Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Enigma82 schreef:
01-07-2019 15:39
Succes voor alle wachtbankers!! Duimen draaien.

Voor de mensen die uit Denemarken hebben besteld, hoeveel rietjes bestellen jullie per keer?
Ik heb twee keer drie rietjes besteld. Van één en dezelfde donor. Met de vingers gekruisd voor beschikbaarheid.
Lieve meiden,

Ik ga even een bommetje in de groep gooien......

Voor mij is het moment gekomen, de kogel is door de kerk.
Ik ga stoppen met het traject.

Het heeft me al zoveel gekost (op alle vlakken) dat ik mezelf ben kwijtgeraakt. En dat is geen goede basis om zwanger te worden en om überhaupt nu een kind op te voeden. Voor nu stap ik dus uit het traject. Misschien ooit in de toekomst weer maar nu is het niet eerlijk voor mezelf.

Na 3 jaar, 11 pogingen allerlei behandelingen waar ik met tranen lag en ontelbare pillen/spuiten etc is de maat wel vol.

Groot verdriet maar ook een opluchting. Nu ga ik weer hard werken om mezelf terug te vinden en mezelf weer te leren kennen.

Ik heb het forum als een grootte ondersteuning gezien en zal af en toe heus nog wel even om het hoekje kijken om te zien hoe het met jullie gaat.
Ik hoop met heel mn hart dat jullie dromen mogen uitkomen!

Dankjewel voor alle steun en lieve woorden!!!! :flirting:
Wauw globe, even geen woorden:hug:
Dat is ook oke ;) Soms is dat ook beter. Lief van je!
Globe jeetje wat een stap! Wat knap en dapper van je om zo bij jezelf stil te staan en die stap nu te zetten. Je blijft bij jezelf. Ik hoop dat deze beslissing je rust gaat brengen die je nodig hebt. En wie weet wat er in de toekomst nog voor je is weg gelegd!
Dikke knuffel ❣️
Globe..Dikke knuffel en ik hoop dat je jezelf snel terug mag vinden! Dapper deze keuze, zal niet makkelijk zijn geweest!
Wow Globe, wat onzettend dapper om deze keuze te maken. Ik hoop dat de rust je goed gaat doen. Knuffel!
@globe wat sterk en moedig van je. Hoever ga je, wanneer stop je, waar ligt je grens. Dat is zo moeilijk en zo persoonlijk. Ik vind het heel sterk van je om dit te besluiten, al zat dit zeker niet makkelijk zijn (geweest). Een dikke knuffel van mij.
Dat is het inderdaad... waar ligt je grens. Had ook nooit verwacht dat ik zelf alles stop zou zetten. Maar meer dat als t niet zou lukken "de vergoedingen gewoon op zijn'.

Het was zeker niet makkelijk maar het geeft me nu wat rust. Blijft verdrietig en leeg.

Dankjewel voor jullie lieve woorden ;)
Globe, ik vind het heel knap van je. Ook fijn dat je het wilt delen. Heb mezelf ook wel afgevraagd waar voor mij de grens zal liggen. Het lijkt me zo lastig om dat te bepalen. Je gaat toch heel snel net even dat stapje verder. Dikke knuffel voor jou. Het zal lastig zijn het een plekje te geven.
Enigma, je merkt dat in het proces je grenzen ook verschuiven. Ik was er van overtuigd dat ivf echt niet de weg was voor mij. Dan maar geen kind. En ineens ben je belandt op het punt vanbeslissen en verandert dat idee. De wens is te groot om niet ivf te proberen.

Maar het is wel belangrijk om een soort bezinningspunt te hebben denk ik. Iemand om mee te praten of iets dergelijks.

Globe, ook ik vind het dapper dat je dit besluit hebt genomen, al is dapper niet helemaal het woord om het te beschrijven en misschien voel je het ook niet zo.

Enigma, ik gebruik trouwens cryos en kan je wat meer vertellen. Ben inmiddels een redelijke ervaringsdeskundige 😝. Stuur maar een pb met vragen enzo.
Ja idd, maar dat kleine stapje steeds word op den duur misschien te veel. Althans dat is bij mij denk ik het probleem. De wens zal blijven en een plekje zal het ook krijgen. Het voelde als een grotere stap dan besluiten te beginnen.... dat is wel heel apart.

Heb ook in twijfel gezeten of ik hier iets zou plaatsen maar denk dat ook dit erbij hoort.

Op welke manier dan ook het zal het zijn weg wel vinden. :heart:
Jeetje Globe... Wat een verdrietig bericht, de tranen schieten me in mijn ogen.. Zelf aan het begin staande van het traject met veel hoop en dromen kan ik waarschijnlijk maar een fractie meevoelen van hoe dit voor je moet zijn....
Ook ik vind je enorm dapper. Knap dat je aan jezelf toe kan geven dat het nu even echt jouw tijd mag zijn en je jezelf weer mag gaan vinden. Knap, dat je jezelf dat gunt. Het klinkt ergens al als een mooie liefdevolle stap voor jezelf. Hopelijk maakt dat de weg naar wat jouw toekomst voor je in petto heeft vrij. Dankjewel voor het delen. Een dikke knuffel en veel wijsheid voor jou. X
@ Globe, jee zeg! Wat ontzettend heftig maar ook heel sterk besluit!
Ik had het zo anders voor je gewenst maar hè moet altijd jezelf voorop stellen.
:hug:
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
@Globe 😘
-
emanina wijzigde dit bericht op 10-08-2019 16:12
99.48% gewijzigd
Geen motto
@Sciencerocks, wat een heftig einde van het schooljaar zeg.... Sterkte!
Ik ga duimen dat poging 12 raak zal zijn en er geen IVF nodig is! Succes op het wachtbankje!

Thefiepie, gefeliciteerd met je positieve test! Wat fijn zeg! Op naar de eerste echo!

En Eylin, ik kan me voorstellen dat je even in shock was, zo meteen de eerste poging raak! Super zeg!

Lee, wat ongelooflijk balen weer.

Rosieflower, spannende dagen voor je! Ik duim voor dikke strepen!

Betsy, sterkte ook op het wachtbankje.

Globe, met tranen in mijn ogen je bericht gelezen. Wat een moeilijke keuze, maar wat ontzettend knap dat je je grens nu voor jezelf weet te stellen en je tijd voor 'globe zelf' inplant. Ik gun je echt alle rust en geluk, wie weet wat de toekomst gaat brengen...

Iedereen die binnenkort weer voor een poging mag gaan, succes!!!

En natuurlijk ook voor iedereen die binnenkort mag starten of aan het begin van het traject staat, heel veel geluk!

Was er trouwens al een facebookgroep aangemaakt?
Globe wat een beslissing moet dat geweest zijn voor je! Heel knap dat je voor jezelf kiest en een dikke knuffel 😘

Eylin gefeliciteerd! En de wachtbankers, ik duim voor jullie zoals altijd :)

Ik zit in mijn verplichte wachtmaand na de eerste ivf. Ik moet zeggen dat het voor de rust in mijn hoofd wel even fijn is.
Globe wat een moeilijke beslissing, heel sterk dat je aanvoelt dat dit nu het beste voor jou is.
Heel veel sterkte met het vinden van rust hierin of het vinden van een ander pad. 😘
@ wensmama ‘geniet’ van je maand rust. Nieuwe energie opdoen voor hopelijk een vruchtbare nieuwe poging

Iedereen op het bankje 🍀🍀🍀
Globw wat ontzettend dapper van je deze beslissing te maken! Ik wens je alle goeds toe!

Ik ga bijna mn 2e wachtweek in en zoals altijd begin ik nu ook de zenuwen te krijgen. Heb eigenlijk nergens last van alleen met vlagen een zeurderig gevoel in mn onderbuik. Herkennen dit zeurderige gevoel? Vraag me af wat het is of dat ik het me inbeeld. Heb dit vaker gehad maar werd ik steeds op de verwachte dag ongesteld.
Op naar de meest onzekere week van de maand!
Betsy, ik ga ook 2ewachtweek in vandaag dag7 sinds iui. Heb af en toe wat steekjes gehad onderin mijn buik maar heb ook lat gehad van spijsvertering. Dus 🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Hortensia, dankje! Mijn poging is helaas weer mislukt. Op naar de volgende ronde!

Science en Betsy, ik duim voor jullie deze tweede week...succes met deze loodjes!! 🤞🏼🕯️
Vandaag mijn eerste IUI gehad, dus ook ik zit op het wachtbankje! 🤞🏼
Welkom ja-gen. Hopelijk is het gelijk raak voor je. Het gebeurt 😁
En hopelijk vind je een goede manier om jezelf af te leiden, zeker in de 2e week. Ik zit nu in week 2 en het grote analyse-spel is aangebroken. Hoe veel ik probeer mezelf te stoppen, ik voel elk dingetje. Vanavond een beetje misselijk. Waarschijnlijk gewoon lekker toevallig enzo maar ja, 7 dagen dpo zou dus wel al kunnen dat in last van hormonen heb. Aaaargh heb zo’n hekel hieraan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven