Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Sciencerocks schreef:
08-07-2019 20:22
Welkom ja-gen. Hopelijk is het gelijk raak voor je. Het gebeurt 😁
En hopelijk vind je een goede manier om jezelf af te leiden, zeker in de 2e week. Ik zit nu in week 2 en het grote analyse-spel is aangebroken. Hoe veel ik probeer mezelf te stoppen, ik voel elk dingetje. Vanavond een beetje misselijk. Waarschijnlijk gewoon lekker toevallig enzo maar ja, 7 dagen dpo zou dus wel al kunnen dat in last van hormonen heb. Aaaargh heb zo’n hekel hieraan.
Ja hier ook. Alsof ik 1 engeltje en 1 duveltje op mn schouder heb. De engel zegt het is raak want.... en de duvel zegt nee hoor die klachten heb je elke maand voor je menstruatie.
Waaaaaah gekke weken! Snel op naar t weekend. Heb geen testen in huis dus wil echt braaf wachten tot ik echt op 14 dagen zit.
Ik kan het me helemaal voorstellen. Benieuwd hoe het bij mij gaat zijn.
Ik duim met jullie mee op hopelijk mooie resultaten 😇
Sterkte iedereen op het wachtbankje!! Duimen draaien.

Hier is de bestelling voor de rietjes de deur uit. Weer een stap verder! Over een paar weken mag ik ook plaatsnemen op het bankje.
Betsy, ik ook niet. Laatste test vorige poging gebruikt. Mijn gedachte is dat de test het wel of niet zwangerschap zal beïnvloeden en dat de beste test het uitblijven van menstruatie is. Maar ja, wie weet snel ik in het weekend nog even naar Kruidvat of action 🙈

Maandag is dag 15 nod dus als ik dan nog niet ongesteld ben naar action (heb dan vakantie dus kan overdag shoppen)

Succes met wachten betsyt, ik hoop voor ons beiden dat het raak is 🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻
sciencerocks wijzigde dit bericht op 08-07-2019 22:29
Reden: Aanvulling
15.38% gewijzigd
Spannend zeg, iedereen veel succes op het ontzettende slopende bankje
Ik leef met jullie mee :thumbsup: duimen draaiend.

Science: het is dat ik niet bijgelovig ben anders had ik een kaarsje gebrand. Hoop het zó voor je.
Sterkte/succes op de wachtbankjes!
emanina wijzigde dit bericht op 14-11-2019 13:57
78.79% gewijzigd
Geen motto
lieve globe,

allereerst een dikke knuffel voor jou. wat een respect heb ik voor jou dat je die knoop door hebt durven te hakken.

Ik hoop dat je jezelf weer gaat vinden en het toch ooit op de een of andere manier gaat lukken je kinderwens uit te laten komen.
even stil geweest lieve mensen.

was allereerst erg druk. en daarnaast weer hormonen gespoten. gisteren punctie gehad en vandaag te horen gekregen dat er 9 bevruchtingen tot stand zijn gekomen. donderdag de tp.

Over facebook. het betreft een groep voor mensen die al wat langer meeschrijven (en ook actief), dit omdat ik daar toch echt wel een gevoel bij heb gekregen. Het spijt mij dus als ik je niet toevoeg. Neem het niet persoonlijk op :).

Zou iedereen die de groep in wil mij nogmaals een pb willen sturen? ik ben het overzicht een beetje kwijt haha.
innerpeace schreef:
09-07-2019 11:14
lieve globe,

allereerst een dikke knuffel voor jou. wat een respect heb ik voor jou dat je die knoop door hebt durven te hakken.

Ik hoop dat je jezelf weer gaat vinden en het toch ooit op de een of andere manier gaat lukken je kinderwens uit te laten komen.
Lief van je!

Sowieso wat een lieve woorden van iedereen!
Ben nu een week verder vanaf mn beslissing en ik ben oke ;)
Ik hoop dat voor iedereen de dromen mogen uitkomen!

Merk dat ik na 3 jaar toch nog elke dag de groep check hahaha! Zit gewoon in mn dagelijkse routine HAHAHA
@innerpeace Ik kom hier nog niet zo lang, maar heb wel meegekregen dat je al erg lang met het traject bezig bent. Mocht je nu weer zwanger worden, weten de artsen dan hoe een nieuwe miskraam voorkomen kan worden? Ik gun het je heel erg dat je binnenkort een kindje hebt.
Geen motto
emanina schreef:
09-07-2019 09:49
Hoeveel keer insemineren jullie tijdens de ovulatie? Is dat één keer als je een rietje gebruikt?

Sterkte/succes op de wachtbankjes!
Emanina: ik heb altijd één rietje gebruikt. De kliniek waar ik onder behandeling sta, zegt dat twee rietjes (één voor en één na de eisprong bijvoorbeeld) de kansen niet verhogen.
-
emanina wijzigde dit bericht op 25-08-2019 08:28
0.00% gewijzigd
Geen motto
emanina schreef:
09-07-2019 19:36
Zou dat dan voor zelfinseminatie ook gelden? Ik denk dat dat dezelfde kansen biedt als een rietje, of werkt het toch anders?
Oh daar heb ik geen idee van. Sorry.
Het is weer lekker druk op het bankje zeg. Hoop op goede resultaten voor iedereen!

Innerpeace, dat is een goed resultaat toch 9 bevruchtingen. Hoop voor je dat je er maar eentje nodig hebt! Spannend weer hoor!

Hier een maandje overgeslagen omdat ik precies een weekendje weg was toen mn eisprong was. Was ook wel ff lekker om er even niet, nou ja....minder, mee bezig te zijn. Als t goed is over 2 weken voor poging 11......

Suc6 met wachten allemaal, ik duim voor jullie!
apestaartje30 schreef:
09-07-2019 08:38
Ik leef met jullie mee :thumbsup: duimen draaiend.

Science: het is dat ik niet bijgelovig ben anders had ik een kaarsje gebrand. Hoop het zó voor je.
❤️🙏🏻
Zojuist in een ander topic gepost, en ik kopieer en plak voor het gemak:

Net bij de kliniek geweest voor een echo. Het was niet goed. De kansen op een gezonde zwangerschap zijn erg klein. Ik moet maandag terug voor een tweede echo en als er dan niets is veranderd word ik doorgestuurd naar de gyneacoloog. Dan wordt het kiezen tussen afwachten, pillen slikken of operatief verwijderen.

Ik ben bang. Voor bloedverlies en de mogelijke bijwerkingen. Ik ben alleen met dochter en ik wil niet dat zij iets merkt, angst heeft. Ik ben bang voor heftig bloedverlies etc. Iemand die me gerust kan stellen?

Zucht...wat een klotezooi.
Wat een naar nieuws apestaartje :(

Konden de artsen je iets vertellen over eventueel bloedverlies? En is er iemand die naar je toe kan komen, mocht dat gebeuren?

Je hebt er niet veel aan maar toch, heel veel sterkte :rose:
Geen motto
Ow Apestaartje,wat een rot nieuws voor je! Ik weet hoe het voelt. Heb het helaas zelf ook keer mee gemaakt. Je hoopt en verwacht een goede echo en die krijg je helaas niet.
Ik weet niet of ik je kan geruststellen..kan je alleen vertellen over mijn tweede ervaring. Bij 6 weken een slechte echo..ik heb 2 weken gewacht tot de volgende echo met de hoop dat ik dan wel een hartje zou zien kloppen. Echter twee dagen voor die echo kwam mijn miskraam spontaan op gang. Dus bij 8 weken. Het bloedverlies was bij mij vergelijkbaar met een flinke menstruatie (niets wat normaal maandverband niet aankon), heb wel de vruchtzak gezien en heb geen zware krampen gehad. Dus in fysiek opzicht was het bij mij goed te handelen. Bij de echo bleek ik ook helemaal 'schoon' te zijn. Dus ik weet niet wat anderen voor ervaringen hebben op deze termijn, maar de mijne viel in fysiek opzicht mee. Emotioneel is een ander verhaal...
Ik hoop dat je iemand in je omgeving in vertrouwen kan nemen. Dat hielp mij wel heel erg.

Dikke knuffel en ontzettend veel sterkte!!! Ik weet hoe slopend deze periode is .. 💞
Dankjewel voor jullie lieve woorden.

Emanina: er is nu nog geen sprake van een miskraam. Het hartje klopt nog, alleen niet voldoende. Ook andere dingen zijn niet goed. Maar voor nu is mijn lichaam het nog niet aan het afstoten.

Rosie: dankjewel. Hier heb ik heel veel aan! Ik ben vrij nuchter: niet goed is niet goed en daar moet wat aan gedaan worden. Mijn eerste vraag was dan ook: is het gevaarlijk voor mij? Ik ben alleen met een negenjarige. Ik wil dus de minst risicovolle weg.

En ja, de emotionele kant. Gek, tot nu toe valt het mee. Tijdens het gesprek was ik murw geslagen. De rit naar huis heb ik gebeld met een dierbare. Ik heb dochter opgehaald en we hebben gezellig gekletst (of nou ja, zij heeft gezellig gekletst ;-) )
Ik ben dankbaar voor zoveel dingen. Dankbaar voor mijn lieve dochter, dankbaar voor mijn leuke nieuwe huisje, mijn lieve vrienden, mijn geweldige katten en ik voelde, heel raar, ook dankbaarheid voor de kleine muis in mijn buik. Ze is nog even van mij, veilig bij mij. En al mag ze straks niet zijn, nu neem ik haar nog even met me mee naar huis met kloppend hartje. Daar ben ik best trots op. :heart:
Hoe ver ben je nu Apestaartje? Knap hoe nuchter je er al over kunt praten. Denk dat het nog wel een rollercoaster zal zijn voor je...het ene moment krachtig en sterk en het volgende moment verdrietig..ik hoop dat je de tijd tot maandag goed doorkomt en idd koester je zwanger zijn nog. En hoop voor je dat alles gaat meevallen! Denk aan je 🙏🤞🏼🕯️
Ik ben nu 7 weken en 3 dagen. Ik laat verdriet ook zeker toe. Vandaag tot twee keer een huilbui gehad. Maar een diep zwart gat, waar ik bang voor was, voel ik gelukkig (nog) niet.

Nogmaals, dankjewel. :heart:
Sterkte apenstaartje :hug: en een dikke knuffel.
@apestaartje wat erg voor je :( Hopelijk komt het zelf op gang, en ik denk dat de klap nog komen gaat. Dat je nu in een soort van overlevingsmodus zit. Ik wens je veel kracht toe in deze moeilijke tijd.
@apestaartje. wat erg! ik wil je een dikke knuffel geven. ik ben 2x gecurreteerd. 2x is het spontaan op gang gekomen en 1x heb ik het opgewekt met tabletten. en allemaal is het meegevallen. doe wat goed voelt voor jou. laat het verdriet toe...

@emanina ik heb een stollingsziekte en een auto immuunprobleem. dit zijn mogelijke oorzaken van de miskramen. hier krijg ik bloedverdunners en prednison voor. dit zou een oplossing moeten zijn voor mijn afwijkingen.

vandaag heb ik de terugplaatsing. ik heb besloten er 2 terug te plaatsen. spannende tijd dus weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven