje vind ik vrij gauw manipulatief, alsof ik haar aandacht er anders niet bij kan houden. Niet uit gierigheid, maar ik ben niet interessant omdat ik een drankje koop, maar omdat ik mezelf ben denk ik dan. Later in een gesprek ben ik absoluut bereid om een drankje te kopen, als ik denk van oke er is een zekere mate van vertrouwen. Maar nstantly, nee. Dus die optie valt voor mij weg als beginnende zin.JuriaanB schreef: ↑20-05-2019 01:18Tja, dan blijf je toch hangen in wat niet werkt in plaats van iets te doen wat wel kan werken? Luister, een wildvreemde vouw iets te drinken aanbieden doe je omdat je zo op een veilige (hoewel wel clichématige) manier aangeeft dat je interesse in haar hebt. Het betekent dus niets meer of minder dan "ik vind je interessant en wil je leren kennen". Laat dat nou precies zijn wat jij wilt....
maandag 20 mei 2019 om 01:26
Ik ga nu dus terug naar de stand dat het op mijn pad moet komen. Maar dat laatste geloof ik niet eerlijk gezegd, maakt niet uit bij welke vereniging ik zit of wat dan ook. De meeste vrouwen vind ik niet aantrekkelijk, zoals de meeste van jullie niet iedereen aantrekkelijk vindt. Aan de universiteit zie ik aantrekkelijke vrouwen, maar altijd in de bieb. Zoals ik al zei, het valt er altijd buiten. Dus als ik blijf doen wat ik altijd heb gedaan, is het gewoon altijd hetzelfde. En dat is zonde denk ik dat, want ben 25.
maandag 20 mei 2019 om 01:28
Op basis van wat je schrijft denk ik dat het voor jou zou kunnen werken, omdat je jezelf dan in een situatie plaatst waarin je op een relatief veilige manier met vrouwen in contact kunt komen. Een vrouw spreekt niet af als ze dat niet wil. Op die manier kun je ‘oefenen’, je hoeft niet meteen te trouwen. Dat ‘oefenen’ kan je wellicht helpen je sociale voelsprieten wat meer te ontwikkelen. Maar ook dan moet je er nog steeds moeite voor doen. Als je dat wilt.Forever1994 schreef: ↑20-05-2019 01:18Dus Tinder is zeg maar het nieuwe daten? Dat is waar je kan daten...?
maandag 20 mei 2019 om 01:30
Er zijn zoveel nadelen aan verbonden aan Tinder, maar goed, kan het inderdaad gebruiken, niks te verliezen. Dank je!DillKarlings schreef: ↑20-05-2019 01:28Op basis van wat je schrijft denk ik dat het voor jou zou kunnen werken, omdat je jezelf dan in een situatie plaatst waarin je op een relatief veilige manier met vrouwen in contact kunt komen. Een vrouw spreekt niet af als ze dat niet wil. Op die manier kun je ‘oefenen’, je hoeft niet meteen te trouwen. Dat ‘oefenen’ kan je wellicht helpen je sociale voelsprieten wat meer te ontwikkelen. Maar ook dan moet je er nog steeds moeite voor doen. Als je dat wilt.
maandag 20 mei 2019 om 01:30
Dat is nu juist iets wat je wel moet doen. Maar dan op een natuurlijke manier en zonder het oogmerk om iemand "te leren kennen ivm een mogelijke relatie". Je slaat 10 stappen over en vind het vreemd dat dat niet werkt.
Ik heb mijn partner ontmoet op een publieke plek waar zij en ik regelmatig kwamen vanwege een gezamenlijke activiteit. Ik vond haar gelijk leuk toen ik haar voor het eerst zag. Maar het duurde nog 10 of 20 keer voordat er een gelegenheid was om op een natuurlijke manier met haar in contact te komen. En na dat eerste contactje leerden we elkaar langzamerhand een beetje kennen en pas na een tijd hebben we ons aan elkaar voorgesteld. Heeft al met al een jaar geduurd voor ons eerste afspraakje. Ik zeg niet dat het altijd zo lang moet duren, maar het verliep wel op een relaxte, natuurlijke manier. Als ik haar de eerste keer had aangespoken met "Hallo, ik vind je interessant. Ik heet X, hoe heet jij?" weet ik zeker dat we geen relatie hadden gekregen...
maandag 20 mei 2019 om 01:36
Forever1994 schreef: ↑20-05-2019 01:26Ik ga nu dus terug naar de stand dat het op mijn pad moet komen. Maar dat laatste geloof ik niet eerlijk gezegd, maakt niet uit bij welke vereniging ik zit of wat dan ook. De meeste vrouwen vind ik niet aantrekkelijk, zoals de meeste van jullie niet iedereen aantrekkelijk vindt. Aan de universiteit zie ik aantrekkelijke vrouwen, maar altijd in de bieb. Zoals ik al zei, het valt er altijd buiten. Dus als ik blijf doen wat ik altijd heb gedaan, is het gewoon altijd hetzelfde. En dat is zonde denk ik dat, want ben 25.
Tja, het is gewoon wiskunde hè. Hoe meer je naar buiten treedt, hoe groter je kansen.
Dus inderdaad, in de afwachtstand gaan, levert je minder kansen op.
Maar je bent ook wel een tikkeltje eigenwijs is het niet? Je wil geen Tinder en een drankje aanbieden wil je ook niet. De meeste studentes kom je trouwens ook wel eens tegen in de kroeg, maar dat wil je ook niet, want... dronken mensen. Je hoeft natuurlijk niet tot diep in de nacht te blijven hè. Een drankje aanbieden is een middel. En het is zó sociaal geaccepteerd dat iedereen de code kent: hey, ik vind jou interessant. Dus het is zo eerlijk als wat.
Het is wat iemand anders al tegen je zei: je moet wel je handen vuil maken. Dat wil zeggen: je moet er wél wat voor doen.
En ja natuurlijk, Tinder is het nieuwe daten...
maandag 20 mei 2019 om 01:39
Maar jullie geven net aan dat het niet kan op publieke plekken. Stel ik zie een meisje ergens zitten en denk van ''oh leuk''. Dan kan ik dus eigenlijk niks meer, behalve naast haar gaan zitten en vervolgens vragen wat voor boek ze leest/wat voor filmpje ze kijkt op haar laptop? Het maakt niet uit hoe je het doet, zolang het geforceerd is - wat echt alles kan betekenen - is het creepy lijkt het wel.JuriaanB schreef: ↑20-05-2019 01:30Dat is nu juist iets wat je wel moet doen. Maar dan op een natuurlijke manier en zonder het oogmerk om iemand "te leren kennen ivm een mogelijke relatie". Je slaat 10 stappen over en vind het vreemd dat dat niet werkt.
Ik heb mijn partner ontmoet op een publieke plek waar zij en ik regelmatig kwamen vanwege een gezamenlijke activiteit. Ik vond haar gelijk leuk toen ik haar voor het eerst zag. Maar het duurde nog 10 of 20 keer voordat er een gelegenheid was om op een natuurlijke manier met haar in contact te komen. En na dat eerste contactje leerden we elkaar langzamerhand een beetje kennen en pas na een tijd hebben we ons aan elkaar voorgesteld. Heeft al met al een jaar geduurd voor ons eerste afspraakje. Ik zeg niet dat het altijd zo lang moet duren, maar het verliep wel op een relaxte, natuurlijke manier. Als ik haar de eerste keer had aangespoken met "Hallo, ik vind je interessant. Ik heet X, hoe heet jij?" weet ik zeker dat we geen relatie hadden gekregen...
En de eerste keren dat ik het doe is het sowieso creepy, want moet nog leren hoe het weer voelt als iemand aantrekkelijk is en verder. Het kan niet altijd perfect kan gaan? Ook al zijn mijn intenties iemand leren kennen? Creepiness is altijd om de hoek, kan het slechts zoveel mogelijk proberen te vermijden.
Immers zou ik niet bij iemand met wie ik vrienden zou willen zijn ernaast gaan zitten denk ik dan..
maandag 20 mei 2019 om 01:40
Je bent wel eigenwijs hoor. Dat drankje is gewoon een middel tot een doel. Een aardigheidje en een veilige manier tot contact. Vrouwen drinken meestal sowieso gratis want ze krijgen de hele tijd drankjes aangeboden als ze willen. Dat drankje maakt jou echt niet interessant. Acceptatie van een dankje betekent niets meer dan dat ze je niet gelijk afwijst en dat je dus een stapje verder bent. Of het betekent "Ja, geef me maar een drankje, want ik heb dorst", dat kan ook. Maar dat merk je wel als de interesse na het drankje ineens verdwenen is, haha.Forever1994 schreef: ↑20-05-2019 01:24Bedankt voor je reacties, sta zeker open voor andere manieren. Alleen een drankje vind ik vrij gauw manipulatief, alsof ik haar aandacht er anders niet bij kan houden. Niet uit gierigheid, maar ik ben niet interessant omdat ik een drankje koop, maar omdat ik mezelf ben denk ik dan. Later in een gesprek ben ik absoluut bereid om een drankje te kopen, als ik denk van oke er is een zekere mate van vertrouwen. Maar nstantly, nee. Dus die optie valt voor mij weg als beginnende zin.
maandag 20 mei 2019 om 01:42
Tinder ga ik aanmaken en ik ga eens per week uit, maar ik bedoel meer te zeggen dat de vrouwen die ik aantref vaak dronken zijn. En weet niet goed wat ik daarmee moet. Het enigste wat ik me afvraag als ik iemand zie op stap ''is degene dronken of kan ik erop vertrouwen dat die sober is''. Dat is wat ik me afvraag als ik een vrouw zie, wellicht meer dan mijn aanspreekangst. Maar ik vind het drankje aanbieden vreemd, kan het proberen, maar ''hey, zou je een drankje willen''. Kan het waarschijnlijk niet uit mijn keel krijgen, maar goed. Dacht dat ik het een poging zou geven, maar denk toch oprecht dat ik het niet kan doen. Niks voor mij, no free drinks on me, die passeer ik echt.Coerage schreef: ↑20-05-2019 01:36Tja, het is gewoon wiskunde hè. Hoe meer je naar buiten treedt, hoe groter je kansen.
Dus inderdaad, in de afwachtstand gaan, levert je minder kansen op.
Maar je bent ook wel een tikkeltje eigenwijs is het niet? Je wil geen Tinder en een drankje aanbieden wil je ook niet. De meeste studentes kom je trouwens ook wel eens tegen in de kroeg, maar dat wil je ook niet, want... dronken mensen. Je hoeft natuurlijk niet tot diep in de nacht te blijven hè. Een drankje aanbieden is een middel. En het is zó sociaal geaccepteerd dat iedereen de code kent: hey, ik vind jou interessant. Dus het is zo eerlijk als wat.
Het is wat iemand anders al tegen je zei: je moet wel je handen vuil maken. Dat wil zeggen: je moet er wél wat voor doen.
En ja natuurlijk, Tinder is het nieuwe daten...
Dus prima, ik maak Tinder aan, kijk wat er nu is en vervolgens ga ik uit en spreek ik vrouwen aan op de omgeving/muziek/wat ze wel niet vinden van de club.
anoniem_386302 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 01:45
9.33% gewijzigd
maandag 20 mei 2019 om 01:44
Nee, want je kunt niet over een wildvreemde denken "Goh, daar zou ik nou wel eens vrienden mee willen zijn". Duh.Forever1994 schreef: ↑20-05-2019 01:39Immers zou ik niet bij iemand met wie ik vrienden zou willen zijn ernaast gaan zitten denk ik dan..
maandag 20 mei 2019 om 01:48
Forever1994 schreef: ↑20-05-2019 01:42Tinder ga ik aanmaken en ik ga eens per week uit, maar ik bedoel meer te zeggen dat de vrouwen die ik aantref vaak dronken zijn. En weet niet goed wat ik daarmee moet. Het enigste wat ik me afvraag als ik iemand zie op stap ''is degene dronken of kan ik erop vertrouwen dat die sober is''. Dat is wat ik me afvraag als ik een vrouw zie, wellicht meer dan mijn aanspreekangst. Maar ik vind het drankje aanbieden vreemd, kan het proberen, maar ''hey, zou je een drankje willen''. Kan het waarschijnlijk niet uit mijn keel krijgen, maar goed. Dacht dat ik het een poging zou geven, maar denk toch oprecht dat ik het niet kan doen. Niks voor mij, no free drinks on me, die passeer ik echt.
Goed dat je het gaat uitproberen.
Hoe kan het dat je wekelijks uitgaat, maar niet weet dat een drankje aanbieden sociaal aanvaard is en juist - in principe - niet creepy is?
"No free drinks on me". Pfff.
En echt niet dat ik vroeger teerde op de gratis drankjes (andere scene, ik ging met homo-vrienden en werd weinig aangesproken). Het is niet zo dat ik vind dat mannen het eerste etentje moeten betalen etc. Maar 'no free drinks on me'. Jemig. Wil je het eigenlijk wel?
maandag 20 mei 2019 om 01:50
Zelf ook dronken worden en ze dan op de bek pakken natuurlijk. Daar draait het toch allemaal om bij het uitgaan? Of denk je een goed gesprek te voeren met muziek op 10? Vergeet dat uitgaan als middel om vrouwen te leren kennen maar, dat wordt niks. Uitgaan draait om lol en seks.Forever1994 schreef: ↑20-05-2019 01:42Tinder ga ik aanmaken en ik ga eens per week uit, maar ik bedoel meer te zeggen dat de vrouwen die ik aantref vaak dronken zijn. En weet niet goed wat ik daarmee moet.
maandag 20 mei 2019 om 01:52
Hou er rekening mee dat Tinder je ook geld gaat kosten hoor. Als het online lijkt te klikken en je vraagt haar op een date, zal íemand de drankjes moeten betalen... Al is het maar de helft. Maar als jij haar mee uitvraagt, it will be on you. Om maar even in het Engels te blijven.
maandag 20 mei 2019 om 01:52
Ja, het is uiterst creepy om naast een vreemde te gaan zitten als dat niet nodig is, met welke intentie dan ook. Mensen hebben normaliter de neiging om juist bij elkaar uit de buurt te blijven. Een lezende of studerende vrouw moet je met rust laten, die is niet benaderbaar en zeker niet in een bibliotheek,Forever1994 schreef: ↑20-05-2019 01:45Maar het zou niet raar zijn om ernaast te gaan zitten? Of is dat ook creepy?
anoniem_382662 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 02:03
0.22% gewijzigd
maandag 20 mei 2019 om 01:55
Excuses, dat klinkt heel gierig. Maar ik bedoel te zeggen dat ik het pas zou aanbieden als ik haar iets beter ken. Waarom aanbieden als ik haar net leer kennen? Zou dat wel vreemd vinden ''Hey, wil je een drankje''. Het al schrijven vind ik lastig..Coerage schreef: ↑20-05-2019 01:48Goed dat je het gaat uitproberen.
Hoe kan het dat je wekelijks uitgaat, maar niet weet dat een drankje aanbieden sociaal aanvaard is en juist - in principe - niet creepy is?
"No free drinks on me". Pfff.
En echt niet dat ik vroeger teerde op de gratis drankjes (andere scene, ik ging met homo-vrienden en werd weinig aangesproken). Het is niet zo dat ik vind dat mannen het eerste etentje moeten betalen etc. Maar 'no free drinks on me'. Jemig. Wil je het eigenlijk wel?
En ik zie nooit mannen echt vrouwen aanspreken, ik let er niet eens op. Eigenlijk gebeurd er teveel om daarop te letten.
maandag 20 mei 2019 om 01:57
Forever1994 schreef: ↑20-05-2019 01:55Excuses, dat klinkt heel gierig. Maar ik bedoel te zeggen dat ik het pas zou aanbieden als ik haar iets beter ken. Waarom aanbieden als ik haar net leer kennen? Zou dat wel vreemd vinden ''Hey, wil je een drankje''. Het al schrijven vind ik lastig..
Maar je hebt dat dus nooit zien gebeuren in de kroeg?