Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
GlitterCupcake schreef:
22-06-2019 20:01
Ik heb het opgemeten met het Meetmaatje :) Ik zou niet weten hoe je dat anders goed kan doen.

Peuter heeft inmiddels nieuwe stappers naast zijn afragschoenen en Saltwater Sandals. We zijn naar Wilmo schoenen geweest in Breda. Voetjes netjes opgemeten met laser en daarna geadviseerd welke schoenen goed bij zijn voeten passen :high5:
Ik zie allemaal tips over omtrekken op een papiertje en dan met de binnenzool aan de gang, maar ik had eigenlijk van jou niet anders verwacht ;-). Wij zijn hier druk bezig met voorbereiden op verhuizen, krijgen 1 juli de sleutel, dus lekker boekjes over verhuizen aan het lezen. Dochter heeft er zin in, zoon heeft geen idee wat er gaat gebeuren :-)
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje, in mijn ogen ben je duidelijk genoeg geweest. Vriend hier zou alles qua zorg voor zoon uit handen hebben genomen en mij mn rust hebben gegund. Hopelijk knap je snel op, beterschap.

Haha glitter, die voeten groeien soms zo hard he! Gelukkig nu weer schoentjes op maat :)
Zoon draagt momenteel alleen sandalen, dus dat is makkelijk zien of ze te klein zijn. En dat zijn ze trouwens bijna dus moet volgende week even winkelen. Ben aan het kijken voor eventueel barefoot maar die vind ik vaak zo duur en niet zo mooi.
Aardbei-banaan schreef:
22-06-2019 20:55
Teckeltje, in mijn ogen ben je duidelijk genoeg geweest. Vriend hier zou alles qua zorg voor zoon uit handen hebben genomen en mij mn rust hebben gegund. Hopelijk knap je snel op, beterschap.

Haha glitter, die voeten groeien soms zo hard he! Gelukkig nu weer schoentjes op maat :)
Het was ook niet dat hij niet voor zoon zorgde of wilde zorgen maar hij dacht geloof ik dat we leuks gingen doen. Ik dacht daar met koorts en deze keel anders over :sick:
Had t ook liever anders gezien.
@teckel, daar zou ik ook pissig van worden....

Wij waren vorige week beiden aan het kwakkelen, ik was toen al sacherijnig omdat hij ook van alles aan mij vroeg terwijl ik met koorts in bed lag. Maar ja, hij was ook ziek dus dat was ook echt stom gepland.

Wat relaxt die schoenenzaak in Breda! Jammer dat zoiets niet in Arnhem of omgeving zit.

Wij hebben sinds vandaag een plastic speelhuisje in de tuin. Lelijk ding maar dochter vind het helemaal geweldig, echt heel leuk! Gratis via de buurtapp :-D
Gister trouwens naar het Nijntje museum geweest, bewust op een doordeweekse dag voor de vakantie zodat het niet zo druk zou zijn. Bleek dat het de verjaardag van Nijntje was, ik dacht dat dat iedere dag in het museum was maar niet dus. Was echt helemaal vol maar dochter vond het geweldig. Vooral de theatervoorstelling waar ik van dacht dat ze er nog iets te jong voor zou zijn. Op het puntje van dr stoel zat ze te schaterlachen :love:
Voor de show begon ging ze andersom zitten, "mensen kijken" zo grappig ala enige andersom iedereen een beetje aanstaren.
GlitterCupcake schreef:
22-06-2019 20:01
Ik heb het opgemeten met het Meetmaatje :) Ik zou niet weten hoe je dat anders goed kan doen.

Peuter heeft inmiddels nieuwe stappers naast zijn afragschoenen en Saltwater Sandals. We zijn naar Wilmo schoenen geweest in Breda. Voetjes netjes opgemeten met laser en daarna geadviseerd welke schoenen goed bij zijn voeten passen :high5:
Daar gaan wij ook altijd heen voor schoenen, top winkel en service!
BO2punt0 schreef:
22-06-2019 20:10
Ik zie allemaal tips over omtrekken op een papiertje en dan met de binnenzool aan de gang, maar ik had eigenlijk van jou niet anders verwacht ;-). Wij zijn hier druk bezig met voorbereiden op verhuizen, krijgen 1 juli de sleutel, dus lekker boekjes over verhuizen aan het lezen. Dochter heeft er zin in, zoon heeft geen idee wat er gaat gebeuren :-)

Spannend hoor :-D Dat van die boekjes is een goed idee :idee:

Wij krijgen half augustus de sleutel van ons nieuwe huis en ik heb echt nog geen idee hoe we alles gaan plannen.
Envelop schreef:
22-06-2019 23:04
Gister trouwens naar het Nijntje museum geweest, bewust op een doordeweekse dag voor de vakantie zodat het niet zo druk zou zijn. Bleek dat het de verjaardag van Nijntje was, ik dacht dat dat iedere dag in het museum was maar niet dus. Was echt helemaal vol maar dochter vond het geweldig. Vooral de theatervoorstelling waar ik van dacht dat ze er nog iets te jong voor zou zijn. Op het puntje van dr stoel zat ze te schaterlachen :love:
Voor de show begon ging ze andersom zitten, "mensen kijken" zo grappig ala enige andersom iedereen een beetje aanstaren.

Hahaha dat moet een verrassing zijn als je niet wist dat het Nijntjes verjaardag was! :-D Ik had er nog een mail over gehad.

Leuk dat ze er zo van genoot :heart:
GlitterCupcake schreef:
23-06-2019 13:15
Spannend hoor :-D Dat van die boekjes is een goed idee :idee:

Wij krijgen half augustus de sleutel van ons nieuwe huis en ik heb echt nog geen idee hoe we alles gaan plannen.
Ik kan 'Vandaag gaan we verhuizen' van Annemarie Bon aanbevelen. Heel praktisch, in het boek wordt alles ingepakt en in een vrachtwagen geladen, en alles is leuk. Bobbi is voor die van ons bijna te kinderachtig (alhoewel ze 'm nog wel wil lezen zo nu en dan), en Kas gaat verhuizen hebben we niet geleend omdat Kas daarin helemaal niet wil verhuizen, en ik wil die negatieve vibe niet aanbieden, want onze peuter heeft momenteel veel zin om te gaan verhuizen (want we krijgen een schommel en een glijbaan in de tuin, hoera!)
pavo07 schreef:
23-06-2019 10:20
Daar gaan wij ook altijd heen voor schoenen, top winkel en service!

Ja echt een fantastische winkel. Het ziet er niet zo bijzonder uit maar door het enorme gebrek aan decor staan er toch maar mooi makkelijk 50 paar verschillende schoentjes per maat klaar in de schappen. En door de catwalk + speelhuisjes is het makkelijk passen en keuren. Ook vind ik het heel fijn dat er ruimte is en ik niet met mijn dikke kont en een warm hoofd op een klein krukje een onwillige peuter schoenen aan hoef te trekken. Meestal doet het personeel dat ook :worship:
Zoon blijkt toch een hersenschudding te hebben.
oh nee snowgirl, wat naar :-( . Is hij wel gewoon thuis? Heel veel beterschap! (Weet wel dat het bij kleintjes uiteindelijk snel kan helen: mijn zusje heeft als kind met hersenschudding in 't ziekenhuis gelegen, eerste dag echt deels buiten bewustzijn, en 3 dagen later slingerde ze weer door de speeltuin)

@Envelop: wat fijn dat het ondanks de drukte zo leuk was in het Nijntje museum! Erg leuk daar. Voor degenen die nog willen gaan: volgens mij werken ze met reserveringen voor specifieke tijdstippen, dus zeker in weekenden / vakanties zou ik even van tevoren reserveren.

@schoenen: een goede kinderschoenenzaak is fijn! We zijn laatst in Utrecht goed geholpen bij Osimo of zoiets, kleine zaak aan de steenweg. En bij Ziengs ook, daar was niet zo'n grote selectie kinderschoenen maar hij werd er leuk geholpen.

@teckel: al wat aan de beterende hand? Frustrerend zeg, ziek en dan zo'n miscommunicatie met je partner.
happiness = reality - expectations
Whoopsadaisies schreef:
23-06-2019 13:47

@Envelop: wat fijn dat het ondanks de drukte zo leuk was in het Nijntje museum! Erg leuk daar. Voor degenen die nog willen gaan: volgens mij werken ze met reserveringen voor specifieke tijdstippen, dus zeker in weekenden / vakanties zou ik even van tevoren reserveren.
Goed punt, ik wil binnenkort nog een keer, maar kom van 1,5 uur verder (combineer het met lunch bij een vriendin met kind thuis), dus dan is het wel handig om inderdaad een tijdstip vast te zetten :)
Whoopsadaisies schreef:
23-06-2019 13:47
oh nee snowgirl, wat naar :-( . Is hij wel gewoon thuis? Heel veel beterschap! (Weet wel dat het bij kleintjes uiteindelijk snel kan helen: mijn zusje heeft als kind met hersenschudding in 't ziekenhuis gelegen, eerste dag echt deels buiten bewustzijn, en 3 dagen later slingerde ze weer door de speeltuin)

@schoenen: een goede kinderschoenenzaak is fijn! We zijn laatst in Utrecht goed geholpen bij Osimo of zoiets, kleine zaak aan de steenweg. En bij Ziengs ook, daar was niet zo'n grote selectie kinderschoenen maar hij werd er leuk geholpen.

@teckel: al wat aan de beterende hand? Frustrerend zeg, ziek en dan zo'n miscommunicatie met je partner.
Hij is gewoon thuis hoor, en is vrijdag gebeurd dus best een flinke klap geweest
Ik ben geloof ik koortsvrij en ook minder keelpijn. Wel nog een hoop spierpijn. Dus ik blijf lekker aan de paracetamol.

Vanmorgen het badje opgezet en zoon in z'n blote kont. Potje in de tuin. In eens zegt ie mama plassen terwijl hij z'n piemeltje vastpakt. Ik zet hem op de pot en ja hoor een hele grote plas!!! Wat een kanjer!
BO2punt0 schreef:
23-06-2019 13:18
Ik kan 'Vandaag gaan we verhuizen' van Annemarie Bon aanbevelen. Heel praktisch, in het boek wordt alles ingepakt en in een vrachtwagen geladen, en alles is leuk. Bobbi is voor die van ons bijna te kinderachtig (alhoewel ze 'm nog wel wil lezen zo nu en dan), en Kas gaat verhuizen hebben we niet geleend omdat Kas daarin helemaal niet wil verhuizen, en ik wil die negatieve vibe niet aanbieden, want onze peuter heeft momenteel veel zin om te gaan verhuizen (want we krijgen een schommel en een glijbaan in de tuin, hoera!)

Onze peuter heeft ook enorm veel zin in verhuizen dus zo’n negatieve insteek hoeft van mij ook niet. Peuter denkt dat hij een nieuw huis voor zijn verjaardag krijgt :-P) Ik zei dat we in augustus een nieuw huis kregen. Peuter zegt dat hij in augustus jarig is.. en toen was 1+1 ineens 2 voor hem :biggrin:
Iemand tips waar je iets zou verstoppen als je peuter er niet bij mag? Ik kan mijn autosleutel niet vinden en denk dat ie mogelijk in de kofferbak ligt :facepalm:. Maar ik heb een reservesleutel maar die heb ik buiten bereik van peuter gelegd en kan ik nu niet meer vinden.
Due-scimmie schreef:
23-06-2019 14:10
Iemand tips waar je iets zou verstoppen als je peuter er niet bij mag? Ik kan mijn autosleutel niet vinden en denk dat ie mogelijk in de kofferbak ligt :facepalm:. Maar ik heb een reservesleutel maar die heb ik buiten bereik van peuter gelegd en kan ik nu niet meer vinden.

Gleuf boven de inbouwkoelkast, meterkast, spiegelkast boven de wasbak, bovenste plank vooorraadkast, in je lingerielade, op de kapstok of in het bakje waar je ook volle batterijen bewaard.
GlitterCupcake schreef:
23-06-2019 14:14
Gleuf boven de inbouwkoelkast, meterkast, spiegelkast boven de wasbak, bovenste plank vooorraadkast, in je lingerielade, op de kapstok of in het bakje waar je ook volle batterijen bewaard.
Daarop doorgaand: in je medicijnenkastje, in de kluis, boven in de boekenkast, of aan de sleutelbos van je eega?
Gevonden. Ofja gewone sleutel bleek in deken van baby gehaakt te zitten. Reserve moet ik nog zoeken.
Ik heb bij AliExpress een nep-autosleutel gekocht. Dat ding is een exacte kopie van de echt, maar dan zonder het gewicht van zender en batterij. Sleutel van een oud cilinderslot en een boodschappenmuntje er aan en in de sleutellade gelegd. Peuter is er dolblij mee en denkt dat hij de echte sleutel heeft. En ik ben gerust gesteld dat hij niet steeds mijn sleutel kwijt maakt (die een nieuwe vaste bergplaats gekregen heeft).
Peuter was vanochtend boos omdat er een gat in zijn boterham zat. Die had hij er de hap ervoor zelf ingebeten :facepalm:
Due-scimmie schreef:
24-06-2019 06:59
Peuter was vanochtend boos omdat er een gat in zijn boterham zat. Die had hij er de hap ervoor zelf ingebeten :facepalm:

:lol:

Ik kreeg vanmorgen te horen dat ik lief ben. In the pocket :high5:
Hoe gaat het met jullie en de warmte?

Ik vind het nog best te doen, als ik niks zou moeten doen. Maar de vloer zuigt zichzelf niet en de afwasser vult niet automatisch.

Peuter is wel goed van humeur. Hij kan veel met water spelen en is dol op zijn nieuwe waterpistool, ook al zit er binnen geen water in :)

En het gekke is dat we bijna al het speelgoed hebben opgeruimd voor de foto’s voor de verkoop en peuter lijkt het niet eens op te vallen :-o Zijn speelgoedkast met inhoud en keukentje zijn weg en hij vermaakt zich gewoon met wat er in een stoffen staande zak zit. Ook leest hij nu meer boekjes en voert gesprekken met de poezen :cat:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven