Peutertopic II
maandag 20 mei 2019 om 21:38
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
dinsdag 25 juni 2019 om 07:42
Thuis gaat het prima met de warmte, heb een koel huis. Zo fijn.
Zoon vind de warmte ook heerlijk en is niet weg te slaan bij het water.
Maar gister op het werk was het echt megaheet, niet normaal. Ook de leerlingen hadden er last van. En ik kreeg er ook hoofdpijn van.
Nog zo'n dag vandaag... thuiskomen is dan wel weer heel fijn.
Haha dat je zoon het niet merkt of niet erg vind... zoon zou er zeker weten om vragen
ook als hij er niet zo vaak mee speelt.
Met uitleg snapt hij het wel allemaal.
Zoon vind de warmte ook heerlijk en is niet weg te slaan bij het water.
Maar gister op het werk was het echt megaheet, niet normaal. Ook de leerlingen hadden er last van. En ik kreeg er ook hoofdpijn van.
Nog zo'n dag vandaag... thuiskomen is dan wel weer heel fijn.
Haha dat je zoon het niet merkt of niet erg vind... zoon zou er zeker weten om vragen
Met uitleg snapt hij het wel allemaal.
dinsdag 25 juni 2019 om 08:06
Pittig om het zo warm op je werk te hebben
Ik snap wel dat sommige scholen een tropenrooster hebben.
Ik snap er niks van dat peuter er niks van zegt. We hadden zijn spullen al verplaatst en daarna uit huis gehaald en toen hij thuis kwam was er geen reactie. Als of hij het niet zag. We voelde ons vooraf vet schuldig omdat het niet goed voelde om bijna al zijn eigendommen weg te moffelen. Maar dit appartement wordt niet verkocht aan mensen met kinderen maar aan jongelingen die misschien schrikken van kinderspul.
Maar geen vragen naar treinen, Duplo, beestjes, knuffels, blokken.. niks
Ik snap er niks van dat peuter er niks van zegt. We hadden zijn spullen al verplaatst en daarna uit huis gehaald en toen hij thuis kwam was er geen reactie. Als of hij het niet zag. We voelde ons vooraf vet schuldig omdat het niet goed voelde om bijna al zijn eigendommen weg te moffelen. Maar dit appartement wordt niet verkocht aan mensen met kinderen maar aan jongelingen die misschien schrikken van kinderspul.
Maar geen vragen naar treinen, Duplo, beestjes, knuffels, blokken.. niks
dinsdag 25 juni 2019 om 08:26
Fijn dat peuter zijn speelgoed niet mist Glitter! Met dit weer hebben ze ook niet veel nodig natuurlijk.
Komt jullie huis snel in de verkoop?
Hier valt het mee qua warmte, alleen werd dochter vannacht wakker met 40 graden koorts. was een onstuimige nacht zo. Nu ligt ze te slapen op de bank, we hadden plannen om naar het strand te gaan maar zal even kijken hoe het gaat als ze wakker wordt. Ze is lig niet meer zo warm.
Komt jullie huis snel in de verkoop?
Hier valt het mee qua warmte, alleen werd dochter vannacht wakker met 40 graden koorts. was een onstuimige nacht zo. Nu ligt ze te slapen op de bank, we hadden plannen om naar het strand te gaan maar zal even kijken hoe het gaat als ze wakker wordt. Ze is lig niet meer zo warm.
dinsdag 25 juni 2019 om 08:33
Zoon is, net als z'n moeder, niet zo'n liefhebber van de warmte. Gelukkig hebben we een oud huis met muren van wel bijna een meter dik en dubbel glas, dus binnen is het heerlijk koel. Ik ga zo op teamuitje, programma is aangepast i.v.m. de hitte, dus we gaan o.a. lekker varen met de mogelijkheid tot zwemmen. Zoon gaat naar de gastouder, zij heeft een heerlijke tuin met grote bomen en een zwembadje dus die vermaakt zich daar wel. Z'n waterpokken zijn allemaal korstjes geworden, dus dat hebben we ook weer overleefd.
Succes met de zieke dame Pip!
Succes met de zieke dame Pip!
dinsdag 25 juni 2019 om 10:09
Ah wat sneu Pip_pip, koorts met deze hitte.. Beterschap!
Snowgirl, hoe gaat het nu met je zoon?
Wij hebben gister de laatste dag kraamzorg gehad en moeten dus nu een beetje ons eigen ritme vinden. Mijn man is nu met peuterdochter naar het buitenzwembad, hij appte net dat het nu al gigantisch druk is daar.
Ik heb echt last van de hitte. Ik kan er normaal al niet zo goed tegen, maar nu met een pasgeboren baby, wennen aan het voeden en een drukke peuter.. Ik kan niet wachten tot het weer afkoelt. We hebben een mobiele airco voor de kamer van peuterdochter, dus het was redelijk koel toen ze ging slapen. Maar ze is bang van dat ding, dus hij moet 's nachts haar kamer uit. Rond middernacht kwam ze dus drijfnat van het zweet bij ons in bed gekropen. De baby heeft daarentegen heerlijk geslapen.
Snowgirl, hoe gaat het nu met je zoon?
Wij hebben gister de laatste dag kraamzorg gehad en moeten dus nu een beetje ons eigen ritme vinden. Mijn man is nu met peuterdochter naar het buitenzwembad, hij appte net dat het nu al gigantisch druk is daar.
Ik heb echt last van de hitte. Ik kan er normaal al niet zo goed tegen, maar nu met een pasgeboren baby, wennen aan het voeden en een drukke peuter.. Ik kan niet wachten tot het weer afkoelt. We hebben een mobiele airco voor de kamer van peuterdochter, dus het was redelijk koel toen ze ging slapen. Maar ze is bang van dat ding, dus hij moet 's nachts haar kamer uit. Rond middernacht kwam ze dus drijfnat van het zweet bij ons in bed gekropen. De baby heeft daarentegen heerlijk geslapen.
dinsdag 25 juni 2019 om 10:16
Ik snap de verbazing Glitter, wat een verrassing is hun reactie soms he.
Beterschap pip!
Oef, dat is wel even pittig Fiona, fijn dat het vanaf morgen weer even wat koeler is. Met baby wel alles in orde dus
?
Ik ben ook niet zo van de hitte, werkplek is ook niet bepaald koel. Wel zittend werk en als 't vanmiddag echt niet meer gaat, ga ik gewoon naar huis en doe ik morgen nog wel wat als zoon slaapt. Zoon heeft zich op het kdv prima vermaakt in een opblaasbadje (ze hebben daar dan zwemluiers, fijn) en heeft goed geslapen. Wij lagen te woelen in de warmte...
Beterschap pip!
Oef, dat is wel even pittig Fiona, fijn dat het vanaf morgen weer even wat koeler is. Met baby wel alles in orde dus
Ik ben ook niet zo van de hitte, werkplek is ook niet bepaald koel. Wel zittend werk en als 't vanmiddag echt niet meer gaat, ga ik gewoon naar huis en doe ik morgen nog wel wat als zoon slaapt. Zoon heeft zich op het kdv prima vermaakt in een opblaasbadje (ze hebben daar dan zwemluiers, fijn) en heeft goed geslapen. Wij lagen te woelen in de warmte...
happiness = reality - expectations
dinsdag 25 juni 2019 om 11:08
Ik wordt helemaal gek van de jeuk door de processierups
Nu het zo warm is jeukt het nog erger en ik heb vannacht ook geen oog dicht gedaan, daarnaast nog eens flink benauwd ervan waardoor ik super sacherijnig ben.
Wij hebben gister en eergister ook een badje in de tuin gehad, dochter vond het zo leuk! Heerlijk gespeeld in het water. Haar eczeem is nu wel flink opgevlamd dus het badje is weer veilig opgeborgen maar het was echt tof dat ze nu een keer zo met water heeft kunnen spelen.
Op het kdv is het een prima temperatuur en verder lijkt ze er niet zo veel last van te hebben.
Wij hebben gister en eergister ook een badje in de tuin gehad, dochter vond het zo leuk! Heerlijk gespeeld in het water. Haar eczeem is nu wel flink opgevlamd dus het badje is weer veilig opgeborgen maar het was echt tof dat ze nu een keer zo met water heeft kunnen spelen.
Op het kdv is het een prima temperatuur en verder lijkt ze er niet zo veel last van te hebben.
dinsdag 25 juni 2019 om 11:21
Wat fijn dat ze even met het water heeft kunnen spelen Envelop, genoot ze ervan? Wel jammer dat het eczeem nu weer zo erg is geworden, ik hoop zo dat ze er ooit overheen groeit.. Hier gelukkig geen last van de processierups in de buurt.
Met de baby gaat alles goed. De eerste dagen waren wat heftig omdat ze alleen bovenop me wilde slapen, maar sinds drie nachten laat ze steeds meer tijd tussen de voedingen en vannacht kwam ze zelfs maar 1x. Geen garanties voor de toekomst natuurlijk, maar wel fijn (helemaal met die spokende peuter erbij).
Ik kom wel echt handen tekort, ik weet nog niet zo goed hoe ik tegelijk voor een baby en een peuter kan zorgen. Mijn man is gelukkig nog thuis en gaat morgen voor het eerst een paar uur werken.
Aapje, Envelop en wie nog meer een baby heeft gekregen dit jaar, hoe lang duurde het voordat jullie je ritme een beetje vonden en gewend raakten?
Met de baby gaat alles goed. De eerste dagen waren wat heftig omdat ze alleen bovenop me wilde slapen, maar sinds drie nachten laat ze steeds meer tijd tussen de voedingen en vannacht kwam ze zelfs maar 1x. Geen garanties voor de toekomst natuurlijk, maar wel fijn (helemaal met die spokende peuter erbij).
Ik kom wel echt handen tekort, ik weet nog niet zo goed hoe ik tegelijk voor een baby en een peuter kan zorgen. Mijn man is gelukkig nog thuis en gaat morgen voor het eerst een paar uur werken.
Aapje, Envelop en wie nog meer een baby heeft gekregen dit jaar, hoe lang duurde het voordat jullie je ritme een beetje vonden en gewend raakten?
dinsdag 25 juni 2019 om 11:51
Ik zit op kantoor zonder airco, het is hier nu al 28.5 graden. Gelukkig heb ik wel een waaier... thuis is het ook warm, vandaag is mijn moeder bij mij thuis op zoon komen passen. Wij hebben het zwembad op staan dus kan ze lekker met zoon in het water verkoeling opzoeken.
Lijkt me ook lastig Fiona, je tijd goed verdelen tussen 2 kinderen. Ik heb er maar 1 dus geen tips
Fijn dat peuter het speelgoed niet mist Glitter!
Succes met de jeuk envelop. Ik herken het, helaas.
Lijkt me ook lastig Fiona, je tijd goed verdelen tussen 2 kinderen. Ik heb er maar 1 dus geen tips
Fijn dat peuter het speelgoed niet mist Glitter!
Succes met de jeuk envelop. Ik herken het, helaas.
dinsdag 25 juni 2019 om 11:53
Ik vond de eerste keren alleen met allebei ook behoorlijk vermoeiend en uitdagend. Ook wel omdat ik dan dacht: we moeten er even uit voor peuter (maar baby die alleen maar huilde) dus dat verliep niet zo vlot. Na een paar weken werd het beter, niet perse qua ritme maar wel dat je gewend bent aan allebei om je heen. Mijn peuter heeft wel heel wat meer tv gekeken dan dat ik normaal goed vind in die tijd, dan kon ik rustig voeden en baby proberen op bed te krijgen. Als hij dan een half uurtje sliep (dat was de max in het begin) probeerde ik snel met haar te gaan knutselen of met de Duplo. Daarnaast wel vaak naar de supermarkt en dergelijke met baby in de draagzak, dat vonden ze allebei fijn (en blije kinderen maakten mij blij
Al met al: komt heus goed. Niet teveel eisen van jezelf en de peuter!
dinsdag 25 juni 2019 om 12:28
Baby is nu 4,5 maand en komt beetje rirme in. Nu met de hitte is het ritme dan wel weer ver te zoeken. Grote broer was na paar weken wel gewend aan zijn broertjefiona2018 schreef: ↑25-06-2019 11:21Wat fijn dat ze even met het water heeft kunnen spelen Envelop, genoot ze ervan? Wel jammer dat het eczeem nu weer zo erg is geworden, ik hoop zo dat ze er ooit overheen groeit.. Hier gelukkig geen last van de processierups in de buurt.
dinsdag 25 juni 2019 om 12:41
Onze baby is nu 4 maanden en dat ritme kwam na maand of 2 denk ik.
Wij slapen momenteel met zijn vieren op onze kamer. Kamer van peuter is niet koel te krijgen dus nu met 3 in bed van 1, 80 en baby in de co
dinsdag 25 juni 2019 om 13:17
Oh Fiona kan me jouw stress over alleen met de kindjes nog goed herinneren van bij mezelf. De eerste maand vond ik heftig, vooral ook vanwege de hormonen die door m'n lijf vierden. Zoon is toen regelmatig uit logeren gegaan. Man ging ook al na 5 dagen weer gewoon werken. En maakt als arts lange dagen. Met 2cmaanden waren we hier allemaal wel gewend. Helaas begon toen het 'drink drama' bij dochter dus vind ik het nu nog steeds wel aanpoten vanwege de zorgen om haar intake en de moeite die het kost haar te laten drinken.
Maar al met al moet ik zeggen dat 2 under 2 me reuze meevalt.
Wat een ander ook al zei, idd meer tv
Vaker een koekje om hem koest te houden. En als baby slaapt echt dedicated tijd aan peuter besteden. Tijd voor jezelf komt later weer...
Maar al met al moet ik zeggen dat 2 under 2 me reuze meevalt.
Wat een ander ook al zei, idd meer tv
Vaker een koekje om hem koest te houden. En als baby slaapt echt dedicated tijd aan peuter besteden. Tijd voor jezelf komt later weer...
dinsdag 25 juni 2019 om 14:02
Dat ging geleidelijk, om eerlijk te zeggen weet ik het niet meer precies maar vanaf het moment dat peuter niet meer zo gefrustreerd was ging het beter. Dat heeft denk ik een maand of 2,5 geduurd.
Het ritme gaat verder best aardig maar dat komt omdat wij het geluk hebben van een hele makkelijke baby. Ik vond alleen de avondspits net voor het eten heel erg lastig wanneer beide kinderen heel erg vervelend werden omdat ze honger hadden en ik eten moest maken. Uiteindelijk heeft ons dat mede doen besluiten dat man gedurende 4,5 mnd 1 uur ouderschapsverlof neemt. Hij is dan tijdig thuis zodat we dat moment samen kunnen doen.
dinsdag 25 juni 2019 om 14:29
Ik vind vooral het naar bed brengen in m'n eentje momenteel een kriem. Baby doet eind vd middag vaak een dutje zodat ik kan koken. Zoon kijkt dan tv of 'helpt' mee in z'n toren (lees: is vooral aan het snaaien en doet alsof hij de groente snijd). Tijdens het eten zit baby dan in de newbornset (overigens wilde ze dit de eerste 2 maanden niet, dus dan was zelf eten onmogelijk, ik at dan als ik alleen was als zoon op bed lag. Anders baby bij man en afwisselen zodat we konden eten). Na het eten is baby dan hongerig en moe (kut Combi)en zoon hyper en moe en daardoor enorm tegendraads (ook irritant). Ik ben dan blij dat het half 9 is en ik op de bank zit.
dinsdag 25 juni 2019 om 14:44
dinsdag 25 juni 2019 om 15:50
dinsdag 25 juni 2019 om 15:54
Dat is echt kak Fiona, wij zaten toen ook soms wel 1,5uur naast dochter en dat kan gewoon bijna niet met een baby erbij. Is het een optie om voor de eerste paar weken op die avonden hulp te regelen? Of om te proberen de baby net daarvoor te voeden en weg te leggen zodat je even bij peuter kan blijven?fiona2018 schreef: ↑25-06-2019 15:50Ja daar die ik dus het meest tegenop, de avonden. Mijn man werkt 2 nachtdiensten per week, dus dan moet ik ze zelf naar bed brengen. En peuter gaat alleen slapen als ik ernaast lig, tot een uur soms.
Over zwembad: wij hebben zo'n roze zandbakschelp waarvan we de deksel vullen met water.
dinsdag 25 juni 2019 om 16:50
Ja dat is natuurlijk extra gecompliceerd voor jou omdat peuter zo lastig in slaapt valt. Dat is echt super kut gewoon. Heb er geen andere woorden. Heb je ook geen reet aan natuurlijk sorry. Ik zou idd kijken of je voor de komende weken iemand in kunt schakelen die 2 avonden pw? Een vriendin of familie lid? Iemand die dan even bij baby kan blijven. Of misschien is het juist wel goed als iemand anders je peuter naar bed brengt...fiona2018 schreef: ↑25-06-2019 15:50Ja daar die ik dus het meest tegenop, de avonden. Mijn man werkt 2 nachtdiensten per week, dus dan moet ik ze zelf naar bed brengen. En peuter gaat alleen slapen als ik ernaast lig, tot een uur soms.
Over zwembad: wij hebben zo'n roze zandbakschelp waarvan we de deksel vullen met water.
Badje, geen idee welk merk. Hij is grijs en best hoge rand met stop er in. Ben tevreden. Alleen wil zoon al 2 dagen er niet in. Terwijl hij gek is op water. Geen idee waarom.
dinsdag 25 juni 2019 om 21:04
Onze peuter is ook zo. In het begin heeft man hem wel naar bed gebracht en dat ging best. Als hij een echte mama bui heeft lig ik erbij en baby beneden, maar ook wel eens baby erbij gewoon. Soms ga ik even weg als hij bijna slaapt, maar ben er nog niet consequent in.