Hond en scheiding
donderdag 27 juni 2019 om 17:36
MissMaran schreef: ↑27-06-2019 17:34Ja huisbazen zijn vaak vrekken en niet makkelijk. Maar als een vader met een verhaal over zijn dochtertje komt praten over of het in het standaard contract staat of en dat hij een oogje dicht wil knijpen omdat ze haar hondje niet wil missen dan moet het wel een eikel zijn om nog te weigeren.
Ligt er ook een beetje aan of het over een bouvier of een chihuahua gaat, natuurlijk.
Later is nu
donderdag 27 juni 2019 om 17:38
Maar je gaat toch niet je bemoeien met het huurcontract van je ex?! Daar ga je een verhuurder toch niet mee lastigvallen, met jouw eigen onvermogen?
Dat sommige mensen niet inzien dat ze zichzelf en hun ex daarmee compleet voor lul zetten is één ding. Maar om nou ook nog buitenstaanders in die sh*t te betrekken en verwachten dat zij daar ook nog tijd in gaan steken... echt belachelijk.
Dat sommige mensen niet inzien dat ze zichzelf en hun ex daarmee compleet voor lul zetten is één ding. Maar om nou ook nog buitenstaanders in die sh*t te betrekken en verwachten dat zij daar ook nog tijd in gaan steken... echt belachelijk.
donderdag 27 juni 2019 om 17:41
@TO, waarom zou je vriend wel de ballen hebben om met de huisbaas van zijn ex te gaan praten (waarbij ik me een reactie a la die van Lattemacchiato goed kan voorstellen, zou ik ook doen als ik huisbaas was) terwijl hij nog niet eens de ballen heeft om iets te regelen als het op zijn eigen woonst aankomt? Ze hebben een gezamenlijke woning maar meneer laat zich als een geslagen hondje naar de deur bonjouren want zijn ex kan er niet tegen als hij ook in dat huis zit. En jij trapt daar in?
Ik vind jullie allemaal raar reageren. Zijn ex dat ze zomaar de hond van haar dochter weg wil doen. Hij dat hij zich met de huisbaas van zijn ex wil bemoeien en van de ene relatie in de andere rolt. En jij gaat zometeen samenwonen in het huis waar hij al die tijd met ex en dochter woonde, fijn op de momenten dat dochter dan bij haar vader is joh, het is haar ouderlijk huis alleen dan met een nieuwe vrouw erin ipv haar moeder.
Jullie hebben allemaal een zonnesteek als je het mij vraagt, hoop dat de hond een nieuw baasje krijgt dan kan die in ieder geval ontsnappen uit dit gekkenhuis.
Ik vind jullie allemaal raar reageren. Zijn ex dat ze zomaar de hond van haar dochter weg wil doen. Hij dat hij zich met de huisbaas van zijn ex wil bemoeien en van de ene relatie in de andere rolt. En jij gaat zometeen samenwonen in het huis waar hij al die tijd met ex en dochter woonde, fijn op de momenten dat dochter dan bij haar vader is joh, het is haar ouderlijk huis alleen dan met een nieuwe vrouw erin ipv haar moeder.
Jullie hebben allemaal een zonnesteek als je het mij vraagt, hoop dat de hond een nieuw baasje krijgt dan kan die in ieder geval ontsnappen uit dit gekkenhuis.
donderdag 27 juni 2019 om 17:46
lemoos2 schreef: ↑27-06-2019 17:38Maar je gaat toch niet je bemoeien met het huurcontract van je ex?! Daar ga je een verhuurder toch niet mee lastigvallen, met jouw eigen onvermogen?
Tuurlijk maak je jezelf dan volkomen belachelijk. Het zegt daarnaast ook wat over het respect voor je ex dat je meent je te mogen bemoeien met haar zaken.
donderdag 27 juni 2019 om 18:16
Ja vast.MissMaran schreef: ↑27-06-2019 17:34Ja huisbazen zijn vaak vrekken en niet makkelijk. Maar als een vader met een verhaal over zijn dochtertje komt praten over of het in het standaard contract staat of en dat hij een oogje dicht wil knijpen omdat ze haar hondje niet wil missen dan moet het wel een eikel zijn om nog te weigeren.
donderdag 27 juni 2019 om 18:50
donderdag 27 juni 2019 om 19:05
En dit was nog het eenvoudige stuk van de rit die voor je lichtbettinahoekstra schreef: ↑27-06-2019 18:50Ik ga dit topic verwijderen. Bedankt iedereen voor de tips, maar ik merk dat mensen zich ook zo vrij voelen om ook uitspraken te doen over andere zaken over hoe je een kind dient op te voeden of over of je wel of niet moet samen gaan wonen.
donderdag 27 juni 2019 om 19:10
Succes voor dat arme kind. Met 2 van die labbekakken als ouders zal ze dat wel nodig hebben.bettinahoekstra schreef: ↑27-06-2019 18:50Ik ga dit topic verwijderen. Bedankt iedereen voor de tips, maar ik merk dat mensen zich ook zo vrij voelen om ook uitspraken te doen over andere zaken over hoe je een kind dient op te voeden of over of je wel of niet moet samen gaan wonen.
donderdag 27 juni 2019 om 19:38
Mocht het er ooit op aankomen, dan is zo’n clausule ook zeker niet waterdicht. https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuw ... urcontractlattemachiato schreef: ↑27-06-2019 16:32Ik ben ook 'huisbaas' en bij ons staat ook in de contracten geen huisdieren. Eigenlijk heb ik er niet eens echt bezwaar tegen. We hebben zelf ook een hond, ik houd van honden. Maar het stond gewoon standaard in het modelcontract dat de makelaar hanteerde. Ik denk dus dat het wel zo is, dat er in haar contract staat dat het niet mag, want het is een soort modelcontract. Maar ze moet er gewoon even naar vragen, misschien heeft die verhuurder daar helemaal niet over nagedacht (net als ik). Ik zag bij mijn huurders ook een konijn staan en toen dacht ik wel: 'he volgens mij mag dat niet volgens het contract.' Maar ik heb er niks van gezegd, eigenlijk maakt het me niet zoveel uit.
donderdag 27 juni 2019 om 20:25
Ik kan het even niet laten... moet toch reageren.Dreamer schreef: ↑27-06-2019 13:50Verder over kwestie hond: als hij 'm echt niet wil, moet de hond dus weg, wat enorm verdrietig is voor de dochter, maar dat is dan niet anders. Hij zal wel de boeman blijven, hierin, want z'n ex mag de hond niet in huis en zou het wel willen. Is er niet nog een familielid, die de hond kan nemen (opa/oma) zodat dochter wel de hond nog regelmatig kan zien?
En in het geval als beschreven zou ik écht nog niet gaan samenwonen met deze man, die kennelijk nog niet eens z'n scheiding goed achter de rug heeft, maar daar vroeg je niet om, maar je kunt nu nog een tijdje wachten en dat zou ik zeker doen. Laat eerst alle stof maar neerdalen over scheiding en verdeling kind + eventueel hond.
Ex ZEGT dat ze de hond niet in huis mag hebben. Dat is het enige wat ze heeft gedaan. Ze is nog niet met de huisbaas in gesprek geweest. Haar ouders wonen 15 kilometer verderop... daar zou die hond ook heen kunnen om de week.
Over het samenwonen issue of opvoedingsgedeelte ga ik niet meer op in
donderdag 27 juni 2019 om 20:44
Ik kan het ook niet laten te reageren...bettinahoekstra schreef: ↑27-06-2019 20:25Ik kan het even niet laten... moet toch reageren.
Haar ouders wonen 15 kilometer verderop... daar zou die hond ook heen kunnen om de week.
Hoe komt het dat jij denkt dat de ouders van de ex van jouw vent, om de week een hond zouden moeten opvangen? Dat is nogal een aanname.
(De eerste nieuwe-vriendin-van-de-ex-van-mijn-kind die denkt te kunnen bepalen dat ik om de week een hond in huis zal nemen, die ga ik vierkant uitlachen en daarna negeren)
donderdag 27 juni 2019 om 20:52
Parallella schreef: ↑27-06-2019 20:44Ik kan het ook niet laten te reageren...
Hoe komt het dat jij denkt dat de ouders van de ex van jouw vent, om de week een hond zouden moeten opvangen? Dat is nogal een aanname.
(De eerste nieuwe-vriendin-van-de-ex-van-mijn-kind die denkt te kunnen bepalen dat ik om de week een hond in huis zal nemen, die ga ik vierkant uitlachen en daarna negeren)
TO mag toch mee nadenken en naar oplossingen zoeken? Is toch goed voor kind en hond.
donderdag 27 juni 2019 om 20:55
Ja hoor, buiten de gebaande paden denken hou ik ook van. Maar zomaar mensen erbij betrekken waar je zelf niets mee te maken hebt, vind ik ver gaan. Ze zou kunnen voorstellen het aan die mensen te vragen, maar ze brengt het als een feit, daar reageerde ik op.
donderdag 27 juni 2019 om 21:03
Laat me raden, jij bent flink jonger dan je vriend.bettinahoekstra schreef: ↑27-06-2019 20:25Ik kan het even niet laten... moet toch reageren.
Ex ZEGT dat ze de hond niet in huis mag hebben. Dat is het enige wat ze heeft gedaan. Ze is nog niet met de huisbaas in gesprek geweest. Haar ouders wonen 15 kilometer verderop... daar zou die hond ook heen kunnen om de week.
Over het samenwonen issue of opvoedingsgedeelte ga ik niet meer op in![]()
Volwassenen betrekken ouders namelijk niet meer op deze manier
donderdag 27 juni 2019 om 21:05
Oké samenvatting van de reacties:
- Mijn vriend is een slappe lul want hij komt niet voor zich zelf op.
- Komt hij voor zich zelf op dan is hij een lul want dat gaat ten koste van zijn dochter.
- Mijn vriend moet verantwoordelijkheid nemen voor de hond.
- Ex-vriendin hoeft geen verantwoordelijkheid te nemen voor de hond... want ach... ze wilde zo graag een hond maar vindt haar persoonlijke woongenot belangrijker dan dat van haar dochter.
- Maar mijn vriend is een lul want hij wil niet de volledige zorg over die hond nemen.
- Maar tegelijk ook een slappe lul dat hij zo over zich heen laat lopen.
Snappen jullie misschien nu het dilemma hier??
- Komt hij voor zich zelf op dan is hij een lul want dat gaat ten koste van zijn dochter.
- Ex-vriendin hoeft geen verantwoordelijkheid te nemen voor de hond... want ach... ze wilde zo graag een hond maar vindt haar persoonlijke woongenot belangrijker dan dat van haar dochter.
- Maar mijn vriend is een lul want hij wil niet de volledige zorg over die hond nemen.
donderdag 27 juni 2019 om 21:11
Typisch dat je dat wel allemaal oppikt, maar over hoe ontzettend schadelijk het kan zijn om in te trekken bij een kind in een instabiele situatie, dat wil je dan niet begrijpen. Laat dat kind verdorie de scheiding en alle ellende verwerken voordat jij je er ook nog indraait met je "ach ja, liefde laat zich niet sturen he...". Liefde niet nee, wat je ermee doet wel. Laat. Dat. Kind. Met. Rust. Die heeft geen zin in een nieuwe speler op het bord, ze is nog lang niet klaar met het begrijpen hoe het nu zit met de oude.bettinahoekstra schreef: ↑27-06-2019 21:05Oké samenvatting van de reacties:
Ben bijna blij dat de kwestie met die arme hond naar voren kwam, anders had je dat zelf nooit bedacht en had je al deze feedback nooit gekregen.
donderdag 27 juni 2019 om 21:15
En al die volwassenen waarvan hun kinderen bij de grootouders zitten omdat er gewerkt moet worden? Heeft gewoon met oplossingen te maken, niet met volwassenheid!
donderdag 27 juni 2019 om 21:16
Het gaat om verantwoordelijkheid nemen voor het welzijn van zijn DOCHTER.bettinahoekstra schreef: ↑27-06-2019 21:05Oké samenvatting van de reacties:
Ik zie nog steeds geen dilemma. Ik lees alleen geleuter over ‘opkomen voor zichzelf’ maar dat moet schijnbaar dan met terugwerkende kracht. Geleuter over wat ex wel/niet heeft gevraagd. Gepiep van vriend over hond. Gepiep van en over vriend. Het gaat om dat kind.
donderdag 27 juni 2019 om 21:19
De vraag van TO ging eigenlijk over de hondlemoos2 schreef: ↑27-06-2019 21:16Het gaat om verantwoordelijkheid nemen voor het welzijn van zijn DOCHTER.
Ik zie nog steeds geen dilemma. Ik lees alleen geleuter over ‘opkomen voor zichzelf’ maar dat moet schijnbaar dan met terugwerkende kracht. Geleuter over wat ex wel/niet heeft gevraagd. Gepiep van vriend over hond. Gepiep van en over vriend. Het gaat om dat kind.