Computergedrag vriend
zaterdag 1 juni 2019 om 08:14
Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen: ik ben het computergebruik van mijn vriend (dwz gamen achter de computer) echt spuugzat.
Smiddags als hij thuis komt van zijn werk: achter de pc. Savonds na het eten: achter de pc. Soms brengt hij onze dochter van 4 naar bed en als dat gedaan is, jullie raden het al: gametijd.
In het weekend slapen we om en om uit, en als hij uitslaapt en hij komt beneden, het eerste wat hij doet is de pc aanzetten en erachter zitten.
Gisteren had ik de hele dag gewerkt en toen ik thuis kwam, zat hij achter de pc en ik kon direct verder met mijn dochter aandacht te geven. En dit gebeurt zo vaak. Natuurlijk vind ik dat niet erg, maar ik heb het idee (vooral wb onze dochter) dat ik een hoop alleen doe. In het weekend ook, hele dagen achter de pc en ik ga 9 van de 10 wat met dochter doen. Als het aan hem ligt kijkt ze uren tv, filmpjes op YouTube... en dat wil ik gewoon niet. Dus dan ga ik maar weer wat ondernemen. Nogmaals, ik vind dit niet erg. Maar het idee dat meneer dan weer heel de tijd dat wij weg zijn weer heel de tijd achter de pc zit maakt me pisnijdig.
Hij gaat weleens wat doen met onze dochter hoor, maar dat is vaak omdat ik dat zeg... Ik zou haar zo vaak een vader geven die leuk en actief met haar bezig is, maar helaas kan ik dit niet zeggen...
Natuurlijk heb ik meermaals aangegeven dat ik dit niet leuk vind, maar het mond altijd uit in onbegrip van beide kanten. Ik hou dus tegenwoordig mijn mond, slik het in totdat het bij me barst. Ik heb het inmiddels opgegeven dat dit ooit nog gaat veranderen. Het is accepteren of weggaan....
Smiddags als hij thuis komt van zijn werk: achter de pc. Savonds na het eten: achter de pc. Soms brengt hij onze dochter van 4 naar bed en als dat gedaan is, jullie raden het al: gametijd.
In het weekend slapen we om en om uit, en als hij uitslaapt en hij komt beneden, het eerste wat hij doet is de pc aanzetten en erachter zitten.
Gisteren had ik de hele dag gewerkt en toen ik thuis kwam, zat hij achter de pc en ik kon direct verder met mijn dochter aandacht te geven. En dit gebeurt zo vaak. Natuurlijk vind ik dat niet erg, maar ik heb het idee (vooral wb onze dochter) dat ik een hoop alleen doe. In het weekend ook, hele dagen achter de pc en ik ga 9 van de 10 wat met dochter doen. Als het aan hem ligt kijkt ze uren tv, filmpjes op YouTube... en dat wil ik gewoon niet. Dus dan ga ik maar weer wat ondernemen. Nogmaals, ik vind dit niet erg. Maar het idee dat meneer dan weer heel de tijd dat wij weg zijn weer heel de tijd achter de pc zit maakt me pisnijdig.
Hij gaat weleens wat doen met onze dochter hoor, maar dat is vaak omdat ik dat zeg... Ik zou haar zo vaak een vader geven die leuk en actief met haar bezig is, maar helaas kan ik dit niet zeggen...
Natuurlijk heb ik meermaals aangegeven dat ik dit niet leuk vind, maar het mond altijd uit in onbegrip van beide kanten. Ik hou dus tegenwoordig mijn mond, slik het in totdat het bij me barst. Ik heb het inmiddels opgegeven dat dit ooit nog gaat veranderen. Het is accepteren of weggaan....
zaterdag 1 juni 2019 om 12:11
Al zijn persoonlijke spullen vernielen is ook niet aardig.
Dat is gewoon een laag en een radeloze actie.
het internet staat vol met zo'n uitspattingen van woede.
Ik zou hem gewoon een flinke ultimatum geven en eens goed na te denken over hoe zijn dochter hem gaat zien als een vader figuur.
zaterdag 1 juni 2019 om 12:38
Ik denk niet dat dit op te lossen is, ik geloof TO dat ze dit al vaak gezegd heeft maar dat je bij zo’n man tegen een muur praat.
Geen oplossing dus van mij, behalve weggaan. Je staat er nu ook alleen voor dus haal je een stuk ergernis uit je leven.
Probleem is dat je nooit van hem af komt als vader van je kind.
Misschien zou dit topic als waarschuwing op de zwanger pijler moeten staan; dames, als uw partner onvolwassen is, zal dat niet veranderen als hij vader is.
Geen oplossing dus van mij, behalve weggaan. Je staat er nu ook alleen voor dus haal je een stuk ergernis uit je leven.
Probleem is dat je nooit van hem af komt als vader van je kind.
Misschien zou dit topic als waarschuwing op de zwanger pijler moeten staan; dames, als uw partner onvolwassen is, zal dat niet veranderen als hij vader is.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
zaterdag 1 juni 2019 om 12:57
Dus je partner gamed héél véél en besteed 'iets minder tijd' aan zijn kind. Maar hoe pas jij in zijn wereld? Daar lees ik niets over. Zo te lezen ben jij geen enkele factor van belang.
Anders gezegd: "where is the love"?
Zoals ik het lees is deze relatie al jaren geleden gestrand. Oprechte vraag aan TO: wat doen jullie nog bij elkaar?
Anders gezegd: "where is the love"?
Zoals ik het lees is deze relatie al jaren geleden gestrand. Oprechte vraag aan TO: wat doen jullie nog bij elkaar?
zaterdag 1 juni 2019 om 13:04
De ene zit te veel op café, de andere hangt te veel bij vrienden, of hij zit altijd voor tv of hij gamet te veel. Ik denk niet dat je kind er slechter van zal worden. Alleen zal ze hem herinneren als die ‘afwezige’ vader, die altijd achter zijn pc zat. Maakt voor jou toch niet uit want jij bent en blijft de leukste moeder van de wereld voor kind!
poker wijzigde dit bericht op 01-06-2019 13:06
0.28% gewijzigd
zaterdag 1 juni 2019 om 13:09
En genoeg die wel onderdeel uitmaken van een gezin en hun deel mbt zorg doen en wat aandacht hebben voor hun gezin.
Fijn dat er ook nog allerlei andere soorten klaplopers zijn...Maakt ze en TO's man niet minder asociale kwallebakken.
En natuurlijk maakt dat wel wat uit. Zeker in deze tijd, als er wel gewoon leuke vaders zijn die veel meer met gezin doen.
Dat valt zo'n kind ook wel op. Wat een bijzondere kijkwijze op relaties en ouderschap heb jij.
zaterdag 1 juni 2019 om 13:33
Klaploper of niet, ik kan me niet voorstellen dat dit is hoe TO's vriend het ouderschap voor zich zag. Ik zou daar dus echt nog eens een open gesprek over voeren en dan doorvragen op zijn perspectief (en zonder direct de link te leggen met wat hij in de praktijk dan anders zou kunnen doen of andere concrete oplossingen).
zaterdag 1 juni 2019 om 14:01
Ja, dat ook. Misschien dat kinderachtige problemen dus vragen om een kinderachtige oplossing.
In dat geval zou ik de pc oppakken en bij mijn moeder op zolder zetten. Laat hem maar eens echt inzien hoeveel tijd hij daaraan besteed. Soms hebben mensen dat echt niet door.
zaterdag 1 juni 2019 om 14:39
Het was ook een grapje. Zal volgende keer een andere smiley gebruiken..ToastAbrikoos schreef: ↑01-06-2019 12:11Al zijn persoonlijke spullen vernielen is ook niet aardig.
Dat is gewoon een laag en een radeloze actie.
het internet staat vol met zo'n uitspattingen van woede.
Ik zou hem gewoon een flinke ultimatum geven en eens goed na te denken over hoe zijn dochter hem gaat zien als een vader figuur.
zaterdag 1 juni 2019 om 15:25
Ik moet nog alle reacties teruglezen, wel even een update.
Ik heb vanmorgen gezegd dat ik zijn computergebruik écht niet meer trek. Ik ben gaan zwemmen met onze dochter en toen we thuis kwamen was de tuin gedaan en de was hing gewassen buiten. Hij kan het allemaal wel, hij moet alleen wakker geschud worden. Vraag is hoe vaak ik nog bereid ben om dat te gaan doen.
Ik heb vanmorgen gezegd dat ik zijn computergebruik écht niet meer trek. Ik ben gaan zwemmen met onze dochter en toen we thuis kwamen was de tuin gedaan en de was hing gewassen buiten. Hij kan het allemaal wel, hij moet alleen wakker geschud worden. Vraag is hoe vaak ik nog bereid ben om dat te gaan doen.
zaterdag 1 juni 2019 om 15:58
En hoelang die dat vol houdt. Want zoals je eerder zei, dan gaat het een tijdje goed en valt hij weer terug. Waarom ging hij niet gezellig mee zwemmen?ontbijtkoekje schreef: ↑01-06-2019 15:25Ik moet nog alle reacties teruglezen, wel even een update.
zaterdag 1 juni 2019 om 16:29
Dat ging vrij vlot al met al!ontbijtkoekje schreef: ↑01-06-2019 15:25Ik moet nog alle reacties teruglezen, wel even een update.
Meneer doet de was én de tuin voordat hij de was daar ophangt.
Hoe is de sfeer nadat jullie thuiskwamen? Dook hij meteen weer richting games of zijn jullie samen in de tuin gaan zitten of ergens een ijsje gaan eten, plannen gemaakt voor morgen.. Vroeg hij ook of jullie het leuk hadden gehad met zwemmen?
Ik zou gewoon eerlijk zeggen dat je blij bent met wat je aantrof omdat je de laatste tijd steeds vaker denkt dat een scheiding DE oplossing zou zijn en die scheiding er ook gaat komen als hij niet kan stoppen met gamen. Sterkte!
zaterdag 1 juni 2019 om 16:36
En jij vond het een goed idee om met hem aan kinderen te beginnen? Je hebt de situatie aan jezelf te danken. Ofwel kap je ermee, ofwel blijf jij alles lekker doen. Misschien kan je een ultimatum stellen, maar ik betwijfel dat het iets zal veranderen. Wellicht neemt ie je niet serieus wanneer je dat doet.
zaterdag 1 juni 2019 om 16:40
zaterdag 1 juni 2019 om 16:41
Je vriend is gameverslaafd/computerverslaafd en hij verwaarloost jullie dochter. Hij heeft geen oog/interesse voor haar behoeften. Zij heeft recht op tijd en 100% aandacht. Die gewelddadige spellen zijn bovendien schadelijk voor haar. Het is typisch voor een verslaafde (of het nu aan drugs, drank, pillen of gamen is) om de behoeften en veiligheid van een kind te negeren en zich over te geven aan zijn verslaving. Jij bent de niet-verslaafde ouder en moet voor je kind en jezelf kiezen. Hij zal het niet doen.
zaterdag 1 juni 2019 om 17:50
Saaie vent ....
Maar lees 2 dingen je vindt het erg naat ook weer wel wordt je hier niet moe van? Ja je vindt het wel erg! Anders zou je niet hier je verhaal doen, en hoe zo de lieve vrede bewaren? Je hebt geen moer aandacht van hem tuurlijk ga je j3 zo voelen, trek eens hard alles dan maar mega ruzie anders lekker opbokken je hebt samen een kind hij moet ook zijn verantwoording afdragen...
Maar lees 2 dingen je vindt het erg naat ook weer wel wordt je hier niet moe van? Ja je vindt het wel erg! Anders zou je niet hier je verhaal doen, en hoe zo de lieve vrede bewaren? Je hebt geen moer aandacht van hem tuurlijk ga je j3 zo voelen, trek eens hard alles dan maar mega ruzie anders lekker opbokken je hebt samen een kind hij moet ook zijn verantwoording afdragen...