Dating : mannen...

30-06-2019 15:53 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij het volgende af: wat is het met datende mannen tegenwoordig? Nu scheer ik iedereen wel over 1 kam, maar toch...
Ben zelf al 15 jaar getrouwd en heb een single vriendin. Ze is 32 en een ontzettend leuk mens. Ook leuk om te zien.
Maar het daten verloopt meestal zo:
1e date: kennismaking, aftasten, loopt wel leuk. Beiden spreken uit serieus op zoek te zijn.
2e, 3e en 4e date: het is erg leuk! Man is leuk, geeft steeds complimenten, doet moeite, toont veel interesse, komt aan met kadootjes en er wordt gezoend. Man wil soms meer...
5e en 6e date: vriendin polst heel voorzichtig 'of het wat is / wordt'.
Ineens trekt de man zich terug, doet vaag etc.
Dumpt haar per telefoon of mail en vond het toch wel een heel leuke tijd. Er zat echt wel gevoel bij maar niet genoeg. Zoiets.
Vriendin verdrietig.

Herkenbaar?
Ik vind t zo lullig, hou dan je fatsoen als je het niet voelt en laat je kadootjes en gezoen bij je!
🙄
Hatchi schreef:
30-06-2019 19:28
Wat ‘ongezond’. Seks is nou juist een heel belangrijk onderdeel van een relatie. Zonder seks weet je nooit of iemand echt goed bij je past. Ik snap dat krampachtige gedoe met seks niet. Je hoeft echt niet met de eerste de beste het bed in te duiken. En ook niet na een eerste ontmoeting, maar wat is dat toch met sommigen die zichzelf gedrag aanleren omtrent daten en seks? Voor wie doe je zo preuts als je het seks hebben zo enorm lang uitstelt? Houd je dan niet van seks? Of ‘mag’ je niet genieten van seks? Heeft het met een strenge opvoeding te maken? Geloof?
Overdrijven is ook een vak.

Laat iedereen zelf bepalen wanneer ze seks willen hebben of hoe belangrijk seks in de kennismaking fase of zelfs daarna. Niet iedereen heeft bijvoorbeeld zelfde libido.

En als je daar niet hetzelfde over denkt en te ver uit elkaar ligt qua denkwijze of libido...pas je niet bij elkaar. Niet erg ook.
Maar dat bekenend niet dat de een ongezond of juist heel gezond bezig is ofzo.
mammavanmeisje schreef:
30-06-2019 18:52
Als iemand actief op een date uit is en zegt serieus op zoek te zijn wil je na de 6e date wel een beetje bevestiging denk ik.
Ik snap wel dat de mannen afhaken. Bij de 6e date om bevestigingvragen? Bevestiging van wat?

Waarom kan ze niet genieten van wat er is. De aanvulling op haar leven die deze man haar geeft. Als hij zes keer met haar afspreekt, vindt hij haar duidelijk leuk. Anders deed hij dat niet. Dus spreek een 7e en 8e enz af en zie wat ervan komt. Zij kan zelf ook geen bevestiging geven. Behalve of ze hem nog een keer wil zien of niet.
Hatchi schreef:
Wat ‘ongezond’. Seks is nou juist een heel belangrijk onderdeel van een relatie. Zonder seks weet je nooit of iemand echt goed bij je past. Ik snap dat krampachtige gedoe met seks niet. Je hoeft echt niet met de eerste de beste het bed in te duiken. En ook niet na een eerste ontmoeting, maar wat is dat toch met sommigen die zichzelf gedrag aanleren omtrent daten en seks? Voor wie doe je zo preuts als je het seks hebben zo enorm lang uitstelt? Houd je dan niet van seks? Of ‘mag’ je niet genieten van seks? Heeft het met een strenge opvoeding te maken? Geloof?
Als ik mij prettig voelde om eerder met iemand naar bed te gaan zou ik dat gewoon doen. Het heeft dus niks te maken met aangeleerd gedrag en preuts gedrag, geen geloof en geen strenge opvoeding. Ik hou van seks. Het heeft wel zo zijn redenen maar die ga ik niet allemaal delen. In ieder geval een belangrijke bijkomstige reden; ik vind seks nooit leuk met iemand bij wie ik niet op mijn gemak ben. En ik ben niet snel (bij een man) op mijn gemak. Als ik seks heb met iemand die ik niet goed ken (wel gedaan in het verleden) doe ik dat omdat ik het gevoel had dat het moest, niet omdat ik zelf wou. Als ik seks heb onder druk kan ik niet genieten. En ik wil leuke, wilde, kinky seks zonder remmingen.
Vanzai schreef:
30-06-2019 19:29
Om een lang verhaal kort te maken, TO: wanneer jij niet weet waarom jouw vriendin maar niet aan de man komt weten wij het al helemaal niet.

En dat jij haar 'een geweldig mens' vindt zegt niets over haar marktwaarde.

Tot slot: dat jij het gezien de titel van je topic aan de mannen van tegenwoordig wijt zegt uitsluitend iets over jouw gedachtenpatronen, die nogal rigide zijn
Dit, helemaal.

En het zal denk ik toch aan je vriendin liggen als er een patroon in zit.
Heldens schreef:
30-06-2019 19:49
Dit, helemaal.

En het zal denk ik toch aan je vriendin liggen als er een patroon in zit.
Of op de mannen waar zij op valt. (Groot praters, kadootjes, complimentjes) Het is best veel vind ik, als ik het zo terug lees. Maarja, misschien is dat ook wel normaal. Vind het zelf iets om heel zenuwachtig van te worden.
Sjulia schreef:
30-06-2019 19:53
Of op de mannen waar zij op valt. (Groot praters, kadootjes, complimentjes) Het is best veel vind ik, als ik het zo terug lees. Maarja, misschien is dat ook wel normaal. Vind het zelf iets om heel zenuwachtig van te worden.
Dan ligt het dus alsnog aan je vriendin zelf dat ze dus steeds blijft daten met het zelfde type man met wie het niets kan worden.
ramy72 schreef:
30-06-2019 19:48
Ik snap wel dat de mannen afhaken. Bij de 6e date om bevestigingvragen? Bevestiging van wat?

Waarom kan ze niet genieten van wat er is. De aanvulling op haar leven die deze man haar geeft. Als hij zes keer met haar afspreekt, vindt hij haar duidelijk leuk. Anders deed hij dat niet. Dus spreek een 7e en 8e enz af en zie wat ervan komt. Zij kan zelf ook geen bevestiging geven. Behalve of ze hem nog een keer wil zien of niet.
Goeie post!
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
mammavanmeisje schreef:
30-06-2019 15:53

1e date: kennismaking, aftasten, loopt wel leuk. Beiden spreken uit serieus op zoek te zijn.

5e en 6e date: vriendin polst heel voorzichtig 'of het wat is / wordt'.
Ineens trekt de man zich terug, doet vaag etc.
Als beiden hebben uitgesproken dat ze iets serieus zoeken en het daten gaat goed dan komt het toch raar over als vriendin vraagt of het wat is-wordt! Als het daten goed gaat weet je dat toch?
Toen ik nog aan t daten was, vertrok ook zo'n 85% na een tijdje, en ik had er niet eens seks mee, misschien juist daarom ;-)
En wat wel bleef hangen, draaide meestal ook niet op iets serieus uit.
Meestal wordt dat gescharrel vaak ook niets serieus, na een paar weken ga je weer je eigen weg, dan was t even leuk en dan toedeloe...
De leukste relaties heb ik dan ook niet aan daten overgehouden, maar meer aan spontane ontmoetingen, met meestal eerst vriendschap, omdat het dan meteen klikte, en dan pas vriendschap plus, de laatste werd eerst m'n beste vriend, en nu zijn we inmiddels 16 jaar samen.
Dat hele dategedoe wordt zwaar overschat met een hoop verwachtingen, en dan denken dat de liefde van je leven er wel tussen zit, maar zo werkt het gewoon meestal niet, het is te gestrest, en te veel gebaseerd op het een relatie willen, en dan moet alles ook meteen kloppen, alsof je op een sollicitatiegesprek zit.
Ik zou leuke mannen eerst gaan "friendzonen",
Bij mij is dat juist iets positiefs, en dan kijken of er uberhaubt wel een basis is voor wat meer, zoniet? heb je toch nog een leuke vriendschap, werkt het wel? heb je tenminste een stevige basis voor als het eens een keer geen rozengeur en maneschijn is.
Poker schreef:
30-06-2019 20:21
Als beiden hebben uitgesproken dat ze iets serieus zoeken en het daten gaat goed dan komt het toch raar over als vriendin vraagt of het wat is-wordt! Als het daten goed gaat weet je dat toch?
Hmm ja dat zou je meestal denken van wel. Toch heb ik al een paar keer gehad dat ik na een tijdje daten (zeg een maand of 3), hoewel ik echt wel dacht dat we het heel leuk hadden/zijn vrienden had ontmoet etc., wilde weten of we het nou bijna officieel gingen maken dat de mannen in kwestie toen ineens afhaakten. En dergelijke verhalen hoor ik ook weleens van vriendinnen. Jammer wel, want je gaat er bijna door aan jezelf en je eigen inschattingsvermogen twijfelen. Zelf het gevoel hebben dat het goed zit en ergens naartoe gaat geeft nooit echt een garantie. Natuurlijk zijn er ook genoeg succesverhalen.
Timetraveler schreef:
30-06-2019 20:26
Hmm ja dat zou je meestal denken van wel. Toch heb ik al een paar keer gehad dat ik na een tijdje daten (zeg een maand of 3), hoewel ik echt wel dacht dat we het heel leuk hadden/zijn vrienden had ontmoet etc., wilde weten of we het nou bijna officieel gingen maken dat de mannen in kwestie toen ineens afhaakten. En dergelijke verhalen hoor ik ook weleens van vriendinnen. Jammer wel, want je gaat er bijna door aan jezelf en je eigen inschattingsvermogen twijfelen. Zelf het gevoel hebben dat het goed zit en ergens naartoe gaat geeft nooit echt een garantie. Natuurlijk zijn er ook genoeg succesverhalen.
Ja dat bedoelt TO denk ik ook.
Het is deels tijdsverspilling en zonde van je energie. Aan de andere kant ook weer een ervaring rijker.
sugarmiss schreef:
30-06-2019 17:00
De knapste en meest sociaal vaardige mensen zijn op x leeftijd toch wel gesetteld en de mensen die weer op de markt komen is dat toch ook best vaak omdat ze gewoon niet gied in staat zijn om goed te communiceren of niet voldoende rekening houden met hun partner.
Poehh, ik kan je aardig wat voorbeelden geven van getrouwde mannen die nou niet bepaald knap en 'sociaal vaardig' zijn. Kan het ook zijn dat gesettlede mensen bij elkaar blijven omdat dat nou eenmaal zo vertrouwd is...
'Wake up' !!
lineola schreef:
30-06-2019 20:24
Toen ik nog aan t daten was, vertrok ook zo'n 85% na een tijdje, en ik had er niet eens seks mee, misschien juist daarom ;-)
En wat wel bleef hangen, draaide meestal ook niet op iets serieus uit.
Meestal wordt dat gescharrel vaak ook niets serieus, na een paar weken ga je weer je eigen weg, dan was t even leuk en dan toedeloe...
De leukste relaties heb ik dan ook niet aan daten overgehouden, maar meer aan spontane ontmoetingen, met meestal eerst vriendschap, omdat het dan meteen klikte, en dan pas vriendschap plus, de laatste werd eerst m'n beste vriend, en nu zijn we inmiddels 16 jaar samen.
Dat hele dategedoe wordt zwaar overschat met een hoop verwachtingen, en dan denken dat de liefde van je leven er wel tussen zit, maar zo werkt het gewoon meestal niet, het is te gestrest, en te veel gebaseerd op het een relatie willen, en dan moet alles ook meteen kloppen, alsof je op een sollicitatiegesprek zit.
Ik zou leuke mannen eerst gaan "friendzonen",
Bij mij is dat juist iets positiefs, en dan kijken of er uberhaubt wel een basis is voor wat meer, zoniet? heb je toch nog een leuke vriendschap, werkt het wel? heb je tenminste een stevige basis voor als het eens een keer geen rozengeur en maneschijn is.
Ja, mooi gezegd. Eens.
Hatchi schreef:
Een bevriende psychotherapeut zei mij ooit dat seks het kennismakingsproces vertroebelt. Hij zei dat het beter is voor het ontwikkelen van een relatie om eerst te kijken of je elkaar leuk vind op het persoonlijke vlak en in verschillende situaties voordat je met elkaar het bed induikt. Als je het proces namelijk omdraait en je hebt eerst seks met elkaar voordat je aan vriendschap toekomt, dan is dat altijd hetgeen waar je op terug valt als het even ongemakkelijk wordt. Elkaar al snel niets meer te vertellen ? Dat merk je niet want het wordt gecamoufleerd met seks. Partner heeft vervelende trekjes ? Je merkt het niet zo snel want je hebt lekkere seks. En zo zijn er talloze voorbeelden te noemen. Seks beïnvloed dus de eerste kennismaking vaak negatief.

On topic : na 6 dates al vragen om bevestiging vind ik wel snel. Ik zou het benauwend vinden en een afknapper. Zoals iemand anders al schreef : go with the flow, relax, leef met plezier je eigen leven en geniet ervan als je weer op date gaat.
Francien2019 schreef:
30-06-2019 21:29
Een bevriende psychotherapeut zei mij ooit dat seks het kennismakingsproces vertroebelt. Hij zei dat het beter is voor het ontwikkelen van een relatie om eerst te kijken of je elkaar leuk vind op het persoonlijke vlak en in verschillende situaties voordat je met elkaar het bed induikt. Als je het proces namelijk omdraait en je hebt eerst seks met elkaar voordat je aan vriendschap toekomt, dan is dat altijd hetgeen waar je op terug valt als het even ongemakkelijk wordt. Elkaar al snel niets meer te vertellen ? Dat merk je niet want het wordt gecamoufleerd met seks. Partner heeft vervelende trekjes ? Je merkt het niet zo snel want je hebt lekkere seks. En zo zijn er talloze voorbeelden te noemen. Seks beïnvloed dus de eerste kennismaking vaak negatief.

On topic : na 6 dates al vragen om bevestiging vind ik wel snel. Ik zou het benauwend vinden en een afknapper. Zoals iemand anders al schreef : go with the flow, relax, leef met plezier je eigen leven en geniet ervan als je weer op date gaat.
Grappig. Mijn vriend (ook psychotherapeut) denkt dat ook. Dat het juist in de weg kan staan. Er zijn ook wel wat onderzoeken naar gedaan, daaruit bleek dat mysterie (even wachten met seks hebben) wel het effectiefst bleek, maar te lang wachten ook niet de beste ‘techniek’ was. Maar goed, mensen zijn zo verschillend. Genoeg relaties die zijn begonnen puur om de seks en daaruit verder groeide.
Francien2019 schreef:
30-06-2019 21:29
Een vreemde gedachtengang. Je kunt het net zo goed omdraaien. Eerst elkaar goed leren kennen en bingo: je zit lekker op dezelfde golflengte. Dan maar eens gaan seksen en dat blijkt een minder goede match. Nou ja, zand erover want we kunnen zo goed praten verder en we hebben het zo leuk. Dit heb ik zelf ook meegemaakt. Te lang blijven hangen in die relatie terwijl de seks onder de maat was maar de rest prima. Gaat uiteindelijk toch niet goed.

Seks is gewoon een van de dingen die bepalen hoe goed je bij elkaar past. Of je nou in het begin de nadruk legt op elkaar goed leren kennen of eerst fysiek kennismaken maakt volgens mij niks uit. Op een gegeven moment heb je als het goed is wat alles betreft een goed beeld.
mammavanmeisje schreef:
30-06-2019 15:53
2e, 3e en 4e date: het is erg leuk! Man is leuk, geeft steeds complimenten, doet moeite, toont veel interesse, komt aan met kadootjes en er wordt gezoend. Man wil soms meer...
Dergelijke mannen zijn gewoon players. Dat zou je vriendin moeten kunnen weten. Alle alarmen gaan dan toch af? Ik heb in mijn jonge jaren ook flink gedate (de beginjaren van het internetdaten) en me echt nooit in die fase zo gedragen. Een keer een complimentje als je iemand echt heel erg leuk vindt ok, maar cadeautjes, overdreven veel interesse en meoite doen, steeds weer complimenten, aandringen op seks? Kom op zeg, als ze daar voor valt is ze niet erg wereldwijs.
JuriaanB schreef:
30-06-2019 22:10
Een vreemde gedachtengang. Je kunt het net zo goed omdraaien. Eerst elkaar goed leren kennen en bingo: je zit lekker op dezelfde golflengte. Dan maar eens gaan seksen en dat blijkt een minder goede match. Nou ja, zand erover want we kunnen zo goed praten verder en we hebben het zo leuk. Dit heb ik zelf ook meegemaakt. Te lang blijven hangen in die relatie terwijl de seks onder de maat was maar de rest prima. Gaat uiteindelijk toch niet goed.

Seks is gewoon een van de dingen die bepalen hoe goed je bij elkaar past. Of je nou in het begin de nadruk legt op elkaar goed leren kennen of eerst fysiek kennismaken maakt volgens mij niks uit. Op een gegeven moment heb je als het goed is wat alles betreft een goed beeld.
Zo jammer om een bepaalde gedachtegang vreemd te noemen. Jij vind het vreemd. Dat wil niet zeggen dat het vreemd is. Om even wat af te dingen op jou gedachtengang : Er zijn helaas genoeg vrouwen die hebben geleerd dat de beste manier om een man aan je te binden seks is. In dat geval is seks een middel tot een doel. In het begin misschien nog van harte, maar gaandeweg de relatie steeds minder. Deze categorie vrouwen doet er wellicht beter aan eerst de verbondenheid in vriendschap te zoeken met een man die daar voor open staat. De mannen die het alleen om seks gaat filter je er op die manier uit.
Dat je het ook kunt omdraaien was ook mijn eerste gedachte. Misschien leiden er meer wegen naar Rome (of de poort van Jade, zo je wilt).
Hatchi schreef:
30-06-2019 16:39
Ik denk dat de mannen die vrij rondlopen en in datingland rondlopen niet altijd de leukste mannen zijn. Een groot deel van die vrijgezelle mannen is niet voor niets vrijgezel.
Dit gaat net zo hard op voor vrouwen, me dunkt.
We used to be friends...
Hier 45+ en al even single maar nog nooit gedated via internet.
Wil het niet maar weet ook niet hoe ik iemand dan wel kan tegenkomen..
De laatste ontmoetingen met mannen waren toen ik eind 20 begin 30 was o.i.d.
Na een lange relatie nu dus alweer even single.

Hoor het ook overal om me heen dus dit gedrag en verloop van daten met mannen.
Heb bv een beauty van een vriendin, intelligent, lief etc en dacht dat ze wel in de rij voor haar zouden staan.
Niet alleen via internet daten maar ook daarbuiten, ze ontmoet genoeg mensen in haar leven echter wordt zij ook op eoa manier steeds gedumpt.

Nu ben ik zelf ook wel toe aan een nieuwe vlam maar er gebeurt niks spontaan vanzelf.
Waar ik vroeger een luxe probleem had mbt mannen is er nu geen 'aanbod' te zien in de verste verte niet.

Zo erg ben ik niet veranderd.
Heb de mazzel dat ik goed geconsumeerd ben en voor een 35 jarige doorkan.
Echter maakt dat geen bal uit.
Sjans zat maar verder..

Daar waar x jaar geleden mijn gescheiden tantes van in de veertig bv binnen no time een leuke vriend hadden zie ik dat nu ook niet meer zo 'makkelijk' gebeuren met dezelfde leeftijdsgroep of andere leeftijdscategorieën.
Dit was nog wél zo voor het internetdaten.

Vind de meeste mannen ook niet echt interessant meer.
Vaak oppervlakkig, gejaagd, snel in de negatieve zin van het woord, niet écht vriendelijk, géén gentleman tja dat soort dingen mis ik toch wel.

Een echt karakter met interesse, tijd en aandacht zie ik niet gauw meer.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 01-07-2019 13:57
0.84% gewijzigd
Donna1971 schreef:
01-07-2019 13:52
Heb de mazzel dat ik goed geconsumeerd ben
Wel knap dat je hier nog berichtjes kan tikken dan.
We used to be friends...
Ik denk dat zowel mannen als vrouwen door middel van online dating en tinder gewoon toegang hebben tot meer personen voor potentiële dates. Daardoor wordt je waarschijnlijk ook wel wat kritischer. Geven die mannen dan nooit een reden aan je vriendin waarom ze er wel klaar mee zijn? Ik heb zelden een contact verbroken zonder daar een reden voor te geven, die enkele keer was de reden wel duidelijk.

gr
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...
Duder1987 schreef:
01-07-2019 14:28
Ik denk dat zowel mannen als vrouwen door middel van online dating en tinder gewoon toegang hebben tot meer personen voor potentiële dates. Daardoor wordt je waarschijnlijk ook wel wat kritischer. Geven die mannen dan nooit een reden aan je vriendin waarom ze er wel klaar mee zijn? Ik heb zelden een contact verbroken zonder daar een reden voor te geven, die enkele keer was de reden wel duidelijk.

gr
Weet niet of je dit aan mij vraagt maar bij de laatste date van deze vriendin waarbij het leuk klikte met iemand, gaf hij mede zijn kinderen aan.
Hij kon het niet goed combineren.
Zij heeft ook kinderen.
Ze hadden best lang gedated, iets van bijna tegen 1 jaar.
Hij wilde nog niet met haar gezien worden leek het.
Wel 100% single.
Over voorzichtig.
Een ander ging terug naar zijn ex vriendin vanwege de kinderen zo zei hij.
En de derde was betrapt op leugens waarbij ze zelf geen zin meer had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven