Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-

Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
Redcurls schreef:
04-06-2019 23:14
Ja dat vind ik ook raar je bent tenslotte te gast bij hun. Wat naar dat ze echt helemaal niks zegt en naar dr slaapkamer vertrokken is. Kan mij goed voorstellen dat je het ook onbeschoft vind. Wat een lastige situatie zo zeg pfff heel ongemakkelijk

Ze deden vandaag ook de deur van de auto dicht toen ik nog op de achterbank zat (driedeurs). Kon ik er niet uit. Pergaman deed natuurlijk de deur van buiten open, maar je staat toch even gek te kijken. Het is echt net of ik lucht ben.

Dan vind ik keihard janken van verdriet echt makkelijker. Dan kan je er tenminste even kort over praten en aangeven hoe goed je het begrijpt.
Ja snap ik helemaal je hebt moeite voor hun gedaan en wordt dan zo behandeld, niet netjes. Valt daar niks van te zeggen? Of dat je toch aanklopt en zoiets van nou ik kom afscheid nemen je was zo snel weg. Of maakt dat het erger?
Redcurls schreef:
04-06-2019 23:21
Ja snap ik helemaal je hebt moeite voor hun gedaan en wordt dan zo behandeld, niet netjes. Valt daar niks van te zeggen? Of dat je toch aanklopt en zoiets van nou ik kom afscheid nemen je was zo snel weg. Of maakt dat het erger?

Ik weet het gewoon niet eigenlijk. Ik denk dat ze geen behoefte heeft en daarom apart is gaan zitten. Ik laat het er voor nu ook maar bij. We gaan morgen naar andere familie, desnoods rijden we nog een keertje terug als daar behoefte aan is.
Pergamon schreef:
04-06-2019 21:24
Waar ik me nu weer in bevindt! Heb echt even jullie hulp nodig.

Wij zitten bij schoonfamilie in buitenland voor aankondiging zwangerschap. Zwager (40) en zijn vriendin (42) hebben (schatten wij in) ook een kinderwens. Ze hebben een BBM zwangerschap gehad. Maar officieel weet ik dit niet (vertelde zwager alleen aan Pergaman). Gezien de leeftijd kan het natuurlijk ook al snel definitief klaar zijn met de wens. Kortom: mijn zwangerschap is voor hen heel pijnlijk. Dit begrijp ik natuurlijk SUPER goed. Hell, ik kan me nog levendig voor de geest halen hoe hard ik heb gejankt (met snot en al) om zwangerschap Pergazusje.

Alleen: ik word nu genegeerd. Als ik kook (want zij heeft de hele dag gewerkt en ik ben vrij) eet zij 2 happen en speelt dan een beetje doelloos met de vork op haar bord. Als ik wat vraag komt er een "ja", "nee" of "weet ik niet". Als ik in de keuken ben zit zij op de bank voor de TV, als ik daar ben zit zij in de keuken. Ze hebben niks gezegd over de zwangerschap. Tot op het niveau dat ik niet doorhad dat Pergaman het op een rustig en geschikt moment in alle rust aan hen heeft verteld, waar geen anderen bij waren.

Ik hoef echt geen felicitaties en opgewekte vragen, maar ik word hier BLOEDNERVEUS van. Echt bloednerveus. Door niks te zeggen kan ik ook niet laten vallen dat ik haar situatie zo goed snap.

Over emoties wordt hier niet gesproken, dus zelf aankaarten is qua cultuur hier zeer ongepast.

Inmiddels zit ik boven op de logeerkamer de uren weg te kijken van ongemakkelijkheid.

Iemand een goede tip?? Vind het echt zo enorm naar!!

Oh jeetje, wat lastig zeg! Dus je weet zogenaamd van niets, het is niet de bedoeling dat je van hun situatie afweet en als je het zou laten weten, weet zij weer dat hun verhaal al over een paar schijven is gegaan? Darn. Ik kan me voorstellen dat het supermoeilijk voor haar is, zodanig dat ze liever doet alsof het (jij, je zwangerschap) er niet is. Gewoon uitzitten en de olifant in de kamer (no pun intended) negeren. Voor jou wel superongemakkelijk. Hoelang blijven jullie daar nog?
Weten zij dat het voor jullie een lang traject is geweest? En zoniet, is het mogelijk om te laten vallen dat jij zelf bang/verdrietig/kwaad/whatevers bent geweest? Dat je het gewoon bij jezelf houdt, zeg maar. Maar dat je toch laat weten dat je je levendig kunt herinneren dat het moeilijk is om een zwangere vrouw in de nabijheid te hebben?
Niet dat het contrast daar kleiner van wordt (de zwangere en degene die bijna afscheid van de wens moet nemen), maar misschien dat het de angel er een beetje uithaalt?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Denk dat, dat voor nu het beste is. Ikzelf kan op 2 manieren reageren of ik ben dr klaar mee en laat ook niks meer van me horen, of ik steek er nog wel moeite in maar laat duidelijk merken het niet leuk te vinden, al is het om het later te benoemen of alsof mijn neus bloed gewoon afscheid gaan nemen. Blijft echt super lastig dit zeg. Vind wel rot voor je, ben je lekker van huis en dan heb je dit.
We zouden nog een nachtje blijven, maar ik heb Pergaman overgehaald morgen te vertrekken en eerder naar andere familie te gaan. Zij zit nu duidelijk niet op ons/mij te wachten. Ik laat 'm nu nog een paar uur praten met zijn broer (wellicht dat dat de lucht nog klaart), ga zelf slapen (ik ben compleet gesloopt van de zwangerschap dus een relatief vroege avond kan ik wel gebruiken) en laat het nu voor wat het is. Vind het extreeeeeem ongemakkelijk, maar wil haar nergens in forceren. Haar belang staat echt boven dat van mij(ervaar ik echt zo), maar het had mij wel geholpen als ik haar wensen zou weten.
Pergamon schreef:
04-06-2019 23:40
We zouden nog een nachtje blijven, maar ik heb Pergaman overgehaald morgen te vertrekken en eerder naar andere familie te gaan. Zij zit nu duidelijk niet op ons/mij te wachten. Ik laat 'm nu nog een paar uur praten met zijn broer (wellicht dat dat de lucht nog klaart), ga zelf slapen (ik ben compleet gesloopt van de zwangerschap dus een relatief vroege avond kan ik wel gebruiken) en laat het nu voor wat het is. Vind het extreeeeeem ongemakkelijk, maar wil haar nergens in forceren. Haar belang staat echt boven dat van mij(ervaar ik echt zo), maar het had mij wel geholpen als ik haar wensen zou weten.

Heel verdrietig, maar misschien wel beter zo.
Zie trouwens nu pas alle reacties voor de mijne ( :facepalm: forum heeft rare kuren, sorry als ik enorm spuit-elf was...)
Wellicht kan ze dan morgen even instorten en alles eruit janken, of ergens mee smijten of zo. Het is maar invullen, maar wie weet is de wens om iets te kunnen uiten wat gewoon niet lukt in jouw bijzijn. Ik zeg daarmee niet dat het tof is om je in de auto te laten zitten hoor. ;-)
Wat een rotsituatie Pergamon. Ik denk dat het goed is dat jullie een dag eerder weggaan. Dit is geen doen zo. En ik vind het ook nogal onbeschoft dat ze je negeert. Ik geloof dat ik daar zelf wel wat van gezegd zou hebben. Al snap ik wel heel goed (net als jij overigens) dat het heel rot voor haar is om zulk nieuws te horen van mensen die in je huis te gast zijn. Dan is er echt geen ontsnappen aan zeg maar.
Jeetje wat een rot situatie pergamon

Ik ben het wel eens met Daisy
Ik kan mij heel goed voorstellen dat het voor haar heel moeilijk is om rond een zwangere te zijn. Dat vind ik zelf ook echt niet altijd even makkelijk. Maar het is wel erg onbeschoft om iemand dan maar helemaal te negeren
Zoals jij schrijft ga je er heel respectvol mee om
He, wat een ruk situatie, Pergamon! En je had al het nodige achter de rug de afgelopen tijd :hug:

Maar als ik het goed begrijp, weet jij officieel dus niets van hun wens en bbz?
Is het dan geen optie om gewoon rechtstreeks haar te vragen wat haar probleem nu precies is? Of is dat echt not done in hun cultuur?
We hebben het op maandag aan ze verteld, toen we bij ze langskwamen met ouders van Pergaman. (die zelf nog van niks wisten) We hebben later gevraagd of we bij hen konden logeren, omdat Pergaman ook graag wat tijd met zijn broer wil doorbrengen (en je na een paar dagen ook wel klaar bent met bij je ouders zitten zeg maar). Dat was toen prima. Op maandag werd de zwangerschap ook genegeerd, maar dat snap ik heel goed en vind ik niet lastig. Dacht, prima modus, we doen alsof er niks aan de hand is en laten de broers samen even lekker bijkletsen met een biertje. Nu denk ik: had gezegd dat je mij liever even niet ziet (heel begrijpelijk), dan waren we niet komen logeren. Ook helemaal prima namelijk. Pergaman en ik snappen allebei dat het echt kut is.

Had alleen Pergaman ook tijd met zijn broer gegund, zonder deze spanning en ongemakkelijkheid, mannen onder elkaar, dat idee. Zo vaak ziet hij hem niet.

Nouja, ik ben vroeg wakker, zij vertrekt straks (blijf gewoon lekker even liggen) en wij vertrekken met de lunch. Kan zij rustig thuiskomen vanmiddag.
In NL had ik iemand er direct op aangesproken, daar ben ik veel te assertief voor. Hier 'durf' ik het niet. Wil niet onbeschoft overkomen en omdat het wel familie is, wil ik ook geen ruzie maken / vervelend / verkeerd overkomen.
Er is al even niet geschreven hier! Hoe is het met iedereen?
Ik zat laatst ook weer aan dit topic te denken. Heel benieuwd hoe het met jullie toppers gaat

Hier bijna negen weken zwanger. Wat lichte kwaaltjes, maar ik mag zeker niet klagen.
Afgelopen donderdag wel licht bloedverlies gehad, dag daarna voor een extra echo geweest en die wat helemaal goed gelukkig

Deze week begonnen op mijn nieuwe werk. Toe nu toe erg leuk. Daar wil ik het nog wel stilhouden tor na mijn proeftijd als het lukt
Mijn darmen protesteren nogal onder de hormonen en groeiende baarmoeder, waardoor mijn buik erg is opgezet ben bang dat ik er eerder misschien al niet onderuit kan
Het zijn heftige tijden geweest hier. Echt een hectische, emotionele rollercoaster (zeer dierbaar familielid overleden). Ik ben blij dat ik nu weer wat ritme heb. Ik heb het alleen wel extreem druk met extra opdrachten, maar vanaf begin augustus is dat afgelopen. Daar kijk ik erg naar uit. Verder doe ik het zo veel mogelijk rustig aan. Ik kan lastig omgaan met mensen voor wie zwangerschappen vanzelfsprekend zijn, dat zit me soms nog wel in de weg. Maar daar krijg ik begeleiding in :) ik merk dat de afgelopen 3 jaar er wat dat betreft toch flink hebben ingehakt. Ik ben echt moe, in hoofdletters, zowel fysiek als mentaal.

Hoe gaat het met jullie allemaal?
Arctic wauw 9 weken al! Fijn dat je gelijk langs mocht komen voor een extra echo!
Hoop dat je langzaam aan een beetje kan genieten van de zwangerschap.

Pergamon wat heftig voor jullie. Gecondoleerd.
Hoeveel weken ben jij nu zwanger? Wel goed je rust pakken hoor en aangeven op het werk als het teveel word. Werken kan je je hele leven nog, maar dit kindje hebben jullie zolang op moeten wachten.

Hier gaat het goed, afgelopen zondag terugplaatsing gehad maar ben er eigenlijk vrij relax onder. Doe gewoon mijn ding en mezelf voorgenomen om aankomende zaterdag pas te gaan testen als ik dan nog niet ongesteld ben!
@pergamon war een heftige tijd voor jullie zeg. Hopelijk komen jullie nu in wat rustiger vaarwater
Ik voel trouwens ook wat jij schrijft over mensen zie zwangerschappen zo vanzelfsprekend vinden. Die medische molen heeft toch zijn sporen achterlaten.
Ik kan niet voor 100% zeggen hoe ik mij min de toekomst voel, maar voor nu weet ik vrij zeker dat ik daar njet kg een keer doorheen wil

@saartje wat fijn dat je er nu zo relaxed onder bent.

Hier gisteren de intake gehad bij de verloskundige. Alleen de termijnecho is nog in het ziekenhuis als alles goed is.
Wij hebben besloten om de nipt te laten doen zonder nevenbevindingen.
Hebben andere zwangere dames uit dit topic nipt of combinatie test gedaan? (Of willen deze gaan doen?)
He meiden,

Even snel... Arctic en Pergamon wat fijn dat het goed gaat met jullie zwangerschap! Ik heb bij de zwangerschap van mijn zoontje de nipt met nevenbevindingen gedaan arctic.

Saartje wat spannend meid! Ik duim.

Hier: maandag IUI gehad en gisteren een terugplaatsing. Afwachten maar weer.
Pergamon wat heftig. En wat je zegt na de mmm is het niet klaar als je zwanger bent. Dat denkt de omgeving vaak maar het heeft je getekend.

Hier komende week 12 weken zwanger. Wij gaan voor de nipt Artic, die laten we van de week prikken met 11+5.
Kan heel slecht tegen de warmte momenteel, hebben jullie er ook last van?

@saar, duim voor je.

@Daisy, hoezo krijg je tegelijkertijd iui én een terugplaatsing?
susieflower wijzigde dit bericht op 22-06-2019 21:43
1.10% gewijzigd
C'est la vie
Ik vind het wel lastig om hier over de zwangerschap te praten merk ik. Ik wil niemand voor het hoofd stoten.

Maandag ben ik alweer 17 weken. Echt zien doe je het nog niet, dat maakt dat het voor mij nog steeds erg abstract is. Euforisch blij ben ik dan ook nog steeds niet. Wel realistisch en bij vlagen angstig (als ik iets nieuws voel en bang ben dat het niet klopt). Ik ben dan ook heel erg blij met de POP poli waar ik goed en regelmatig begeleidt wordt. Dat heb ik echt nodig. Last van de warmte heb ik helemaal niet. Wel ben ik fysiek helemaal af, conditie als een slap frietje werkelijk. Qua spulletjes hebben we wat cadeautjes gekregen en hebben we zelf twee kleine dingetjes aangeschaft, maar verder hebben we nog niks. Dat houden we ook even zo. Stapje voor stapje en echo voor echo.

Moet wel zeggen, nu ik weet hoe het traject is, ik nu al zeg: dat zou ik voor een eventuele tweede zwangerschap zo weer doen. De NIPT hebben wij direct met 11+2 gedaan, met alles nevenbevindingen en materiaal voor onderzoek bewaren. Ook heb ik me direct met 5 weken opgegeven bij moeders voor moeders. Ik heb zelf zoveel geluk gehad door de medicatie die ik heb gekregen, dat gun ik anderen (en dan met name in dit topic) ook, dus ik vond het heel belangrijk zo veel mogelijk urine te doneren. Met jullie in mijn gedachte hoor, hopelijk komt er iets heel moois uit :) Iets concreets kan ik niet voor jullie betekenen - terwijl ik jullie het ook allemaal zo gun-, dit was voor mij wat het dichtste bij kwam
Stiekem een beetje jaloers op de zwangere dames hier... Wat was ik graag met jullie zwanger gebleven!! Maar ik gun het jullie enorm hoor, dus jaloers, maar geen afgunst :-)

Helaas hier dus een miskraam :'(
De rijstkorrel bleef een rijstkorrel, ondanks het kloppende hartje. Met negen weken was de groei maar 6 weken. Een week later was het dan definitief voorbij.....

Wij mogen dus weer verder met de MMM. Geen IVF (wat wel in de planning stond, zelfs al intake gehad, maar IUI poging 8 was dus in eerste instantie geslaagd) maar nu "moeten" we dus eerst weer 3 IUI-pogingen doen, want ik ben tenslotte met IUI zwanger geraakt.... Nou ja, IUI is in ieder geval een mindere belasting, lichamelijk dan, dan IVF.....
Maar eerst is het zomer! We beginnen pas na de vakantie; ik moet eerst op m'n menstruatie wachten, en dat kan best nog een paar weken duren (ook al ben ik altijd heel erg op tijd) en dan komt het misschien wel in geding met de vakantieplanning. Gelukkig kunnen we zelf gewoon doorwerken deze vakantie :-D

Wij hadden al besloten dat we maar één kindje wilden, maar met deze hele "constructie" is het ons alleen maar duidelijker geworden; we zouden al zo ongelooflijk blij zijn als ons één kindje gegund zou worden....
We zijn allebei bereid tot het uiterste te gaan (als het lichamelijk allemaal vol te houden is) maar dit doen we maar één keer.....
(nog even los van dat we één kindje gewoon veel beter in ons leven vinden passen.... En ja, een meerling is uiteraard net zo welkom :heart: )
Irish_Wasser_Woman schreef:
22-06-2019 21:09
Stiekem een beetje jaloers op de zwangere dames hier... Wat was ik graag met jullie zwanger gebleven!! Maar ik gun het jullie enorm hoor, dus jaloers, maar geen afgunst :-)

Helaas hier dus een miskraam :'(
De rijstkorrel bleef een rijstkorrel, ondanks het kloppende hartje. Met negen weken was de groei maar 6 weken. Een week later was het dan definitief voorbij.....

Wij mogen dus weer verder met de MMM. Geen IVF (wat wel in de planning stond, zelfs al intake gehad, maar IUI poging 8 was dus in eerste instantie geslaagd) maar nu "moeten" we dus eerst weer 3 IUI-pogingen doen, want ik ben tenslotte met IUI zwanger geraakt.... Nou ja, IUI is in ieder geval een mindere belasting, lichamelijk dan, dan IVF.....
Maar eerst is het zomer! We beginnen pas na de vakantie; ik moet eerst op m'n menstruatie wachten, en dat kan best nog een paar weken duren (ook al ben ik altijd heel erg op tijd) en dan komt het misschien wel in geding met de vakantieplanning. Gelukkig kunnen we zelf gewoon doorwerken deze vakantie :-D

Wij hadden al besloten dat we maar één kindje wilden, maar met deze hele "constructie" is het ons alleen maar duidelijker geworden; we zouden al zo ongelooflijk blij zijn als ons één kindje gegund zou worden....
We zijn allebei bereid tot het uiterste te gaan (als het lichamelijk allemaal vol te houden is) maar dit doen we maar één keer.....
(nog even los van dat we één kindje gewoon veel beter in ons leven vinden passen.... En ja, een meerling is uiteraard net zo welkom :heart: )

:hug: Irish, wat naar dat het zo is gegaan! Ik hoop dat je deze zomer wat tot jezelf kunt komen (het is niet niks en je mag verdriet/schrik/wat er ook is gewoon de ruimte geven) en dat het jullie daarna snel gegund mag zijn. Veel sterkte.
Hallo lieve mede-MMMdames, even een kleine update van mij:
Vorige week heb ik mijn prikinstructies gehad en vanmorgen de uitgangsecho: ik ga vandaag beginnen met gonal! Ondanks mijn slechte prikverleden is het vorige week gelukt om die naald in mezelf te laten landen (is die EMDR toch niet voor niets geweest), dus ik heb goede hoop dat het vanavond ook goed gaat.

Nu maar duimen dat het hiermee raak gaat zijn. Voor alle andere kanjers uit dit topic die nog hard proberen hoop ik natuurlijk hetzelfde. :heart:
@botanietje wat goed dat het prikken nu lukt. Hopelijk gaat het prikken je steeds makkelijker af. Dat was bij mij wel het geval
botanietje schreef:
09-07-2019 15:44
Hallo lieve mede-MMMdames, even een kleine update van mij:
Vorige week heb ik mijn prikinstructies gehad en vanmorgen de uitgangsecho: ik ga vandaag beginnen met gonal! Ondanks mijn slechte prikverleden is het vorige week gelukt om die naald in mezelf te laten landen (is die EMDR toch niet voor niets geweest), dus ik heb goede hoop dat het vanavond ook goed gaat.

Nu maar duimen dat het hiermee raak gaat zijn. Voor alle andere kanjers uit dit topic die nog hard proberen hoop ik natuurlijk hetzelfde. :heart:

TROTS op je!! Hartstikke goed!! Keihard duimen draaien hier, ook voor de andere dames

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven