Rechts
vrijdag 24 mei 2019 om 05:51
Hallo allemaal!
Mijn situatie: Ik woon nu samen met mijn man, en wij zijn nog niet getrouwd, maar wij gaan wel trouwen trouwens. Hij heeft wel een ex vrouw en een dochter(21).
Mijn vraag: stel dat hij dood gaat.
Zijn dochter heeft wel sowieso rechts met wat haar vader nu heeft. Maar heeft zijn ex vrouw ook een rechts..?
Mijn situatie: Ik woon nu samen met mijn man, en wij zijn nog niet getrouwd, maar wij gaan wel trouwen trouwens. Hij heeft wel een ex vrouw en een dochter(21).
Mijn vraag: stel dat hij dood gaat.
Zijn dochter heeft wel sowieso rechts met wat haar vader nu heeft. Maar heeft zijn ex vrouw ook een rechts..?
vrijdag 24 mei 2019 om 10:44
.
Zolang TO niet getrouwd is erft kind 100% en TO niets.
Indien TO wel getrouwd is dan kan TO nog uitgesloten zijn van de erfenis middels de huwelijkse voorwaarden dus ook dan erf kind 100%
Niet geschoten is altijd mis

vrijdag 24 mei 2019 om 11:06

vrijdag 24 mei 2019 om 12:20
Zijn ex-vrouw maakt waarschijnlijk aanspraak op (een deel) van zijn pensioen. Als er een testament was tijdens zijn huwelijk, hadden ze samen vast een langstlevende-testament en daarin is bepaald wat er gebeurt bij scheiding.
Als er geen testament was is zijn dochter zijn enige erfgenaam.
Als jullie gaan trouwen raad ik je aan om bij een notaris een afspraak te maken om huwelijksvoorwaarden door te spreken en om een testament te laten maken. Hoe jullie dat dan samen invullen, is aan jullie.
Als er geen testament was is zijn dochter zijn enige erfgenaam.
Als jullie gaan trouwen raad ik je aan om bij een notaris een afspraak te maken om huwelijksvoorwaarden door te spreken en om een testament te laten maken. Hoe jullie dat dan samen invullen, is aan jullie.

vrijdag 24 mei 2019 om 20:47
Dat klopt! Ik kom uit Filipijnen.SadButTrue999 schreef: ↑24-05-2019 17:42Even geloept: TO komt uit de Filipijnen; leeftijd onbekend
TO, heb je wat aan de reacties?
Ja. Ik heb wel wat geleerd. Tuurlijk bedankt voor alle reacties.