Slapen met het raam open

03-06-2019 09:18 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij slapen aan de tuinkant en de slaapkamer grenst aan de uitbouw. Het is via het muurtje van de zijkant van het huis niet moeilijk om bij ons naar binnen te komen.

Vannacht was het qua hitte echt niet te doen dus toch ramen volledig open maar ja, echt een fijn gevoel geeft dat niet.

Slapen jullie met het raam open en hoe doen jullie dat qua beveiliging. Iemand tips om deze ramen te beveiligen? Het zijn naar buiten slaande ramen met een telescoop stang.
diamantje123 wijzigde dit bericht op 03-06-2019 11:52
0.43% gewijzigd
Raam altijd open, ook overdag als we weg zijn. Ramen dicht vind ik altijd zo viezig. Inbrekers houden eerst een tijdje je routine in de gaten en breken in op het moment dat ze zeker weten dat je weg bent. Als we op vakantie zijn gaat wel alles dicht.
Ik heb overigens nog nooit in NL een hekwerk voor het raam in een gemiddeld rijtjeshuis gezien
glitglam schreef:
03-06-2019 11:01
Met het weer van vannacht oké, dan kan ik wel met een open raam slapen.
Maar anders..echt niet, zou het volgens mij echt veel te koud krijgen!
Hoe kan je in godsnaam in de winter met een open raam slapen, dan wordt het toch hartstikke koud??
Lekker juist. Het dekbed houdt he warm en je hoofd blijft fris. Dan wordt ik in ieder geval niet wakker met zo’n duf, wattig hoofd.
S-Meds schreef:
03-06-2019 09:53
Er is echt geen inbreker die binnenkomt in een slaapkamer waar mensen liggen te slapen
Je hoor zo nu en dan ook dat ze inbreken in een tent terwijl er mensen liggen te slapen. Ze spuiten dan iets naar binnen waar je slaperig van blijft.
wij slapen gewoon met het raam helemaal open.

wanneer inbrekers binnen willen komen, dan is dit niet zo moeilijk. Maar ik schat de kans daarop 's nachts wanneer wij thuis zijn en slapen niet zo heel groot. Ik weet dat die kans er is, alleen is deze niet zo groot. Kwestie van kansrekenen. Ik doe ook niet mee aan loterijen omdat de kans erg klein is dat ik win. En ik steek ook gewoon de straat over, ondanks dat ik weet dat er een kans bestaat dat ik aangereden word.

mijn gezondheid en koele kamer vind ik belangrijker.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
De hond mee op de slaapkamer!
watdachtjehiervan schreef:
03-06-2019 11:04
Je hoor zo nu en dan ook dat ze inbreken in een tent terwijl er mensen liggen te slapen. Ze spuiten dan iets naar binnen waar je slaperig van blijft.
Een tent is echt wat anders dan een slaapkamer. en dan nog zijn dit uitzonderlijker verhalen. Gaat vooral bij vrachtautochauffeurs (om zo de lading te krijgen) of misschien op campings waar men weet dat er veel dure goederen in een tent ligt. Echt niet om die oude smartphone of bikini.

Een inbreker zoekt altijd naar de weg van de minste weerstand. Een slaapkamer waar de bewoners slapen staat dan niet boven aan hun prioriteitenlijstje. Dan zoeken ze echt wel verder
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alsof inbrekers die moeite gaan nemen bij de gemiddelde Nederlander. De spullen die de meeste mensen in huis hebben zijn echt niet veel meer waard (bijv electronica). Dan gaan ze echt wel voor huizen waarvan ze weten dat er veel cash ligt (bijv lui met eigen bedrijven als garages) of veel sieraden. Inbrekers breken zelden willekeurig in. Die doen echt hun huiswerk wel.
Wij hebben altijd het raam op een heel klein kiertje open staan. Maar onze ramen gaan naar binnen open en hebben er rolluiken voor en die staat dan op "gaatjesstand". Voordat we rolluiken hadden vond ik het ook eng hoor, onze slaapkamer grenst aan een plat dak, dus als ze willen zijn inbrekers zo binnen. Tegenwoordig hebben we ook airco boven, (dan is ons raam wel dicht) vind dat heel fijn! Misschien is dat voor jullie een oplossing?
Ik ben ook van de kansberekening. Moet er niet aan denken om met het raam dicht te slapen. Raam open is gewoon gezond. Los van de warmte word ik van die verse zuurstof ook veel frisser wakker.
indianenverhalen
retrostar schreef:
03-06-2019 10:49
Nee, natuurlijk niet. Als is er maar één mug die naar binnen vliegt dan is mijn nacht al verpest.

Mocht het in de komende zomer niet te harden zijn dan bestaan daar ventilators voor.
Daarom heb ik horren voor mijn ramen.
S-Meds schreef:
03-06-2019 11:27
indianenverhalen
Nee hoor, bij mijn oom en tante ook gebeurd. Gewoon via het raam terwijl ze lagen te slapen.

Ik slaap altijd met het raam dicht. Mede ook voor de kat. Als het heel heet is slaap ik liever met het raam open maar ja de kat klimt zo het dak op. Beneden heb ik wel altijd de kleine zijraampjes open. Het raam van de douche laat ik dicht, kat kan ook daardoor heen klimmen.
Mijn moeder slaapt altijd met het raam open. Ik vind het niks. Teveel lawaai van de vogels. Het gaat mij niet om de veiligheid want hier gebeurd zelden wat, maar meer om het kabaal. Maar hier beneden wonen waakhonden dus er zal hier niet snel ingebroken worden. Soms slaap ik met mijn balkondeur op de haak.
glitglam schreef:
03-06-2019 11:01
Met het weer van vannacht oké, dan kan ik wel met een open raam slapen.
Maar anders..echt niet, zou het volgens mij echt veel te koud krijgen!
Hoe kan je in godsnaam in de winter met een open raam slapen, dan wordt het toch hartstikke koud??
Ik kan niet met de ramen dicht slapen. Krijg ik koppijn van. In de winter als het echt niet te harden zo koud is doe ik het wel eens maar dan baal ik er alweer van dat ik de volgende ochtend zo duf wakker word.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
03-06-2019 11:51
Ik kan niet met de ramen dicht slapen. Krijg ik koppijn van. In de winter als het echt niet te harden zo koud is doe ik het wel eens maar dan baal ik er alweer van dat ik de volgende ochtend zo duf wakker word.
Ligt vast ook aan mij, heb het snel koud en in de winter heb ik soms al moeite met warm worden in bed zodat ik in slaap kan vallen.
Heb ook niet het gevoel dat ik duf wakker wordt, maar misschien moet ik het eens proberen en kijken wat het verschil is.
Als het heel heet is geweest overdag, is het 's avonds als we naar bed gaan buiten ook warmer dan binnen, dus dan heeft een open raam bij ons weinig zin. Voor het geluid hebben we het sowieso dicht.

Wel hebben we altijd de slaapkamerdeur openstaan en de badkamerdeur en het badkamerraam, dus frisse lucht komt via die weg binnen.
wij slapen op zolder dus dan mogen ze wel een flinke ladder meenemen, en daarmee eerst over de schutting klimmen. Ramen staan bijna altijd open, en we hebben overal horren dus geen muggen.
ook trouwens in de winter, ik hou niet van een warme slaapkamer en een warm gezicht. het een wollen 4 seizoen dekbed, en heb het zelden koud

Ja en de volgende ochtend serveert moeder de vrouw voor het ontbijt een 🍞je 🐒
Dat zijn van die mensen die 's ochtends met barstende koppijn wakker worden met een lege portemonnee, en dan een verhaal verzinnen om dat te verklaren.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
S-Meds schreef:
03-06-2019 10:22
leuk voor de vogels, katten en andere dieren die glasscherven
een inbreker hoeft niet door het raam, je kan redelijk eenvoudig een deur forceren of geluidloos een stuk uit je raam zagen
ahhw... nou zijn ze gedwongen verder te lopen/vliegen

Mooi!! :proud: scheelt meteen een bak stront en overlast

een inbreker hoèft misschien niet door een raam maar ik heb het helaas toch meegemaakt
Lorem Ipsum
Snowpink schreef:
03-06-2019 11:12
Alsof inbrekers die moeite gaan nemen bij de gemiddelde Nederlander. De spullen die de meeste mensen in huis hebben zijn echt niet veel meer waard (bijv electronica). Dan gaan ze echt wel voor huizen waarvan ze weten dat er veel cash ligt (bijv lui met eigen bedrijven als garages) of veel sieraden. Inbrekers breken zelden willekeurig in. Die doen echt hun huiswerk wel.

Sommigen zijn dan weer niet de beste leerlingen van hun jaar, zal ik maar zeggen.

Bij mijn ouders bestond de buit uit wat sieraden die vooral emotionele waarde hadden. Verkoop als sloopgoud kwam op ongeveer 300 euro. Telefoons, tablet, laptop allemaal te oud om nog waarde te hebben. Contant geld in huis waar ongeveer 150 euro. Wel hadden ze het hele huis overhoop gehaald.
Als het warm is laat ik ramen rustig dag en nacht open, of ik er nu ben of niet. Maar ik woon dan ook op de 3e verdieping en heb geen balkon, dus succes met binnenkomen. :')

In mijn vorig huis had ik een schuin dak op de 1e verdieping. Daar hadden ze wel binnen kunnen komen als ze graag hadden gewild, maar die liet ik ook gewoon op kiepstand dag en nacht als ik het wilde.
Ik heb een 'bovenlichtje" ( gek woord he), in de huiskamer en de slaapkamer. Die staan 365 dagen per jaar open!
De verhuurder heeft daar één horizontale tralie in gemonteerd.
Mijn slaapkamer komt uit op een balkon, de deuren staan bijna het hele jaar open. IN de zomer alletwee, in lente, herfst 1 van de deuren en in de winter staat ie op een haakje. Alleen als het héél hard vriest gaat de deur echt dicht. De bovenlichten staan echt altijd open. Ik word ook wakker met hoofdpijn als alles potdicht zit.
We hebben een hoge overkapping in onze tuin, met een stevig slot op de deur naar het achtrpad, dus daar gaat de gemiddelde inbreker aan voorbij. In theorie zouden ze over de schuur van de buren kunnen klimmen (want die is niet zo hoog) en dan via de schutting bij ons in de tuin kunnen komen, met een ladder naar ons balkon klimmen en dan binnen staan, maar dat is voor de meeste inbrekers véél te omslachtig. Daarbij hebben de buren een verschrikkelijk zenuwachtige hond die al aanslaat als ik te hard nies in mjin woonkamer. Ik voel me dus (nu) wel veilig.

Er is bij ons twee keer ingebroken, in korte tijd. Laptop en tv weg de eerste keer, een jaar later weer laptop en tv en een flinke bult muntgeld. We hadden toen die overkapping nog niet en het was redelijk eenvoudig bij ons in de tuin te komen daardoor. Op aanraden van de politie hebben we zo'n lamp opgehangen met bewegingscensor, daar houden ze niet van. De agent zei dat de meeste inbrekers 'gelegenheidsdieven' zijn, die de weg van de minste weerstand zoeken in een straat. Dus hoe meer opstakels je opstelt, hoe minder groot de kans is dat er ingebroken word. Duivenpinnen of glas op je muurtje, en lamp met bewegingscensor, speciaal hang- en sluitwerk, die minder makkelijk te vernielen zijn, dat weerhoud zo'n dief wel.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven