Napraattopic deel 113

09-06-2019 17:07 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
25-06-2019 23:03
De tuinkant van mijn flat is helemaal bekattentrapt, maar ik woon aan de straatkant, vinnik toch minder prettig.
Oja, dat is idd niets.
Dan heeft ie pech.
Je kan ook zo’n tuigje kopen en met hem gaan wandelen.
Orișa schreef:
25-06-2019 23:08
Oja, dat is idd niets.
Dan heeft ie pech.
Of Solomio als die keihard gaat lopen mauwen.
Domme vragen bestaan echt.
Orișa schreef:
25-06-2019 23:10
:HA:
Daar ben ik sinds vanavond ook achter. Ik zeg het niet snel.
Fizz schreef:
25-06-2019 11:56
Hij/zij had ook informatie uit 2016. Er werd wel degelijk in het topic ontkend dat er heel jonge meisjes uit Nederland worden uitgehuwelijkt en natuurlijk geef ik je gelijk als dat geen algemeenheid is. Gelukkig niet, maar het komt wel nog veel te vaak voor. Ik vind dat een blad als VIVA, waarvan ik dacht dat het altijd redelijk feministisch was ingesteld, aan dit soort zaken best wat meer aandacht mag besteden i.p.v. topics waar dit ter sprake komt verwijderen.

Eens
LOEP ME MAAR aub.
Fizz schreef:
25-06-2019 10:46
Kunnen jullie toelichten welke opmerkingen jullie dan als discriminatie beschouwen? Ik heb namelijk geen discriminerende posts gelezen. En waarom wordt de desbetreffende forummer daarvoor niet eerst een ban gegeven? Voor provoceren is het toch ook gebruikelijk om een forummer een ban te geven? Waarom in dit geval niet en wordt er op het verzoek van een aantal forummers uit een bepaalde hoek een topic verwijderd?

Nu een aantal forummers hun argumenten onderuit zien gaan, omdat mensen met een andere mening deze mening kunnen onderbouwen met bronnen, komt ineens de vraag om een topic te verwijderen.

Heb je wel toelichting gekregen?
LOEP ME MAAR aub.
bethweeter schreef:
25-06-2019 10:51
Volgens mij is er niet gevraagd om het topic te verwijderen, wel om te modereren.

Dat werd gisteravond wel gevraagd terwijl de discussie nog gaande was, en toen was niks over discriminatie.
LOEP ME MAAR aub.
Niq schreef:
25-06-2019 10:57
Er werd ook om een slotje gevraagd.

Ik vind dat er bijzonder veel berichten worden verwijderd onder het mom van of topic. Alsof je het 100+ pagina's lang on topic kan houden.
Kan daar alstublieft naar gekeken worden. Iets minder streng mag toch wel?

Dit
LOEP ME MAAR aub.
Fizz schreef:
25-06-2019 11:03
Geen idee waarom het anders verwijderd zou zijn. Jij deed in ieder geval ook mee aan het geklaag zag ik in je eerdere post. Zelf heb ik bij mijn posts linkjes naar betrouwbare bronnen geplaatst en als iemand die posts als onwaarheden of discriminatie opvat, dan denk ik dat die personen meer moeite hebben met de waarheid onder ogen te zien.

Door juist zo’n topic over gevoelige onderwerpen waar een taboe op rust te sluiten, zorg je ervoor dat er nooit oplossingen voor veel problemen zullen komen. Oplossen van problemen begint namelijk bij het benoemen ervan.

Dat uitgerekend VIVA, een blad dat zich altijd zo vooruitstrevend noemt, zo betuttelend hier optreedt, valt mij zwaar tegen. Blijkbaar mogen er alleen taboes op sexgebied worden besproken, maar zaken die er echt toe doen en waar heel veel mensen zich zorgen over maken in onze samenleving worden onder het tapijt gemoffeld.

Helemaal eens.
LOEP ME MAAR aub.
Fizz schreef:
25-06-2019 11:30
Nee hoor, daarom had ik ook die bronnen geplaatst. Jammer dat het topic nu niet meer nagelezen kan worden. Iemand plaatste een bron over die kindhuwelijken, maar dat vond de forummer die deze huwelijken ontkende geen bewijs, want ze vond het artikel te oud. Daarop plaatste ik een recente bron van dit jaar. Blijkbaar schiet vervolgens iedereen in de stress en wordt het topic verwijderd. Een ongemakkelijke waarheid lezen veel mensen dus liever niet.
:sigh:
LOEP ME MAAR aub.
Zo Spuit 11, weer lekker kunnen quoten :proud:
Orișa schreef:
25-06-2019 23:08
Je kan ook zo’n tuigje kopen en met hem gaan wandelen.

Dat heb ik ooit eens gedaan met onze kat. Man wat voelde ik me voor lul lopen. :facepalm:
RikM schreef:
26-06-2019 08:57
Dat heb ik ooit eens gedaan met onze kat. Man wat voelde ik me voor lul lopen. :facepalm:
Waarom deed je dat?
Orișa schreef:
25-06-2019 23:10
Nou inderdaad. Eerst dacht ik van niet maar dan lees ik weer een domme vraag hier op het forum en dan denk ik domme vragen bestaan dus wel.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Pipistrello schreef:
26-06-2019 01:26
Zo Spuit 11, weer lekker kunnen quoten :proud:
En alsof iemand het ook echt leest. :roll:
Orișa schreef:
26-06-2019 09:35
Waarom deed je dat?

Die kat kon niet met andere katten overweg dus hij mocht niet alleen naar buiten. Het was een hele grote kater en hij sloopte echt de eerste de beste kat die hij zag. Rende ook zo de weg op, enz.
Toen maar een keer met zo'n tuigje geprobeerd maar dat is echt geen gezicht.
Solomio schreef:
25-06-2019 22:00
Nee, en hij wilde ook gelijk weer naar binnen. Hij is zich rot geschrokken.
Je had hem vast een zetje gegeven om hem af te leren om te dicht bij het raam te komen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
26-06-2019 10:03
Je had hem vast een zetje gegeven om hem af te leren om te dicht bij het raam te komen.
O ja, had ik dat maar eerder geweten.................
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
RikM schreef:
26-06-2019 09:47
Die kat kon niet met andere katten overweg dus hij mocht niet alleen naar buiten. Het was een hele grote kater en hij sloopte echt de eerste de beste kat die hij zag. Rende ook zo de weg op, enz.
Toen maar een keer met zo'n tuigje geprobeerd maar dat is echt geen gezicht.
Zijn vast geen foto’s van :hihi:
Orișa schreef:
26-06-2019 10:23

Ik weet het wel zeker. ;)
Orișa schreef:
26-06-2019 10:23
jawel hoor :P

Afbeelding
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Da's wel een heel erg lelijke kat.

Nou dag mensen, ik ga even zeemeerminnen. :bye:
RikM schreef:
26-06-2019 11:10
Da's wel een heel erg lelijke kat.

Nou dag mensen, ik ga even zeemeerminnen. :bye:
Wasda?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Zie actueel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven