Peutertopic II
maandag 20 mei 2019 om 21:38
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
woensdag 26 juni 2019 om 19:34
Wij zijn op de helft van onze terugreis en zijn blij dat we de hele dag in de auto met airco zaten. Het was hier 36 graden. We zijn snel even een hapje wezen eten en snel weer terug naar de hotelkamer in de airco.
Niet te doen!
We mogen niet klagen we hebben heel mooi weer gehad tijdens onze vakantie. Tussen de 30 en 33 graden, maar eerlijk gezegd had het van ons wel een paar graden koeler mogen wezen. Het was in de ochtend al snel 26-28 graden, pfffff... Ik ben blij dat geen van ons verbrand is want dat vind ik ook altijd zo'n ding, smeren, smeren, smeren blegh vies plakkerig maar ja het moet.
Eten jullie peuters ook zo slecht met warm weer? Onze peuter heeft twee weken amper gegeten tijdens de drie standaard maaltijden op een dag. Volgens mij hielp het ook niet echt dat het brood heel anders is in het buitenland. Met het avondeten wat muizenhapjes en af en toe tussendoor een (half) croissantje. Daarnaast heeft ze af en toe ook wel een snoepje of chipje gehad maar echt niet veel. Gelukkig gaat drinken zonder problemen en drinkt ze genoeg. Toch vind ik het lastig aangezien ze geen reserves heeft dus hoop dat ze straks thuis weer beter eet.
We mogen niet klagen we hebben heel mooi weer gehad tijdens onze vakantie. Tussen de 30 en 33 graden, maar eerlijk gezegd had het van ons wel een paar graden koeler mogen wezen. Het was in de ochtend al snel 26-28 graden, pfffff... Ik ben blij dat geen van ons verbrand is want dat vind ik ook altijd zo'n ding, smeren, smeren, smeren blegh vies plakkerig maar ja het moet.
Eten jullie peuters ook zo slecht met warm weer? Onze peuter heeft twee weken amper gegeten tijdens de drie standaard maaltijden op een dag. Volgens mij hielp het ook niet echt dat het brood heel anders is in het buitenland. Met het avondeten wat muizenhapjes en af en toe tussendoor een (half) croissantje. Daarnaast heeft ze af en toe ook wel een snoepje of chipje gehad maar echt niet veel. Gelukkig gaat drinken zonder problemen en drinkt ze genoeg. Toch vind ik het lastig aangezien ze geen reserves heeft dus hoop dat ze straks thuis weer beter eet.
donderdag 27 juni 2019 om 06:36
Snij jij nou nonchalant even het verjaardagsfeestje aan?
Wij hebben als thema tot nu toe ‘alles wat mams mooi vindt van instagram’
Vorig jaar bevatte dat deco van de Flying Tiger. Moet ik maar weer eens gaan kijken want peuter is over 2 maandjes al weer 3
donderdag 27 juni 2019 om 06:44
Hier eet peuter niet minder dan normaal. Hij drinkt wel nog meer water en vind het lekker als dat koud uit de koelkast komt.
Voor de rest is hij gigantisch dwars. En vanmorgen mocht ie van man vóór zijn wekker uit bed. Dus ik zeg nog ‘doe dat nou niet..’ maar man vond het prima. Onze peuter heeft weinig rituelen maar opstaan met het konijntje hebben we er in gestampt.
Gaat 2 minuten later de peuterwekker. En staat peuter naast mijn kant van het bed met lange uithalen te huilen dat hij niet kon uitslapen en wakker kon worden samen met het konijntje op de wekker
Goedemorgen allemaal!
Voor de rest is hij gigantisch dwars. En vanmorgen mocht ie van man vóór zijn wekker uit bed. Dus ik zeg nog ‘doe dat nou niet..’ maar man vond het prima. Onze peuter heeft weinig rituelen maar opstaan met het konijntje hebben we er in gestampt.
Gaat 2 minuten later de peuterwekker. En staat peuter naast mijn kant van het bed met lange uithalen te huilen dat hij niet kon uitslapen en wakker kon worden samen met het konijntje op de wekker
Goedemorgen allemaal!
donderdag 27 juni 2019 om 07:48
Zoon eet eigenlijk ook hetzelfde als normaal. Merk niet echt verschil door de warmte.
Dat is fijn wakker worden inderdaad glitter
Zoon slaapt nog
valt voor mij echt onder uitslapen. Ben normaal al blij als hij 7.00 of 7.30 haalt. Hij was ook flink moe van de warmte dus ik laat hem maar lekker liggen. Ik heb de was alweer opgevouwen en nieuwe was aangezet, haha. Wat een extra tijd zo 
Wij hebben een lekker rustig dagje vandaag met zn 2en.
Ik vroeg gister aan zoon of 'ie t leuk vond om samen met mij weer heel de dag samen te zijn, zegt hij doodleuk tot 3x aan toe nee
en bedankt!
Dat is fijn wakker worden inderdaad glitter
Zoon slaapt nog
Wij hebben een lekker rustig dagje vandaag met zn 2en.
Ik vroeg gister aan zoon of 'ie t leuk vond om samen met mij weer heel de dag samen te zijn, zegt hij doodleuk tot 3x aan toe nee
donderdag 27 juni 2019 om 08:08
Fijn Lavendel dat de terugreis goed gaat. En dat niemand verbrand is. Ik probeer ook altijd heel goed te smeren.
Ahh glitter..
Hier gaat het goed, ze gaat weer naar de opvang vandaag. Gisteren even met oma thuis gebleven omdat ze nog verhoging had maar nu sliep ze zelfs tot kwart voor zeven. Had wat slaap in te halen want de afgelopen nachten was het vijf uur
Iemand tips om vaseline uit het haar te krijgen?
Gisteren toen ze naar bed ging stond het potje nog op de commode. Nadat het slaapliedje is ze ermee aan de haal gegaan. Ze zat onder! In haar haar, bed, muur, knuffel, commode.. dus onder de douche. Twee keer haren gewassen en vanmorgen ook twee keer maar het is er nog niet uit
echt een vieze bende
Note to self: vaseline heeeel hoog opbergen!
Ahh glitter..
Hier gaat het goed, ze gaat weer naar de opvang vandaag. Gisteren even met oma thuis gebleven omdat ze nog verhoging had maar nu sliep ze zelfs tot kwart voor zeven. Had wat slaap in te halen want de afgelopen nachten was het vijf uur
Iemand tips om vaseline uit het haar te krijgen?
Gisteren toen ze naar bed ging stond het potje nog op de commode. Nadat het slaapliedje is ze ermee aan de haal gegaan. Ze zat onder! In haar haar, bed, muur, knuffel, commode.. dus onder de douche. Twee keer haren gewassen en vanmorgen ook twee keer maar het is er nog niet uit
Note to self: vaseline heeeel hoog opbergen!
donderdag 27 juni 2019 om 08:49
Moet dat niet met echte zeep? In die baby Shampoo zit dacht ik geen zeep zodat het niet in de oogjes prikt? Maar misschien zeg ik nu iets heel doms. Wellicht vanavond je eigen shampoo proberen? En dan dat ze een was hand tegen haar oogjes houdt voor het prikken vd zeep?
Vanmorgen zoon naar kdv gebracht. Z'n laatste week op de baby groep. Was echt een beetje sneu. Waren maar 3 kindjes en alledrie net 1 jaar geworden. Al z'n maten zijn al over naar de peuters. Had met hem te doen.
Dit is m'n laatste verlof week. Volgende week weer werken. Het doet me meer dan ik verwacht had.
Vanmorgen zoon naar kdv gebracht. Z'n laatste week op de baby groep. Was echt een beetje sneu. Waren maar 3 kindjes en alledrie net 1 jaar geworden. Al z'n maten zijn al over naar de peuters. Had met hem te doen.
Dit is m'n laatste verlof week. Volgende week weer werken. Het doet me meer dan ik verwacht had.
donderdag 27 juni 2019 om 09:09
Nou ik weet dat vaseline er af komt met Dreft
Mijn vader ging vroeger wel eens ergens klussen en dan vonden ze asbest. Dan smeerde hij zijn blote armen/benen/nek/hoofd in met vaseline, mondkapjes op en zagen maar
Daarna schraapte hij de vaseline er af met de asbestdeeltjes er in en zeepte hij zich in met Dreft. Kleren met het schaafsel samen in de container
Agh ja.. lassen deed hij ook door even zijn hoofd weg te draaien
Daarna schraapte hij de vaseline er af met de asbestdeeltjes er in en zeepte hij zich in met Dreft. Kleren met het schaafsel samen in de container
Agh ja.. lassen deed hij ook door even zijn hoofd weg te draaien
donderdag 27 juni 2019 om 09:35
Haha ik wilde dus al schrijven, Glitter weet hier vast een oplossing voor. Had ik dus best kunnen doenGlitterCupcake schreef: ↑27-06-2019 09:09Nou ik weet dat vaseline er af komt met DreftMijn vader ging vroeger wel eens ergens klussen en dan vonden ze asbest. Dan smeerde hij zijn blote armen/benen/nek/hoofd in met vaseline, mondkapjes op en zagen maar
![]()
Daarna schraapte hij de vaseline er af met de asbestdeeltjes er in en zeepte hij zich in met Dreft. Kleren met het schaafsel samen in de container![]()
Agh ja.. lassen deed hij ook door even zijn hoofd weg te draaien![]()
donderdag 27 juni 2019 om 09:41
Teckeltje88 schreef: ↑27-06-2019 09:35Haha ik wilde dus al schrijven, Glitter weet hier vast een oplossing voor. Had ik dus best kunnen doen![]()
Heb ik dat asbest verhaal al eens verteld hier?
Maar je peuter hoeft maar 1 week te overbruggen tot de volgende groep? Valt wel mee toch? Onze peuter heeft ook wel eens een dagje dat er weinig leeftijdsgenootjes zijn op het kdv. Dan gaat hij helpen met koffie halen, flesjes ‘wassen’ en gaat hij boekjes voorlezen.
donderdag 27 juni 2019 om 09:44
Haha nee dat niet (althans ik kende het verhaal niet) maar als er iemand op het forum is die thuis is in praktische tips, huishoudelijke weetjes enz ben jij dat volgens mij. Dus vandaarGlitterCupcake schreef: ↑27-06-2019 09:41Heb ik dat asbest verhaal al eens verteld hier?Ik heb het wel eens aan vrienden verteld. Mijn vader is trouwens niet oud geworden. Kan ook niet als je zulke stomme dingen doet.
Maar je peuter hoeft maar 1 week te overbruggen tot de volgende groep? Valt wel mee toch? Onze peuter heeft ook wel eens een dagje dat er weinig leeftijdsgenootjes zijn op het kdv. Dan gaat hij helpen met koffie halen, flesjes ‘wassen’ en gaat hij boekjes voorlezen.
Eigenlijk is het alleen vandaag nog. Op vrijdag zijn de groepen gemengd en dinsdag gaat hij dagje extra maar dan hebben ze een uitje naar de speeltuin.
donderdag 27 juni 2019 om 10:09
Nou, eigenlijk... zat ik dus gewoon in het verkeerde topic te typen. Dus.GlitterCupcake schreef: ↑27-06-2019 06:36Snij jij nou nonchalant even het verjaardagsfeestje aan?![]()
Wij hebben als thema tot nu toe ‘alles wat mams mooi vindt van instagram’![]()
Vorig jaar bevatte dat deco van de Flying Tiger. Moet ik maar weer eens gaan kijken want peuter is over 2 maandjes al weer 3![]()
donderdag 27 juni 2019 om 10:28
Wij hebben niet eens vaseline in huis.
Ik heb een heel leuk huis gezien op Funda, maarja zonder werk geen hypotheek
. Dus nu hoop ik dat heel veel mensen het stom vinden en het over 2,5 maand nog te koop staat.
Hier is op vrijdag de groep erg leeg. Vrijdagmiddag is er nu enkel net 4 jarige en mijn baby. Eerst was het peuter en dat meisje.
Ik heb een heel leuk huis gezien op Funda, maarja zonder werk geen hypotheek
Hier is op vrijdag de groep erg leeg. Vrijdagmiddag is er nu enkel net 4 jarige en mijn baby. Eerst was het peuter en dat meisje.
donderdag 27 juni 2019 om 10:50
donderdag 27 juni 2019 om 11:13
Due-scimmie schreef: ↑27-06-2019 10:28Wij hebben niet eens vaseline in huis.
Ik heb een heel leuk huis gezien op Funda, maarja zonder werk geen hypotheek. Dus nu hoop ik dat heel veel mensen het stom vinden en het over 2,5 maand nog te koop staat.
Gewoon duimen dat er 4x achter elkaar iemand de financiering niet rond krijgt en huppekee, het is van jullie
donderdag 27 juni 2019 om 11:20
Pip_pip schreef: ↑27-06-2019 10:50Dank jullie wel! Ik ga vanavond aan de slag met dreft. Daarna maar conditioner erin. Ze heeft zulk mooi haar
Spannend Due! Hoop ook dat het nog even te koop staat voor je. De vakantieperiode staat wel voor de deur, volgens mijn makelaar ging het dan langzamer met de verkoop van huizen.
Nou wij hebben dus gister, vandaag en morgen bezichtigingen
Als de conditioner in het natte haar zit, dit goed in de lokken knijpen. Daarmee druk je de conditioner in de haarschubben en trekt het beter in. Dat zal het haar nodig hebben na de Dreft
donderdag 27 juni 2019 om 11:27
Ja ik ben wel van de huishoudtipsTeckeltje88 schreef: ↑27-06-2019 09:44Haha nee dat niet (althans ik kende het verhaal niet) maar als er iemand op het forum is die thuis is in praktische tips, huishoudelijke weetjes enz ben jij dat volgens mij. Dus vandaaris wel positief overigens.
Eigenlijk is het alleen vandaag nog. Op vrijdag zijn de groepen gemengd en dinsdag gaat hij dagje extra maar dan hebben ze een uitje naar de speeltuin.
Oh dat valt mee. Hebben ze bij jullie vrijdag ook Modderdag?
donderdag 27 juni 2019 om 11:58
Geen idee heb ze er niet over gehoord. Zal eens vragen vanmiddag.GlitterCupcake schreef: ↑27-06-2019 11:27Ja ik ben wel van de huishoudtips![]()
Oh dat valt mee. Hebben ze bij jullie vrijdag ook Modderdag?
vrijdag 28 juni 2019 om 08:55
Hier ook modderdag op het KDV, maar peuter gaat niet op vrijdag. Weet niet of ik dat nou heel erg vind
.
Hoe gaat het met de bezichtigingen Glitter? Hopelijk snel een mooi bod! Mist peuter trouwens al het speelgoed nog steeds niet?
Pip, de vaseline er nog uit gekregen?
Hoe gaat het met de bezichtigingen Glitter? Hopelijk snel een mooi bod! Mist peuter trouwens al het speelgoed nog steeds niet?
happiness = reality - expectations
vrijdag 28 juni 2019 om 08:58
Ik ben het vergeten te vragen. Ik merk het vanmiddag wel dus haha. Is alleen niet zo super lekker weer hier.Whoopsadaisies schreef: ↑28-06-2019 08:55Hier ook modderdag op het KDV, maar peuter gaat niet op vrijdag. Weet niet of ik dat nou heel erg vind.