Oh nee....
maandag 27 mei 2019 om 08:10
Geen idee wat ik met dit topic wil maar ik moet het even kwijt...
Begin januari jl. bevallen van ons eerste kind. Zorgeloze zwangerschap, prima bevalling en een voor 'baby begrippen' gemakkelijke baby. So far so good.
In de eerste weken na haar geboorte meermaals geroepen, 'ik wil er nog één'. Impulsief en vast onder invloed van hormonen want ik ben áltijd degene geweest die riep: 'welk stel neemt er nu kinderen zo kort op elkaar'. Heel raar vond ik het. Want waarom zou je jezelf die drukte en de aanslag op je lijf en relatie aandoen....?
Begin deze maand een afspraak gemaakt voor het plaatsen van een spiraaltje. Mijn pilstrip was op, dus over op condooms. Tóch twee keer het risico genomen in the heat of the moment en zelfs daarna nog gegrapt (wie is er nu in één keer zwanger?, nog dommer, dat was ik ook bij ons eerste kind...
) (maar hoe groot is nu de kans dat je twee keer in de eerste ronde zwanger raakt...?)
Jullie voelen 'm aankomen. Vandaag (!!) de afspraak voor het spiraaltje, en vanmorgen dit:

En nu ben ik, ondanks dat het onze eigen schuld is, compleet ontredderd. Er komt niks uit mijn handen, heb er buikpijn van!
Emoties gaan alle kanten op. En mijn man die vind het alleen maar heel erg leuk en snapt niet waarom ik niet zo enthousiast ben. Ik zie en voorzie alleen maar problemen, en voel zelfs schaamte. Dan moet ik straks aan ouders, vriendinnen, collega's en werkgever gaan vertellen dat ik zo snel al weer zwanger ben geraakt, wat zullen ze wel niet denken? Alsof ik onze eerste kind tekort doe.
Man en ik zijn gezond, happy, ons klushuis is op tijd af en beide een goed inkomen, wat is het probleem?
Er is, als alles goed mag gaan, een baby op komst, een zoon of tweede dochter. Wat een fantastisch nieuws. Ik hoop dat dat gevoel de komende weken de overhand gaat nemen.
Had ik al gezegd dat ik niet weet wat ik met dit topic wil? Misschien wat positieve energie deze kant op? Ervaringsdeskundigen die kunnen vertellen dat twee kinderen in 13 maanden tijd ondanks alle hectiek ook leuk is? Of als je denkt: ClaireSophie, jezus wat ben je dom geweest, dan mag je dat ook zeggen. Want dat zijn we ook.
PS: als alles goed gaat er na de bevalling ter plekke een spiraaltje in hè, dat snappen jullie
Begin januari jl. bevallen van ons eerste kind. Zorgeloze zwangerschap, prima bevalling en een voor 'baby begrippen' gemakkelijke baby. So far so good.
In de eerste weken na haar geboorte meermaals geroepen, 'ik wil er nog één'. Impulsief en vast onder invloed van hormonen want ik ben áltijd degene geweest die riep: 'welk stel neemt er nu kinderen zo kort op elkaar'. Heel raar vond ik het. Want waarom zou je jezelf die drukte en de aanslag op je lijf en relatie aandoen....?
Begin deze maand een afspraak gemaakt voor het plaatsen van een spiraaltje. Mijn pilstrip was op, dus over op condooms. Tóch twee keer het risico genomen in the heat of the moment en zelfs daarna nog gegrapt (wie is er nu in één keer zwanger?, nog dommer, dat was ik ook bij ons eerste kind...
Jullie voelen 'm aankomen. Vandaag (!!) de afspraak voor het spiraaltje, en vanmorgen dit:

En nu ben ik, ondanks dat het onze eigen schuld is, compleet ontredderd. Er komt niks uit mijn handen, heb er buikpijn van!
Emoties gaan alle kanten op. En mijn man die vind het alleen maar heel erg leuk en snapt niet waarom ik niet zo enthousiast ben. Ik zie en voorzie alleen maar problemen, en voel zelfs schaamte. Dan moet ik straks aan ouders, vriendinnen, collega's en werkgever gaan vertellen dat ik zo snel al weer zwanger ben geraakt, wat zullen ze wel niet denken? Alsof ik onze eerste kind tekort doe.
Man en ik zijn gezond, happy, ons klushuis is op tijd af en beide een goed inkomen, wat is het probleem?
Er is, als alles goed mag gaan, een baby op komst, een zoon of tweede dochter. Wat een fantastisch nieuws. Ik hoop dat dat gevoel de komende weken de overhand gaat nemen.
Had ik al gezegd dat ik niet weet wat ik met dit topic wil? Misschien wat positieve energie deze kant op? Ervaringsdeskundigen die kunnen vertellen dat twee kinderen in 13 maanden tijd ondanks alle hectiek ook leuk is? Of als je denkt: ClaireSophie, jezus wat ben je dom geweest, dan mag je dat ook zeggen. Want dat zijn we ook.
PS: als alles goed gaat er na de bevalling ter plekke een spiraaltje in hè, dat snappen jullie
maandag 27 mei 2019 om 10:37
Huh? Omdat ik de feiten benoem? Er lezen hier veel vrouwen mee en ik vind het belangrijk om de risico's ook te laten zien (ipv alleen de jubelverhalen). Niet specifiek voor TO (die zal dat vast al hebben gehoord bij haar verloskundige), maar wel voor alle vrouwen die meelezen en nav dit topic misschien denken dat het prima kan, twee kleintjes zo kort op elkaar.
maandag 27 mei 2019 om 10:47
Dit snap ik ook niet zo goed. Je weet toch dat als je onveilige seks hebt, dat je dan zwanger kunt worden?
maandag 27 mei 2019 om 10:47
ClaireSophie schreef: ↑27-05-2019 09:10
En ja ik ben dus zo'n type die zich de meningen van anderen aantrekt.
Time to grow up a little
maandag 27 mei 2019 om 10:52
Dit.Wittelamp schreef: ↑27-05-2019 10:44Dit denk ik al bij de OP. Je hebt bewust onveilige seks, je weet dat je snel zwanger wordt... en dan doen alsof je het 8e wereldwonder overkomen is wat je noooooit voorzien had.
Laat het even bezinken en wees dan gewoon blij (want come on.. de meeste vrouwen dromen van zo snel zwanger worden). Je hebt een relatie, bent gezond, hebt een gezond kind en bent nu lekker snel weer bewust zwanger geworden.
Je zoekt drama waar het niet is.
maandag 27 mei 2019 om 10:54
Gefeliciteerd!
Ik snap dat je geschrokken bent, zo snel achterelkaar een baby!
Maar sorry wat ik echt niet snap is dat je mensen zo snel veroordeelt. Waarom is het niet ok om snel twee kinderen te krijgen? En waarom moet jij daar een mening over hebben bij een ander? En nu overkomt het jouzelf en ik kan me inderdaad voorstellen dat je je schaamt. Niet voor het snelle zwanger worden achterelkaar maar wel voor je (misschien) uitgesproken mening over hoe raar het is om zo snel zwanger te zijn.
Ik hoop dat je even goed blij kunt zijn en dat je ook inziet dat het echt niet uitmaakt wat een ander vindt. Als jij gelukkig bent wat maakt het uit wat een ander vindt? Gepraat word er toch wel...
Maar sorry wat ik echt niet snap is dat je mensen zo snel veroordeelt. Waarom is het niet ok om snel twee kinderen te krijgen? En waarom moet jij daar een mening over hebben bij een ander? En nu overkomt het jouzelf en ik kan me inderdaad voorstellen dat je je schaamt. Niet voor het snelle zwanger worden achterelkaar maar wel voor je (misschien) uitgesproken mening over hoe raar het is om zo snel zwanger te zijn.
Ik hoop dat je even goed blij kunt zijn en dat je ook inziet dat het echt niet uitmaakt wat een ander vindt. Als jij gelukkig bent wat maakt het uit wat een ander vindt? Gepraat word er toch wel...
maandag 27 mei 2019 om 10:55
Dit inderdaad.Blueberryblue schreef: ↑27-05-2019 10:54Gefeliciteerd!
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 27 mei 2019 om 11:00
Wat betekent ongepland dan? Als je onbeschermde seks hebt, dan weet je toch dat je zwanger kan raken?poldervrouw schreef: ↑27-05-2019 10:48Ik had ook ongepland no. 2 en 3 heel kort op elkaar. Na de eerste schrik was het al snel goed. Ik vond het achteraf heel handig om ze zo kort op elkaar te hebben.
Geniet van je zwangerschap. Komt vast goed.
maandag 27 mei 2019 om 11:09
De Zwanger pijler klik ik eigenlijk nooit aan, inmiddels oma. Maar bij de topic titel "oh nee.." gelijk terug in de tijd. 'k Zie me nog zitten bij de vk met een baby van 3 maanden op schoot en ja, opnieuw zwanger.
Tuurlijk schrik je, en vraag je je van alles af. Is hier allemaal goed gekomen. Zoveel plezier, samen spelen, samen delen, en gezellig ook met de hun oudere zus.
En "oh nee.." en dan "oh ja" met een glimlach.
Pas op jezelf.
Tuurlijk schrik je, en vraag je je van alles af. Is hier allemaal goed gekomen. Zoveel plezier, samen spelen, samen delen, en gezellig ook met de hun oudere zus.
Pas op jezelf.
Alles sal reg kom
maandag 27 mei 2019 om 11:10
Wat een fijn berichtje van een al-omaSharing schreef: ↑27-05-2019 11:09De Zwanger pijler klik ik eigenlijk nooit aan, inmiddels oma. Maar bij de topic titel "oh nee.." gelijk terug in de tijd. 'k Zie me nog zitten bij de vk met een baby van 3 maanden op schoot en ja, opnieuw zwanger.
Pas op jezelf.
maandag 27 mei 2019 om 11:11
Ik snap dat belerende vingertje niet zo goed, in de openingspost staat toch meerdere malen dat het dom is geweest dat ze dacht dat ze niet meteen zwanger zou raken, dat ze zelf het risico hebben genomen, dat het hun eigen schuld is, et cetera? Daar is ze zich volledig van bewust. Neemt niet weg dat het nu toch anders loopt dan dat ze aanvankelijk in haar hoofd had.
Don't waste your time on jealousy,
maandag 27 mei 2019 om 11:16
Susan schreef: ↑27-05-2019 11:11Ik snap dat belerende vingertje niet zo goed, in de openingspost staat toch meerdere malen dat het dom is geweest dat ze dacht dat ze niet meteen zwanger zou raken, dat ze zelf het risico hebben genomen, dat het hun eigen schuld is, et cetera? Daar is ze zich volledig van bewust. Neemt niet weg dat het nu toch anders loopt dan dat ze aanvankelijk in haar hoofd had.
Misschien erger ik me vooral aan het kinderlijke toontje in de OP. Van oepsie, hihi, wat zullen de buren denken.
maandag 27 mei 2019 om 11:20
Welnee, na negen jaar proberen, iui, ivf, miskramen etc kwam mijn derde toch wel heel ongepland maar niet ongewenst op mijn pad.
Bijna alle kinderen komen ongepland, want een zwangerschap valt niet te plannen.