Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
woensdag 26 juni 2019 om 16:42
Voor alle zwangeren onder ons; goed om die positieve berichten te horen. Geeft hoop. Gefeliciteerd!! Geniet van jullie zwangerschap!!
@Sciencerocks; hoe was de echo. Hopelijk goed nieuws
@Lee83, balen dat het niet is gelukt deze ronde
Ik zit nog steeds in de wacht. Morgen zit ik op 2 weken, dan mag ik testen, begin het nu toch wel serieus spannend te vinden.
@Sciencerocks; hoe was de echo. Hopelijk goed nieuws
@Lee83, balen dat het niet is gelukt deze ronde

Ik zit nog steeds in de wacht. Morgen zit ik op 2 weken, dan mag ik testen, begin het nu toch wel serieus spannend te vinden.
woensdag 26 juni 2019 om 16:58
@ science hoe zitten je eitjes erbij? Zijn ze er klaar voor? Ik hoop het zo voor je dat deze ronde raak is!
Ik heb al 3 dagen last van wat bruinverlies, gisteren meer dan vandaag. Wel mooi oplopende testen maar het maakt dat ik er erg onzeker van word.
Morgen is mijn nod en als we dat voorbij zijn zal ik er pas echt zeker van zijn
Ik heb al 3 dagen last van wat bruinverlies, gisteren meer dan vandaag. Wel mooi oplopende testen maar het maakt dat ik er erg onzeker van word.
Morgen is mijn nod en als we dat voorbij zijn zal ik er pas echt zeker van zijn
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
woensdag 26 juni 2019 om 17:11
Thefiepie, spannend 
Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen.
Eylin, eitje rechts 13 mm. Dus morgen starten met ovulatietesten en waarschijnlijk zondag of maandag de ovulatie. Hopelijk is 12x eindelijk raak. Wel een evaluatiegesprek gepland voor verder traject en ivf bespreekbaar maken. Dit wordt 6e iui dus kan ik ivf overwegen. Maar hopelijk niet nodig
Eylin, eitje rechts 13 mm. Dus morgen starten met ovulatietesten en waarschijnlijk zondag of maandag de ovulatie. Hopelijk is 12x eindelijk raak. Wel een evaluatiegesprek gepland voor verder traject en ivf bespreekbaar maken. Dit wordt 6e iui dus kan ik ivf overwegen. Maar hopelijk niet nodig

donderdag 27 juni 2019 om 18:30
Eylin, heb je al uitsluitsel???
Zat op cyrcos te kijken, weet eimand hoe je op prijs sorteert?
Liefst van laag na hoog, zag ook prijs van 1000 euro excl voor mot10.
Doe ik eigenlijk met alles....
Ziekenhuis schiet niet op met nog 7,4 kg afvallen te gaan. Misschien zelf toch alvast een keer proberen....
Maar op welke kosten moeten we verwachten?
Wordt zo thuis geleverd?
Was er al achter dat minmaal 200 euro verzendkosten.
Kosten rietje die moet je /4*5 doen.

Ziekenhuis schiet niet op met nog 7,4 kg afvallen te gaan. Misschien zelf toch alvast een keer proberen....
Wordt zo thuis geleverd?

donderdag 27 juni 2019 om 19:00
Nee, je kunt niet zomaar thuis laten bezorgen, dat mag niet meer vanuit de Deense wetgeving. Het moet naar een zorgverlener (bv ziekenhuis, maar soms ook huisarts en anderen). Staat op hun site bij info over levering.isillavendel schreef: ↑27-06-2019 18:30Eylin, heb je al uitsluitsel???
Wordt zo thuis geleverd?
Wat de kosten zijn hangt natuurlijk heel erg af van wat je bestelt (wel/niet anoniem, uitgebreid profiel, mot, aantal rietjes etc). Daarnaast komt er volgens mij nog eenmalig paar honderd euro bij voor reserveringen (zodat je niet halverwege te horen krijgt dat de donor zijn max bereikt heeft en je het dus niet meer mag gebruiken).
Het zijn wel aardige bedragen inderdaad!
vrijdag 28 juni 2019 om 09:31
Ja, ik ben een beetje in shock

Vorig weekend had ik erge last van krampen en ook bloeding, dus dacht nou zal wel ongesteld worden, maar vervolgens dagen rust.
Gisteren dus getest en positief!!! Dacht echt...hè zo snel, dat kan toch niet, ik kon het gewoon niet geloven. Nog steeds niet.
Vanmorgen weer getest en het is toch overduidelijk een tweede streepje.
Het voelt heel dubbel. Aan de ene kant supersuperblij, maar tegelijk laat ik de blijdschap totaal niet toe omdat ik bang ben dat het mis gaat of dat ik het verkeerd interpreteer, het is nog zo vroeg. Durf het ook tegen niemand te zeggen.
Maar ik vind het wel beetje moeilijk om het hier te delen.
Ik weet dat velen van jullie zo'n lang en zwaar traject hebben, daar had ik mij ook op ingesteld en dat het dan gelijk bij de 1ste poging raak is, vind ik echt bizar. Zo onwerkelijk nog allemaal.

vrijdag 28 juni 2019 om 15:16
Wat een fijn nieuws!!! Ik snap dat je nog onzeker bent. Dat is volgens mij, na 3 jaar iedereen hier volgen het "standaard" gevoel! En voel je ajb niet lullig naar andere toe! Heerlijk toch bij de 1e! vooral fijn te weten dat t echt kaneylin schreef: ↑28-06-2019 09:31Ja, ik ben een beetje in shock![]()
Vorig weekend had ik erge last van krampen en ook bloeding, dus dacht nou zal wel ongesteld worden, maar vervolgens dagen rust.
Gisteren dus getest en positief!!! Dacht echt...hè zo snel, dat kan toch niet, ik kon het gewoon niet geloven. Nog steeds niet.
Vanmorgen weer getest en het is toch overduidelijk een tweede streepje.
Het voelt heel dubbel. Aan de ene kant supersuperblij, maar tegelijk laat ik de blijdschap totaal niet toe omdat ik bang ben dat het mis gaat of dat ik het verkeerd interpreteer, het is nog zo vroeg. Durf het ook tegen niemand te zeggen.
Maar ik vind het wel beetje moeilijk om het hier te delen.
Ik weet dat velen van jullie zo'n lang en zwaar traject hebben, daar had ik mij ook op ingesteld en dat het dan gelijk bij de 1ste poging raak is, vind ik echt bizar. Zo onwerkelijk nog allemaal.

vrijdag 28 juni 2019 om 18:45
Eylin, gefeliciteerd! Ontzettend mooi nieuws.
Dat gevoel van ongeloof herken ik wel hoor! Ik had afgelopen maandagmiddag opeens een positieve test.
Pas vandaag voel ik dat ik er een beetje blij mee ben maar eigenlijk durf ik dat niet.
Ik geloof dat die angst pas weggaat als de eerste echo is geweest.
Laat het allemaal maar even landen, de mooie gevoelens komen wel
Dat gevoel van ongeloof herken ik wel hoor! Ik had afgelopen maandagmiddag opeens een positieve test.
Pas vandaag voel ik dat ik er een beetje blij mee ben maar eigenlijk durf ik dat niet.
Ik geloof dat die angst pas weggaat als de eerste echo is geweest.
Laat het allemaal maar even landen, de mooie gevoelens komen wel
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

zondag 30 juni 2019 om 13:41
Jeetje Eylin! Wat een goed nieuws. Kan me voorstellen dat het besef er nog even niet is. Ik ga er ook vanuit dat de eerste poging niet gaat lukken. Kans is zo'n 15%, maar ja, wat de arts ook al zei... de kans is er dus wel. En laten we eerlijk zijn, als ik een kans van 15% had om de staatsloterij te winnen kocht ik vandaag nog een staatslot. Maar meteen bij de eerste poging zwanger zijn, daar zou ik toch wel van schrikken juist omdat ik dat zo totaal niet verwacht.
Ik ben inmiddels weer bij de kliniek geweest. Sta nu op de wachtlijst voor een nederlandse donor. De kosten voor een Deense donor zijn gewoon te hoog voor mij om lang te kunnen proberen. Is het bij de 2e of 3e keer raak dan is het heel mooi, maar ik moet wel realistisch zijn, ik kan niet een paar jaar maar rietjes kopen in Denemarken. Nu kan ik starten met een Deense donor en beginnen ze hier hopelijk ondertussen met de eigen donorbank. Mocht het dan niet slagen dan ben ik hopelijk vrij snel aan de beurt voor een nederlandse donor.
Nog een dikke week wachten voor ik hopelijk echt 100% groen licht krijg om te bestellen. Nog wat laatste onderzoeken afwachten, misschien toch starten met medicatie... er zijn nog een paar losse eindjes zeg maar. Ik mag nu wel mijn uitgekozen donor vast aan hun doorgeven zodat ze kunnen checken of hij echt aan alle eisen voldoet. Dan kan ik meteen als ik groen licht krijg bestellen.
Dus nu moet ik echt mijn keuze gaan maken! Had er een uitgezocht en daar zijn nu geen rietjes meer van, dus daar ben ik wel een beetje bang voor. Zodra ik iemand uitkies is hij 'uitverkocht'.
Als alles een beetje volgens schema gaat zou ik misschien volgende maand al kunnen starten. Dat vond ik ineens toch ook wel weer heel erg spannend. Dan zijn we weer een hele grote stap verder!
Ik ben inmiddels weer bij de kliniek geweest. Sta nu op de wachtlijst voor een nederlandse donor. De kosten voor een Deense donor zijn gewoon te hoog voor mij om lang te kunnen proberen. Is het bij de 2e of 3e keer raak dan is het heel mooi, maar ik moet wel realistisch zijn, ik kan niet een paar jaar maar rietjes kopen in Denemarken. Nu kan ik starten met een Deense donor en beginnen ze hier hopelijk ondertussen met de eigen donorbank. Mocht het dan niet slagen dan ben ik hopelijk vrij snel aan de beurt voor een nederlandse donor.
Nog een dikke week wachten voor ik hopelijk echt 100% groen licht krijg om te bestellen. Nog wat laatste onderzoeken afwachten, misschien toch starten met medicatie... er zijn nog een paar losse eindjes zeg maar. Ik mag nu wel mijn uitgekozen donor vast aan hun doorgeven zodat ze kunnen checken of hij echt aan alle eisen voldoet. Dan kan ik meteen als ik groen licht krijg bestellen.
Dus nu moet ik echt mijn keuze gaan maken! Had er een uitgezocht en daar zijn nu geen rietjes meer van, dus daar ben ik wel een beetje bang voor. Zodra ik iemand uitkies is hij 'uitverkocht'.

Als alles een beetje volgens schema gaat zou ik misschien volgende maand al kunnen starten. Dat vond ik ineens toch ook wel weer heel erg spannend. Dan zijn we weer een hele grote stap verder!

maandag 1 juli 2019 om 19:24
Zelfde hier dus ik hoop ook heeeeeel hard! Ook voor jou science!Sciencerocks schreef: ↑01-07-2019 14:01Betsy, ik kom er bijzitten. Ze zijn nu hard aan het zwemmen hoop ik.
Dit zal naar alle waarschijnlijkheid de laatste iui zijn en als er een volgende poging nodig is zal dat ivf worden. Dus ik hoop dat het goed gaat.
Eylin, gefeliciteerd.
maandag 1 juli 2019 om 20:16