Noodbaantjes
zaterdag 1 juni 2019 om 15:19
Ik ben straks werkloos maar het solliciteren in mijn vakgeboed schiet nog niet op. Ik geef mezelf de duur van mijn ww om wat te vinden en daarna ga ik alles aanpakken.
Wat zijn goede 'noodbaantjes'? Horeca trok ik niet (en heb een slechte balans dus liet borden vallen), callcenter ooit gedaan en dat ging prima, dus als men daar nog goede bedrijven voor weet?
Andere tips?
Hopelijk vind ik binnen 7 maanden iets maar ik ben een enorme neuroot dus alle gerusstellende posts welkom.
Wat zijn goede 'noodbaantjes'? Horeca trok ik niet (en heb een slechte balans dus liet borden vallen), callcenter ooit gedaan en dat ging prima, dus als men daar nog goede bedrijven voor weet?
Andere tips?
Hopelijk vind ik binnen 7 maanden iets maar ik ben een enorme neuroot dus alle gerusstellende posts welkom.
Sugar and spice, and everything nice.
zondag 2 juni 2019 om 15:13
Kandijsuiker schreef: ↑02-06-2019 13:53Klopt, maar moeilijk doen als je afbelt met hoge koorts etc, daar zit ik niet op te wachten.
Daar zit niemand op te wachten. De één heeft eerder hoge koorts dan de ander en een derde heeft dan nauwelijks koorts. In hoeverre een werkgever moeilijk doet hangt vaak af van de relatie en ervaringen uit het verleden.
Sommige mensen ervaren ook eerder en erger dat er door werkgever moeilijk wordt gedaan.
zondag 2 juni 2019 om 15:53
Nou ja, ik ken iemand die met hartklachten door moest blijven werken bij een bepaald callcenter en die avond in het ziekenhuis belandde. Vandaar mijn zorgen.Andersom schreef: ↑02-06-2019 15:13Daar zit niemand op te wachten. De één heeft eerder hoge koorts dan de ander en een derde heeft dan nauwelijks koorts. In hoeverre een werkgever moeilijk doet hangt vaak af van de relatie en ervaringen uit het verleden.
Sommige mensen ervaren ook eerder en erger dat er door werkgever moeilijk wordt gedaan.
zondag 2 juni 2019 om 15:59
Je maakt je zorgen op basis van een ervaring van een persoon.Kandijsuiker schreef: ↑02-06-2019 15:53Nou ja, ik ken iemand die met hartklachten door moest blijven werken bij een bepaald callcenter en die avond in het ziekenhuis belandde. Vandaar mijn zorgen.
Dat komt waarschijnlijk door je verleden en door je problematiek. Je wil alles onder controle houden. Bespreek dit in behandeling, want het is geen fijne basis om mee te gaan solliciteren.
zondag 2 juni 2019 om 16:50
Kandijsuiker schreef: ↑02-06-2019 15:53Nou ja, ik ken iemand die met hartklachten door moest blijven werken bij een bepaald callcenter en die avond in het ziekenhuis belandde. Vandaar mijn zorgen.
We maken allemaal wel eens een foutje. Ik stuurde mijn zoon ook met longontsteking naar school, met de mededeling dat hij niet zo moest miepen.
zondag 2 juni 2019 om 17:01
Dat ging in vorige topics ook zo. TO heeft moeite met zelf actie ondernemen. Hoort misschien ook bij diagnose ASS?
zondag 2 juni 2019 om 17:59
.Kandijsuiker schreef: ↑02-06-2019 15:53Nou ja, ik ken iemand die met hartklachten door moest blijven werken bij een bepaald callcenter en die avond in het ziekenhuis belandde. Vandaar mijn zorgen.
Dan bel je toch gewoon vanaf het callcenter 112 ? Knappe werkgever die de ambulancebroeders verhinderen om je mee te nemen.
Ik heb ooit zelf vanaf mijn werk 112 gebeld met hartklachten maar geloof mij, mijn collega's en werkgevers waren veel meer onder de indruk en ontdaan dan dat ik zelf was. (Oh ja, ben toen wel meegenomen)
Niet geschoten is altijd mis
zondag 2 juni 2019 om 18:11
Klopt, ik wil niet weer in een rotsituatie belanden.Celaena_Aelin schreef: ↑02-06-2019 15:59Je maakt je zorgen op basis van een ervaring van een persoon.
Dat komt waarschijnlijk door je verleden en door je problematiek. Je wil alles onder controle houden. Bespreek dit in behandeling, want het is geen fijne basis om mee te gaan solliciteren.
zondag 2 juni 2019 om 18:12
Goeie! Is het met jou nu beter?Bitje93 schreef: ↑02-06-2019 17:59.
Dan bel je toch gewoon vanaf het callcenter 112 ? Knappe werkgever die de ambulancebroeders verhinderen om je mee te nemen.
Ik heb ooit zelf vanaf mijn werk 112 gebeld met hartklachten maar geloof mij, mijn collega's en werkgevers waren veel meer onder de indruk en ontdaan dan dat ik zelf was. (Oh ja, ben toen wel meegenomen)
zondag 2 juni 2019 om 18:14
Men denkt hier dat je een forummer bent die we kennen. Die bewuste forummer heeft een onderwijsbevoegdheid.Kandijsuiker schreef: ↑02-06-2019 18:10Ik heb geen diagnose, alleen trekken van.
Een bijbaan in het onderwijs? Zijn ze daar zo wanhopig dat ze mensen zonder diploma aannemen?
celaena_aelin wijzigde dit bericht op 02-06-2019 18:15
8.94% gewijzigd
zondag 2 juni 2019 om 18:14
Oh ok.
zondag 2 juni 2019 om 18:53
:>Celaena_Aelin schreef: ↑02-06-2019 18:14Men denkt hier dat je een forummer bent die we kennen. Die bewuste forummer heeft een onderwijsbevoegdheid.
zondag 2 juni 2019 om 20:24
Via adecco, youngcapital, tempo, randstad. Vaak besteden grote bedrijven het recruitment van callcentermedewerkers uit aan uizendbureausKandijsuiker schreef: ↑01-06-2019 16:20Ook een goeie, zal bij post.nl kijken. Al verdient callcenter denk ik meer, wat zijn de goede bedrijven?
maandag 10 juni 2019 om 15:23
Wat je in elke andere brief ook schrijft.Kandijsuiker schreef: ↑10-06-2019 15:04Wat zeg ik in een brief naar een callcenter? Dat het voor tussendoor is lijkt me niet slim.
maandag 10 juni 2019 om 15:33
Nou, dit is voor max een paar maanden. Dus jokken dat het mijn droombaan is terwijl ik vooral in mijn vakgebied heb gewerkt is te doorzichtig. Wat kan ik neerzetten als reden voor deze switch?
maandag 10 juni 2019 om 15:34
Dat je schrijft namens Viva forum?Kandijsuiker schreef: ↑10-06-2019 15:04Wat zeg ik in een brief naar een callcenter? Dat het voor tussendoor is lijkt me niet slim.
maandag 10 juni 2019 om 15:36
Natuurlijk moet je een beetje liegen. Toen ik werkloos was en een baan nodig had solliciteerde ik ook op banen die me wel oké leken maar niet bepaald banen waren waar ik me de rest van mijn leven zag werken. Natuurlijk dik je het dan een beetje aan en vertel je waarom die baan je leuk vindt. In principe weet ik niet wat ik over 5 jaar doe, dus als een werkgever het belangrijk vindt om te weten, dan zal ik gewoon iets algemeens zeggen zoals dat ik me wil ontwikkelen en tegen die tijd wel zie hoe of waar dat dan isKandijsuiker schreef: ↑10-06-2019 15:33Nou, dit is voor max een paar maanden. Dus jokken dat het mijn droombaan is terwijl ik vooral in mijn vakgebied heb gewerkt is te doorzichtig. Wat kan ik neerzetten als reden voor deze switch?
maandag 10 juni 2019 om 15:37
Nee. Dat zet je dus ook niet in je brief.Kandijsuiker schreef: ↑10-06-2019 15:04Wat zeg ik in een brief naar een callcenter? Dat het voor tussendoor is lijkt me niet slim.
Kandij, snap je dat dit weer iets is waarbij je ons vraagt om alles voor je uit te kauwen?
Inmiddels kan ik de discussie hier dan voorspellen. Een of enkele forummers doen suggesties. Jij stelt vragen of doet tegenwerpingen waarom dat niet handig is/in jouw ogen niet kan. Forummers komen met complete zinnen die je (bijna) letterlijk in je brief kunt plakken. Jij komt weer met vragen of argumenten waarom dat niet kan. Net zolang totdat ofwel iemand aanbied dat je een Pb mag sturen of dat een of meerdere forummers vallen over je gedrag en dus de handdoek in de ring gooien, jou wijzen op je gedrag (al dan niet vergezeld van de conclusie dat je misschien niet geschikt bent voor de beoogde functie) en/of gefrustreerd raken. Jij opent een nieuw topic waarin precies hetzelfde patroon zich herhaalt of heropent een oud topic, en de hele riedel herhaalt zich weer.
maandag 10 juni 2019 om 15:45
Nou, ik heb gewoon advies nodig wat er in moet. Ik ben toch van mijn idee afgestapt om ww op te maken door het forum. Ik date niet meer op advies van het forum. Ik ga weer thuis wonen op jullie advies...Celaena_Aelin schreef: ↑10-06-2019 15:37Nee. Dat zet je dus ook niet in je brief.
Kandij, snap je dat dit weer iets is waarbij je ons vraagt om alles voor je uit te kauwen?
Inmiddels kan ik de discussie hier dan voorspellen. Een of enkele forummers doen suggesties. Jij stelt vragen of doet tegenwerpingen waarom dat niet handig is/in jouw ogen niet kan. Forummers komen met complete zinnen die je (bijna) letterlijk in je brief kunt plakken. Jij komt weer met vragen of argumenten waarom dat niet kan. Net zolang totdat ofwel iemand aanbied dat je een Pb mag sturen of dat een of meerdere forummers vallen over je gedrag en dus de handdoek in de ring gooien, jou wijzen op je gedrag (al dan niet vergezeld van de conclusie dat je misschien niet geschikt bent voor de beoogde functie) en/of gefrustreerd raken. Jij opent een nieuw topic waarin precies hetzelfde patroon zich herhaalt of heropent een oud topic, en de hele riedel herhaalt zich weer.
maandag 10 juni 2019 om 15:56
En als er iemand zegt: ‘je zegt gewoon dat dit je een mooie kans lijkt om je te ontwikkelen’, is dat dan genoeg?Kandijsuiker schreef: ↑10-06-2019 15:45Nou, ik heb gewoon advies nodig wat er in moet. Ik ben toch van mijn idee afgestapt om ww op te maken door het forum. Ik date niet meer op advies van het forum. Ik ga weer thuis wonen op jullie advies...
Ik zeg niet dat je niet naar ons luistert. Ik zeg wel dat dit soort vragen maken dat hier het idee ontstaat dat alles voor je voorgekauwd moet worden. Dat zijn twee verschillende dingen.
maandag 10 juni 2019 om 16:02
Wie zegt dat het maar voor een paar maandjes is als het je nu ook al niet lukt om wat te vinden? Als je wat van het leven wilt maken, zul je er zelf wat voor moeten doen. De oplossing voor alles bestaat niet.Kandijsuiker schreef: ↑10-06-2019 15:45Nou, ik heb gewoon advies nodig wat er in moet. Ik ben toch van mijn idee afgestapt om ww op te maken door het forum. Ik date niet meer op advies van het forum. Ik ga weer thuis wonen op jullie advies...
Als ik zeg: verf je haar groen, dan doe je dat toch ook niet?