Bevallen na 42 weken?

20-06-2019 15:42 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Vandaag hebben mijn vrouw en ik een afspraak gehad in het ziekenhuis om inleiden te bespreken. Op dit moment is ze 41 weken en 4 dagen zwanger en er zit nog geen schot in. Zondagavond wordt er een ballonnetje geplaatst en de dag erna zal de bevalling opgewekt worden. We mochten er ook voor kiezen morgen er al voor te gaan. Ik ben zelf met 41.6 bevallen en vrouw is met 41.5 ter wereld gekomen. Stiekem hebben we nog hoop dat het spontaan gebeurt.
Uiteraard hebben we een echo en ctg gehad om gezondheid van de baby in te schatten. Baby heeft voldoende vruchtwater, wordt op nog geen 4 kilo geschat en doet het nog goed. Nu is bij ons de vraag opgekomen: is inleiden met 42.1 dan echt wel nodig en kunnen we niet beter afwachten.
Vraag hebben we niet gesteld aan de gyneacoloog. De vraag kwam pas op toen we thuis waren en alles goed was. Haar lijf is er gewoon nog niet mee bezig ...
We weten van de voor- en nadelen. Maar inleiden zelf heeft ook nadelen. Zijn er hier ervaringsdeskundigen?
anoniem_365027 wijzigde dit bericht op 20-06-2019 15:46
Reden: Spelfout
0.10% gewijzigd
Suikerwafel schreef:
23-06-2019 18:29
Haha nog geen baby! Vrouw gaat om 19 uur richting zkh voor het ballonnetje; morgen de oxytocine en het hele rataplan. Dus of morgen, of dinsdag ...
Spannend! Heel veel succes, ik wens jullie een goede bevalling en een mooie baby als resultaat :cheer2:
Oooh spannend Suikerwafel! Het is al of bijna zover. Wel komen melden hoor

En je hebt ook helemaal gelijk, het blijft absoluut giswerk!

@ik weet niet meer wie, ik ben begin vorig jaar bevallen en de richtlijn was inderdaad niet doorlopen tot na 42 weken. Maar 42 viel in het weekend, druk op de verlos en daarom raadde ze aan tot maandag of evt zondagavond. De arts-assistent zei er wel bij, 'natuurlijk meteen bellen als je het niet ziet zitten!' maar ik was aan het einde van mn zwangerschap absoluut niet assertief ondanks dat ik helemaal op was en intuïtief al een week een keizersnede wilde, dat laatste had ik ook gezegd maar ik heb een nogal kalme stem en dat helpt niet aan t einde van je zwangerschap in dit soort situaties :-$ . Ik weet nu dus ook dat ik volledig naar binnen keer en nou niet bepaald duidelijk maak dat ik iets écht meen als ik het zeg, ook al is het zacht en maar 1 x ;-D . Les voor een volgende keer!
Even gespiekt of er al baby nieuws is.
Vannacht geboren. Het was pittig maar te doen. We hebben af en toe gevraagd even geen oxytocine toe te dienen, dat voelde goed. Hij moest van ver komen. Is nu heel relaxed en heeft al gedronken en geslapen. Vrouw lijkt nu high van de oxytocine nog maar heeft ook maar 3 uur in 48 uur geslapen.

Zoon is 3800 gram, helder vruchtwater, 53cm en kerngezond. Wel even blijven want vrouw kreeg koorts tijdens het baren dus kindje wordt geobserveerd. Maar wij liggen er allebei naast in een bed. Als alles goed gaat vanmiddag naar huis.

Dank voor jullie steun. Wij gaan even cocoonen :heart:

Wat werken er toch lieve mensen in het ziekenhuis.
Gefeliciteerd TO :smooch:
Suikerwafel schreef:
25-06-2019 09:01
Vannacht geboren. Het was pittig maar te doen. We hebben af en toe gevraagd even geen oxytocine toe te dienen, dat voelde goed. Hij moest van ver komen. Is nu heel relaxed en heeft al gedronken en geslapen. Vrouw lijkt nu high van de oxytocine nog maar heeft ook maar 3 uur in 48 uur geslapen.

Zoon is 3800 gram, helder vruchtwater, 53cm en kerngezond. Wel even blijven want vrouw kreeg koorts tijdens het baren dus kindje wordt geobserveerd. Maar wij liggen er allebei naast in een bed. Als alles goed gaat vanmiddag naar huis.

Gefeliciteerd!
(leuk ook, dat je even een update geeft)!
Gefeliciteerd :heart:

Wat onwijs fijn dat de baby het goed maakt. Hopelijk is de mama ook weer snel opgeknapt en kunnen jullie lekker gaan genieten!
Gefeliciteerd met jullie mooie zoon :jump: :flirting:
Nu lekker even bijkomen en dan vanmiddag naar huis om van je gezin te genieten.
Wat fijn dat het zo goed gegaan is en de mensen lief voor jullie waren <3 ! Lekker genieten! Gefeliciteerd!
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon :flirting:
Gefeliciteerd, leuk dat je even een update geeft!
Gefeliciteerd!! Nu lekker genieten en coconen :heart:
Suikerwafel schreef:

Jeej, gefeliciteerd!! Goed gedaan allebei :cheer2: veel geluk met z’n viertjes!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Gefeliciteerd! Heerlijk een gezonde zoon!
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!

Hoe heb jij het ervaren nu je deze keer aan de andere kant stond?
Gefeliciteerd suikerwafel! Hopelijk snel met vrouw ook alles oké en lekker naar huis
Gefeliciteerd!!!
Gefeliciteerd! Een sterke jongen zo te horen en twee sterke mama's! Ben ook wel benieuwd hoe het is om te ervaren vanaf "de andere kant" naast het bed idd. Een goede kraamtijd gewenst
Suikerwafel schreef:

Gefeliciteerd met jullie zoon! Ik hoop dat vrouwlief inmiddels weer wat heeft geslapen (is belangrijk!)

Veel geluk met zn drietjes!!
Over de andere kant vraag: het is zo ontzettend bijzonder om een bevalling mee te maken. Van de kracht die je je je vrouw ziet hebben, tot de moeilijke momenten. En dan dan moment dat het koppie staat. Toen hield ik het niet meer droog. Ik heb de baby samen met de vk aangepakt en op vrouw gelegd.
Het is ook heel intensief. Als bevaller zit je vaak in jezelf gekeerd, maar als je er naast staat krijg je alles mee. Het heeft ook gaten uit mijn eigen bevalling 'gedicht'. Grappig hoe dat werkt.

Verder gaat het redelijk goed hier. Baby doet het fantastisch. Is al op geboortegewicht. Vrouw heeft nog veel pijn. De kraamzorg die we hebben werkt hard. Het is weer even zoeken naar een ritme/tijd voor onszelf.
Kippenvel hier door jouw bericht suikerwafel. Het is zo'n bijzonder proces. Balen dat je vrouw nog zoveel pijn heeft. Ik hoop dat ze snel herstelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven