Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
yesss schreef:
29-05-2019 22:09
Klinkt goed, lekker van genieten :)
Ik val er even middenin, heb het verhaal net gelezen, maar echt belachelijk zeg... Kinderachtig van die collega's. Gelukkig dat het nu wel geregeld is en dat jullie lekker gaan!

Maar dat er vanuit wordt gegaan dat als je geen kinderen hebt dat je je vakantie wel even kan verzetten :roll:
Te belachelijk voor woorden.

Ik merk sommige dingen op het werk ook hoor.
Laatst werd een collega gebeld want zoontje ziek, oh geen probleem hoor, ga maar lekker naar huis!
Maar als ik een keer eerder weg wil of op tijd...dan is het allemaal moeilijk moeilijk, want ja ik heb natuurlijk niet echt iets te doen ofzo. Alsof je dan altijd maar flexibel moet zijn.
Ja precies dit!
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
29-05-2019 22:09
Klinkt goed, lekker van genieten :)
Ik val er even middenin, heb het verhaal net gelezen, maar echt belachelijk zeg... Kinderachtig van die collega's. Gelukkig dat het nu wel geregeld is en dat jullie lekker gaan!

Maar dat er vanuit wordt gegaan dat als je geen kinderen hebt dat je je vakantie wel even kan verzetten :roll:
Dat je dan de dupe moet zijn omdat andere mensen kiezen voor kinderen. Te belachelijk voor woorden.

Ik merk sommige dingen op het werk ook hoor.
Laatst werd een collega gebeld want zoontje ziek, oh geen probleem hoor, ga maar lekker naar huis!
Maar als ik een keer eerder weg wil of op tijd...dan is het allemaal moeilijk moeilijk, want ja ik heb natuurlijk niet echt iets te doen ofzo. Alsof je dan altijd maar flexibel moet zijn.
Dank je yesss en verder is jouw laatste alinea heel herkenbaar. Algemeen geaccepteerd dat kind altijd voor werk gaat. Prima maar dit is met 2 maten meten. Doet me ook een beetje denken aan een jaar of 15 terug toen roken nog veel meer geaccepteerd was. De rookcollega's vertrokken 3x extra (buiten reguliere pauze) van de werkplek voor een sigaretje maar als je dan eens per week 20 min eerder naar huis ging (ik trainde een vaste avond) altijd ouwehoeren en verontwaardigde blikken.
Fijn dat het goed is afgelopen Familiemens! Wat 'n eikel zeg, die collega van je man. En die collega's die voor de a.s. papa zijn zijn zeker vrouwen?
Jammer dat er hier van die hysterische eierstokken meelezen die menen te moeten staffen.

Ben ondertussen aan 't inburgeren op een ander forum met zo te merken een stuk minder nazi-praktijken. Druk bezocht forum, werkende software, mods waar de forummers mee in discussie mogen gaan. Daar hebben ze ook een kindvrij topic met in de disclaimer:
- Iedereen is welkom in dit topic .... ook moeders .... met en zonder spijt.
- Wij zitten echter niet te wachten op "je weet niet wat je mist" .. "het is echt een verrijking van je leven" .. "je krijgt er zo ontzettend veel voor terug" .. "wacht maar tot je klok gaat tikken" .. etc .. berichten.
- We zijn bewust kinderloos, daar is dus heel bewust voor gekozen. We hoeven niet overgehaald te worden dat kinderen wel geweldig zijn. Wij vinden ze gewoon niet geweldig of niet geweldig genoeg om er zelf aan te beginnen.
- En er zijn hier ook gewoon mensen die van ellende al uit elkaar vallen qua kwaaltjes en dat niet willen doorgeven aan een volgende generatie.
- Vooral voor de moeders onder ons: reacties in dit topic kunnen grof, lomp, onhandig, niet aardig, ronduit evil of compleet hysterisch zijn.
- Veel mensen in dit topic vinden het fijn om gewoon eens overdreven los te gaan met gelijkgestemden over die wondertjes, Stormpjes, Vlindertjes en parasieten.
Zou hier ook moeten gelden. If you can't stand the heat; stay out of the kitchen!
Ben je gestaft Redbul?
Welk forum is dat? Ben nu nieuwsgierig.
Wat een mooie openingspost is dat! Heerlijk voor de Maya's onder ons. :lol:
redbulletje schreef:
30-05-2019 08:14
Jammer dat er hier van die hysterische eierstokken meelezen die menen te moeten staffen.

Ben ondertussen aan 't inburgeren op een ander forum met zo te merken een stuk minder nazi-praktijken. Druk bezocht forum, werkende software, mods waar de forummers mee in discussie mogen gaan. Daar hebben ze ook een kindvrij topic met in de disclaimer:

Zou hier ook moeten gelden. If you can't stand the heat; stay out of the kitchen!

