Ergernissen in de supermarkt deel 3
dinsdag 11 juni 2019 om 12:24
Ik heb in een restaurant weleens een acceptgiro gekregen toen er een pinstoring was. Dan hebben ze alleen geen garantie dat de betaling uiteindelijk lukt natuurlijk.nlies schreef: ↑10-06-2019 23:10Geen idee, stond op facebook, ik was er niet bij. Tijdje geleden wel hier meegemaakt. Toen hadden ze nog een oud pinapparaat uit het stof opgediept, waarmee het wel lukte, en waarmee ze van kassa naar kassa konden lopen, maar dat duurde dus wel wat langer. Maar de pinautomaat was ook tegenover de winkel,voor degenen die daar niet op wilden wachten. maar die automaat was dus ook drukker dan normaal
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
dinsdag 11 juni 2019 om 12:30
Polsjef schreef: ↑09-06-2019 13:07Voor de vaatwasser werd bij ons aangeraden om losse poeder, los zout en ontkalker te gebruiken. Ik betaal ongeveer €20 per jaar aan vaatwasproducten en geen problemen met de machine.
Hier wordt vooral gekeken wie er klaagt. De vrouw van de plaatselijke politicus krijgt product én bloemen....rest krijgt product.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

dinsdag 11 juni 2019 om 13:37
Precies. Maar geweldig hoor, al die digitalisering. Kan niet wachten tot het contante geld helemaal wordt afgeschaft.

dinsdag 11 juni 2019 om 13:44
Hier een ergernis over een supermarkt-medewerker; wat een eikel vind ik die vent
Hij is iets van manager ofzo, en vindt zichzelf heel leuk en belangrijk
, maar doet alleen leuk tegen klanten en collega's die óf een hogere functie hebben, of zich niet laten piepelen door hem, denk ik.
Ik heb nu zó vaak gezien dat hij heel amicaal doet naar klanten in de supermarkt, maar mij te nep en slijmerig.
En heb vaker gezien dat hij op een heel vervelende manier zijn collega's aanspreekt, voornamelijk de vakkenvullers.
Doet dan autoritair en denigrerend.
Ik vond hem eerst al wat 'nep' doen bij klanten,maar nu vind ik hem echt en eikel sinds ik gehoord heb hoe hij tegen anderen doet.
Eerst de vakkenvullers afsnauwen, en vervolgens de hoek om met een glimlach om weer popi-jopi tegen een klant te doen.

Hij is iets van manager ofzo, en vindt zichzelf heel leuk en belangrijk

Ik heb nu zó vaak gezien dat hij heel amicaal doet naar klanten in de supermarkt, maar mij te nep en slijmerig.
En heb vaker gezien dat hij op een heel vervelende manier zijn collega's aanspreekt, voornamelijk de vakkenvullers.
Doet dan autoritair en denigrerend.
Ik vond hem eerst al wat 'nep' doen bij klanten,maar nu vind ik hem echt en eikel sinds ik gehoord heb hoe hij tegen anderen doet.
Eerst de vakkenvullers afsnauwen, en vervolgens de hoek om met een glimlach om weer popi-jopi tegen een klant te doen.
woensdag 12 juni 2019 om 16:05
Weet je waar ik een hekel aan heb, aan die kinderen die bij de kassa zeuren om snoep en dan mag het van hun ouders. En dan rennen de kinderen de winkel in 'want, Nee het snoep wat ze willen ligt niet bij de kassa'. En dan staan die ouders zo dom te lachen van 'wat doe je er aan' terwijl het soms echt 5 minuten duurt voordat het kind terug komt met snoep. ughhhhhhhh
Zeg eens NEE tegen je kinderen ouders. Gaan ze echt niet dood van.
The Sky is the limit

woensdag 12 juni 2019 om 17:28
Als je je pinpas kwijt bent en hem daarom hebt geblokkeerd, wat is dan het eerste wat je doet als je hem weer vindt?
Blokkade weer opheffen toch?
Zo niet de dame voor me bij de kassa. Op het moment dat ze wil gaan pinnen zegt ze doodleuk: "Oh, da's waar ook, ik had mn pas geblokkeerd omdat ik hem kwijt was. Mag ik straks even betalen? Dan ga ik hem nu de-blokkeren.
Hij zat in de portemonnee van mijn man..." bla bla
Dus kassa medewerker roept de manager erbij om het bedrag weer uit de kassa te halen zodat ze mij kan gaan helpen. Als de manager er is zegt mevrouw, het is ook zo gebeurd hoor! (op haar telefoon bezig) Zo, hij doet het nu weer.
Tegen de manager ook weer: " ja, ik was mn pas kwijt, dus geblokkeerd, bla bla"
Zij eindelijk pinnen. Allemaal prima, maar zich even verontschuldigen tegen ons die achter haar staan te wachten, ho maar. Nee, wij bestaan verder niet ofzo
Blokkade weer opheffen toch?
Zo niet de dame voor me bij de kassa. Op het moment dat ze wil gaan pinnen zegt ze doodleuk: "Oh, da's waar ook, ik had mn pas geblokkeerd omdat ik hem kwijt was. Mag ik straks even betalen? Dan ga ik hem nu de-blokkeren.
Hij zat in de portemonnee van mijn man..." bla bla
Dus kassa medewerker roept de manager erbij om het bedrag weer uit de kassa te halen zodat ze mij kan gaan helpen. Als de manager er is zegt mevrouw, het is ook zo gebeurd hoor! (op haar telefoon bezig) Zo, hij doet het nu weer.
Tegen de manager ook weer: " ja, ik was mn pas kwijt, dus geblokkeerd, bla bla"
Zij eindelijk pinnen. Allemaal prima, maar zich even verontschuldigen tegen ons die achter haar staan te wachten, ho maar. Nee, wij bestaan verder niet ofzo

woensdag 12 juni 2019 om 17:45
Waar ik me over verbaas is het gevreet in de supermarkt, meestal kleine kinderenElleWoodzx schreef: ↑12-06-2019 16:05Weet je waar ik een hekel aan heb, aan die kinderen die bij de kassa zeuren om snoep en dan mag het van hun ouders. En dan rennen de kinderen de winkel in 'want, Nee het snoep wat ze willen ligt niet bij de kassa'. En dan staan die ouders zo dom te lachen van 'wat doe je er aan' terwijl het soms echt 5 minuten duurt voordat het kind terug komt met snoep. ughhhhhhhh
Er wordt iets gekocht: koek, broodjes of wat dan ook, en blijkbaar kan er niet gewacht worden tot thuis om te eten, nee de verpakking wordt opengescheurd want de kleine moet en zal direct een koekje.
We leven toch niet in een hongersnood periode ofzo? Waarom niet leren dat je best even kunt wachten?
woensdag 12 juni 2019 om 18:22
DIT! als kassamedewerkster erger ik me hier echt aan, vooral als je dan het volgekwijlde verpakking moet aannemen, de mama/papa trekt het uit hun handen want het moet gescand worden, WIJ zijn dan de slechteriken voor het kind want: 'mevrouw heeft het even nodig om te scannen dus ze moet het even afpakken', en dan graaien ze het weer uit mijn handen zodra ik het heb gescand want, onze kleine Marie mag absoluut niet verhongeren, hoor! (laat staan huilen in de supermarkt)pearle schreef: ↑12-06-2019 17:45Waar ik me over verbaas is het gevreet in de supermarkt, meestal kleine kinderen
Er wordt iets gekocht: koek, broodjes of wat dan ook, en blijkbaar kan er niet gewacht worden tot thuis om te eten, nee de verpakking wordt opengescheurd want de kleine moet en zal direct een koekje.
We leven toch niet in een hongersnood periode ofzo? Waarom niet leren dat je best even kunt wachten?
geef toch niet steeds in in wat ze willen....
had ooit een klant en alles op de band was al half opgegeten door haar kind. halve sandwich, halve donut, halve koek,...
Heeft ze haar kind wel eten gegeven die dag???
hetzelfde met het scannen en de kinderen vliegen op hun snoep terwijl mama of papalief staan te stressen om alles snel en correct in de boodschappen tassen te doen.
"Pieter, Help je mama even?"
nee, Pieter heeft zijn snoepje gezien op de band.
Pieter loopt ook mee met de band en houdt mij in het oog zodra ik het heb gescand.
Pieter graait naar zijn snoepje.
Pieter kijkt niet meer naar jullie om en gaat tegen de muur zijn lolly opvreten.
Soms doe ik gemeen en vermijd ik gewoon hun snoepje en grijp ik alles behalve het snoepje (zeker en vast als ze het steeds vooruit duwen, alsof ik het niet doorheb wat ze van plan zijn) . Ik vind het ook zo onbeleefd om gewoon egoistisch je snoep te nemen terwijl de rest staat te werken.

woensdag 12 juni 2019 om 18:44
Je bedoelt het filter? Het is vrij gebruikelijk dat af en toe schoon te maken ja.Ttroeteltje schreef: ↑09-06-2019 12:18Denk daar waar het water afloopt. Daar hopen zich ook eventuele etensresten op. De moeite waard zo nu en dan eens schoon te maken.

woensdag 12 juni 2019 om 19:10
ToastAbrikoos schreef: ↑12-06-2019 18:22Soms doe ik gemeen en vermijd ik gewoon hun snoepje en grijp ik alles behalve het snoepje

woensdag 12 juni 2019 om 19:16
Je kunt er ook gewoon voor zorgen dat je kinderen überhaupt niet janken en zeuren , maarja dat is beetje off topic-Darkside- schreef: ↑12-06-2019 18:50Tja, het is nooit goed. Jankende, zeurende kinderen zijn irritant en als je ze dan maar probeert zoet te houden is het ook nieg goed.
Wel een grote irritatie van mij in de supermarkt trouwens
woensdag 12 juni 2019 om 19:58
Oeps.. heb ik mij ook schuldig gemaakt... mijn kind mocht wel eens een boekje uitzoeken en die werd natuurlijk ook omarmd tot de kassa en dan zal ik ook wel eens gezegd hebben dat de mevrouw van de kassa het even moet hebben zodat mama het kan betalen...oeps Dat eten in de supermarkt vind ik gewoon stom. Afgezien van het worstje, kaasje of fruit wat een kind krijgt, begin ik er niet aan. Je gaat toch geen verpakkingen openrukken voor ze van jou zijn? Je wacht maar tot we buiten zijn.

woensdag 12 juni 2019 om 20:08
ToastAbrikoos schreef: ↑12-06-2019 18:22. Ik vind het ook zo onbeleefd om gewoon egoistisch je snoep te nemen terwijl de rest staat te werken.

woensdag 12 juni 2019 om 21:56
Vandaag in een winkel......ik deed er boodschappen. Het betreft een winkel met niet-gangbaar assortiment. Kocht er een speciaal soort ijs en pakte een zakje met 2 nootjes. Wilde die 2 proeven en zei dat ook zo om uit te leggen waarom 2 nootjes inplaats van een ons bijvoorbeeld. Ik kom regelmatig in de winkel.
Kosten voor de 2 noten: 0,35 eurocent.
Begrijp het, zei er niets van echter vwb klantenbinding had ik zelf tegen een klant gezegd: joh, proef ze en betalen doe je wel als je mocht besluiten er meer van te willen.
Begrijp het, zei er niets van echter vwb klantenbinding had ik zelf tegen een klant gezegd: joh, proef ze en betalen doe je wel als je mocht besluiten er meer van te willen.

woensdag 12 juni 2019 om 22:11
Ik hoorde mezelf pasgeleden bij de kaasboer zeggen over kokoskaas: mag ik die even proeven voordat ik er een kilo van koop, want ik kan me er geen voorstelling bij maken? Mocht gewoon! En Daarna heb ik ook een stuk gekocht. Ik voelde me wel brutaal, maar ik vrees dat ik het vaker ga doen. Sommige mensen begrijpen geen hints.Ttroeteltje schreef: ↑12-06-2019 21:56Vandaag in een winkel......ik deed er boodschappen. Het betreft een winkel met niet-gangbaar assortiment. Kocht er een speciaal soort ijs en pakte een zakje met 2 nootjes. Wilde die 2 proeven en zei dat ook zo om uit te leggen waarom 2 nootjes inplaats van een ons bijvoorbeeld. Ik kom regelmatig in de winkel.
woensdag 12 juni 2019 om 22:15
Bij kaasboeren zie ik dat heel vaak ja.Tamago schreef: ↑12-06-2019 22:11Ik hoorde mezelf pasgeleden bij de kaasboer zeggen over kokoskaas: mag ik die even proeven voordat ik er een kilo van koop, want ik kan me er geen voorstelling bij maken? Mocht gewoon! En Daarna heb ik ook een stuk gekocht. Ik voelde me wel brutaal, maar ik vrees dat ik het vaker ga doen. Sommige mensen begrijpen geen hints.
woensdag 12 juni 2019 om 22:24
Ik snap je wel hoor dat je uit fatsoen ze maar gewoon in een zakje schepte (en ik vermoed dat ik dit zelf ook had gedaan hoorTtroeteltje schreef: ↑12-06-2019 21:56Vandaag in een winkel......ik deed er boodschappen. Het betreft een winkel met niet-gangbaar assortiment. Kocht er een speciaal soort ijs en pakte een zakje met 2 nootjes. Wilde die 2 proeven en zei dat ook zo om uit te leggen waarom 2 nootjes inplaats van een ons bijvoorbeeld. Ik kom regelmatig in de winkel.

woensdag 12 juni 2019 om 22:35
Laatst moest ik vrij nodig plassen in de Jumbo. Vroeg aan een vakkenvuller of ze ook een klantentoilet hadden. Ja, die hadden ze, maar ik moest het even vragen bij de informatiebalie. Oké. Eerst afgerekend bij de kassa, in de rij bij de informatiebalie. Eindelijk aan de beurt. Vraagt die dame heel serieus; Hoe nodig moet u?
Huh?
Ja, we hebben wel een toilet, maar dan moet ik even een collega oproepen om met u mee te gaan en het is nogal druk en blablabla.
Ik verbaasd; ik moet vrij nodig.
Oh. Roept collega op, die begint weer een verhaal dat er wel een toilet is, maar dat er altijd iemand mee moet, omdat blablabla.
Nog een wonder dat ik het op tijd haalde.
Achteraf bedenk ik dan 100 dingen die ik had kunnen zeggen of doen na de aparte vraag: Hoe nodig moet u? (In een schaal van 1 tot 10?!) Maar ik was te verbaasd om ad rem te reageren.
Huh?
Ja, we hebben wel een toilet, maar dan moet ik even een collega oproepen om met u mee te gaan en het is nogal druk en blablabla.
Ik verbaasd; ik moet vrij nodig.
Oh. Roept collega op, die begint weer een verhaal dat er wel een toilet is, maar dat er altijd iemand mee moet, omdat blablabla.
Nog een wonder dat ik het op tijd haalde.
Achteraf bedenk ik dan 100 dingen die ik had kunnen zeggen of doen na de aparte vraag: Hoe nodig moet u? (In een schaal van 1 tot 10?!) Maar ik was te verbaasd om ad rem te reageren.

woensdag 12 juni 2019 om 22:50
Ik heb in een tuincentrum gewekt als jobstudent, de volgekwijlde hondenbotten waren ook niet allesToastAbrikoos schreef: ↑12-06-2019 18:22DIT! als kassamedewerkster erger ik me hier echt aan, vooral als je dan het volgekwijlde verpakking moet aannemen,
(...)

woensdag 12 juni 2019 om 22:57
Dat snap ik. Maar hoeveel mensen gaan er nou in de supermarkt plassen voor de lol, terwijl ze het ook op kunnen houden tot thuis?
En ik dacht dat juist de Jumbo wel gewoon toegankelijke klantentoiletten hadden. Ik vond het een aparte vraag. En een actief ontmoedigingsbeleid niet zo klantvriendelijk.

donderdag 13 juni 2019 om 11:17
Mijn kaasboer zegt al: wilt u proeven? Ook al weet hij dat ik die kaas de vorige keer en de keren daarvoor ook al had.Tamago schreef: ↑12-06-2019 22:11Ik hoorde mezelf pasgeleden bij de kaasboer zeggen over kokoskaas: mag ik die even proeven voordat ik er een kilo van koop, want ik kan me er geen voorstelling bij maken? Mocht gewoon! En Daarna heb ik ook een stuk gekocht. Ik voelde me wel brutaal, maar ik vrees dat ik het vaker ga doen. Sommige mensen begrijpen geen hints.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert