In de war!

24-05-2019 16:44 18 berichten
Beste forumleden,

Ik zal een lang verhaal kort maken.
3 maanden geleden iemand ontmoet waarna er echt na 2x zien wederzijds de vonken eraf sprongen. We hebben elkaar toen ongeveer 5 weken elke dag gezien en het was perfect!
Helaas heeft hij werk waarvoor hij weken op en weken af is dus na de 5 weken is hij gaan werken.
Hier samen over gesproken en we wilden allebei het avontuur aangaan!

In de tussentijd zijn er een aantal incidenten en kleine miscommunicaties geweest.
Ik heb in mijn jeugd veel meegemaakt en daardoor veel moeite met intieme relaties aangaan, ik vind dit gewoon doodeng, maar ben hiervoor in therapie en het gaat al stukken beter.
Helaas is het niet iets waarvoor ik zomaar een knop kan omzetten dus het gaat gestaag en met kleine stapjes.
Hij is hiervan op de hoogte, ik heb alles eerlijk verteld en uitgelegd.

Aantal dagen geleden heeft hij mij opgebeld dat hij twijfels heeft door de dingen die zijn gebeurd sinds hij weg is. Hierdoor ben ik compleet in de paniek geschoten waardoor zijn reactie was, dan is het klaar! (Ik reageer dan heel heftig)
Verdrietig als ik was heb ik voorgesteld om een gesprek aan te gaan wanneer hij terug is omdat het niet werkt via de telefoon.
Enige wat ik terugkreeg was een geïrriteerde en boze die absoluut niet van gedachten zou veranderen ongeacht er wel of geen gesprek zou plaats vinden. Ik kreeg er letterlijk geen woord tussen. Wat een wanhoop!

Ik heb mij bij de situatie neergelegd. Dus ik dacht schouders recht, verdrietig zijn en gewoon door met mijn leventje en vooral het laten rusten. Tijd zal het leren.

En nu tegen al mijn verwachtingen in gaat hij contact zoeken. Eerst in een app, en toen ik niet snel genoeg reageerde flipte hij. Aangesproken op dit gedrag aangezien ik niets anders doe dan zijn wensen respecteren en het nogal kinderachtig is.
Nu gaat hij ook ineens bellen en doet alsof er niks is gebeurd!
Ik snap er dus echt helemaal maar dan ook helemaal niks meer van.

Aangezien de klik zo intens was zou ik graag willen bekijken hoe het is als hij straks terug is, maar hij was zo stellig in zijn boosheid dat hij er totaal geen oren naar had. Door zijn huidige gedrag weet ik het gewoon niet meer of hij er nog zo instaat en om heel eerlijk te zijn ook niet hoe ik moet reageren.

Mijn ratio zegt dat het moet blijken als we een face to face gesprek hebben omdat we elkaar op deze manier blijven triggeren mijn emo wilt het liefst smeekbedes eruit gooien om het te fixen.

Ik ben dus nogal in de war!

Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat niet werken. Hij kan kennelijk het geduld niet opbrengen voor jou problemen en de communicatie loopt duidelijk niet goed.
Daarnaast... Iemand die flipt als je niet snel genoeg reageert ben je echt liever kwijt dan rijk.
Dus hoe moeilijk ook, even doorbijten en doorgaan wat je zelf al goed zei: schouders recht en door met je leven!

Sterkte, want het is altijd makkelijker gezegd dan gedaan!
Sorry maar ik begrijp het niet echt geloof ik.

Wat bedoel je met: mijn ratio zegt dat het moet blijken als we een face to face gesprek hebben omdat we elkaar op deze manier blijven triggeren mijn emo wilt het liefst smeekbedes eruit gooien om het te fixen????

Wat bedoel je met flippen omdat je niet snel genoeg reageerde, hij is toch helemaal niet in de buurt?

En toch die intense klik.. wat is je vraag precies, ik vind het ook verwarrend :@@:
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 24-05-2019 18:55
Reden: foutje
3.40% gewijzigd
Jij maakt drama. Hij heeft daar geen zin in.

Nu maakt hij drama.. Tja.

Gewoon hem blokkeren en zelf in therapie misschien?
Jij gaat flippen, hij gaat flippen. Het brengt dus slechte eigenschappen bij beiden naar boven. Jullie kennen elkaar drie maanden. In die drie maanden zijn jullie erachter gekomen dat jullie geen fijne combinatie zijn.
Denk je niet dat het beter is als je eerst probeert je problemen op te lossen of probeert ermee om te leren gaan voordat je een relatie aangaat? In een relatie hoort intimiteit. Het is niet gek dat dat lastig is voor jou, maar het is ook niet gek dat een ander geen zin heeft in die problemen. Deze man heeft behoefte aan iets wat jij nu niet kunt bieden.
Lucifer2018 schreef:
24-05-2019 18:59
Jij maakt drama. Hij heeft daar geen zin in.

Nu maakt hij drama.. Tja.

Gewoon hem blokkeren en zelf in therapie misschien?

Nou, dit. Dit gaat een in alle opzichten rampzalige relatie worden. Ik zou ermee stoppen en eerst stabiel worden voor je nog eens een relatie probeert.
Als je dit nog tig keer mee wil maken tot een van de twee verstandig wordt, vooral doen
de kans dat het een fijne, positieve relatie wordt is klein
maar goed misschien wil je dat niet en geef je de voorkeur aan een hoop drama
Een nieuwe frisse relatie komt niet van de grond als er drama aan hangt.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Klinkt niet als een relatie waarin je op een veilige manier kunt werken aan het opbouwen van je vertrouwen, maar ik zou wel het gesprek aangaan. Via de telefoon kan iets heel kleins al snel opgeblazen worden.
wat.een.gedoe
Stoppen. Jij hebt een emotioneel stabiel persoon nodig, maar blijf vooral ook aan jezelf werken.
Hij is net zo wispelturig als jij, of hij kickt op het bespelen van emotioneel wankele personen. In beide gevallen ga je nog vaak ongelukkig worden in een relatie met hem.
Dit is niet goed voor jou. Hij heeft twijfels dus dan houdt het sowieso op
Jullie komen beiden niet heel stabiel over als het op relaties aankomt, ik denk dat het verstandig is om dit te laten voor wat het is. Helemaal als je aangeeft dat je angsten in relaties hebt, dan vaar je veel beter bij een stabieler iemand.

Sterkte!
Ik denk dat je vanuit de gebrokenheid van je jeugd voelt aangetrokken tot deze man en dat dit een ongezonde relatie is die geen kans van slagen heeft: hij klinkt net zo gebroken en beschadigd als jij.

Stoppen.

Eerst je issues doorwerken bij therapeut. Als je dat hebt verwerkt, heb je ook geen behoefte meer aan dit soort relaties met veel emotionele instabiliteit en onveiligheid.
Dank voor alle reacties.

Er zijn in de afgelopen week opnieuw een aantal voorvallen geweest.
In het patroon zoals hierboven omschreven. Aantrekken -en afstoten als ik iets doe wat hem niet zint of hem ergens op aanspreek en het er niet mee eens ben.

Afgelopen zondag is hij opnieuw helemaal om niks geflipt. (ik was iets gaan eten met een vriendinnetje). En opnieuw zonder aanleiding.
Dit is niet de eerste keer en nu achteraf lijkt het wel alsof hij expres mijn avonden probeerde te verpesten wanneer ik iets met anderen ging doen. Alle vorige keren raakte ik zo in de stress uit angst voor verlating dat ik in de please rol ging. (Nee, ik zal nooit iets verkeerd doen, ik ben trouw, ect ect)
Deze keer heb ik anders gereageerd en heb ik gezegd dat ik niet met hem in discussie ging en hem een fijne avond gewenst.

Volgende ochtend belde hij opnieuw alsof er niks was gebeurd.

Gisteravond afgelopen zondag proberen te bespreken en hem op zijn gedrag aangesproken, maar opnieuw alleen maar een boos -en geïrriteerd persoon aan de telefoon.
Opnieuw was zijn reactie complete afwijzing. omdat ik heb aangegeven dat ik deze kant van zijn persoonlijkheid ook schrikken vind en in groot contrast met de persoon die hij was in Nederland. Daardoor heb ik ook mijn twijfels en weet ik niet of IK wel verder wil.
Deze keer voet bij stuk gehouden en niet gaan pleasen. Nu wilt hij per se afspreken in Nederland.

Ben misschien naïef, en ben gevoelig voor zijn voorstel omdat die kant zo fantastisch was, maar het is wel een wake up call.

Ik zie echt in dat onze persoonlijkheden niet bij elkaar passen -ik de pleaser -hij de jaloerse controlefreak.

Gelukkig kom ik er nu achter, ook al ben ik mega verdrietig want dacht echt dat dit kans van slagen had voordat hij weg ging.

Zouden jullie nog afspreken om alles op een normale manier af te sluiten? En, zijn het geen licht narcistische trekjes die ik hierboven omschrijf?

Dank!

Kan ik misschien te maken hebben met iemand die narcisitische trekken heeft?
Nee, ik zou niet meer afspreken. Aangezien jullie beiden niet op een kalme en afstandelijke manier naar jullie problemen kunnen kijken komt van een ontmoeten ter afsluiting alleen maar meer ellende. Gewoon afkappen en verder gaan met je leven.

Of hij narcistische trekjes heeft is niet relevant.
Wat maakt t uit of ie narcistisch is of niet? Waarom wil je er graag een labeltje aan hangen dan? Hij is niet leuk. En de oorzaak daarvan is niet relevant.

Ik zou niet meer met hem afspreken en t gewoon per app beeindigen. Zeggen dat je zijn gedrag niet acceptabel vind en verder gaat met je leven. En blokkeer hem.
Hoezo narcistisch wilde je met hem naar een psych?
Het doet er m.i. niet toe, maar aantrekken afstoten en jaloers zijn geen kenmerken van narcisme.

En nee, waarom nog afspreken, het waren 3 leuke maanden, en daarna teveel gedoe om door te gaan.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven