1e date en hij wil weinig moeite doen?

09-06-2019 14:03 496 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ,

Ik heb een aantal dagen geleden een man via tinder leren kennen, ziet er leuk uit en komt leuk en oprecht over. Hij vroeg mijn nummer en nu appen we...

Na een aantal dagen geappt, stelde hij voor of ik af wilde spreken, nou dat leek me leuk. Vandaag kwam hij er nog even op terug en vroeg wanneer ik tijd had.

Hij woont in Rotterdam, ik in Amsterdam dus ik vroeg waar hij af wilde spreken. Toen gaf hij aan in het midden en dus den haag ?

Den haag is niet in het midden maar 15 min vanaf Rotterdam. Ik had het attent en galant gevonden als iemand mij uitnodigd dat de persoon dan naar mijn stad komt. Daarbuiten is den haag niet eens in het midden.

Vinden jullie dat ik onderdreven reageer? En wat vinden jullie hier van? Ik vind het nogal een afknapper
De rekening betalen is voor mij dan wel een harde eis. Als hij voorstelt om te splitten verblik of verbloos ik niet, betaal de hele rekening omdat ik splitten middelbareschoolgedrag vind, en dat was dan de laatste date.
Star² schreef:
09-06-2019 14:32
Afbeelding
:HA:

Nog erger dan mijn 3jarige.
MinkeDeWit schreef:
09-06-2019 14:49
De rekening betalen is voor mij dan wel een harde eis. Als hij voorstelt om te splitten verblik of verbloos ik niet, betaal de hele rekening omdat ik splitten middelbareschoolgedrag vind, en dat was dan de laatste date.
Mee eens. Gaat niet om het geld maar het principe.
MinkeDeWit schreef:
Ik liet juist nooit voor mij betalen. Alleen op dates die goed gingen liet ik dat toe. Voel me zo lullig als ik weet dat ik die man naderhand never nooit meer hoef te zien maar wel voor de hele date liet betalen.
DillKarlings schreef:
09-06-2019 14:44
Je mag het zeggen, maar de vanzelfsprekendheid die eruit spreekt zou voor mij een afknapper zijn.

Bij alle eerste dates die ik had, heb ik voorgesteld in haar woonplaats af te spreken en ook de rekening betaald. Als ze aanbood de helft te betalen heb ik dat vriendelijk afgeslagen, tenzij het van beide kanten bij die ene afspraak zou blijven.

Er is niks mis met galant zijn en ik vind het echt geen probleem om als man extra moeite te doen, maar als de vrouw het zowat eist ben ik weg, ook omdat de praktijk heeft uitgewezen dat het doorgaans types zijn waarmee ik weinig gemeen heb.
Als de man het niet vanuit zichzelf voorstelt hoeft het voor mij al niet meer, laatstaan dat ik het van hem zal eisen.
Ik heb helemaal zin om een man te moeten omvormen naar mijn smaak.
We moeten gewoon op éen lijn zitten daarover anders gaat het niet werken voor mij en een man die pretendeert galant te zijn om het de vrouw naar de zin te maken valt vroeg of laat ook door de mand.
Naar mij toe komen, betalen voor de date, zijn voor mij de basisdingen waar een man aan moet voldoen.
En ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een man ben tegengekomen die deze dingen niet doen.
In de praktijk valt het allemaal dus nog wel mee.
MinkeDeWit schreef:
Als ik juist niet zelf mag betalen, dan komt er geen tweede date. Ik acht mezelf namelijk niet inferieur en ben economisch onafhankelijk.

Dat hele idee dat de man betaald, stamt af van toen vrouwen nog achter het fornuis stonden. Sorry, maar dingen zoals “gelijk betaald willen worden” moet je dan maar afslaan als je zo bent blijven hangen in de middeleeuwen. Wil je gelijkwaardig zijn? Gedraag je dan ook zo.
perkele wijzigde dit bericht op 09-06-2019 15:02
0.14% gewijzigd
Als ik juist niet zelf mag betalen, dan komt er geen tweede date. Ik acht mezelf namelijk niet inferieur en ben economisch onafhankelijk.

Dat hele idee dat de man betaald, stamt af van toen vrouwen nog achter het fornuis stonden. Sorry, maar dingen zoals “gelijk betaald willen worden” moet je dan maar afslaan als je zo bent blijven hangen in de middeleeuwen. Wil je gelijkwaardig zijn? Gedraag je dan ook zo.
perkele wijzigde dit bericht op 09-06-2019 15:03
8.07% gewijzigd
Tintelfris schreef:
09-06-2019 14:55
Als de man het niet vanuit zichzelf voorstelt hoeft het voor mij al niet meer, laatstaan dat ik het van hem zal eisen.
Ik heb helemaal zin om een man te moeten omvormen naar mijn smaak.
We moeten gewoon op éen lijn zitten daarover anders gaat het niet werken voor mij en een man die pretendeert galant te zijn om het de vrouw naar de zin te maken valt vroeg of laat ook door de mand.
Naar mij toe komen, betalen voor de date, zijn voor mij de basisdingen waar een man aan moet voldoen.
En ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een man ben tegengekomen die deze dingen niet doen.
In de praktijk valt het allemaal dus nog wel mee.
Dat vind ik dus ook.

Hij moet dus die dag werken in den Haag, en vind het daarom makkelijk als ik die kant op kom. Een man die zo denkt past totaal niet bij mij.

Als je geen tijd en moeite in het begin zelfs, aan een vrouw wil investeren zegt dat al genoeg.
En TO, geef die man de link van dit topic en hij zal jou blokken.
Perkele schreef:
09-06-2019 15:01

het zal je nog verbazen hoeveel vrouwen eigenlijk helemaal niet zo gelijkwaardig hoeven te zijn als het erop aankomt
Ik kan er ook slecht tegen, maar er zijn er zat
MinkeDeWit schreef:

Waarom is dat een harde eis voor je?
Perkele schreef:

:worship:
Tintelfris schreef:
09-06-2019 14:55
...
...
Waarom in godsnaam? Wat maakt een vrouw zoveel meer dan een man dat ze dat soort ongelijkwaardige moeite mag eisen?
roos2019 schreef:
09-06-2019 14:08
Hoezo prinsesje? Hij nodigt mij toch uit ?
Ik vind het veelzeggend over hoe zijn persoonlijkheid is. Hij vroeg ook gelijk of ik een rijbewijs heb, nou ik ben niet van plan elke keer die richting op te gaan mocht het klikken. Ik val op een man die zich als een gentleman gedraagt
Om een gentleman te krijgen, moet je éérst zélf een dame zijn...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
roos2019 schreef:
09-06-2019 15:02
Dat vind ik dus ook.

Hij moet dus die dag werken in den Haag, en vind het daarom makkelijk als ik die kant op kom. Een man die zo denkt past totaal niet bij mij.

Als je geen tijd en moeite in het begin zelfs, aan een vrouw wil investeren zegt dat al genoeg.

Dus nu verwijt je hem weer precies wat je zelf ook doet. Voor jou is het immers makkelijker dat hij naar Amsterdam komt.
Dat jij geen enkele moeite wil doen voor een man, waar je nota bene zelf een afspraak mee hebt gemaakt en vervolgens niet nakomt, zegt alles over jou.
pejeka schreef:
09-06-2019 15:11

Amen.
I told you walking was idiotic.
Tijdschriftenverslindster schreef:
09-06-2019 15:05
Waarom is dat een harde eis voor je?
Gewoonte, ik vind het galant, en er zijn gelukkig veel mannen (de meerderheid?) die daar net zo over denken. En die willen ons echt niet direct achter het aanrecht hebben, of op een andere manier overheersen. Sommige mannen trekken dat ver door, die willen zelfs betalen als ze met een ‘gewone’ vriendin afspreken. Dan zorg ik wel dat het over en weer gaat.
roos2019 schreef:
09-06-2019 15:02
Dat vind ik dus ook.

Hij kent je niet eens @(
Wellicht behandelt hij je als een prinses als hij verliefd is, maar nu ben je nog een van de 643566 vrouwen die hij kan leren kennen via internet.

Beetje realiteitszin mag wel hoor!
Tijdschriftenverslindster schreef:
Dus nu verwijt je hem weer precies wat je zelf ook doet. Voor jou is het immers makkelijker dat hij naar Amsterdam komt.
Dat jij geen enkele moeite wil doen voor een man, waar je nota bene zelf een afspraak mee hebt gemaakt en vervolgens niet nakomt, zegt alles over jou.
Ik heb geen afspraak met hem gemaakt. Hij heeft mij uitgenodigd, en wil dat ik naar zijn stad kom. Ik heb aangegeven dat den haag te ver is. Einde verhaal
Je zal maar man zijn, dan weet je nooit wanneer je het goed doet. De 1 wil dit en de ander dat. En allemaal niks zeggen, maar wel nooit meer afspreken.
Mijn ervaring is idd dat de mannen meestal wel willen betalen. Nog nooit gemerkt dat iemand vroeg om te delen. Dat moest wel uit mezelf komen. Denk dat het toch een stukje ouderwetse trots is :-D
pejeka schreef:
Eens.
roos2019 schreef:
09-06-2019 15:14
Ik heb geen afspraak met hem gemaakt. Hij heeft mij uitgenodigd, en wil dat ik naar zijn stad kom. Ik heb aangegeven dat den haag te ver is. Einde verhaal

Man blij!
Perkele schreef:

Helemaal mee eens.
roos2019 schreef:
09-06-2019 15:14
Den Haag is ca. 30 minuten met de trein vanaf Amsterdam, en ca. 20 minuten met de trein vanaf Rotterdam. Lijkt mij redelijk in het midden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven