!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Summer:hug: nogmaals wat kan jij doorzetten zeg met die bv. Heb je al die neusspray voor toeschietreflex? Misschien helpt dat je?
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Wat goed Konela, dat Veerle zo lekker geslapen heeft! Heerlijk!

Heb je nog rustig kunnen douchen?

Skoemp heerlijk zo'n lachje!

Bagheera wilde jouw zoon juist heel veel slapen na de prikjes of bedoel je met hangerig dat hij juist huilerig was?

Badderen, 1x in de 2 dagen toch echt na een voeding anders wordt het een krijsconcert omdat ze honger heeft. Ze heeft er geen last van dus prima.

Heb een heerlijk ochtendje gehad. Vriend heeft ochtendvoeding gedaan om 6uur dus kon lekker slapen tot half 11 !! toen had ze weer honger. Heb haar even bij mij in bed genomen en ze heeft een halfuur tegen me aangekletst en gelachen. Ik kan dan zo intens van haar genieten. Vind het prachtig!

Gelukkig is ze vandaag weer vrolijk!

Straks de auto ophalen. Hopelijk passen mijn ouders even op, dan hoef ik haar niet weer helemaal mee te slepen. Vinden ze vast geen probleem.
Hahaha, Frans, ik zie het helemaal voor me!!! Op die fiets, tussen 2 palen door en als je voldaan thuiskomt en je fiets in de schuur wil zetten ontdekken dat je kar er niet meer aanhangt, hahahahaha!!!!!

Hier tot nu toe een hele productieve dag. M'n aardappelen zijn ook geschild, m'n prei en uiten zijn gesneden (ja, ja, ik vond het nou typisch weer voor een stevig bordje preistamp!!). M'n bovenverdieping is ook gestofzuigd en het hele huis is opgeruimd (en dat is hier nog wel het meeste werk). Nu een wasje ophangen en hopelijk wordt de kleine meid dan weer wakker. Die krijgt om 12.00 uur de fles en van te voren even wassen want ze ligt weer lekker te stinken. Heel dat nekje ruikt naar zure melk gecombineerd met Zwitsal. Hmmmm.

Bagheera, erg he, van die smoesjes! Ben daar zelf ook zo goed in he... Maar ja, als je al zo snel weer in je eigen broeken paste, dan mag het wel hoor! Eet jouw zoon trouwens ook elke dag nog op andere tijden?
quote:frans3 schreef op 30 maart 2009 @ 11:25:

Summer:hug: nogmaals wat kan jij doorzetten zeg met die bv. Heb je al die neusspray voor toeschietreflex? Misschien helpt dat je?

Dankjewel Frans, lief van je . Ik heb neusspray ja maar die hoef ik niet meer te gebruiken, want de tsr komt weer uit zichzelf.

Het is echt belabberd en heb al met mezelf afgesproken dat als mijn productie over 1,5 week niet beter is dat ik dan misschien wel ga stoppen
Frans, zo komen we wel heel snel weer aan een nieuw topic, haha.

Ach Summer, wat balen dat je productie niet toeneemt. Lust je kruidenthee? Er is bij de reformwinkel een mengsel te koop om je productie toe te laten nemen. Het is niet heel erg lekker, maar om het nou smerig te noemen... en drinken moet je toch... Ik vind het geweldig van je dat je zo doorbikkelt trouwens, driewerf chapau

Wij gaan zometeen ook even wandelen, nou ja, eerst met de auto naar de stad en dan in de stad en supermarkt wandelen. Seppe gaat vanaf deze week nog maar twee dagen naar het kdv. Dus ik moet optimaal genieten van de dagen dat ik maar 1 kind heb om voor te zorgen.

Konela, succes met de prikken zometeen
Spannend hoor Frans: je zus op klappen. Ik heb dat ook altijd dat ik bij een ander zoo nieuwsgierig ben!

Ik ben weer bijgelezen maar eigenlijk moet ik andere dingen doen dan hier rondhangen. was wel weer iets afgevallen van het weekend en dat terwijl schoonmoeder de lekkerste dingen in huis had gehaald en ik alleen van de paaseitjes af kon blijven.

Het was erg fijn om weer even Floor te zijn ipv de moeder van en constant met hem bezig te zijn. Maar toch ook nu weer in sneltreinvaart door de stad gesjeesd. Kan ik nog wel winkelen of is alleen winkelen echt niet leuk vroeg ik me af?

Daarna bij een goede vriend op bezoek geweest.

Even een gek verhaal hoor:

Men er hing een onverklaarbare spanning tussen ons. Ik weet niet wat het was maar volgens mij moet manlief nodig terugkomen want ik sta te lang droog ofzo. (hahahaha). Dit ken ik niet van mezelf maar ik voelde me dus vrijgezel en hij is dat ook en eigenlijk passen we wel goed bij elkaar....

Goed, we zijn niet met elkaar in bed gedoken of gaan zoenen maar er was iets. En al dat gepraat over sex was ook niet bevordelijk. Waarom praat ik met een man over sex? Ik praat altijd met goede vrienden over van alles en nog wat. Hij is vrijgezel en heeft regelmatig een meisje maar niemand is HBO-opgeleid, ziet er leuk uit, is betrouwbaar en serieus en goed in bed. Blijkbaar denkt hij dat ik al die eigenschappen wel bezit. En dat trok hem duidelijk aan.

Maar waarom ik nu al 1,5 dag aan hem moet denken? Hij is niet knap maar ontzettend goed in bed en nou was ik toch zoo benieuwd daarna. En nog steeds. We hebben een vrij open huwelijk met als voorwaarde dat we het "vragen" of de ander akkoord gaat als iemand iets anders buiten de deur wil. Maar tot nu toe is dat nog nooit voorgekomen (11jaar). Maar ineens wilde ik het wle gaan "vragen". Ik voel me echt bizar!

Sorry, beetje erg ego-berichtje..

Ik pas mijn broeken niet iedere week maar sta elke dag op de weegschaal. Op een gegeven moment gezegd: nog drie kilo en dan pas ik deze broek. Nu nog 0,5 kg en dan past hij weer.

Denk ik, maar dan ga ik het proberen.

Heb gisteren dus 2 nieuwe broeken gekocht en laatst ook al 1 dus voorlopig iig genoeg om aan te trekken wat leuk is.

Summer: ik hoop dat je productie snel toeneemt. Sterkte meis.

Wat heerlijk dat jullie allemaal zo productief zijn. Hier dus niets van de merken. Ik ben blij dat ik weer thuis ben. Morgen ook de hele dag op pad, dus straks alleen even naar de supermarkt. O, ja gewassen heb ik wel: het hangt al buiten en de volgende lading komt eraan.

Ringel: balen dat je in het gips moet.

Sterkte voor Melle en Marianne.

Hier sinds maatje 62 "echte" kleding aan en s nachts dus pyama. Sinds dit weekend s avonds in bad, beviel erg goed. Hij vindt het leuk en anders was dat zijn huiluur tijd en nu huilt hij niet en dat vind ik FIJN.

Laters

Ik moet nu echt wat nuttigs gaan doen.
Slapen? Die zoon van mij? Haha. Nou, niet dus. Zelfs niet na de prikjes. Hij was wat huilerig de tweede dag na de prikjes.

De kinderopvang op de sportschool is maar tot half twaalf, dus ik kon niet meer sporten. Maar morgen ga ik echt!

Konela, wat heb jij al veel gedaan! Was je werkster nog geweest, vorige week? Of ben je zo poetserig omdat ze overgeslagen heeft. Zoon eet op verschillende tijden. Hij is wel heel regelmatig. Overdag om de vijf uur en 's nachts om de vier uur (ongeveer dan). Ik ga deze week beginnen met overdag wat meer op mijn verzoek voeden, want de dag dat ik weer begin met werken (1 mei) komt steeds dichterbij en dan moet hij ook afgetankt worden afgeleverd bij het KDV. Badderen doen we hier 's avonds om een uur of negen. Bijna iedere dag omdat hij er zo rustig en rozig van wordt, dan hopen we dat hij sneller inslaapt. Het huidje olie ik in, anders wordt het te droog van zoveel badderen.

Ik doe al een uur over deze posting, ofzo. Steeds maar weer zoon sussen in bed, speentje erin, zou een op afstand bedienbare pielestok kunnen gebruiken.

Krijg nou een kip. Ik kom erachter dat ik net ongesteld ben geworden. Nooit verwacht dat ik daar eens heel blij om zou zijn!

Oh men, wat is dat slaapregime voor zoon toch doorzetten en een strijd, zeg. Ik geloof dat ik hem nu gewonnen heb. Ik hoor al 10 minuten niets uit de wieg klagen. Dit is dus zijn enige slaapje overdag. Met een beetje mazzel slaapt hij anderhalf uur.

Ik ga me lekker aankleden en ik trek gewoon mijn mooie jurk aan. Vanmiddag ga ik met zoon naar zus, heb daar veel zin in. Man lever ik af bij de sportschool (ja, hij wel, haha).

Ik zat door het boekje van het cb te bladeren en kom tegen dat je kunt invullen wanneer je kind voor het eerst op zijn naam reageert. Oeps. Moeten we maar es beginnen hem bij zijn naam te noemen. De hele dierentuin komt voorbij (leeuwtje is koosnaampje, varkentje omdat hij knort, breedbekkikker omdat hij een breed mondje trekt als hij in bad zit, beertje in zijn h&mpak, aapje omdat hij zo aan je kan klemmen) en een hoop schatten, lieverds en boeven, maar zijn eigen naam..... ik ben blij dat ik nog weet hoe hij heet!

Frans, lief he, dat gebrabbel van die babies. Ik word echt een beetje warm van binnen als hij aan het kletsen is .
He, gatver: ik vergeet steeds Marianne en Melle sterkte te wensen en ik lag er vannacht nog aan te denken..... Sterkte, meis!
Wat zijn jullie hier actief geweest. Ben het weekend hier niet geweest en moet 4 pagina's teruglezen. Ga daar zo maar eens mee beginnen.

Hebben het campertje trouwens gekocht zaterdag en ben helemaal blij. Ik zie ons al met z'n drietjes door Frankrijk trekken. De kleine in een rompertje en een luier en helemaal tevreden en natuurlijk nooit huilend/krijisend. Croissantjes etend, wijntjes drinkend en luierend op het strand...laat de zomer maar komen haha

Nu eerst even lezen....
@Marianne, als ik jouw verhaal lees dan is de betrouwbaarheid van de Mirena echt geen 100%. Vertrouw jij het nog wel? Je vertelt dat je een boek over kinderen en gezondheid hebt gekocht. Is dat een goed boek en hoe heet het? Ben zelf ook op zoek maar heb nog niets aangeschaft.

@B12, nog niet veel wijzer dus :( Kan me voorstellen dat je daar wat moedeloos van wordt. Continu pijnstillers moeten slikken is zeker niet fijn. Hopelijk voel je je snel wat fitter en kun je met maxi-cosi of Lodger lekker naar buiten. Moet er trouwens ook niet aan denken om de kinderwagenbak naar beneden te tillen. Laat ik lekker vriend doen want het is zo'n onhandig ding.

Mijn baby stinkt trouwens ook behoorlijk. Zowel scheten als boeren. Hij schrikt soms zo erg van zijn eigen boeren dat hij er helemaal beduusd van wordt. Zo schattig om te zien.

@Konela, ben benieuwd naar het antwoord van degyn. op je ongesteldheidsvraag. Hier vanochtend ook helder rood bloed en weet niet of het nog vloeien is (deed ik al een poos niet meer) of dat ik ongesteld ben. En super dat Veerle het zo goed gedaan heeft op de receptie!!

Hoe weten jullie trouwens dat een borst " leeg" is??

@Engel, als engeltje een stuk blijer is met dat flesje KV tussendoor dan is het toch goed? En zou inderdaad niet stoppen met aanleggen want vraag-aanbodverhaal. En over het babyzwemmen en in badkleding moeten. Het zijn toch allemaal vrouwen die net een kind gebaard hebben? Gewoon lekker gaan.

@Ringel, zoon is nu 5 weken en meestal geef ik 7 voedingen op een dag. Het clusteren is hier 's ochtends en 's avonds maakt hij een lange ruk van 6 uur. 's Nachts komt hij nu wat sneller. Iemand ideeen hoe we dat kunnen omdraaien?

@Tessa, 9 dagen niet gepoept!!! Jeetje geen wonder dat ze daar last van heeft. Hierheeft zoon al last als hij een dag niet gepoept heeft. Heftig spulletje dat laxeermiddel als het zo snel effectief is

Ben aan het bijlezen en bij de cliffhanger van Sjaanie gebleven. Ben erg benieuwd of ze nog gaat vertellen wat ze traditiegetrouw gedaan heeft.....

Eerst even posten en dan maar weer verder lezen
Whaaaaaaaaaaaaaaaa! Even van me afschrijven... T was dus weer aan het huilen, klagen, huilen.. Heb mijn Oei ik Groei boek er maar eens bijgepakt en jahoor.. Sprongetjestijd. Terreur!

Dus ik bereid me maar weer voor op een heftig weekje. Pffioew wat is dat zwaar zeg. Ze vindt het alleen maar goed als ik haar oppak en haar entertain. Heb haar net in slaap gemasseerd, hopelijk slaapt ze wat uurtjes. Gelukkig komen mijn ouders straks oppassen als ik wegmoet.

Bluester wat heerlijk dat je de camper hebt. Kan me voorstellend dat je er zin in hebt.

Floortje, wat een verhaal..Maar ik begrijp dat jullie dus een vrij huwelijk hebben en je mag genieten van die spanning? Zou je dat wel willen dan of ben er nog niet over uit?

Lijkt me ook wel verwarrend.. maar hey als jullie er beiden geen problemen mee hebben is het toch juist leuk? Of vind je het stiekem helemaal niet leuk ineens nu het zo dichtbij komt?

Bagheera hahaha. Wij noemen T ook echt nooit bij haar naam. We noemen haar baby, lieverd, schatje, trutje (daar reageert ze altijd zo op, zal ik dat in het CB boekje schrijven?) enz enz..
Hallo dames,

Net dik 2 uur gewandeld, maar ben nu wel op... maar zoon heeft heerlijk geslapen en slaapt nu nog.

Badje of douche doen we hier s'ochtends. Zoon wordt altijd rond 6 uur wakker en wil dan niet meer slapen, dus naar beneden, flesje even wat ompielen en rond 8 uur lekker wassen, schone kleertjes aan, Zwitsal in de haartjes, want dat ruikt zo lekker... dan nog even pielen en rond 10 uur valt ie weer in slaap... doen het ook om de dag, andere dag is koppie en kont wassen.

Floor... jeetje, schrik wel een beetje... jullie hebben al zo lang een relatie en ondanks dat jullie een open huwelijk hebben, jullie hebben wel net een kindje gekregen samen... maar gevoel wint het vaak van verstand en is moeilijk tegen te houden...dus kan me voorstellen dat je in de war bent. Kunnen het niet de zwangerschapshormonen zijn??? Of de lentekriebels???

Hier wordt ook zoon's naam nauwelijks gebruikt, hier is het vaak 'lytse poppe' of lytse protter' of 'schoonheid' (ik weet het, het is een jongen, maar hij is zo verdomd mooi) en nog heel veel lieve koosnaampjes... volgens mij reageren baby's van deze leeftijd vooral op stem en tonatie, dus maakt het nog niet uit...als ie naar de basisschool gaat zal ik er voor zorgen dat ie weet waar hij op moet reageren als de juf hem roept.

Kleding van voor de zwangerschap heb ik nog niet geprobeerd, loop nog steeds in mijn zwangerschapsbroeken rond. Dat is ook de laatste keer dat ik geshopt heb voor mezelf, toen ik 14 weken zwanger was bij de Prenatal. Net wel de stad in geweest, heb bij de Hema een geweldig setje gekocht voor zoon, niet eens gekeken naar kleding voor mezelf. Wel naar een bikini voor dat babyzwemmen. Zit te denken om zo'n tankini te halen, met zo'n hempje als bovenstuk, dat verhult die blubberbuik enigzins. Bij de Hema hadden ze zo'n simpele zwarte, die gaat nog wel, want vind die dingen eigenlijk spuuglelijk.

Ibbel, ik vroeg me af of jij al bezig bent met een nieuwe baan enn hoe dat gaat? Jij moest toch ook iets anders na het verlof?

Hier vanochtend de huisarts geweest om te horen of er ook ruis in (of achter?) het hartje zit, maar de kleine was zo overstuur dat ze het niet kon horen boven zijn gekrijs uit...maar volgens haar zit het wel goed.

Summer, hoop dat het een sprongetje is en dat hij na deze week weer minder huilt... is vermoeiend voor jullie beide...

Hier is het weer tijd voor de fles, denk dat ik dan even in het zonnetje ga zitten met een boek en een pot thee...

Ow ja, wou ik nog vragen... wanneer weet je dat je qua speen op fles over moet gaan naar een grotere? Heb nu nog small en dat gaat prima, maar ben wel nieuwsgierig, heb de medium al wel in huis.
Kan je baby spruw hebben bij flesvoeding?
Weet niet Sjaanie, wel goede vraag.
@ Skoempie, ik wíst niet eens dat je verschil in spenen hebt??? Dus als jij het antwoord hebt dan hoor ik het graag, haha. Ik gebruik gewoon zo'n standaard speen die op die fles zat. De fles wordt over een tijdje te klein (gaat tot 150 cc) en dan kom je automatisch bij een grotere fles. Zou er dan ook een aangepaste speen op zitten?

@ Summer, een sprongetje!!! Heb dat boek ook gekocht en gisteren in bed begonnen met lezen. Vooraan staat "als je baby 2 weken te vroeg geboren is, dan moet je er 2 weken bijtellen". Dus ik zit iedere keer te rekenen wanneer wij hier weer een sprongetje hebben... Maar grappig he, en ook die dagen met dat zonnetje erbij! Even doorbijten nog.

@ Bagheera, leuke middag gehad bij zus? Fijn is dat soms he, om je mooi aan te kleden. Buiten schijnt de zon, leuke kleren aan, voel je je weer helemaal top!

Werkster was wel geweest, maar hebben een hond die vreselijk haart....... En Veerle valt zo goed in slaap op het geluid van de stofzuiger!

@ Frans, spannend van je zus!!! Is het haar eerste? Wat leuk dat jullie kindjes zo kort op elkaar geboren worden!

@ Floor, wow jouw hormonen gieren echt door je lijf!!! Nooit eerder dit soort gevoelens voor die vriend gehad?? En weet je het al of je het "gaat vragen" aan je man? Ondanks een open huwelijk kan ik me wel voorstellen dat het krijgen van een kindje je (in elk geval voor een tijdje) "territoriaal" maakt. Tenminste, dat voel ik heel sterk. Ben normaal een enorme flirt, maar tijdens mijn zwangerschap (en nu ook nog wel) voelde het echt als hoogverraad om met andere mannen te flirten! (vrijdag ga ik trouwens voor het eerst weer op stap, ben benieuwd hoe het dan zal gaan, hahaha). Maar vooral omdat jouw man in het buitenland zit en dus geen invloed heeft op wat hier allemaal gebeurt.... Ben je niet bang dat hij zal schrikken? Zeker ook omdat het de eerste keer is. Succes en bedenk wel; mooi weer maakt iedereen knapper! Misschien moet je de volgende keer langs gaan als het regent....

@ Ringel, balen zeg, van het gips!! Weet je al wanneer je aan de beurt bent? Bléh, dat komt echt niet goed uit zeg... Ben je erg beperkt als dat gips er omheen zit??? (nog nooit gehad dus heb er geen idee van).

Ik noem Veerle ook bijna nooit bij de naam. Moet gewoon nog steeds even nadenken als ik haar naam moet zeggen! Noem haar altijd Smikkel (als ze honger heeft dan zit ze zo te smikkelen op haar handjes, zo schattig) en vriend noemt haar Moosje. Geen idee waarom, maar die naam past echt bij haar. Als ik naar haar kijk, dan denk ik "ja, je bent een écht Moosje!!".

Vanmiddag bij CB geweest voor de prikjes. Ik tilde het schatje op (even lekker dicht tegen me aan voordat die gemene prikjes zouden komen) en ze begon te plassen. Maar dat had ik pas in de gaten nadat heel mijn trui en broek lekker warm werden.... Grrrr, zat helemaal onder. Eerst zo'n onderzoekje en toen lag ze lief op dat kussen. Maar na een tijdje werd ze onrustig en begon ze echt flink te huilen. Die VP zei "nou, die kan hard zeg" (joh vertel mij wat, wij hebben écht geen babyfoon nodig, al zou ze op zolder slapen). Maar goed, die mevr stelde wel erg veel vragen over dat huilen "hoe gaan jullie hiermee om, kan je vriend er tegen, hoe gaat dit thuis, hoe vaak doet ze dit, etc, etc". Waarschijnlijk allemaal standaard vragen, maar toen we naar huis gingen had ik toch een beetje een raar gevoel. Is het abnormaal dat een baby zo huilt? Horen ze altijd, als ze wakker zijn, te liggen en te kijken...? Hmm, Veerle en haar huiltjes zijn al niet echt m'n sterkste kant, maar kreeg echt het gevoel dat dit abnormaal was. Hopelijk is het gewoon mijn onzekerheid.

Maar goed, prikjes werden gezet en madam liep zo rood aan, ik dacht dat ze zou ploffen. En daarna haalde ze lang geen adem, heb ik in haar gezicht geblazen en toen kwam er een schreeuw...... En nog één, en nog één en ga maar even zo door. Oh, ik had een gebroken moederhart. Wat een zielig gezicht... Nou, die VP heeft geweten dat dat huiltje in het begin nog maar peanuts was. Verder zei ze ook nog "ze is eigenlijk wel iets té alert voor haar leeftijd". Ook dat horen we idd heel vaak.

Nu ligt ze lekker te pitten. Ze was na de prikjes meteen stil in de wagen en viel in slaap. Flesje gekregen en toen kwam vriend thuis. Die ging op de bank liggen met haar op zijn borst en nu liggen ze allebei te slapen. Zo schattig. Mijn oven piept al tig keer dat de prei-stamp-schotel klaar is, maar vind het gewoon zonde om ze wakker te maken!

Over het in bad doen. Hier idd ook krijspartijen. Ze wordt wakker om "etenstijd" en dan doe ik haar dus eerst in bad. 10 minuten vindt ze dat goed, daarna brullen. Na de voeding komt me beter uit, maar dacht dus dat dat slecht was i.v.m. misselijkheid (vertelde kh ons). Begrijp nu dat het allemala wel meevalt. We zullen het eens uitproberen!!

Ga echt maar eten opscheppen nu en die 2 luilakken wakker maken...
Jeetje, wat een beschamend lange post trouwens....

Sjaanie, zag dit op babyopkomst.nl staan:

Wat kan je doen bij spruw?

Indien er geen problemen zijn en je kindje flesvoeding krijgt, hoeft spuw niet behandeld te worden. De plekjes verdwijnen meestal na enige tijd vanzelf. Het is wel belangrijk dat je spenen iedere dag uitkookt, anders wordt je kindje via een besmette speen opnieuw geïnfecteerd. Ook via je vingers en je tepels kan je kind opnieuw besmet worden, zorg dus voor goede hygiene.

Naar de huisarts

Als je kindje borstvoeding krijgt kan je beter naar de huisarts gaan om de spruw te laten behandelen. Het gevaar bestaat namelijk dat de moeder ook geïnfecteerd raakt en zij kan door spruw zelfs een borstontsteking krijgen.
Heb even gegoogled, Spruw is een schimmelinfectie, als je geen borstvoeding geeft kan het bijv. ook komen door de pink waarom je je kind laat sabbelen, of juist die van iemand anders. Ook op spenen en tutjes kan bacterien voorkomen en moeten dus dagelijks worden uitgekookt.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Sorry, crosspost...

Is wel duidelijk he, dat vriend weer aan't werk is????

Ben veel meer hier te vinden...hahahaha...

Maar mis hem wel een beetje hoor, helemaal nu rond etenstijd,, is niet echt gezellig alleen eten...
Ook even hier posten wat ik bij Januari heb geschreven:

------------------------------------

Melle hoefde niet geopereerd!!!! Hebben de wijze dokters besloten. Ze zagen toch niet echt de noodzaak. Uit kweekje en echo bleek niets bijzonders. En zn naveltje ziet er ook gewoon goed uit. Wel een bobbeltje, maar niet vochtig en niet ontstoken en bobbeltje is al veel kleiner, wat ik al eerder zei. Dus na een dag zh, kregen we om 4 uur te horen dat we mochten gaan.

En ik ben toch zo blij!!! Echt niks aan, zo'n blij, niet ziek jongetjes tussen de echt zieke kindjes. Ook niet voor hem zelf. Hij "moest" na zn flesje spelen in de het bedje waar hij ook in moest slapen (zo'n bakje) en dat werkt toch niet echt. Zo'n afdeling is er voor zieke kindjes, die niet kunnen spelen en heel veel slapen. Maar niet voor een gezond kindje.

Over 2 a 3 weken weer voor controle en als er eerder iets verandert bij zn naveltje, moet ik aan de bel trekken. Maar dat hoeven ze niet te zeggen, dat zou ik natuurlijk altijd doen.

---------------------------------------

En iedereen heel erg bedankt voor de steun en de knuffels!!!!
Marianne gelukkig maar!!

Hmm ik noem Bojan vaak meneertje teddybeertje . Haha tis ook echt een meneertje Teddybeertje . Alleen Milena gaat hem nu ook zo noemen. Vandaag vertelde ze tegen man in de auto: papa heet Fransman, mama heet Frans en Bojan heet meneertje Teddybeertje, want dat zegt mama altijd he pap.

Konela, Veerlebaby klinkt helemaal als Milenababy, vreselijk alert, enorm kunnen schreeuwen, overal bij willen zijn. Milena liep ook helemaal paars aan toen ze haar eerste prikjes kreeg, ze was allemaal lucht aan het verzamelen voor een enorme schreeuw. Nu is e nog steeds veel te wijsneuzerig en bijdehand voor haar leeftijd, tja zit in het kind he

Skoemp, lekker he wandelen. MIleen was vandaag op kdv, dus ik kon ook heerlijk wandelen. Lekker is dat.

Bojan heeft volgens mij ook weer spruw, dikke plak op de tong, onrustig drinken en zo'n klakgeluid als hij drinkt. Bah

Floor, oehh dat je nu ineens gevoelens krijgt voor die vriend. Weet hij dat? Ik heb ook altijd open relaties gehad (hmm soms zelf zonder medeweten van de andere partij ) en stelde dat bij mijn man ook voor. Maar hij moest er niks van hebben en eerlijk gezegd toen het tussen ons serieuzer werd, wilde ik best nog wel eens met een ander zoenen of zo (deed het niet hoor), maar het idee dan een andere vrouw aan hem zou zitten, brrr.. . Dus toch maar niet

Ga je iets doen met de spanning?
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
vertel mij wat, alleen eten is helemaal niet gezellig!

Ik denk inderdaad dat het een combinatie was van lentekriebels, hormonen en man die ver weg is en ik mis altijd snel het lichaamscontact. Ik ben ook erg blij dat ik er niks mee gedaan heb toen ik daar was en nu het gerelativeert is hoef ik het manlief ook niet meer te vragen/ vertellen.

Ik kan weer door gaan met normaal leven. Hopelijk hoef ik er niet te vaak meer aan terug te denken. Ik heb het gevoel in mindere mate wel eens gehad bij iemand anders, toen ook niks mee gedaan en het ging vanzelf over.

Was wel even verbaasd van mijn eigen heftige reactie.

Duidelijk verhaal over spruw Skoempie!

Zielig hoor Konela van die prikjes. Je kan ze nog niks uitleggen he? Het doet even pijn en dan...

En dan is het logisch dat ze huilt, maar niet leuk.

Freek moet over een paar weken, zal ook wel brullen worden.
summer: sterkte met de groeisprong.

Hier viel die uiteindelijk erg mee. Twee dagen last van gehad. veel rondgedragen en dat was goed.

Nu in het bezit van een babybjorn draagzak. Geleend van mijn zus. ga hem wassen en dan maar eens uitproberen.

Zoon huilt, ik ga
Zo eindelijk bijgelezen. Wat gaat dat snel zeg

Marianne wat fijn dat Melle niet geopereerd hoeft te worden!

Kleding: Tja dat ga ik niet eens proberen of ik daar in pas. Ik had nogal graag strakke heupbroeken aan en mijn heupen zijn echt nog niet op de pre zwangerschaps omvang. Ik ga mijzelf dus ook maar niet teleurstellen door toch die broeken aan te proberen. Ik had mij eerst voorgenomen om te wachten met kleren kopen tot ik mijn oude figuur weer terug had maar daar zie ik nu maar vanaf. Ik heb namelijk niet veel om aan te doen. En hoe stom ook dat heeft toch wel zo zijn weerslag op hoe ik mij voel. Ik wil nu gewoon leuke kleren aan en die heb ik nu niet. Trouwens echt irritant hoe sommige mensen er gewoon uitzien alsof ze nooit gebaard hebben. Ik stond vandaag in de bus samen met een heel aardige vrouw die ook net bevallen was. We hadden allebei de wagen bij ons met de kindjes en we raakten aan de praat. Haar kindje was 10 weken en zij zag er echt uit alsof ze nooit zwanger was geweest. Daar kan ik dan wel een beetje jaloers op worden. Maar ja het is niet anders. En dat buikje dat ik nu nog heb vind ik wel lekker zacht die mag wel blijven, het enige dat ik vraag is om dat vet van mijn heupen te verbranden

Oh lachen dat doet meisje nu ook en ook heel gericht. Ik heb er een heel mooie foto van gemaakt :-)

Gister zijn we voor het eerst samen weer een keer uit geweest. Mijn ouders waren op bezoek en hebben gezellig opgepast. Super relaxed. Daar was ik echt even aan toe. Weer gezellig vriendje en vriendinnetje zijn ipv papa en mama. (Behalve dan dat mijn borsten halverwege de film echt op ploffen stonden ) Maar nu kan ik er weer even tegenaan.

Wat grappig dat er allemaal auto's en campers aangeschaft worden. Ik ben vandaag met mijn moeder ook auto's wezen kijken. Twee vrouwen met een kinderwagen die met de bus naar de autodealer gaan. Lachen. Maar we werden wel serieus genomen dat gelukkig weer wel. Wij gaan nog niet voor het slagschip, we hebben een klein maar zeer efficient autootje op het oog. Nog even afwachten wat de proefrit ons brengt en als die goed gaat is het verkocht!

Ik gebruik meisjes naam ook niet vaak. Ik noem haar vooral vaak muisje of kleine muis.

Goede tip van die labeltjes trouwens die ga ik tzt ook aanschaffen.

Floor ik ben wel benieuwd of je er iets mee wil doen. (Ok ik ben een nieuwsgierig aagje die houd van spanning en sensatie) Ik ben wat dat betreft erg territoriaal niemand komt aan mijn man, maar ik heb ook geen oog voor andere mannen . Ik kan het mij trouwens wel voorstellen maar ik weet niet of ik er iets mee zou doen.
Bedankt voor de sterkte wensen haha. Gelukkig valt het tot nu toe wel mee, af en toe krijsfestijn maar ook nog slapen. Bij mijn ouders was ze poeslief vanmiddag haha!

Dit is de 2e sprong trouwens. De 1e was ook al zo overduidelijk. Ze is een weekje te vroeg, eerste kwam bij 4 weken, deze nu bij 7 weken.

Blij met dat boek, hoe truttig hij ook is.

Zojuist een tricot slen gehaald via M'plaats. Morgen deponeer ik haar daar gewoon in en dan heb ik mijn handen tenminste vrij en ligt ze lekker dicht bij me.

En de auto rijdt zooooo lekker! Heb even flink het gas ingetrapt vanmiddag (wel verantwoord uiteraard ).

Marianne, geweldig nieuws Wat zal jij blij zijn.

Konela wat een hel die prikjes, boeehoeee.. Ik moet over 2 weekjes en kijk er nu al tegenop.

Mara wat heerlijk dat je zo'n lekkere avond hebt gehad. Welke film heb je gezien?

Floortje, de spanning is dus alweer weg begrijp ik? Gelukkig maar dus? Nouja, dromen is ook fijn :-)
Oja en hier ga ik toch echt aan het sporten.. Ik wil die kilo's eraf! En lijnen mag niet..

Dus ben nu die Start to Run aan het downloaden en dan rennen maar..Eindelijk die link gevonden voor de download, dankzij een topic hier op Viva.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven