Peutertopic II
maandag 20 mei 2019 om 21:38
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
donderdag 20 juni 2019 om 20:23
Wij moeten nog gaan oriënteren maar de verhalen horend van andere buren spreekt het me op zich wel aan behalve dat ze met sommige dingen wat ouderwets zijn en het buitengedeelte van mij wat groter en groener zou mogen. Er komt ook een vrije school op 1,5km afstand wat ik wel echt interessant vind maar dan moeten ze een drukke weg oversteken en de school moet zich nog opbouwen/ontwikkelen aangezien deze volgend jaar pas opent.
Op het kdv speelt ze heel graag met een ander meisje die naar dezelfde klas zou gaan en we kennen ook al wat andere kinderen die straks bij haar in de klas zouden komen. Ik vind het ook wel belangrijk hoe ze met allergieën omgaan en dat hebben we nog niet nagevraagd.
Op basis waarvan heb je de andere school uitgezocht?
donderdag 20 juni 2019 om 20:42
donderdag 20 juni 2019 om 21:07
Envelop schreef: ↑20-06-2019 20:23Wij moeten nog gaan oriënteren maar de verhalen horend van andere buren spreekt het me op zich wel aan behalve dat ze met sommige dingen wat ouderwets zijn en het buitengedeelte van mij wat groter en groener zou mogen. Er komt ook een vrije school op 1,5km afstand wat ik wel echt interessant vind maar dan moeten ze een drukke weg oversteken en de school moet zich nog opbouwen/ontwikkelen aangezien deze volgend jaar pas opent.
Op het kdv speelt ze heel graag met een ander meisje die naar dezelfde klas zou gaan en we kennen ook al wat andere kinderen die straks bij haar in de klas zouden komen. Ik vind het ook wel belangrijk hoe ze met allergieën omgaan en dat hebben we nog niet nagevraagd.
Op basis waarvan heb je de andere school uitgezocht?
Staat er niks in in het schoolplan/zorgplan niks over allergieën?
Mijn ervaring bij vrienden dichtbij is dat de Vrije school niet zo vrij is. Als je op een reguliere school een tikje anders bent vind je wel je weg. Maar als je er op een Vrije School anders over denkt, er heel veel geroddel is. Maar als het echt je ding is, is het heerlijk.
donderdag 20 juni 2019 om 21:30
Wij hebben peuter al ingeschreven bij de populairste basisschool waar ook ons kdv bij zit, toen ik 4 maanden zwanger was.
Maar nu gaan we dus verhuizen. En we hebben een huis gekocht in dezelfde straat als de beste basisschool van dat dorpje. Bewust voor gekozen. Boodschappen kan ik tot aan het aanrecht laten bezorgen maar de basisschool moet ik toch zelf bezoeken.
Wij hebben er ook het dorp op uitgezocht. Als een dorp een matig scorende basisschool had volgens de onderwijsinspectie of gekke dingen had zoals alleen doorstroom naar vmbo en lager (als of boerenkinderen niet wat anders willen), dan keken we niet in dat dorp voor een huis.
Ik heb ook de basisschool uitgezocht op een gebrek aan poespas. Klinkt misschien gek in deze tijd maar als een school op de website al strooit met aparte klasjes, OER training voor jongetjes, advanced groepjes, addadhd-sensitieve-hoogbegaafde-nieuwetijds trainingen en een gebarentolk met kanjertraining in de klas, dan vraag ik mij af of er nog tijd is voor onderwijs. Ik zou het fijn vinden als ieder kind zich thuis voelt in de klas, dus ook de doodnormale doorsnee kinderen die geen extra aandacht vragen en dus niet krijgen.
Maar nu gaan we dus verhuizen. En we hebben een huis gekocht in dezelfde straat als de beste basisschool van dat dorpje. Bewust voor gekozen. Boodschappen kan ik tot aan het aanrecht laten bezorgen maar de basisschool moet ik toch zelf bezoeken.
Wij hebben er ook het dorp op uitgezocht. Als een dorp een matig scorende basisschool had volgens de onderwijsinspectie of gekke dingen had zoals alleen doorstroom naar vmbo en lager (als of boerenkinderen niet wat anders willen), dan keken we niet in dat dorp voor een huis.
Ik heb ook de basisschool uitgezocht op een gebrek aan poespas. Klinkt misschien gek in deze tijd maar als een school op de website al strooit met aparte klasjes, OER training voor jongetjes, advanced groepjes, addadhd-sensitieve-hoogbegaafde-nieuwetijds trainingen en een gebarentolk met kanjertraining in de klas, dan vraag ik mij af of er nog tijd is voor onderwijs. Ik zou het fijn vinden als ieder kind zich thuis voelt in de klas, dus ook de doodnormale doorsnee kinderen die geen extra aandacht vragen en dus niet krijgen.
donderdag 20 juni 2019 om 23:04
Wij hebben dinsdag een rondleiding op een basisschool. Omdat wij in een 'upcoming' buurt wonen (lees nieuwbouwhuizen in enorme achterstandswijk) vind ik het vooral belangrijk dat de andere kinderen goed Nederlands spreken. Mijn ervaring is dat als het een school betreft met veel kinderen uit allochtone gezinnen er ook meer aandacht gaat zitten in Nederlands leren dan andere dingen. Dat wil ik niet voor zoon. Dat betekent dus wel dat we een school moeten buiten onze wijk en dat is lastig met aanmelden. Ook zijn we voornemens om volgend jaar te verhuizen en wellicht wel naar andere stad/dorp (afh van werk van vriend). Dus wellicht doen we het nu voor niets, maar beter een school dan geen school!
vrijdag 21 juni 2019 om 07:40
Lola wat sneu die waterpokken. Hopelijk zijn ze snel over!
Tandenpoetsen: 9 van de 10 keer geen probleem, hij wil nu 'zelf' poetsen dus hij mag het samen met mij doen, vind hij super leuk.
School: toevallig woensdag wat site's bekeken, bij ons in de wijk zitten er 3 (of 4) scholen. We willen binnenkort een afspraak maken dat we na onze vakantie gaan kijken op die scholen. Geloof dat er bij ons geen wachtlijst is
Tandenpoetsen: 9 van de 10 keer geen probleem, hij wil nu 'zelf' poetsen dus hij mag het samen met mij doen, vind hij super leuk.
School: toevallig woensdag wat site's bekeken, bij ons in de wijk zitten er 3 (of 4) scholen. We willen binnenkort een afspraak maken dat we na onze vakantie gaan kijken op die scholen. Geloof dat er bij ons geen wachtlijst is
vrijdag 21 juni 2019 om 16:40
Oef dat is heftig aardbei!
Ik zie er ook wel tegenop met baby die nog steeds ook niet geweldig drinkt. Ben zelf ook hondsberoerd wakker geworden met koorts, spierpijn en zulke dikke amandelen dat paracetamol in m'n keel bleef hangen.
Ga vriend vragen zondag het badje op te blazen en dat blijft dan maar de hele week staan denk ik. Zoon in z'n blote kont en potje in de tuin. Van de nood een deugd maken.
Zoon is ook niet in z'n sas vandaag, veel huilen. Ben blij als ik in m'n bed lig vanavond.
Ik zie er ook wel tegenop met baby die nog steeds ook niet geweldig drinkt. Ben zelf ook hondsberoerd wakker geworden met koorts, spierpijn en zulke dikke amandelen dat paracetamol in m'n keel bleef hangen.
Ga vriend vragen zondag het badje op te blazen en dat blijft dan maar de hele week staan denk ik. Zoon in z'n blote kont en potje in de tuin. Van de nood een deugd maken.
Zoon is ook niet in z'n sas vandaag, veel huilen. Ben blij als ik in m'n bed lig vanavond.
vrijdag 21 juni 2019 om 21:22
Hier is zoon net 3 geworden en schrijf ik nu in.
Hij is vandaag gevallen bij de opvang en had een flink gat net boven zijn oog. Tijdens de rit naar de Hap viel hij weg en was niet bij te krijgen. Bij de hap kwam hij pas weer bij. Gelukkig lijkt het wel mee te vallen, maar moeten hem wel even in de gaten houden.
Hij is vandaag gevallen bij de opvang en had een flink gat net boven zijn oog. Tijdens de rit naar de Hap viel hij weg en was niet bij te krijgen. Bij de hap kwam hij pas weer bij. Gelukkig lijkt het wel mee te vallen, maar moeten hem wel even in de gaten houden.
vrijdag 21 juni 2019 om 22:31
Schrikken zeg snowgirl, hoe gaat het nu met hem?
School: toen zoon bijna 2 was hebben we hem ingeschreven. Ik vind afstand ook belangrijk, niet zozeer voor mezelf maar voor hem en zn vriendjes straks
Verder hadden we ook een goed gevoel bij de school.
Warmte: lekker naar buiten en met water kliederen. Ik heb er alleen maar zin in. Zoon kan er zo van genieten!
Vandaag de 20 weken echo gehad, allea zag er goed uit. En we krijgen nog een jongen!
Zoon ook verteld dat hij een broertje krijgt, zo leuk
School: toen zoon bijna 2 was hebben we hem ingeschreven. Ik vind afstand ook belangrijk, niet zozeer voor mezelf maar voor hem en zn vriendjes straks
Verder hadden we ook een goed gevoel bij de school.
Warmte: lekker naar buiten en met water kliederen. Ik heb er alleen maar zin in. Zoon kan er zo van genieten!
Vandaag de 20 weken echo gehad, allea zag er goed uit. En we krijgen nog een jongen!
Zoon ook verteld dat hij een broertje krijgt, zo leuk
vrijdag 21 juni 2019 om 23:38
Wat leuk sneeuwball! Hier ook 2 zoontjes en ik vind het heel leuk
Hij was vanavond wel een stuk huileriger en ligt nu lekker te slapen. Net even bij hem geweest, en gaat nu goed. Man gaat straks ook nog een keer bij hem kijken. Denk dat hij geluk gehad heeft en het meevalt. Net nog iemand gesproken die het heeft zien gebeuren en die zij dat hij echt heel hard gevallen is.
Hij was vanavond wel een stuk huileriger en ligt nu lekker te slapen. Net even bij hem geweest, en gaat nu goed. Man gaat straks ook nog een keer bij hem kijken. Denk dat hij geluk gehad heeft en het meevalt. Net nog iemand gesproken die het heeft zien gebeuren en die zij dat hij echt heel hard gevallen is.
zaterdag 22 juni 2019 om 08:48
zaterdag 22 juni 2019 om 10:04
Sneeuwbal gefeliciteerd!
@snowgirl alles oké met je zoon?
Hier een jongen en een meisje overigens
Ben nog net zo ziek als gister blegh. Vriend was geïrriteerd dat ik nog in bed lag met de baby om half 10 en vroeg wat mijn planning was. Nou uh ziek zijn. Vond dat ik dat wel verdiend had na alle keren dat hij in 't weekend z'n roes uit heeft liggen slapen tot 12u. En dan nam ik beide Kids onder m'n hoede. Hij is nu weg met zoon en ik heb stoom uit m'n oren
Hier een jongen en een meisje overigens
Ben nog net zo ziek als gister blegh. Vriend was geïrriteerd dat ik nog in bed lag met de baby om half 10 en vroeg wat mijn planning was. Nou uh ziek zijn. Vond dat ik dat wel verdiend had na alle keren dat hij in 't weekend z'n roes uit heeft liggen slapen tot 12u. En dan nam ik beide Kids onder m'n hoede. Hij is nu weg met zoon en ik heb stoom uit m'n oren
zaterdag 22 juni 2019 om 13:56
Voor diegene die er ook al lang niet aan gedacht hebben: check de schoenmaat van je peuter eens
Manlief trok vanmorgen een paar dichte schoenen aan bij peuter en ik zag dat dat niet zo losjes ging als bij aanschaf. Dus ik meet peuter zijn voeten en de schoenen.. blijkt hij al weer 1,5-2 maten verder te zijn
#loedermoeder
Manlief trok vanmorgen een paar dichte schoenen aan bij peuter en ik zag dat dat niet zo losjes ging als bij aanschaf. Dus ik meet peuter zijn voeten en de schoenen.. blijkt hij al weer 1,5-2 maten verder te zijn
zaterdag 22 juni 2019 om 14:00
Teckeltje88 schreef: ↑22-06-2019 10:04Sneeuwbal gefeliciteerd!
Hier een jongen en een meisje overigens![]()
Ben nog net zo ziek als gister blegh. Vriend was geïrriteerd dat ik nog in bed lag met de baby om half 10 en vroeg wat mijn planning was. Nou uh ziek zijn. Vond dat ik dat wel verdiend had na alle keren dat hij in 't weekend z'n roes uit heeft liggen slapen tot 12u. En dan nam ik beide Kids onder m'n hoede. Hij is nu weg met zoon en ik heb stoom uit m'n oren![]()
Als mijn man regelmatig zijn roes uit zou moeten slapen, kan ie mij echt de pot op als ik ziek ben
Wat bij mijn man helpt is duidelijk aangeven dat ik ziek aan het worden ben en dat vanaf nu protocol ‘vrouwke-is-ziek’ in werking is. Dan weet man dat alles in het huishouden, peuter en mij verzorgen op hem komt. Ik app hem dat zelfs soms. Dan schakelt ie om en gaat aan de slag. Zonder die duidelijkheid gebeurt er geen flikker.
zaterdag 22 juni 2019 om 14:13
Ik dacht dat ik gisteravond wel duidelijk was geweest toen ik ik om 21h zei ik ga kapot van de keelpijn en de koorts ik ga slapen. Regel jij de kinderen morgen ochtend. En dan dus alsnog geïrriteerd om 9u s ochtends (terwijl ik baby had gedaan in de nacht en de ochtend) vragen wat mijn plannen zijn.
Nou jou aan de haaien voeren dacht ik toen!
Nou jou aan de haaien voeren dacht ik toen!
zaterdag 22 juni 2019 om 19:11
Hier loopt zee voorlopig op teva sandalen dus dat scheelt, daarbij staat er al een nieuw paar terras in de kast!
Ze zit nog net in zo'n klein maatje 21-22 en vind de keus voor die maten erg beperkt dus hoop dat ze snel in 23 en hoger zit. Van de week zag ik ook leuke puma sneakers maar die zijn dan toch echt nog net te groot, dan glipt ze er nog uit als ze loopt. Zo jammer....
Bij man moet ik ook heel duidelijk zijn. Als er wat moet gebeuren moet ik niet denken ow dat bedenkt /ziet hij zelf wel nee ik moet het hem echt zeggen/vragen. Maar volgens mij ben je duidelijk genoeg geweest teckel dus ik snap je frustratie.
Ze zit nog net in zo'n klein maatje 21-22 en vind de keus voor die maten erg beperkt dus hoop dat ze snel in 23 en hoger zit. Van de week zag ik ook leuke puma sneakers maar die zijn dan toch echt nog net te groot, dan glipt ze er nog uit als ze loopt. Zo jammer....
Bij man moet ik ook heel duidelijk zijn. Als er wat moet gebeuren moet ik niet denken ow dat bedenkt /ziet hij zelf wel nee ik moet het hem echt zeggen/vragen. Maar volgens mij ben je duidelijk genoeg geweest teckel dus ik snap je frustratie.
zaterdag 22 juni 2019 om 19:49
Ik kom even inbreken (lees wel mee, maar post weinig momenteel): wij hebben daarvoor een meetmaatje aangeschaft, daarmee kun je de voeten van je kind goed opmeten, evenals de binnenkant van de schoen. Maakt het een stuk makkelijker om te kijken wanneer schoenen te klein zijn, en ook om schoenen te kopen als je je peuter toevallig niet bij je hebtGlitterCupcake schreef: ↑22-06-2019 13:56Voor diegene die er ook al lang niet aan gedacht hebben: check de schoenmaat van je peuter eens![]()
Manlief trok vanmorgen een paar dichte schoenen aan bij peuter en ik zag dat dat niet zo losjes ging als bij aanschaf. Dus ik meet peuter zijn voeten en de schoenen.. blijkt hij al weer 1,5-2 maten verder te zijn#loedermoeder
zaterdag 22 juni 2019 om 20:01
BO2punt0 schreef: ↑22-06-2019 19:49Ik kom even inbreken (lees wel mee, maar post weinig momenteel): wij hebben daarvoor een meetmaatje aangeschaft, daarmee kun je de voeten van je kind goed opmeten, evenals de binnenkant van de schoen. Maakt het een stuk makkelijker om te kijken wanneer schoenen te klein zijn, en ook om schoenen te kopen als je je peuter toevallig niet bij je hebtwant je kunt zien of de maatvoering klopt, of dat je toch groter/kleiner moet zoeken.
Ik heb het opgemeten met het Meetmaatje
Peuter heeft inmiddels nieuwe stappers naast zijn afragschoenen en Saltwater Sandals. We zijn naar Wilmo schoenen geweest in Breda. Voetjes netjes opgemeten met laser en daarna geadviseerd welke schoenen goed bij zijn voeten passen