Kleuter slaat moeder in de buik

20-05-2019 19:24 255 berichten
Ik ben geschokt.

Ik was vandaag op bezoek bij mijn ouders in Nederland.

Moest toevallig daar langs de bakker.

Wat zie ik daar?
Een dreinende kleuter van pakweg 3 à 4 die geen sandwich krijgt.

En het dan niet leuker vindt dan zijn zwangere moeder - degene die hem die sandwich verbood - loeihard in de buik te meppen.

Is dit normaal gedrag in Nederland?
Want ik wou dat kind toch echt aan zijn oor naar buiten slepen, maar tja ... cultuurverschil, dus ik heb me maar ingehouden.

Of had ik toch moeder moeten helpen?

De bakkersvrouw zag mijn ogen vuur spuwen, maar deed alsof het doodnormaal was dat je je moeder in de buik slaat als je geen sandwich krijgt.

Ik hoop dat kind zijn toekomstige broer / zus er niks aan overhoudt.
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
20-05-2019 22:31
En Balthazar Boma ook ;-D

Maar ik vind het gewoon briljant klinken, 'pipi doen in de zetel' :D
Boma :love:
Daar sta ik mee op een foto :rofl:
Tormenta¿ schreef:
20-05-2019 22:30
Nee hoor dat is seks met zijn 3en.

Oh, niet zeggen hier, dat vind Belg007 vast heel vies.
Tormenta¿ schreef:
20-05-2019 22:33
Joh, die paar woorden die anders zijn..
Nouhou, paar woorden...
SallySpectra* schreef:
20-05-2019 22:35
Nouhou, paar woorden...
Paar woorden per zin dan ;-)
SallySpectra* schreef:
20-05-2019 22:35
Nouhou, paar woorden...

En best handig om die worden te kennen soms. Ik win zojuist Wordfeud van mijn vader met het woord ajuinen.
minnimouse schreef:
20-05-2019 22:33
Boma :love:
Daar sta ik mee op een foto :rofl:
Held!! :worship:
Whatsinaname1988 schreef:
Neeee mijn god wat praten ze toch achterlijk zeg. En zijn er in België geen fora? Kom op zeg, ik ben Nederlands en ga ook niet op een Spaans forum zitten als ik geen Spaans kan spreken.
Ik vind Vlaams best vet. Zolang mensen gewoon weten wat een broodje is dan hoor je mij verder niet hoor :$
Andersom schreef:
20-05-2019 22:36
En best handig om die worden te kennen soms. Ik win zojuist Wordfeud van mijn vader met het woord ajuinen.
Ajuinen is toch ook best Hollands? Net als kroten. De eerste keer dat ik dat hoorde had ik geen idee waarover het ging.
MinkeDeWit schreef:
20-05-2019 22:40
Ajuinen is toch ook best Hollands? Net als kroten. De eerste keer dat ik dat hoorde had ik geen idee waarover het ging.

Ajuinen kende ik niet tot een paar jaar geleden. Mijn vader kende het kennelijk tot vandaag niet. 😞
Belg007 schreef:
20-05-2019 20:21
Ik stond bij een bakker in een Zeeuws dorp met een jachthaven die nogal veel Belgen en Duitsers hebben.

Maar dat kind sprak toch écht Hollands.

In Breskens? Ook daar noemen ze dit geen sandwich.
Mispoes!
Neeee mijn god wat praten ze toch achterlijk zeg. En zijn er in België geen fora? Kom op zeg, ik ben Nederlands en ga ook niet op een Spaans forum zitten als ik geen Spaans kan spreken.
Wat een fantastische vergelijking.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
20-05-2019 22:47
Wat een fantastische vergelijking.
Jij kunt dan weer wel naar een Spaans forum. :proud:
Tormenta¿ schreef:
20-05-2019 22:49
Jij kunt dan weer wel naar een Spaans forum. :proud:
:hihi:
Life is short. Eat dessert first.
Lucifer2018 schreef:
20-05-2019 19:25
Ja. Heel normaal in Nederland. Gelukkig woon je niet hier en heb je geen kinderen. Wees maar blij.

Wat een sneu gedoe weer zo'n topic.
+1

Maar eerlijk is eerlijk ik heb erg gelachen om de reacties.
Belg007 schreef:
20-05-2019 19:43
Conclusie na een bericht of 30 à 35:

Blijkbaar is het dus doodnormaal dat een Nederlands kind zijn moeder molesteert in volle winkel.

Ik denk dat ik mijn boodschappen volgende keer maar weer uitstel tot ik terug in België ben.
Daar ben ik zulks toch echt nog niet tegengekomen.
In België hebben ze weer andere dingen die als doodnormaal worden beschouwd en die ik in Nederland echt nog niet tegengekomen ben.
Hoewel Belgie een mooi land is en er familie woont, ik denk dat ik mijn bezoeken maar ga uitstellen.......

https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/kla ... gle.com%2F

https://www.redactie24.be/2019/04/04/bu ... -verbiedt/
ava75 schreef:
20-05-2019 23:07
+1

Maar eerlijk is eerlijk ik heb erg gelachen om de reacties.
Ik ook. :-D
MinkeDeWit schreef:
20-05-2019 22:40
Je bent geen Rotterdamse zeker haha. Pas toen ik 21 was ofzo wist ik dat kroten rode bietjes zijn. Net zoals kornet bief eigenlijk corned beef is en meer van die woorden.
Ik denk dat het kind zijn huisdier genaamd sandwich heeft moeten laten inslapen. Anders had ik het als zwangere moeder niet aan me voorbij laten gaan. Maar een vreemde die vind dat ie mijn kind naar buiten kan sleuren, die krijgt van mij toch een vreselijk probleem, en dat ben ik. Als ik er niet bij zou zijn en mijn kind word terecht gecorrigeerd, begrijpelijk maar niet middels oorsleuren.

Mijn moeder heeft me ooit aan mijn haren omhoog gesleurd, nou dat weet ik nog dondersgoed.
Ik denk dat je je met opvoedingsissues (mensen en huisdieren) niet moet bemoeien. Ook niet met echtelijke ruzies trouwens. Zelfs niet als je opinie wél wordt gevraagd. Omdat men jouw mening dan eigenlijk niet wil horen maar alleen maar meelevende woorden.

Anders word jij plotseling degene die de bliksemafleider voor hun spanningen wordt en die dus de volle laag krijgt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
21-05-2019 00:31
Je bent geen Rotterdamse zeker haha. Pas toen ik 21 was ofzo wist ik dat kroten rode bietjes zijn. Net zoals kornet bief eigenlijk corned beef is en meer van die woorden.
Ik hoorde dat inderdaad van een Rotterdamse! Zij noemde zichzelf rooie kroot (had rood haar), en ik had dus geen idee wat ze nu precies zei en bedoelde.
Ik ben geschokt! Ik las net dat Belgische kinderen (!!) van 13 en zelfs één vsnan nog 12 jaar oud zijn opgepakt voor een groepsverkrachting. En ik moest aan je denken, Belg007.. En aan jouw oordeel over de Nederlandse jeugd.
Denk jij echt dat je je bij wildvreemden kan bemoeien met de opvoeding? En zelfs aan jou volledig vreemde kinderen kan zitten door ze onder het oog van hun vader of moeder naar buiten te sleuren? En dat die vader of moeder dan nog blij met je is ook?

Jee. Jouw ouders hebben wel een paar steekjes laten vallen dan. Ik heb altijd geleerd dat ik me niet met andermans hoor te bemoeien en al helemaal dat ik mijn handjes thuis hoor te houden.
Maar, wat serieuzer: misschien is het wel cultureel bepaald. In Nederland is het vrij gebruikelijk om bij kinderen op die leeftijd goed gedrag te belonen en slecht gedrag te negeren. Zo te horen deed deze moeder dat - en ze gaf het kleintje ook niet zijn/haar zin.
Belg007 schreef:
20-05-2019 19:34
Ik zeg het dus.

Kind zo snel mogelijk naar buiten slepen.
Weg van zijn moeder zodat die 2 seconden rust had, kon bijkomen en kon afrekenen.

En kind buiten een paar minuten in straf kon gaan staan.
Natuurlijk!!! Ik had mijn peuter meteen aan een complete wildvreemde meegegeven een paar minuten. Ik zie daar geen enkel risico noch gevaar in. Je kind geef je gewoon mee aan een vreemde. Niks vreemds aan.

Wat een idioterie.

Overigens, de eerste 'belg' die mijn kind bij zijn/haar oren had gepakt en naar buiten had gesleept had ik compleet knock-out geslagen. Daar hoef ik dan weer niet over na te denken. Je weet dat het (in tegenstelling tot in België waar je nog steeds mag slaan wettelijk) het hier compleet verboden is je kind lichamelijk te mishandelen he? Aan de oren nemen en naar buiten slepen hoort daar bij. Dat kost je een paar jaar 'onder toezicht bij jeugdzorg' en er staan gewoon straffen op. Ik weet dat België wat achterloopt (niet alleen op het gebied van de kwaliteit van de wegen) en nog wat middeleeuwse praktijken toestaat. Wij evolueren iets sneller dan dat.
inclusief plaatje...

https://www.metronieuws.nl/nieuws/buite ... n-verboden

Kortom wat loopt België gigantisch achter met hun kinder rechten.

Feitjes:
  • In Vlaanderen is één op tien kinderen het slachtoffer van fysiek of verbaal geweld door hun ouders. EEN OP DE 10!!!!! Stelletje holbewoners!

Mishandeling is de tweede doodsoorzaak van kleutersterfte in Vlaanderen. (WTF???)

In 2006 kwamen er in Vlaanderen 4.669 meldingen over een concrete situatie van kindermishandeling of verwaarlozing binnen bij de vertrouwenscentra (VK). Bij deze meldingen waren 6.316 minderjarigen betrokken.
Echt enorm goed joh..... Echt iets om jezelf voor op de borst te kloppen. Wat ben ik ineens weer 'trots' op Nederland. Je blijft simpelweg met je poten van kinderen af. En denk eens na. Je gaat iemand pijn doen om te laten zien dat iemand pijn doen niet mag. Euh??? Waar zit de logica precies?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven