Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!







Deel 1



Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Zijn er bij jullie Jumbo nog vaatwastabletten all-in-one van het Jumbomerk verkrijgbaar? Hier hebben ze al tijden alleen en of ander merkloos merk voor 1,80 of zo, en dan de Sun van 12 euro. Die laatste koop ik uit principe niet, maar van die heel goedkope vraag ik me altijd af wat er mis mee is. En ze zitten niet in een oplosbaar folie, dat is ook heel irritant.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels is de prijs van halfvolle melk bij de Jumbo nu ook omhoog gegaan en hetzelfde als bij de Aldi. Precies wat ik dacht... Op de site van Jumbo staat dan nog wel: "Altijd lage prijs". Ja, dat stond er bij de prijs van 1,53 ook. :P
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
29-05-2019 16:45
Zijn er bij jullie Jumbo nog vaatwastabletten all-in-one van het Jumbomerk verkrijgbaar? Hier hebben ze al tijden alleen en of ander merkloos merk voor 1,80 of zo, en dan de Sun van 12 euro. Die laatste koop ik uit principe niet, maar van die heel goedkope vraag ik me altijd af wat er mis mee is. En ze zitten niet in een oplosbaar folie, dat is ook heel irritant.
Pas maar op met die zogenaamd oplosbare folie.... hoeveel vaatwassers daardoor de geest niet geven....
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
02-06-2019 17:25
Pas maar op met die zogenaamd oplosbare folie.... hoeveel vaatwassers daardoor de geest niet geven....

Oh echt?
Ik heb per ongeluk niet-oplosbare gekocht en baal daar ook van. Maar is dus beter?
Heb je ergens een artikel ofzo waar ik er meer over kan lezen?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
De kefir is op bij mijn AH-vestiging. Al 2 dagen een leeg vak. Er zijn wel 8 soorten Griekse yoghurt. En 4 soorten Bulgaarse. Allemaal op voorraad. Naast de diverse Hollandse varianten. Wat moet een mens qua keuzestress met 8 soorten Griekse yoghurt?! Koop gewoon meer kefir in...
The owls are not what they seem
En wat is Kefir?
Alle reacties Link kopieren
LadyL0101 schreef:
02-06-2019 17:55
De kefir is op bij mijn AH-vestiging. Al 2 dagen een leeg vak. Er zijn wel 8 soorten Griekse yoghurt. En 4 soorten Bulgaarse. Allemaal op voorraad. Naast de diverse Hollandse varianten. Wat moet een mens qua keuzestress met 8 soorten Griekse yoghurt?! Koop gewoon meer kefir in...
Vraag een medewerker wat er aan de hand is? Misschien staat de voorraad te hoog waardoor het niet binnen komt (makkelijk aan te passen), misschien heeft het een leveringsprobleem, of misschien is het wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Was laats in de Lidl ik geloofde mijn ogen niet 😅 vrouw stond bij de groente en fruit afdeling 5 pakjes oude kaas stuk voor stuk te wegen op de weegschaal :-[

Uiteindelijk legde ze 1 apart in de winkelwagen .. Die was wellicht het “ zwaarst” de overige 4 zou ze wel terug gelegd hebben... Wist niet wat ik meemaakte... :'( was echt een “wtf zie ik nou momentje”.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
28-05-2019 19:44
Van die mensen die alle aangeslagen boodschappen zich eerst laten ophopen op de band, en als dan het moment van afrekenen komt, opeens op het idee komen dat ze hun portemonnee moeten pakken (handtas open, graven, komt er een portemonneetje ter grootte van een postzegel uit, waar ze dan eindeloos heel moeilijk met 1 vinger in moeten gaan staan wurmen om er een 20 keer opgevouwen briefje van 50 uit te halen). Of ze willen gepast betalen, en dan is het 28,65 bijvoorbeeld, en na het briefje van 20 en het briefje van 5 dat dan na veel gepeuter eindelijk is losgekomen uit de knip, beginnen ze weer met één vinger allerlei muntjes naar boven te wurmen, en na ieder muntje dat ze dan neerleggen vragen ze dan: Hoeveel is het nog? om vervolgens weer een stuiver uit de knip te toveren en weer te vragen... enz. En dan is dat EINDELIJK allemaal voorbij, en dan willen ze nog een tasje, en beginnen dan tergend langzaam de stapel boodschappen op de band in te pakken...
Hahaha, dat had ik ook altijd. Man wat kon ik me daar over opwinden... maar nu woon ik in het buitenland en hier gaat alles lekker op het gemakkie. Haast moet je echt niet hebben hier want dan wordt je ongelukkig.
Mensen kletsen hier veel met de kassamevrouw en pakken daarna pas in, of kassamevrouw gaat even haar nagels zitten vijlen tussen 2 klanten, dat soort dingen.
Ik maak nog heel af en toe de fout door te denken dat ik “even snel” iets kan doen.
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
03-06-2019 04:32
Was laats in de Lidl ik geloofde mijn ogen niet 😅 vrouw stond bij de groente en fruit afdeling 5 pakjes oude kaas stuk voor stuk te wegen op de weegschaal :-[

Uiteindelijk legde ze 1 apart in de winkelwagen .. Die was wellicht het “ zwaarst” de overige 4 zou ze wel terug gelegd hebben... Wist niet wat ik meemaakte... :'( was echt een “wtf zie ik nou momentje”.
Ik doe dit wel eens met die bakken aardbeien van 500 gram :$ Als het van die open bakken zijn, zonder plastic erover, is er echt al wel eens 80 gram uit gesnaaid ofzo. (Tenminste, dat denk ik dan. Misschien zijn ze gewoon niet goed gevuld)
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
03-06-2019 04:58
Hahaha, dat had ik ook altijd. Man wat kon ik me daar over opwinden... maar nu woon ik in het buitenland en hier gaat alles lekker op het gemakkie. Haast moet je echt niet hebben hier want dan wordt je ongelukkig.
Mensen kletsen hier veel met de kassamevrouw en pakken daarna pas in, of kassamevrouw gaat even haar nagels zitten vijlen tussen 2 klanten, dat soort dingen.
Ik maak nog heel af en toe de fout door te denken dat ik “even snel” iets kan doen.
Ik denk dat ik er heel slecht tegen kan als er zoveel mensen telkens weer met de kassamedewerk(st)er staan te kletsen. Een keer een kort praatje is prima, maar aan uitgebreide verslagen/conversaties heb ik geen behoefte. Niet dat ik altijd haast heb, het is meer dat ik gewoon m'n ding wil doen: boodschappen halen / afrekenen en dan weer verder.
Het zal ook afhangen van de cultuur waar je je in begeeft denk ik.
In this mad house we must all survive
Wat ik altijd irritant / aso vind; als je in de rij staat voor de kassa en er gaat nog een kassa open en degene achter je spoed zich naar die kassa toe. Ik laat zelf altijd degene die voor me staat voor. Zal vast geen ongeschreven regel voor zijn maar ik blijf het asociaal vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
03-06-2019 04:58
Hahaha, dat had ik ook altijd. Man wat kon ik me daar over opwinden... maar nu woon ik in het buitenland en hier gaat alles lekker op het gemakkie. Haast moet je echt niet hebben hier want dan wordt je ongelukkig.
Mensen kletsen hier veel met de kassamevrouw en pakken daarna pas in, of kassamevrouw gaat even haar nagels zitten vijlen tussen 2 klanten, dat soort dingen.
Ik maak nog heel af en toe de fout door te denken dat ik “even snel” iets kan doen.
Dat viel vorig jaar op vakantie ook op (Italië). Vriend en ik waren aan de beurt, gesprek tussen 2 kassamedewerkers wordt eerst uitgebreid afgemaakt, daarna nog het een en ander gepakt en dan rustig onze boodschappen scannen, dat zie je hier nooit :D
Had ik gisteren. ik stond al in de rij en ik was net aan de beurt, en opeens dook een man voor mijn neus met een briefje van 50 in zijn handen en sprak de kassière aan of ie even gauw kon afrekenen. Het was een pin-kassa dus het feest ging mooi niet door. Ik vraag mij af als het géén pin-kassa was de kassière dit gewoon had gedaan. Het ging allemaal zo snel dat ik compleet flabbergasted was. Alsnog was ik ook gelijk aan de beurt omdat hij dus contant wilde betalen. Lekker voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
02-06-2019 17:36
Oh echt?
Ik heb per ongeluk niet-oplosbare gekocht en baal daar ook van. Maar is dus beter?
Heb je ergens een artikel ofzo waar ik er meer over kan lezen?
Soms lost het plastic niet goed op.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Vergeetmenietje1980 schreef:
03-06-2019 11:46
Had ik gisteren. ik stond al in de rij en ik was net aan de beurt, en opeens dook een man voor mijn neus met een briefje van 50 in zijn handen en sprak de kassière aan of ie even gauw kon afrekenen. Het was een pin-kassa dus het feest ging mooi niet door. Ik vraag mij af als het géén pin-kassa was de kassière dit gewoon had gedaan. Het ging allemaal zo snel dat ik compleet flabbergasted was. Alsnog was ik ook gelijk aan de beurt omdat hij dus contant wilde betalen. Lekker voor hem.
Van het weekend ook iemand die bij een pin-kassa contant wilde betalen. De boodschappen waren al aangeslagen en pas bij afrekenen kwam de heer in kwestie erachter dat het een pin-kassa was. Hoe je dat voor elkaar krijgt, geen idee. Vervolgens een hele discussie of het ècht niet kon. 'Nee, meneer, ik heb geen contant geld in de lade'. Hij mocht zich bij de servicebalie melden, maar hij vond het nodig om een toevallig passerende caissière ook nog aan te spreken. Alsof zij op dat moment de boodschappen kon afrekenen :facepalm:
In this mad house we must all survive
Nog erger Vergeetmenietje. Tjonge, sommige mensen kennen echt geen schaamte he.

Over die pinkassa's, misschien kan het gebeuren hoor dat je niet in de gaten hebt dat het een pinkassa is (weet niet of dat er duidelijk op staat) maar als je dan vervolgens moeilijk gaat doen terwijl het j eigen fout is, daar kan ik dan weer niet tegen.

Waar ik me ook aan irriteer zijn producten in de schappen die al lang over de datum zijn. Tegenwoordig check ik alles. Net ook weer bijna Snelle Jelle meegenomen die 6 weken over datum waren! Vooral bij de Jumbo heb ik dit zo vaak.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
03-06-2019 13:35
Nog erger Vergeetmenietje. Tjonge, sommige mensen kennen echt geen schaamte he.

Over die pinkassa's, misschien kan het gebeuren hoor dat je niet in de gaten hebt dat het een pinkassa is (weet niet of dat er duidelijk op staat) maar als je dan vervolgens moeilijk gaat doen terwijl het j eigen fout is, daar kan ik dan weer niet tegen.

Waar ik me ook aan irriteer zijn producten in de schappen die al lang over de datum zijn. Tegenwoordig check ik alles. Net ook weer bijna Snelle Jelle meegenomen die 6 weken over datum waren! Vooral bij de Jumbo heb ik dit zo vaak.
Bij de jumbo vooral aangeven, dan krijg je gratis een mee van de goede datum (ook al een paar keer gehad)

De vaatwastabletten all in one van de jumbo mis ik ook al een tijdje. Zag van de week de gewone eigen merk weer in de schappen staan.

En volgens mij betaal je de kaas bij de Lidl gewoon per kilo (iedere verpakking heeft een eigen prijs), dus wegen heeft ook geen zin.
wilma36 schreef:
03-06-2019 14:08
Bij de jumbo vooral aangeven, dan krijg je gratis een mee van de goede datum (ook al een paar keer gehad)

De vaatwastabletten all in one van de jumbo mis ik ook al een tijdje. Zag van de week de gewone eigen merk weer in de schappen staan.

En volgens mij betaal je de kaas bij de Lidl gewoon per kilo (iedere verpakking heeft een eigen prijs), dus wegen heeft ook geen zin.
Bedankt voor de tip, dat wist ik niet!
Alle reacties Link kopieren
ontbijtkoekje schreef:
02-06-2019 21:48
Vraag een medewerker wat er aan de hand is? Misschien staat de voorraad te hoog waardoor het niet binnen komt (makkelijk aan te passen), misschien heeft het een leveringsprobleem, of misschien is het wat anders.
Ach, het is maar een supermarktergernis hè... ik had het laatst in de jumbo ook met currypasta. 4 merken groene currypasta, 1 merk rode. En die rode is dan uitverkocht. Ik zou dan zo graag eens aan degene die het inkoopbeleid doet vragen waaróm in hemelsnaam 8 soorten Griekse yoghurt en 4 soorten groene curry. Maar het is me de moeite ook weer niet waard.

Troeteltje, Kefir lijkt op yoghurt maar met een andere melkzuurbacterie geloof ik. In elk geval kan mijn lactoseintolerante man wél kefir eten zonder bezwaar, en geen yoghurt. Vandaar dat ik kefir wil.
The owls are not what they seem
wilma36 schreef:
03-06-2019 14:08
Bij de jumbo vooral aangeven, dan krijg je gratis een mee van de goede datum (ook al een paar keer gehad)

De vaatwastabletten all in one van de jumbo mis ik ook al een tijdje. Zag van de week de gewone eigen merk weer in de schappen staan.

En volgens mij betaal je de kaas bij de Lidl gewoon per kilo (iedere verpakking heeft een eigen prijs), dus wegen heeft ook geen zin.
Dat verschilt dan waarschijnlijk erg per Jumbo. Ik heb al zovaak aangegeven dat een product over datum is maar nog nooit is mij iets gratis aangeboden. Bij de AH daarentegen wilde ik een tijd geleden een diepvriespizza kopen maar degene die ik wilde was op. Ik vroeg een medewerker of ze misschien achter nog hadden met de vracht of zo maar helaas. Ik mocht toen een andere pizza uitzoeken en die kreeg ik gratis mee. Dit deed hij uit zichzelf.

Dat hele 7 zekerheden gedoe van de Jumbo vind ik een stel loze beloftes.
Doubletree20 schreef:
03-06-2019 11:19
Wat ik altijd irritant / aso vind; als je in de rij staat voor de kassa en er gaat nog een kassa open en degene achter je spoed zich naar die kassa toe. Ik laat zelf altijd degene die voor me staat voor. Zal vast geen ongeschreven regel voor zijn maar ik blijf het asociaal vinden.
Ik ben het met je eens, ik zie dat hier ook vaak. Toevallig had ik dit vorige week bij de action. Lange rij en er ging eindelijk een extra kassa open. Ik wacht om de persoon voor mij voor te laten gaan maar de mensen achter mij raceten letterlijk met wandelwagen en al naar de opengaande kassa. Zo onfatsoenlijk vind ik dat. Andere mensen waren eerst, hou gewoon die volgorde aan. Zeker ouderen of mensen die slechter ter been zijn kunnen niet altijd als een idioot rennen.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
03-06-2019 14:48
Dat verschilt dan waarschijnlijk erg per Jumbo. Ik heb al zovaak aangegeven dat een product over datum is maar nog nooit is mij iets gratis aangeboden. Bij de AH daarentegen wilde ik een tijd geleden een diepvriespizza kopen maar degene die ik wilde was op. Ik vroeg een medewerker of ze misschien achter nog hadden met de vracht of zo maar helaas. Ik mocht toen een andere pizza uitzoeken en die kreeg ik gratis mee. Dit deed hij uit zichzelf.

Dat hele 7 zekerheden gedoe van de Jumbo vind ik een stel loze beloftes.
Van de Jumbo-site:
"Wij garanderen dat onze producten minstens tot en met morgen houdbaar zijn. Vind je ondanks onze zorg in de winkel toch:

een product met de datum van vandaag, dan krijg je het gratis mee als dank voor je melding.
een product met een verstreken houdbaarheidsdatum, dan ontvang je als dank voor de melding één exemplaar van het betreffende product met een goede datum gratis.
Uitgezonderd zijn producten die voor Jumbo één dag verkoopbaar zijn, zoals dagvers brood, vers afgebakken snacks, vers geperst sap uit de sapmachine en de krant. Dit geldt ook voor producten die onze versspecialisten en koks in de winkel vers samenstellen, zoals pizza’s, wokgerechten, stamppotjes, kibbeling, korstschelpen, yoghurt uit de yoghurttap en sushi.

Op een Pick Up Point en via Klantenservice hebben we geen winkelvoorraad ter plaatse en kunnen we hierdoor niet in alle gevallen het product gratis geven. In dit geval geven we je een korting op je volgende bestelling, ter waarde van de prijs van het product.

We geven producten met een verstreken houdbaarheidsdatum nooit mee om redenen van productaansprakelijkheid. Ook niet ten behoeve van goede doelen als voedselbanken, kinderboerderijen, etc." Bron: https://www.jumbo.com/content/vers-is-ook-echt-vers/


Ik moet zeggen dat de Jumbo in het dorp van mijn ouders hier ook veel beter mee omgaat dan die in mijn woonplaats. In het dorp van mijn ouders krijg je bijv. ook een ander soort vervanger als iets er niet meer is (is bijv. bij lactosevrije producten wel fijn, ik kan niet zomaar een ander soort yoghurt meenemen bijv.) In de Jumbo in mijn woonplaats moet je er bijna om smeken en daar heb ik geen zin in. Als je die principes hanteert, voer ze dan ook uit.
Seriously?
Ik vind de service bij de AH in het algemeen veel beter dan bij de Jumbo (die in mijn woonplaats dan) Ook de vakkenvullers komen bij de AH netter over.

Mijn moeder was ooit de zo veel wachtende in de rij dus ze zei er wat van. Ze probeerden van alles om er onder uit te komen (dat je je boodschappen gratis krijgt) Uiteindelijk toch gelukt maar vraag niet hoe.

Maar als ik van de week nog een keer bij de Jumbo ben ga ik kijken of die Snelle Jelle er nog ligt die 6 weken over de datum was, even testen of ik het gratis krijg :-D
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
03-06-2019 14:48
Dat verschilt dan waarschijnlijk erg per Jumbo. Ik heb al zovaak aangegeven dat een product over datum is maar nog nooit is mij iets gratis aangeboden. Bij de AH daarentegen wilde ik een tijd geleden een diepvriespizza kopen maar degene die ik wilde was op. Ik vroeg een medewerker of ze misschien achter nog hadden met de vracht of zo maar helaas. Ik mocht toen een andere pizza uitzoeken en die kreeg ik gratis mee. Dit deed hij uit zichzelf.

Dat hele 7 zekerheden gedoe van de Jumbo vind ik een stel loze beloftes.
Ik heb gehoord dat het er aan ligt of de jumbo een franchise is. Franchise mag er meer zijn eigen regels op na houden. Dit kan je zien aan of er een naam achter de jumbo staat. Met een naam erachter is meestal een franchise.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven