Schoenen uit in huis?

maandag 8 juli 2019 om 11:41
Als je 75+ bent wel ja.Michella_1991 schreef: ↑08-07-2019 11:39Bij thuiskomst gelijk schoenen uit.
Heb een vriend die tegen bezoek zegt hun schoenen uit te doen (geen idee of hij dat ook aan ´vreemd´ bezoek vraagt.
Laatst ook een vriendin die die middag gedweild had en ons hetzelfde vroeg. Je zou maar laarzen aan hebben... (lastig om staand schoenen aan te doen)

maandag 8 juli 2019 om 11:44
Jullie maken je daar druk over, ik niet.CourtneyTT schreef: ↑08-07-2019 11:26Merkwaardig dat je je drukker maakt om een beetje zand dan om bacteriën. Van een beetje zand wordt je niet ziek immers.
Of wou je meteen gaan dweilen zodra de kat van buiten komt?
maandag 8 juli 2019 om 11:48
Maar nu weet je waarom er zo vreselijk moeilijk wordt gedaan over die schoenhoesjes.GinnyJones schreef: ↑08-07-2019 08:27Je hoeft niet zo kattig te reageren hoor. Ik probeer overal rekening mee te houden maar ik geef enkel aan dat ik bepaalde dingen heel erg naar vind. Ik zeg ook waar dat door komt.
Zij mogen die niet aan. Bij niemand, ongeacht wat de reden is.
maandag 8 juli 2019 om 11:50
Wel eens van evenwichtsstoornis gehoord..
Hoef je echt geen 75 voor te zijn!

maandag 8 juli 2019 om 11:51
Dat hebben de meeste mensen niet hoor. En dan ga je even zitten om je laarzen uit te doen. Of je leunt ergens tegenaan.Michella_1991 schreef: ↑08-07-2019 11:50Wel eens van evenwichtsstoornis gehoord..
Hoef je echt geen 75 voor te zijn!
maandag 8 juli 2019 om 11:54
Hier in huis komen we met schoenen binnen en wisselen we soms naar pantoffels als het zo uit komt. Ik heb net ook een paar hele warme lichte schoenen besteld om als pantoffel in huis te dragen. Ik heb zelf ontzettend last van koude voeten (zeg maar continu vanaf oktober tot maart) en verplicht op sokken moeten lopen op bezoek is voor mij dan ook heel erg onaangenaam. Ik heb niks tegen het verzoek, maar als ik het van tevoren weet dan neem ik zelf warme sokken of pantoffels mee. Verplicht een door anderen gedragen gastenpantoffel aandoen doe ik ook liever niet, maar ik protesteer er ook niet tegen als het me gevraagd wordt.
maandag 8 juli 2019 om 12:03
Ik trek thuis mijn schoenen uit en doe oversokken aan (met antislip zool). Man ook en zoon ook, die loopt het liefst met helemaal blote voeten in huis, ook in de winter. Tenzij ik weet dat ik meteen weer naar buiten ga, dan houd ik ze aan. Bezoek mag schoenen aan of uit, wat ze willen. Vanwege de indeling van het huis (woonkamer op eerste verdieping) vragen veel mensen of ze hun schoenen uit moeten doen, als ze de verzameling van schoenen rond de trap zien. Maar ik vind het gewoon lekkerder lopen, dus het hoeft niet. Maak me niet druk over vuil en bacterieën, stofzuig eens per week en lig regelmatig met zoon op de grond te stoeien.
Ik neem naar mensen waar we blijven logeren lekker mijn oversokken mee, dan heb ik daar lekker geen koude voeten.
Ik neem naar mensen waar we blijven logeren lekker mijn oversokken mee, dan heb ik daar lekker geen koude voeten.

maandag 8 juli 2019 om 12:11
Ik ook! Vind schoenzolen echt vies en kan bovenstaande niet begrijpen, maar ook niet als je met schoenen aan op de bank of bed gaat zitten/liggenDoubletree20 schreef: ↑08-07-2019 10:08Waar ik me trouwens ook over verbaas: Ik zie wel eens in van die programma's zoals "ik vertrek" dat ze hun koffer aan het inpakken zijn en dan nemen ze schoenen mee en zetten die schoenen op hun schone kleding. Bah, ik vind dat zo vies he.

maandag 8 juli 2019 om 12:19
Ja, snap ik. Maar was even voor het gevoel dat ik erbij heb als iemand zijn of haar schoenen uit gaat doen als hij of zij bij ons is.SallySpectra* schreef: ↑08-07-2019 10:25Je trekt het nu wel een beetje in het absurde. Als je op blote voeten rondloopt kan de rest van je outfit nog steeds hartstikke leuk zijn. Het is niet: sokken of blote voeten, DUS ook meteen joggingbroek met gaten of huispak en ongekamd haar.
maandag 8 juli 2019 om 12:27
Wij zijn lekker makkelijk; je kiest zelf maar of je schoenen aan/uit wilt doen.
Het was even schrikken toen we naar een housewarming/barbecue gingen van vrienden. Ze hadden blijkbaar een heel kwetsbare vloer gekocht waar een beetje zand al flinke krassen kan veroorzaken, dus iedereen (14+ man) werd gevraagd om slippers mee te nemen. De schoenen moesten dan in de hal uit, door het huis op dikke sokken en als je de tuin in wandelde de slippers aan. En dat gebeurt bij een barbecue aan de lopende band. Wat een gedoe! Ik heb direct al een stuk minder zin om bij ze langs te gaan door al die regels.
Nee, in een huis moet worden lekker geleefd kunnen worden, dus wij hebben gewoon overal slijtvaste parketvloer/tegels en een zeer makkelijk schoon te maken kleed (koeienhuid).
Ik snap het schoenen-uit principe eigenlijk alleen in rurale setting; als je zojuist door stallen hebt gelopen en letterlijk stront en flinke blokken modder naar binnen wandelt, is het wel beter om even schoeisel te wisselen in het klompenhok.
Het was even schrikken toen we naar een housewarming/barbecue gingen van vrienden. Ze hadden blijkbaar een heel kwetsbare vloer gekocht waar een beetje zand al flinke krassen kan veroorzaken, dus iedereen (14+ man) werd gevraagd om slippers mee te nemen. De schoenen moesten dan in de hal uit, door het huis op dikke sokken en als je de tuin in wandelde de slippers aan. En dat gebeurt bij een barbecue aan de lopende band. Wat een gedoe! Ik heb direct al een stuk minder zin om bij ze langs te gaan door al die regels.
Nee, in een huis moet worden lekker geleefd kunnen worden, dus wij hebben gewoon overal slijtvaste parketvloer/tegels en een zeer makkelijk schoon te maken kleed (koeienhuid).
Ik snap het schoenen-uit principe eigenlijk alleen in rurale setting; als je zojuist door stallen hebt gelopen en letterlijk stront en flinke blokken modder naar binnen wandelt, is het wel beter om even schoeisel te wisselen in het klompenhok.

maandag 8 juli 2019 om 12:53
Hier thuis houden wij de schoenen aan. Soms wissel ik het om naar crocks, bijv. als ik de hele dag op nette schoenen met harde zolen heb gelopen (ivm hielspoor). Het wisselen is dus eerder ivm comfortabelheid dan ivm hygiene.
Je hebt ook mensen die als ze thuis komen hun werkoutfit omwisselen, doen wij ook niet, blijf er lekker de rest van de dag in lopen. De volgende dag trek ik wel weer wat schoons aan. De enige keer waarop wij wisselen is bijv. als je op je werk de hele dag in het net hebt gelopen en het is 30 graden, dan doe ik bij thuiskomst eerst een kortebroek en hempje aan.
Bij anderen houdt ik het liefst mijn schoenen aan, tenzij ze er zelf iets van zeggen. Of als ik zie dat er vloerbedekking ligt. Dan vraag ik of ze dat liever hebben. Maar ik gok dat 90% van de mensen beneden gewoon laminaat of plavuizen heeft liggen.
Je hebt ook mensen die als ze thuis komen hun werkoutfit omwisselen, doen wij ook niet, blijf er lekker de rest van de dag in lopen. De volgende dag trek ik wel weer wat schoons aan. De enige keer waarop wij wisselen is bijv. als je op je werk de hele dag in het net hebt gelopen en het is 30 graden, dan doe ik bij thuiskomst eerst een kortebroek en hempje aan.
Bij anderen houdt ik het liefst mijn schoenen aan, tenzij ze er zelf iets van zeggen. Of als ik zie dat er vloerbedekking ligt. Dan vraag ik of ze dat liever hebben. Maar ik gok dat 90% van de mensen beneden gewoon laminaat of plavuizen heeft liggen.

maandag 8 juli 2019 om 17:57
Bacterien zijn niet zichtbaarminnimouse schreef: ↑07-07-2019 22:42Ja vind ik wel.
Ik heb hier nog nooit rare dingen op de grond aangetroffen van mensen die op bezoek kwamen. Hooguit wat zand. Nou, dat zuig ik op en klaar is kees.

maandag 8 juli 2019 om 18:06

Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.

maandag 8 juli 2019 om 18:34
Bezoek hoeft z'n schoenen niet uit te doen, maar voor de rest, huissloffen. Vooruit, nou als het ècht niet anders kan, mag je even op je schoenen door het huis lopen van de kapstok bij de voordeur door de kamer naar de achterdeur, maar anders niet. En als het echt niet anders kan, vooruit, op je schoenen naar boven om nog wat te pakken, maar liever niet.
Het wil overigens niet zeggen dat het schoon blijft. Een caviadrolletje kan ozo makkelijk onder mijn huisschoen blijven hangen als ik even in de ren heb gestaan, maar het is nog altijd beter dan hondepoep of kattekak.
Het wil overigens niet zeggen dat het schoon blijft. Een caviadrolletje kan ozo makkelijk onder mijn huisschoen blijven hangen als ik even in de ren heb gestaan, maar het is nog altijd beter dan hondepoep of kattekak.
maandag 8 juli 2019 om 19:08

maandag 8 juli 2019 om 19:42
Je kan natuurlijk ook altijd de mensen gewoon buiten de deur laten.
Kunnen ze zeker geen enkele bacterie meebrengen in je huis.
En ook niets vuil maken op een andere manier.
Plassen doen ze ook maar achter in de tuin of tegen een boom.
maandag 8 juli 2019 om 19:54
Eerste en laatste pagina gelezen en nagenoeg iedereen heeft z’n schoenen uit in huis
! Terwijl de pol momenteel 55/45 is.
Hier altijd schoenen aan, zowel mijn kant vd familie als vriends kant. Vroeger bij klasgenootjes eigenlijk ook altijd schoenen aan. Ik weet gewoon niet beter. Heb 1 vriendinnetje die wel schoenen-uit-beleid voert. En vind dat altijd een beetje ongemakkelijk ofzo
Hier geen kinderen die over de vloer rollen en eten, dus zie voor nu ook het nut van schoenen uit.
Het is niet dat ik met schoenen op de bank zit, dan doe ik ze uit en zet ze elders neer. Maar ze gaan echt niet uit als ik de trap op moet naar boven, ondanks dat daar vloerbedekking ligt.

Hier altijd schoenen aan, zowel mijn kant vd familie als vriends kant. Vroeger bij klasgenootjes eigenlijk ook altijd schoenen aan. Ik weet gewoon niet beter. Heb 1 vriendinnetje die wel schoenen-uit-beleid voert. En vind dat altijd een beetje ongemakkelijk ofzo

Hier geen kinderen die over de vloer rollen en eten, dus zie voor nu ook het nut van schoenen uit.
Het is niet dat ik met schoenen op de bank zit, dan doe ik ze uit en zet ze elders neer. Maar ze gaan echt niet uit als ik de trap op moet naar boven, ondanks dat daar vloerbedekking ligt.
maandag 8 juli 2019 om 20:02
Dat heb ik ook. Bezoek hoeft bij mij de schoenen niet uit. Ik ga er van uit dar ze hun voeten goed vegen.minnimouse schreef: ↑07-07-2019 22:17Nee, hier hoeft dat niet. We hebben ook geen tapijt, dus eventuele viezigheid is makkelijk schoon te maken.
Ik vind mensen die op sokken lopen bij een ander thuis altijd een beetje viezig. Dan ben ik 'bang' dat ze zweetvoeten hebben en dat heb ik liever niet in mijn huis![]()
Zelf heb ik in mn eigen huis nooit schoenen aan. Altijd slofjes.

maandag 8 juli 2019 om 20:05

maandag 8 juli 2019 om 20:18
Nee, geen misvatting.GinnyJones schreef: ↑08-07-2019 20:05Nou, dat lijkt me toch een misvatting.. Dan zouden we antibiotica wel kunnen opdoeken.. los daarvan heb je naast bacteriën heb je ook nog andere zaken waaronder parasieten.. Niet heel gezond.
https://gezondidee.mumc.nl/alles-over-h ... oeten-zijn
Parasieten? Waar denk je aan dan? Ik heb af en toe een teek maar die doe ik buiten op. Lintworm? Kwestie van je handen wassen.