Ergernissen in de supermarkt deel 3

vrijdag 24 mei 2019 om 14:36
KitKeller schreef: ↑24-05-2019 14:25Het ene kind wel, het andere niet. Dat kan toch? Er gaat iets verkeerd als een vriendelijk gebaar veranderd in 'elk kind heeft recht op een gratis broodje'.
Erger nog, dat een kind blijkbaar vind dat hij ook ergens recht op heeft omdat een ander kind iets krijgt.
En 'alle kinderen' klinkt alsof er een hele klas in die zaak stond en dat ene kind duidelijk overgeslagen werd met de mededeling 'jij krijgt niks'
Quote GroenTuintje:
"Nadat ik heb afgerekend zie ik meerdere kinderen een broodje krijgen ( die van mij ook altijd, ben vaste klant en kom er wekelijks). Dit keer slaat ze bewust mijn kind over"
Kind werd dus wel duidelijk overgeslagen, al was het dan niet met die mededeling. Met 'alle' kinderen bedoelde ik de kinderen die er op dat moment waren. Misschien begrijp ik verkeerd dat het kind van G.T. de enige was die niks kreeg.
En nee, dan vind ik niet dat dat kan. Geef het iedereen of geef het niemand.

vrijdag 24 mei 2019 om 14:42
Tja misschien hadden die kinderen geen stukje koek op en vonden die dat weer oneerlijk.ñuca schreef: ↑24-05-2019 14:36Quote GroenTuintje:
"Nadat ik heb afgerekend zie ik meerdere kinderen een broodje krijgen ( die van mij ook altijd, ben vaste klant en kom er wekelijks). Dit keer slaat ze bewust mijn kind over"
Kind werd dus wel duidelijk overgeslagen, al was het dan niet met die mededeling. Met 'alle' kinderen bedoelde ik de kinderen die er op dat moment waren. Misschien begrijp ik verkeerd dat het kind van G.T. de enige was die niks kreeg.
En nee, dan vind ik niet dat dat kan. Geef het iedereen of geef het niemand.
Ik blijf het gewoon apart vinden, dat ergens 'recht op hebben' omdat anderen iets krijgen
Pivot! PIVOT!!!

vrijdag 24 mei 2019 om 16:52
.
Volgens mij had het ene kind al iets gekregen.
Best bizar dat er ouders zijn die denken dat hun kind recht heeft op het één EN het ander in plaats van op het één OF het ander.
Als winkelier ga je dan toch overwegen om helemaal niets meer te geven ? Van weg gegeven spullen kunnen zij tenslotte niet leven.
Niet geschoten is altijd mis

vrijdag 24 mei 2019 om 17:29
Een hele discussie geworden zie ik
. Maar zoals Nuca het zegt, het is gewoon niet eerlijk als de rest wel iets krijgt. Ik gaf trouwens een hapje van mijn stukje koek, ze had niet eens een eigen deel. Het gaat hier om een peuter, bijna kleuter:) en die hebben echt wel dingen door.

Voor iedereen een groene tuin

vrijdag 24 mei 2019 om 19:06
vrijdag 24 mei 2019 om 19:46
Je eerste bericht komt op mij vooral over dat je bang bent dat je kind een keer misgrijpt. Ik snap je wel, maar van de andere kant is het toch ook niet het einde van de wereld als dat wel een keer gebeurt. Teleurstellingen horen er ook bij en, hoe lullig ook, je kind zal vaker te maken krijgen met mensen die anderen ongelijk behandelen of niet eerlijk.GroenTuintje schreef: ↑24-05-2019 17:29Een hele discussie geworden zie ik. Maar zoals Nuca het zegt, het is gewoon niet eerlijk als de rest wel iets krijgt. Ik gaf trouwens een hapje van mijn stukje koek, ze had niet eens een eigen deel. Het gaat hier om een peuter, bijna kleuter:) en die hebben echt wel dingen door.
Ik zou gewoon nog een extra stuk koek gepakt hebben voor je kind. Kun je toch best uitleggen aan je kind?
vrijdag 24 mei 2019 om 20:01
Bizar, echt! Je vraagt zelf om een broodje? En de volgende keer zeg je wel even de waarheid??? "Tjongejonge... wat een mens" slaat op jezelf toch?GroenTuintje schreef: ↑24-05-2019 10:28Ik kon even niet een specifiek topic vinden over gezeur in bijv een bakker.
Bij ons heb je meerdere bakkers, en een aantal daar wordt je zo onbeschoft te woord gestaan. Het is dat ze lekker brood hebben, maar anders.... Je kan vaak iets proeven op de toonbank. Dus ik een stukje proeven en geef mijn kind ook een stukje. Nadat ik heb afgerekend zie ik meerdere kinderen een broodje krijgen ( die van mij ook altijd, ben vaste klant en kom er wekelijks). Dit keer slaat ze bewust mijn kind over, dus ik vraag of ze ook een broodje mag. Krijg ik een snauwend antwoord, ze heeft toch al een hapje koek op?? Tjongejonge... wat een mens denk ik. Gelukkig gaf ze alsnog het broodje, maar de volgende keer zeg ik wel even de waarheid.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 24 mei 2019 om 20:02
Dan trek je je wenkbrauwen even op, koopt zelf een broodje en klaar.GroenTuintje schreef: ↑24-05-2019 17:29Een hele discussie geworden zie ik. Maar zoals Nuca het zegt, het is gewoon niet eerlijk als de rest wel iets krijgt. Ik gaf trouwens een hapje van mijn stukje koek, ze had niet eens een eigen deel. Het gaat hier om een peuter, bijna kleuter:) en die hebben echt wel dingen door.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 24 mei 2019 om 20:07
Bij Hoogvliet net als bij AH. Eigen kassa’s, zonder kassière, alleen pinnen.ñuca schreef: ↑24-05-2019 11:45Over de scankassa's:
Ik heb zelf nog nooit een betaalautomaat voor de scanners gezien anders dan bij de AH. Bij Plus, Jumbo en volgens mij ook bij Dirk moet je de scanner afgeven bij een kassière. Zijn er ook plaatsen waar andere supermarkten behalve AH ook automaten hebben?
Ik kom zelden bij AH, daarom had ik een hele tijd alleen maar ervaring met bemande scankassa's. Maakt mij niet zoveel uit eigenlijk. Wel geeft de scanner bij AH een veel minder irritant geluidje dan bij de Jumbo.
Je mag ook langs de gewone kassa.
Hier bij de Plus moet de scanner ook afgegeven worden aan een kassière, wel aparte kassa’s.
Soms sta je daar dan te wachten, terwijl er bij de gewone kassa geen rij staat. Ik weet niet of je dan ook daar je scanner kunt inleveren.
vrijdag 24 mei 2019 om 20:26
vrijdag 24 mei 2019 om 22:11
Vooral dit.
Wel weer bijzonder dat iedereen Groen Tuintje bijna naar de strot vliegt omdat ze het lef had te vragen om een gratis broodje.
Daar ging het toch helemaal niet om? Om dat broodje? Het ging erom dat de verkoopster nogal principieel sneu deed.
GT had ook kunnen vragen “Goh, waarom sla je mijn kind zo bewust over?”
Min of meer zelfde strekking.
En als het antwoord dan echt was “ze heeft al koek gehad” nou prima dan. Maar klantvriendelijk is het niet. En zeker ook niet slim. Als ondernemer moet je het toch van je klanten hebben.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
zaterdag 25 mei 2019 om 02:28
Ik heb zelf bij de bakker gewerkt, mét proefplankjes, dus ik zie de situatie wel voor me. En ik vind dat GT wel af wordt gefakkelt hier.
Van de verkoopster is het niet slim om zo te handelen, want als je lief voor de kinderen bent dan heb je de ouders ook al een heel eind voor je gewonnen, en dat zijn wel degene die betalen, waar je het van moet hebben.
En de proefplankjes zijn er om te proeven, als GT dan een stukje aan haar kind geeft, is het van de zotte om geen broodje te geven omdat er al een hap van het proeverijtje is genomen. Daar mag zij als moeder zijnde best wat van zeggen. En die verkoopster, net alsof die precies in de gaten houdt wie al een hap geproefd heeft en dus geen broodje krijgt en wie wel een broodje krijgt omdat er verder nergens van gegeten is, kom nou.
Er zijn altijd mensen bij die misbruik van het proeven maken, die alle plankjes (wij hadden er standaard drie staan) langsgaan om de maag te vullen, of die zelfs vragen of je niks anders hebt omdat ze hun neus optrekken voor wat er staat. Maar om tegen klanten in te gaan en de kinderen, die gewend zijn dat ze nou eenmaal iets krijgen bij de bakker, over te slaan, is niet de manier om je bakkerij draaiende te houden. Ik stond met plezier te werken, en daar kreeg ik heel veel voor terug. Ik vind het altijd zonde om te merken dat er verkopers zijn die duidelijk geen zin hebben om de dag werkend door te brengen, waar geen fatsoenlijk goeiendag vanaf kan, die zuchten om een vraag of die zich irriteren aan een kind wat een hapje koek van mama aanneemt en daardoor afgestraft wordt door het ritueel van het broodje niet te mogen beleven. En als ik jou was GT, dan zou ik daar best een mailtje aan het bedrijf aan wagen.
Van de verkoopster is het niet slim om zo te handelen, want als je lief voor de kinderen bent dan heb je de ouders ook al een heel eind voor je gewonnen, en dat zijn wel degene die betalen, waar je het van moet hebben.
En de proefplankjes zijn er om te proeven, als GT dan een stukje aan haar kind geeft, is het van de zotte om geen broodje te geven omdat er al een hap van het proeverijtje is genomen. Daar mag zij als moeder zijnde best wat van zeggen. En die verkoopster, net alsof die precies in de gaten houdt wie al een hap geproefd heeft en dus geen broodje krijgt en wie wel een broodje krijgt omdat er verder nergens van gegeten is, kom nou.
Er zijn altijd mensen bij die misbruik van het proeven maken, die alle plankjes (wij hadden er standaard drie staan) langsgaan om de maag te vullen, of die zelfs vragen of je niks anders hebt omdat ze hun neus optrekken voor wat er staat. Maar om tegen klanten in te gaan en de kinderen, die gewend zijn dat ze nou eenmaal iets krijgen bij de bakker, over te slaan, is niet de manier om je bakkerij draaiende te houden. Ik stond met plezier te werken, en daar kreeg ik heel veel voor terug. Ik vind het altijd zonde om te merken dat er verkopers zijn die duidelijk geen zin hebben om de dag werkend door te brengen, waar geen fatsoenlijk goeiendag vanaf kan, die zuchten om een vraag of die zich irriteren aan een kind wat een hapje koek van mama aanneemt en daardoor afgestraft wordt door het ritueel van het broodje niet te mogen beleven. En als ik jou was GT, dan zou ik daar best een mailtje aan het bedrijf aan wagen.
zaterdag 25 mei 2019 om 06:58
Helemaal juistVera8 schreef: ↑24-05-2019 22:11Vooral dit.
Wel weer bijzonder dat iedereen Groen Tuintje bijna naar de strot vliegt omdat ze het lef had te vragen om een gratis broodje.
Daar ging het toch helemaal niet om? Om dat broodje? Het ging erom dat de verkoopster nogal principieel sneu deed.
GT had ook kunnen vragen “Goh, waarom sla je mijn kind zo bewust over?”
Min of meer zelfde strekking.
En als het antwoord dan echt was “ze heeft al koek gehad” nou prima dan. Maar klantvriendelijk is het niet. En zeker ook niet slim. Als ondernemer moet je het toch van je klanten hebben.

zaterdag 25 mei 2019 om 07:02
Fijn om te lezen dat zelfs een oud medewerker het een vreemde situatie vindtOh-happy-day schreef: ↑25-05-2019 02:28Ik heb zelf bij de bakker gewerkt, mét proefplankjes, dus ik zie de situatie wel voor me. En ik vind dat GT wel af wordt gefakkelt hier.

En ik werd kortaf behandeld bij de kassa en moest zelf vragen om de bon, omdat ze al weer snel met iemand anders bezig was

En idd men doet hier alsof ik uit het niets vroeg of mijn kind een broodje mocht. Maar dat kwam voort uit het feit dat alle andere kinderen ( die stonden letterlijk naast mijn kind), een broodje kregen.
zaterdag 25 mei 2019 om 11:21
Onder deze omstandigheden ben ik het ook eens met GT. Maar dan dus omdat: a) vaste klant, b) vast ritueel en c) kindjes ernaast kregen wél.
Ik vind vooral dat laatste sneu voor kind.
Ik vind vooral dat laatste sneu voor kind.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zaterdag 25 mei 2019 om 12:15
Dit bedoel ik dus.Oh-happy-day schreef: ↑25-05-2019 02:28Ik heb zelf bij de bakker gewerkt, mét proefplankjes, dus ik zie de situatie wel voor me. En ik vind dat GT wel af wordt gefakkelt hier.
Hoe je het ook wendt of keert: De klant is koning. Daar kun je als verkoopster van balen. En je kunt je PMS , ontevredenheid over je baan of weet ik veel wat voor frustratie, af willen reageren op je klant maar dat is gewoon dom. Echt dom. Onnozel en sneu.
Maar vooral dom. Je bent afhankelijk van je klant. Zo simpel is het gewoon. En ja, dan moet je je soms eens verbijten of tot tien tellen. Maar als je dan uiteindelijk een tevreden klant hebt dan ben jij toch de laatste die lacht?
Niemand van ons was er bij. Misschien had deze verkoopster gewoon echt even haar dag niet.
Maar als het hier gaat om een dame die meent zich even te moeten laten gelden omdat zij vindt dat kind geen broodje heeft verdiend. Of omdat ze GroenTuintje niet mag. Of weet ik veel wat voor irrelevante oorzaak. Dan heeft ze het gewoon niet goed begrepen.
Een mailtje sturen vind ik dan ook weer zowat. Maar zou ik een volgende keer weer zo sneu behandeld worden dan zeg ik er wel wat van.
Klantvriendelijkheid is een kunst. En toch echt wel iets meer dan enkel een kassa bedienen en een product overhandigen.

zaterdag 25 mei 2019 om 13:14
Ik heb in een winkel gewerkt bij een bazin die altijd zei: "De klant is koning, maar ik ben keizer." En daar zit ook wel iets in. Klantvriendelijkheid kent ook grenzen en zeuren om gratis producten is voor sommige medewerkers blijkbaar een grens. Daar kan je dan heel nukkig om zijn en het is misschien ook wat flauw van de medewerkster, maar feit blijft dat je geen recht hebt op gratis producten.
zaterdag 25 mei 2019 om 13:31
Nogmaals, het gaat niet om het jezelf toe eigenen van gratis producten. Het gaat er hier om dat je als betalende, vaste klant onderworpen wordt aan de grilligheid van een nukkige en onprofessionele verkoopster.Betty_Slocombe schreef: ↑25-05-2019 13:14Ik heb in een winkel gewerkt bij een bazin die altijd zei: "De klant is koning, maar ik ben keizer." En daar zit ook wel iets in. Klantvriendelijkheid kent ook grenzen en zeuren om gratis producten is voor sommige medewerkers blijkbaar een grens. Daar kan je dan heel nukkig om zijn en het is misschien ook wat flauw van de medewerkster, maar feit blijft dat je geen recht hebt op gratis producten.
In het geval van GT had ik misschien niet zozeer gevraagd om het broodje maar wel de verkoopster geconfronteerd met haar eigen flauwe gedrag.
Op een fatsoenlijke wijze. Dat zeker wel. Maar wel op een niet mis te verstane manier.
Ik trek dat soort fratsen van verkopend personeel slecht.
Die campagne van Doe es lief (jegens kassa personeel) is helemaal terecht. Maar het werkt ook de andere kant op.

zaterdag 25 mei 2019 om 13:41
Ik snap wel wat je bedoelt, maar we waren er niet bij. Dus ik weet niet wat de voorgeschiedenis is, hoe groot het stukje dat ze pakte, of hoe zo'n stuk chagrijn de medewerkster is, want dat kan natuurlijk ook.
Toen ik klein was, was er een buurtsuper waar je, wanneer het de cassiere behaagde, een snoepje kreeg. Soms wel, soms niet. Soms het kindje voor me wel en ik niet, soms ik wel en het kindje na me dan weer niet. Ik was net 3 en ik snapte dat niet. Toen heeft mijn ouder de cassiere verzocht me maar helemaal niets meer te geven. Dat snapten ze daar dan weer niet.
Toen ik klein was, was er een buurtsuper waar je, wanneer het de cassiere behaagde, een snoepje kreeg. Soms wel, soms niet. Soms het kindje voor me wel en ik niet, soms ik wel en het kindje na me dan weer niet. Ik was net 3 en ik snapte dat niet. Toen heeft mijn ouder de cassiere verzocht me maar helemaal niets meer te geven. Dat snapten ze daar dan weer niet.