Ook zonder hysterische eierstokken was jouw opmerking ver onder de maat. Zoals eerder gezegd, ik ben ook niet van het staffen, maar dit was totaal empathieloos en buitengewoon idioot. Je kan wel elke keer naar eierstokken wijzen, maar je kan ook eens een lichte vorm van zelfreflectie toepassen.
Such fun!1
Blijenvrij schreef:
30-05-2019 09:27
Ben je gestaft Redbul?
Welk forum is dat? Ben nu nieuwsgierig.
Wat een mooie openingspost is dat! Heerlijk voor de Maya's onder ons. :lol:
Ja, ik was gestaft voor mijn reactie op het eerdere bericht van Familiemens een week geleden.

Het forum is bokt.nl, dus wel veel paardenonderwerpen. Maar daarnaast ook alle gewone dingen als kindvrij, politiek, reizen, eten, tinderen, etc. etc.
En....medisch advies is gewoon toegestaan en enquetes ook. Een verademing bij het Noord Korea wat dit forum ondertussen is geworden.
MarindaH schreef:
30-05-2019 09:35
Ook zonder hysterische eierstokken was jouw opmerking ver onder de maat. Zoals eerder gezegd, ik ben ook niet van het staffen, maar dit was totaal empathieloos en buitengewoon idioot. Je kan wel elke keer naar eierstokken wijzen, maar je kan ook eens een lichte vorm van zelfreflectie toepassen.
Die opmerking sta ik nog steeds voor de volle honderd procent achter. En nogmaals: dit is het kindvrij topic. Dus als je niet tegen gevoelloze opmerkingen omtrent kinderen kan moet je gewoon wegblijven ipv laf te gaan staffen.
redbulletje schreef:
30-05-2019 09:38
Die opmerking sta ik nog steeds voor de volle honderd procent achter. En nogmaals: dit is het kindvrij topic. Dus als je niet tegen gevoelloze opmerkingen omtrent kinderen kan moet je gewoon wegblijven ipv laf te gaan staffen.

Nogmaals: het was wat mij betreft gevoelloos tegenover de hele mensheid, niet alleen omtrent kinderen. Je kan ook te ver gaan, maar dat schijnt er bij jou niet in te willen.

Vond het ook opmerkelijk hoe verder iedereen hier het normaal leek te vinden, behalve de staffer dan. Of misschien is het niet eens gestaft maar lazen de mods mee?
Such fun!1
MarindaH schreef:
30-05-2019 09:58
Vond het ook opmerkelijk hoe verder iedereen hier het normaal leek te vinden, behalve de staffer dan. Of misschien is het niet eens gestaft maar lazen de mods mee?
Ik ben inmiddels behoorlijk afgestompt als het om Redbulletje gaat en lees de meeste reacties nauwelijks meer. Je weet van te voren toch al wat er staat.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
MarindaH schreef:
30-05-2019 09:58
Nogmaals: het was wat mij betreft gevoelloos tegenover de hele mensheid, niet alleen omtrent kinderen. Je kan ook te ver gaan, maar dat schijnt er bij jou niet in te willen.

Dan had je de context moeten lezen en dat geldt ook voor de banmod.
redbulletje schreef:
30-05-2019 10:19
Dan had je de context moeten lezen en dat geldt ook voor de banmod.

Ik lees alles.
Such fun!1
Ik heb al eerder de uitspraak van Harrie Jekkers aangehaald: "Ik vind kinderen leuk en dat wil ik graag zo houden." Volgens mij had je die een soort van geliked, Bulletje. Er zijn zat mensen die graag met kinderen omgaan en/of werken (ik heb dat zelf niet zo nadrukkelijk) en dat genoeg vinden qua kinderen in hun leven.

En er zijn mensen die er bewust voor kiezen niet aan kinderen te beginnen omdat ze denken er niet goed voor te kunnen zorgen.

Ik zou het zonde vinden als dit topic vooral zou gaan over hoe irritant kinderen en hun ouders kunnen zijn. En over mensen die er in 'onze' ogen niet aan hadden moeten beginnen. Maar alles ook wel afhankelijk van de woordkeuze. Ik kom hier niet omdat ik behoefte heb me in vileine/botte termen uit te drukken over kinderen en ouders, noch om dergelijke uitlatingen te lezen. Voegt in mijn opinie weinig toe. Tuurlijk kan het wel eens lekker zijn om je in wat minder subtiele bewoordingen uit te drukken, maar ik vond de gestafte opmerking ook too much. Heb ik ook gezegd, maar kan bij Napraat geweest zijn. Ik heb moeite met hoe lang abortus zeker in sommige buitenlanden nog kan en ik heb er dan ook geen behoefte aan om opmerkingen te lezen die dat - al dan niet serieus - bepleiten. Misschien lezen er ook wel bewust kinderloze mensen mee die die keuze toch, met veel verdriet, hebben moeten maken om wat voor reden ook, kan hè. Ik vind het in het kader van vrijheid van meningsuiting 'kunnen' maar vind het niet respectvol en van wat voor meerwaarde ook,dit soort opmerkingen. Maar goed, dit soort discussies is al vaak zat gevoerd. En qua wat wel en niet mag moeten de mods maar beslissen. Al lijkt het wel binnen 'het beleid' te vallen dat een opmerking als deze niet geaccepteerd wordt, er wordt om minder een ban uitgedeeld (ik ben zelf overigens voorstander van een milder modereerbeleid).
redbulletje schreef:
30-05-2019 09:37
Ja, ik was gestaft voor mijn reactie op het eerdere bericht van Familiemens een week geleden.

Het forum is bokt.nl, dus wel veel paardenonderwerpen. Maar daarnaast ook alle gewone dingen als kindvrij, politiek, reizen, eten, tinderen, etc. etc.
En....medisch advies is gewoon toegestaan en enquetes ook. Een verademing bij het Noord Korea wat dit forum ondertussen is geworden.
Oh bokt. Ik kwam daar al vanaf het allereerste begin op uitnodiging van toenmalige vriendin van Bart. Maar ik krijg er iedere x een ban want je mag daar echt niets zeggen.
Ik heb alzheimer light, dus sorry als ik dit al had gepost, maar kwam er laatst achter dat er weer wat nieuws is (overgewaaid, neem ik aan): cake smash. Kind wordt één en mag dan 'lekker vies' een cake molesteren waarvan dan uiteraard ook nog een fotoserie gemaakt wordt.

Ik voel me echt een soort genaaid: dacht ik dat het allemaal even klaar was met kraamvisite, moet ik met een beetje pech deze onzin ondergaan als die koters hun eerste verjaardag 'vieren' 😤 Denk dat ik maar een stevige suikerallergie ga ontwikkelen of zo....

Had gister, bij een kraamvisite, al een wat ongemakkelijk moment. Er werd door de aanwezigen een tijd lang over dingen gepraat waar ik als kindloze niks zinnigs over te zeggen heb (daar was ik op voorbereid) en toen ineens was het "Hoe is het eigenlijk met jou?". Ik moest zelf ook even schakelen. Was vooral mijn eigen gevoel, hoor, ik voel me in het algemeen op het moment als kindloze single best wel eens een buitenstaander in groepen, ook door alle aannames enzo. Een-op-een heb ik er gelukkig weinig last van.
coolpack2 schreef:
30-05-2019 16:09
Ik heb alzheimer light, dus sorry als ik dit al had gepost, maar kwam er laatst achter dat er weer wat nieuws is (overgewaaid, neem ik aan): cake smash. Kind wordt één en mag dan 'lekker vies' een cake molesteren waarvan dan uiteraard ook nog een fotoserie gemaakt wordt.

Ik heb er inderdaad weleens van gehoord, cake smash. En ik vind het zo smerig! Ik vind ik het sowieso smerig om mensen te zien viezikken met eten. En kinderen zijn daar helaas erg goed in ;-D Als kinderen net beginnen met eten, dan wordt dat met zo'n plastic lepeltje dat mondje ingeduwd. De rest valt zit op voorhoofd/achter de oren/op de wangen, valt uit de mond of ligt op de grond. Echt, ik word er onpasselijk van. Zo fijn dat ik dat hier gewoon mag zeggen :D
nerdopviva schreef:
30-05-2019 16:17
Ik heb er inderdaad weleens van gehoord, cake smash. En ik vind het zo smerig! Ik vind ik het sowieso smerig om mensen te zien viezikken met eten. En kinderen zijn daar helaas erg goed in ;-D Als kinderen net beginnen met eten, dan wordt dat met zo'n plastic lepeltje dat mondje ingeduwd. De rest valt zit op voorhoofd/achter de oren/op de wangen, valt uit de mond of ligt op de grond. Echt, ik word er onpasselijk van. Zo fijn dat ik dat hier gewoon mag zeggen :D
Ooh dit. Echt dit. Ik krijg ook wel eens foto’s van vriendinnen van hun kinderen die het eten overal hebben gesmeerd onder het motto: kijk eens hoe schattig. Brrrrrrr.
coolpack2 schreef:
30-05-2019 16:09

Had gister, bij een kraamvisite, al een wat ongemakkelijk moment. Er werd door de aanwezigen een tijd lang over dingen gepraat waar ik als kindloze niks zinnigs over te zeggen heb (daar was ik op voorbereid) en toen ineens was het "Hoe is het eigenlijk met jou?". Ik moest zelf ook even schakelen. Was vooral mijn eigen gevoel, hoor, ik voel me in het algemeen op het moment als kindloze single best wel eens een buitenstaander in groepen, ook door alle aannames enzo. Een-op-een heb ik er gelukkig weinig last van.
Dit is echt een verschrikking! Ik was laatst op een (volwassen) verjaardag en de stelletjes daar konden werkelijk alleen maar over hun kinderen, het schoolplein, kinderziektes en andere aanverwante onderwerpen praten. Ik merkte aan mezelf dat ik compleet wegzakte van dat oninteressante geneuzel. En dát noemen ze dan meer diepgang in je leven als je een kind hebt??! Ik vind het bijzonder treurig als dat het enige is waar je nog over kunt praten.
Het is een bekende valkuil.
Als je ergens gek van bent dan praat je daar over. Iemand op de vorige pagina merkte op dat kattenvrouwtjes zo door kunnen temen over katten. Maar ik deed dat vroeger over paarden. En ik praat nog wel graag over paarden over honden.
Waar het hart van vol is. Maar ik ben intussen zo volwassen dat ik begrijp dat niet iedereen daarop zit te wachten.
nerdopviva schreef:
30-05-2019 16:17
Dat is werkelijk alleen maar een Insta/Pinterest ding. Ik heb het twee keer meegemaakt bij vrienden en de kinderen smeren dan hoogstens wat met een vinger door de slagroom. De taferelen met helemaal kapotgeslagen cakes en kinderen onder heb ik nog nooit meegemaakt. Of ik heb alleen maar vrienden met keurige 1-jarige die braaf hun cake eten.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
iones schreef:
30-05-2019 17:31
Het is een bekende valkuil.
Als je ergens gek van bent dan praat je daar over. Iemand op de vorige pagina merkte op dat kattenvrouwtjes zo door kunnen temen over katten. Maar ik deed dat vroeger over paarden. En ik praat nog wel graag over paarden over honden.
Waar het hart van vol is. Maar ik ben intussen zo volwassen dat ik begrijp dat niet iedereen daarop zit te wachten.
True! Toen ik vorig jaar een supergave reis had gemaakt was ik daar ook vol van. Maar ik ga anderen toch niet vermoeien door daar uren over te praten, in detail...
redbulletje schreef:
30-05-2019 09:37

Nou écht he! Ik had laatst een topic geopend ivm een knieprobleem en ik was op zoek naar ervaringen van anderen met datzelfde probleem. Ik kreeg al direct het verwijt dat ik geen medisch advies mocht vragen, waarop ik aangaf dat ook niet te doen, ik zocht immers ervaringen. Blijkbaar was ik toen ook gestaft, want kort erna kreeg ik de melding dat mijn mods mijn topic verwijderd hadden 🙈🙈
Kissie30 schreef:
30-05-2019 17:50
Nou écht he! Ik had laatst een topic geopend ivm een knieprobleem en ik was op zoek naar ervaringen van anderen met datzelfde probleem. Ik kreeg al direct het verwijt dat ik geen medisch advies mocht vragen, waarop ik aangaf dat ook niet te doen, ik zocht immers ervaringen. Blijkbaar was ik toen ook gestaft, want kort erna kreeg ik de melding dat mijn mods mijn topic verwijderd hadden 🙈🙈
Ze zijn daar echt doorgeslagen hoor! Relativering is daar ver zoek geraakt.
Kissie30 schreef:
30-05-2019 17:28
Dit is echt een verschrikking! Ik was laatst op een (volwassen) verjaardag en de stelletjes daar konden werkelijk alleen maar over hun kinderen, het schoolplein, kinderziektes en andere aanverwante onderwerpen praten. Ik merkte aan mezelf dat ik compleet wegzakte van dat oninteressante geneuzel. En dát noemen ze dan meer diepgang in je leven als je een kind hebt??! Ik vind het bijzonder treurig als dat het enige is waar je nog over kunt praten.
Heel herkenbaar!
Waar ik me ook over verbaasde was dat op een bepaald moment het gezelschap was opgedeeld tussen mannen en vrouwen en zodra er dan een man in de buurt kwam van zijn partner dan liepen ze vooral op elkaar te zeiken. Echt heel gelukkig allemaal met elkaar....
Dat opdelen tussen mannen en vrouwen alleen al....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven