Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

vrijdag 24 mei 2019 om 19:34
stellar schreef: ↑24-05-2019 19:12Mag ik ff binnenvallen, met gelijk een portie frustratie?
Als er nou nog een iemand durft te zeggen dat hun leven zoveel meer/eindelijk/nu pas diepgang heeft sinds ze een kind hebben ga ik slaan.
Buiten dat ik het bullshit vind, vind ik het een bepaald gevoel van superioriteit uitspreken waar ik van over mn nek ga.

Herkenbaar verder hoor

vrijdag 24 mei 2019 om 19:36
stellar schreef: ↑24-05-2019 19:12Mag ik ff binnenvallen, met gelijk een portie frustratie?
Als er nou nog een iemand durft te zeggen dat hun leven zoveel meer/eindelijk/nu pas diepgang heeft sinds ze een kind hebben ga ik slaan.
Buiten dat ik het bullshit vind, vind ik het een bepaald gevoel van superioriteit uitspreken waar ik van over mn nek ga.
Uit het spijt van je kinderen topic?

Ja wat een gezwets. Dan heb je een probleem met eigenliefde ofzo hoor als je dan pas de essentie van het leven inziet

vrijdag 24 mei 2019 om 20:37
Welkomstellar schreef: ↑24-05-2019 19:12Mag ik ff binnenvallen, met gelijk een portie frustratie?

Ik krijg volgend jaar mijn eigen 'kinderen' op werk (mentorleerlingen), kijken of ik dan nog harder afknap op kinderen

Valhalla! Where the brave may live Forever!

vrijdag 24 mei 2019 om 20:48
Haha yup!FarFarAway schreef: ↑24-05-2019 19:36Uit het spijt van je kinderen topic?![]()
Ja wat een gezwets. Dan heb je een probleem met eigenliefde ofzo hoor als je dan pas de essentie van het leven inziet
![]()

vrijdag 24 mei 2019 om 22:37
Voor de 40+ dames: kinderen/spijt-dat-je-geen-kinderen-heb ... #p29969503

vrijdag 24 mei 2019 om 22:53
Ben geen 40+ maar heb stiekem toch gereageerd....kindrebel schreef: ↑24-05-2019 22:37Voor de 40+ dames: kinderen/spijt-dat-je-geen-kinderen-heb ... #p29969503

vrijdag 24 mei 2019 om 23:03
kindrebel schreef: ↑24-05-2019 22:37Voor de 40+ dames: kinderen/spijt-dat-je-geen-kinderen-heb ... #p29969503
Ik zou best wel 6 kinderen willen baren, maar ik heb vandaag geen tijd. En morgen ook al niet. En de komende 15 jaar ook niet. Bummer.

zondag 26 mei 2019 om 21:04
zondag 26 mei 2019 om 21:59
Nee, daar ga ik niet reageren. Ik ben ook nog geen 40+, maar ik werd na 1 pagina al bijna agressief.kindrebel schreef: ↑24-05-2019 22:37Voor de 40+ dames: kinderen/spijt-dat-je-geen-kinderen-heb ... #p29969503

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 27 mei 2019 om 06:19
Ik was hier aan het lezen psyche/eindelijk-de-diagnose-adhd/list_messages/442800
Ik blij dat ik geen kinderwens het, want wat hier beschreven wordt over kinderen is precies datgeen waar ik bang voor ben als ik toe zou geven aan wat 'hoort', dat je overprikkeld raakt van je eigen kinderen. Dan zou ik mijn baan wel op kunnen geven denken ik.
Merk wel dat ik me stoor aan de 'dat hoort bij ADHD'-toon die sommige lijken te hebben, maar kan me voorstellen dat je dit doet als je net een diagnose hebt gekregen (ik kan het me van mezelf overigens niet herinneren).
Ik blij dat ik geen kinderwens het, want wat hier beschreven wordt over kinderen is precies datgeen waar ik bang voor ben als ik toe zou geven aan wat 'hoort', dat je overprikkeld raakt van je eigen kinderen. Dan zou ik mijn baan wel op kunnen geven denken ik.
Merk wel dat ik me stoor aan de 'dat hoort bij ADHD'-toon die sommige lijken te hebben, maar kan me voorstellen dat je dit doet als je net een diagnose hebt gekregen (ik kan het me van mezelf overigens niet herinneren).
Valhalla! Where the brave may live Forever!

maandag 27 mei 2019 om 09:53
dinsdag 28 mei 2019 om 23:31
Goedenavond allemaal, nieuws van het reis vs collega met baby op komst. De reis mag doorgaan maar erg gezellig is het niet bij mijn vriend op kantoor. Er is een soort tweedeling ontstaan tussen het personeel dat mijn vriend begrijpt en dat kiest voor de wederom aanstaande vader. Vervelend voor mijn vriend. Lekker professioneel ook van zijn collega om het even aanhangig te maken bij het koffieapparaat
. Zo blijkt maar weer, sommige mensen met kinderen leven alleen voor zichzelf en alles wat om hun eigen ego en kids draait. Collegialiteit js eenrichtingsverkeer (ach neem me even waar: ik word vader/heb een ziek kind/wil in de schoolvakanties vrij) Ik hoop dat het gauw weer overwaait want vriend is er niet gezelliger op
.
Maar goed reis kan doorgaan, wel zal mijn vriend extra taken voor de reis op zich moeten nemen maar er wordt ook wat herverdeeld onder anderen omdat wij dus 4 weken weg zijn. In de praktijk voorzie ik dat hij voor én na de reis extra meters zal moeten maken maar ok. Als hij daar nog iets anders in wil moet hij dat zelf aangeven bij zijn leidinggevende.
Ik ben opgelucht maar vind het nog steeds een vreemde zaak dat het hele kinderen krijgen ALTIJD voorrang krijgt op alles. Jij wil een toffe carriere en kinderen? Komt nu ff niet uit vriend in deze business, zoek maar een baan met minder verantwoordelijkheid, zet een stap terug of pak je verantwoordelijkheid. Wees een vent en regel met je vrouw dat er opvang/achtervang/oppas/opas en omas zijn zodat jij gewoon kunt staan waar je verwacht wordt. Op je werk, je weet wel die lui die je elke maand betalen zodat jij in een kekke stationcar kan rijden om al je kroost te vervoeren.

Maar goed reis kan doorgaan, wel zal mijn vriend extra taken voor de reis op zich moeten nemen maar er wordt ook wat herverdeeld onder anderen omdat wij dus 4 weken weg zijn. In de praktijk voorzie ik dat hij voor én na de reis extra meters zal moeten maken maar ok. Als hij daar nog iets anders in wil moet hij dat zelf aangeven bij zijn leidinggevende.
Ik ben opgelucht maar vind het nog steeds een vreemde zaak dat het hele kinderen krijgen ALTIJD voorrang krijgt op alles. Jij wil een toffe carriere en kinderen? Komt nu ff niet uit vriend in deze business, zoek maar een baan met minder verantwoordelijkheid, zet een stap terug of pak je verantwoordelijkheid. Wees een vent en regel met je vrouw dat er opvang/achtervang/oppas/opas en omas zijn zodat jij gewoon kunt staan waar je verwacht wordt. Op je werk, je weet wel die lui die je elke maand betalen zodat jij in een kekke stationcar kan rijden om al je kroost te vervoeren.

dinsdag 28 mei 2019 om 23:41
Wat naar voor je vriend Familiemens 
Klinkt als een vervelende sfeer.
Al die collega's die achter de aanstaande vader staan kunnen zich dan toch ook opwerpen om de boel te waarnemen voor de aanstaande vader, maar dat doen ze waarschijnlijk ook niet. En ik denk ook niet dat diezelfde collega's blij zouden zijn als hun vakantie niet door zou gaan.

Klinkt als een vervelende sfeer.
Al die collega's die achter de aanstaande vader staan kunnen zich dan toch ook opwerpen om de boel te waarnemen voor de aanstaande vader, maar dat doen ze waarschijnlijk ook niet. En ik denk ook niet dat diezelfde collega's blij zouden zijn als hun vakantie niet door zou gaan.

woensdag 29 mei 2019 om 08:15
Pff wat vervelend... maar ook herkenbaar Familiemens. Bij mijn partner op het werk gaan collega's met kinderen ook altijd voor als het gaat om vakantie opnemen en dergelijke. En dan heeft hij niet eens wat ze dan noemen 'een carrière'. Hij werkt gewoon op de administratie van een bedrijf.
Ik heb het zelf ook wel gemerkt toen ik nog op een afdeling werkte. Ik ben nu in mijn eentje de hele afdeling (manager, strateeg en medewerker in één). Maakt dus eigenlijk niks uit wanneer ik er wel/niet ben, als ik er niet ben ligt alles toch per definitie op zijn gat.
Ik heb het zelf ook wel gemerkt toen ik nog op een afdeling werkte. Ik ben nu in mijn eentje de hele afdeling (manager, strateeg en medewerker in één). Maakt dus eigenlijk niks uit wanneer ik er wel/niet ben, als ik er niet ben ligt alles toch per definitie op zijn gat.
woensdag 29 mei 2019 om 09:31
Leuk interview met een gedragsprofessor: Women who are unmarried and childless are the happiest people of all, according to a professor of behavioral science
Bron: https://www.insider.com/unmarried-child ... ays-2019-5
"Mr Dolan said that having children can be harmful to people's wellbeing — saying many parents might secretly agree with a famous academic colleague who "said that he liked the existence of his children but not their presence."
"It would be categorically awful if anything happened to them, but the experiences we have with children are largely miserable," he added.
Mr Dolan said that having children is "an amazing experience" for some, but added that "for a lot of people it isn't, and the idea that we can't talk openly about why that might be is a problem.""
"Mr Dolan said that having children can be harmful to people's wellbeing — saying many parents might secretly agree with a famous academic colleague who "said that he liked the existence of his children but not their presence."
"It would be categorically awful if anything happened to them, but the experiences we have with children are largely miserable," he added.
Mr Dolan said that having children is "an amazing experience" for some, but added that "for a lot of people it isn't, and the idea that we can't talk openly about why that might be is a problem.""
woensdag 29 mei 2019 om 09:35
woensdag 29 mei 2019 om 10:35
+1
Ik denk dat ik het er maar bij had laten zitten. Met als gevolg dat anderen altijd de kind-kaart kunnen spelen en ik niks in de pap te brokkelen heb.
woensdag 29 mei 2019 om 10:51
Kan ik mij voorstellen. Het voordeel is wel dat vriend nu een voorbeeld heeft gesteld en dat andere dat eventueel weer gaan volgen. Krijg je wel een eerlijkere verdeling.Luistervink schreef: ↑29-05-2019 10:35+1
Ik denk dat ik het er maar bij had laten zitten. Met als gevolg dat anderen altijd de kind-kaart kunnen spelen en ik niks in de pap te brokkelen heb.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 29 mei 2019 om 20:49
Ik ben ook echt heel blij en trots op hem. Vind het ook extra unfair dat een aantal collega's nu vervelende opmerkingen erover moeten maken. Maar inmiddels begreep ik dat mensen het lastig vinden zich erover uit te spreken. Iemand van wie hij het niet verwachtte kwam hem even een hart onder de riem steken. Dat hij het begreep dat mijn vriend voor zichzelf opkwam en het altijd dezelfde mensen zijn die privileges opeisen...
Morgen zijn we allebei vrij en ik heb een leuke ochtend voor ons saampjes gepland

woensdag 29 mei 2019 om 20:51
Wat een mooi artikel. Precies dit is hoe ik het vaker om me heen zie. Tof hoor kinderen maar best wel gedoe dat je er zoveel voor moet regelen...Luistervink schreef: ↑29-05-2019 09:31Leuk interview met een gedragsprofessor: Women who are unmarried and childless are the happiest people of all, according to a professor of behavioral science
woensdag 29 mei 2019 om 21:02
De libelle had ook zo'n onderzoek op facebook. Maar het is wel begrijpelijk. Vrouwen worden in een huwelijk met kinderen veel en veel zwaarder belast dan mannen. Je hebt daarom ook veel meer vrouwen met een burn-out dan mannen.Luistervink schreef: ↑29-05-2019 09:31Leuk interview met een gedragsprofessor: Women who are unmarried and childless are the happiest people of all, according to a professor of behavioral science
woensdag 29 mei 2019 om 22:09
Klinkt goed, lekker van genietenFamiliemens schreef: ↑29-05-2019 20:49Ik ben ook echt heel blij en trots op hem. Vind het ook extra unfair dat een aantal collega's nu vervelende opmerkingen erover moeten maken. Maar inmiddels begreep ik dat mensen het lastig vinden zich erover uit te spreken. Iemand van wie hij het niet verwachtte kwam hem even een hart onder de riem steken. Dat hij het begreep dat mijn vriend voor zichzelf opkwam en het altijd dezelfde mensen zijn die privileges opeisen...
Morgen zijn we allebei vrij en ik heb een leuke ochtend voor ons saampjes gepland. Na het ontbijt een ochtendje sauna, massage en daarna lekker lunchen.

Ik val er even middenin, heb het verhaal net gelezen, maar echt belachelijk zeg... Kinderachtig van die collega's. Gelukkig dat het nu wel geregeld is en dat jullie lekker gaan!
Maar dat er vanuit wordt gegaan dat als je geen kinderen hebt dat je je vakantie wel even kan verzetten

Dat je dan de dupe moet zijn omdat andere mensen kiezen voor kinderen. Te belachelijk voor woorden.
Ik merk sommige dingen op het werk ook hoor.
Laatst werd een collega gebeld want zoontje ziek, oh geen probleem hoor, ga maar lekker naar huis!
Maar als ik een keer eerder weg wil of op tijd...dan is het allemaal moeilijk moeilijk, want ja ik heb natuurlijk niet echt iets te doen ofzo. Alsof je dan altijd maar flexibel moet zijn.
yesss wijzigde dit bericht op 29-05-2019 22:16
2.60% gewijzigd