Mannelijk bezoek (schoonvader) bij zwangerschap
vrijdag 21 juni 2019 om 11:24
Ik eigenlijk ook wel ja. Bovendien kun je echo's prima naderhand tonen aan de buitenwereld.redbulletje schreef: ↑21-06-2019 11:23Vind het ook raar dat je publiek meeneemt naar dat soort onderzoeken.
vrijdag 21 juni 2019 om 11:25
In de OP maakt ze onderscheid tussen de eerste uren na de bevalling en de verdere kraamtijd.
Maar het kan best zijn dat ze wat door elkaar haalt ja. Ze is zwanger, dan komen dingen er wel vaker raar uit.
vrijdag 21 juni 2019 om 11:26
Dat bedoel ik ja. Alle drek (in termen van RBSallySpectra* schreef: ↑21-06-2019 11:25Wat bedoel je precies? Ze worden gewoon afgeveegd met doeken ja. Maar zo snel in bad schijnt niet goed te zijn.
vrijdag 21 juni 2019 om 11:26
Hangt van de familie af.redbulletje schreef: ↑21-06-2019 11:23Vind het ook raar dat je publiek meeneemt naar dat soort onderzoeken.
In mijn familie ging vrijwel de hele familie mee naar onderzoeken en pretecho's. Ook zat de hele familie op de gang tijdens de bevalling.
Misschien cultureel dingetje
vrijdag 21 juni 2019 om 11:27
Als je lichaamssappen vies vindt is de kans op een baby toch nihil.redbulletje schreef: ↑21-06-2019 11:25Ik vind lichaamssappen vies. Ben je zelf net lekker opgefrist zit die baby nog onder de drek; brrrr!
Idee voor een documentairereeks:redbulletje schreef: ↑21-06-2019 11:25Ik vind lichaamssappen vies. Ben je zelf net lekker opgefrist zit die baby nog onder de drek; brrrr!
RB krijgt een baby!
en van begin tot eind wordt alles gefilmd!
Als het je gegeven is, ben je van plan thuis te bevallen of wil je bij voorkeur in het ziekenhuis bevallen?
Als je in het ziekenhuis bevalt, niet eerder aangeven in welke kamer je ligt dan wanneer jullie er aan toe zijn..... (dat het kind geboren is kan natuurlijk eerder).
Ga er vanuit dat een bevalling zelden zo verloopt zoals je het vooraf in gedachten had. Ik heb bij beide bevallingen wel een bevallingsplan gemaakt, maar dat was vooral om alvast duidelijk te hebben hoe ik het in uitzonderlijke situaties wilde hebben. Bijvoorbeeld als ik plotseling een keizersnede zou moeten ondergaan, dat ik dan wilde dat mijn vriend met ons kind mee zou gaan, dus dat hij dat als prioriteit zag.
Nou heb ik geen keizersnede gehad, maar bij mijn eerste bevalling werd mijn kind vrij snel alweer naar de NICU gebracht omdat de medici er niet helemaal gerust op waren. Mijn partner is met ons kind meegegaan terwijl ze bij mij de geboorte van de placenta verder gingen regelen en ik daarna nog rustig gewassen werd (ik zat aan infusen vast die er nog niet vanaf mochten). Wat was ik blij dat ik wel opgeschreven had dat mijn partner mee zou moeten gaan met ons kind in een daarop lijkende situatie.
Oftewel, prima als ouders snel op de hoogte zijn dat hun kleinkind geboren is, maar probeer af te houden dat ze binnen 5 minuten aan je bed staan. Bepaal na de geboorte ter plaatse zelf pas wanneer je behoefte hebt aan het eerste bezoek.
Dan weet je pas echt hoe je je voelt. En deel die eerste momenten het liefst eerst samen met je partner en geniet van de kleine!
Als je in het ziekenhuis bevalt, niet eerder aangeven in welke kamer je ligt dan wanneer jullie er aan toe zijn..... (dat het kind geboren is kan natuurlijk eerder).
Ga er vanuit dat een bevalling zelden zo verloopt zoals je het vooraf in gedachten had. Ik heb bij beide bevallingen wel een bevallingsplan gemaakt, maar dat was vooral om alvast duidelijk te hebben hoe ik het in uitzonderlijke situaties wilde hebben. Bijvoorbeeld als ik plotseling een keizersnede zou moeten ondergaan, dat ik dan wilde dat mijn vriend met ons kind mee zou gaan, dus dat hij dat als prioriteit zag.
Nou heb ik geen keizersnede gehad, maar bij mijn eerste bevalling werd mijn kind vrij snel alweer naar de NICU gebracht omdat de medici er niet helemaal gerust op waren. Mijn partner is met ons kind meegegaan terwijl ze bij mij de geboorte van de placenta verder gingen regelen en ik daarna nog rustig gewassen werd (ik zat aan infusen vast die er nog niet vanaf mochten). Wat was ik blij dat ik wel opgeschreven had dat mijn partner mee zou moeten gaan met ons kind in een daarop lijkende situatie.
Oftewel, prima als ouders snel op de hoogte zijn dat hun kleinkind geboren is, maar probeer af te houden dat ze binnen 5 minuten aan je bed staan. Bepaal na de geboorte ter plaatse zelf pas wanneer je behoefte hebt aan het eerste bezoek.
Dan weet je pas echt hoe je je voelt. En deel die eerste momenten het liefst eerst samen met je partner en geniet van de kleine!
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
vrijdag 21 juni 2019 om 11:28
redbulletje schreef: ↑21-06-2019 11:23Vind het ook raar dat je publiek meeneemt naar dat soort onderzoeken.
Dat is ook helemaal niet de bedoeling. Als je een pretecho doet prima, maar de rest van de echo's niet.
vrijdag 21 juni 2019 om 11:29
alleen omdat deze persoon een y-chromosoon heeft, vind ik geen criteria om iemand niet erbij te hebben.
Jullie als ouders, en zeker jij als moeder, mag gelukkoig bepalen wie je er wel en wie je er niet bij wilt hebben.
Persoonlijk zat ik er niet op te wachten dat er moeders/vaders (als in grootouders), zussen, vriendinnen etc mee gingen naar echo's en controles. Dat vind ik echt iets voor mij en mijn man.
En waarom moet iedereen direct op kraamvisite? Ga eerst eens wennen aan het idee dat je ouder bent geworden en even bij komen na zo'n heftige ervaring. Je kan nu echt niet zeggen wanneer jullie er aan toe zijn om kraamvisite te ontvangen.
Wees nu al duidelijk. Wij brengen jullie op de hoogte wanneer de kleine is geboren. Natuurlijk willen jullie zo snel mogelijk de kleine bewonderen. Echter kunnen wij nu nog niet zeggen wanneer dit zo is, en wij bepalen wanneer en wie op kraamvisite mag komen.
Wanneer je (schoon)ouders protesteren, vraag dan even of dat zij ook direct na de bevalling de hele familie over de vloer hadden.
Jullie als ouders, en zeker jij als moeder, mag gelukkoig bepalen wie je er wel en wie je er niet bij wilt hebben.
Persoonlijk zat ik er niet op te wachten dat er moeders/vaders (als in grootouders), zussen, vriendinnen etc mee gingen naar echo's en controles. Dat vind ik echt iets voor mij en mijn man.
En waarom moet iedereen direct op kraamvisite? Ga eerst eens wennen aan het idee dat je ouder bent geworden en even bij komen na zo'n heftige ervaring. Je kan nu echt niet zeggen wanneer jullie er aan toe zijn om kraamvisite te ontvangen.
Wees nu al duidelijk. Wij brengen jullie op de hoogte wanneer de kleine is geboren. Natuurlijk willen jullie zo snel mogelijk de kleine bewonderen. Echter kunnen wij nu nog niet zeggen wanneer dit zo is, en wij bepalen wanneer en wie op kraamvisite mag komen.
Wanneer je (schoon)ouders protesteren, vraag dan even of dat zij ook direct na de bevalling de hele familie over de vloer hadden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
vrijdag 21 juni 2019 om 11:30
Maar even serieus? Niemand heeft toch visite over de vloer vijf minuten na de bevalling? Meid, dan lig je nog te janken met een verse baby in je armen, je man staat er shakend naast en ondertussen is het tussen je benen een slagveld. Niks geen visite. Jij, je man, verloskundige, verpleging, in een iets ander scenario de gynaecoloog maar by far je schoonvader niet.
Familie bel je pas als je in schoon bed ligt, je jezelf zo goed en zo kwaad als het kan gewassen hebt en drie kraamverbanden in die XL onderbroek hebt gedaan en weer terug gestrompeld bent naar bed.
Hier bevallen om 17:50 en pas om 19;30 de eerste gebeld. Om 21:00 uur eerste visite ontvangen (vond ik heel leuk en bijzonder trouwens! Opa en oma en broers en zussen met een kersverse baby in hun armen, dierbare foto's!)
Familie bel je pas als je in schoon bed ligt, je jezelf zo goed en zo kwaad als het kan gewassen hebt en drie kraamverbanden in die XL onderbroek hebt gedaan en weer terug gestrompeld bent naar bed.
Hier bevallen om 17:50 en pas om 19;30 de eerste gebeld. Om 21:00 uur eerste visite ontvangen (vond ik heel leuk en bijzonder trouwens! Opa en oma en broers en zussen met een kersverse baby in hun armen, dierbare foto's!)
vrijdag 21 juni 2019 om 11:30
Maar bij deze gelegenheid wel een stuk minder. Beval een keer en je snapt waarom.
Je kindje wordt met een doek een beetje droog gewreven, als je dat bedoelt.
vrijdag 21 juni 2019 om 11:37
vrijdag 21 juni 2019 om 11:40
Even voor de duidelijkheid: we hadden dus inderdaad de grootouders mee naar een pretecho, niet naar de 20 weken echo o.i.d. Verder is alleen mijn partner bij controles geweest, maar ik kan het me voorstellen als dat anders loopt (ik heb een medische indicatie en een gecompliceerde zwangerschap, dus sommige onderzoeken had ik echt niet alleen willen doen, en dan had ik mijn moeder gevraagd als partner niet gekund had).
Verder, TO, ik ben het op zich wel met de meerderheid eens, het is ook het kind van je man, maar jij bent wel net bevallen en ligt daar kwetsbaar te wezen met gierende hormonen en adrenaline door je lichaam. Ik vind dat je dus echt wel je eigen grenzen mag stellen in die periode vlak daarna. Als jij nog geen bezoek wil, of geen mannelijk bezoek wil, dan niet. Toegang tot kleinkind ontzeggen vind ik (onder normale omstandigheden) van een andere orde. Mochten jouw schoonouders dus inderdaad lopen te ijsberen in de gang, dan kan partner ook even naar buiten lopen om het kind te showen.
Verder, TO, ik ben het op zich wel met de meerderheid eens, het is ook het kind van je man, maar jij bent wel net bevallen en ligt daar kwetsbaar te wezen met gierende hormonen en adrenaline door je lichaam. Ik vind dat je dus echt wel je eigen grenzen mag stellen in die periode vlak daarna. Als jij nog geen bezoek wil, of geen mannelijk bezoek wil, dan niet. Toegang tot kleinkind ontzeggen vind ik (onder normale omstandigheden) van een andere orde. Mochten jouw schoonouders dus inderdaad lopen te ijsberen in de gang, dan kan partner ook even naar buiten lopen om het kind te showen.
Ik zou daar niet van gediend zijn. Ga naar al mijn medische afspraken ook gewoon alleen. Hou er niet van om in het middelpunt van de belangstelling te staan en al die bemoeizucht om me heen.