Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
donderdag 11 juli 2019 om 15:42
donderdag 11 juli 2019 om 18:37
Ah nee! Had op goed nieuws gehoopt voor je. Fijn dat je al zo snel voor intake kan. Ik ga morgens eens bellen.Sciencerocks schreef: ↑11-07-2019 15:42Betsy, wat balen. Hier hetzelfde. Voelt alsof menstruatie komen gaat. Dus ben nu in ziekenhuis voor intake ivf. Alles is gelijk goed doorgepskt door arts. Vanochtend beslissing, kon vanmiddag naar intake dus mocht het nodig zijn komende cyclus gelijk beginnen.

donderdag 11 juli 2019 om 18:37
Bah Apestaartje wat een rot nieuws.
Snap dat je bang bent over t verdere verloop. Aan mijn verhaal heb je denk niet veel. Ik had na eerst nog een week wachten gekozen voor de pillen, maar die deden helemaal niks bij mij. Uiteindelijk curretage gehad met minimaal bloedverlies. Dus dat viel gelukkig mee. Emotioneel was een ander verhaal.....zeker tijdens de curretage.....poe.....
In ieder geval heel veel sterkte gewenst en ik hoop dat het, als het dan toch moet, vanzelf op gang komt en “meevalt”.
Science en Betsy voor jullie ook sterkte weer en succes met de ivf voorbereidingen. Ook weer een heftige volgende stap!
Innerpeace is het goed gegaan met de terugplaatsing? Ik duim voor je!
Snap dat je bang bent over t verdere verloop. Aan mijn verhaal heb je denk niet veel. Ik had na eerst nog een week wachten gekozen voor de pillen, maar die deden helemaal niks bij mij. Uiteindelijk curretage gehad met minimaal bloedverlies. Dus dat viel gelukkig mee. Emotioneel was een ander verhaal.....zeker tijdens de curretage.....poe.....
In ieder geval heel veel sterkte gewenst en ik hoop dat het, als het dan toch moet, vanzelf op gang komt en “meevalt”.
Science en Betsy voor jullie ook sterkte weer en succes met de ivf voorbereidingen. Ook weer een heftige volgende stap!
Innerpeace is het goed gegaan met de terugplaatsing? Ik duim voor je!
dinsdag 16 juli 2019 om 10:31
Hoi Lee, wat lief dat je naar me vraagt. Ik vind het lastig om alle verhalen bij te houden en te reageren. Zodra ik een reactie tik ben ik de naam weer vergeten (
mijn korte termijn geheugen is kapot....add)
Dan lijkt het altijd alsof ik alleen maar over mezelf praat. Terwijl ik echt wel meeleef.
Zucht.
Gisteren echo twee met wat we al weten....niet goed, geen goede zwangerschap. De embryo lag zó hoog en was te klein zodat hartactie moeilijk te zien was. Áls het er al was. Afwachten maar weer. Tot de miskraam begint en anders maandag opnieuw terug. Ik ben het zat: onwijs zwanger zijn, moe, pijn etc zonder uitkomst. Kijk, dat er een deelfout is, kan gebeuren. Daar kan ik mee leven. Maar nu dat afwachten vind ik stom! Alsof ik op pauze sta.
Anyway, ik ga zo lezen en apart reageren op jullie. Dat werkt beter.

Dan lijkt het altijd alsof ik alleen maar over mezelf praat. Terwijl ik echt wel meeleef.
Zucht.
Gisteren echo twee met wat we al weten....niet goed, geen goede zwangerschap. De embryo lag zó hoog en was te klein zodat hartactie moeilijk te zien was. Áls het er al was. Afwachten maar weer. Tot de miskraam begint en anders maandag opnieuw terug. Ik ben het zat: onwijs zwanger zijn, moe, pijn etc zonder uitkomst. Kijk, dat er een deelfout is, kan gebeuren. Daar kan ik mee leven. Maar nu dat afwachten vind ik stom! Alsof ik op pauze sta.
Anyway, ik ga zo lezen en apart reageren op jullie. Dat werkt beter.
dinsdag 16 juli 2019 om 11:00
Apenstaartje, wat verdrietig
en geeft helemaal niet hoor, ik ben het vaak ook kwijt en reageer dan over mezelf en moet constant terugscrollen om een reactie op iemand te geven.
Menstruatie heeft doorgezet. Dus ivf gaat van start. Donderdag echo en beginnen met spuiten. Raar gevoel, zenuwachtig maar ook soort van optimistisch dat ik weer een soort controle kan nemen en mijn kansen kan vergroten (hoop ik dan).

Menstruatie heeft doorgezet. Dus ivf gaat van start. Donderdag echo en beginnen met spuiten. Raar gevoel, zenuwachtig maar ook soort van optimistisch dat ik weer een soort controle kan nemen en mijn kansen kan vergroten (hoop ik dan).
dinsdag 16 juli 2019 om 11:26
Innerpeace, spannend! Hoe gaat het nu?
Apestaartje, dikke knuffel. Dat afwachten lijkt me vreselijk.
Lee, wat spannend! Hopelijk is de echo morgen goed en kun je doorgaan.
Science, start ivf lijkt me echt best een stap! Maar kansen zijn gewoon groter dus we gaan gewoon voor een plakker!
Hoop dat ik niemand ben vergeten! Zaten er nog mensen op het bankje?
Apestaartje, dikke knuffel. Dat afwachten lijkt me vreselijk.
Lee, wat spannend! Hopelijk is de echo morgen goed en kun je doorgaan.
Science, start ivf lijkt me echt best een stap! Maar kansen zijn gewoon groter dus we gaan gewoon voor een plakker!
Hoop dat ik niemand ben vergeten! Zaten er nog mensen op het bankje?
dinsdag 16 juli 2019 om 16:37
Ja een week verder inmiddels. Ben er nog rustig onder gelukkig maar het wachten duurt wel lang pff.
Appestaartje dat lijkt me idd ook erg lastig, afwachten en maar niks kunnen verder. Sterkte!
Lee, benieuwd wat er morgen uitkomt en of je deze keer al een TP hebt.
Innerpeace,
Science, kan me voorstellen dat het spannend is. Hopelijk valt het allemaal mee.
Appestaartje dat lijkt me idd ook erg lastig, afwachten en maar niks kunnen verder. Sterkte!
Lee, benieuwd wat er morgen uitkomt en of je deze keer al een TP hebt.
Innerpeace,
Science, kan me voorstellen dat het spannend is. Hopelijk valt het allemaal mee.
dinsdag 16 juli 2019 om 18:42
Menstruatie is goed doorgebroken, heb me even getrakteerd op een grote reep chocolade en een zak chips hihi. Maar we gaan gewoon door. Even paar dagen balen en opmakwn voor een nieuwe cyclus.
Hoe ging je punctie? Viel het mee? Veel napijn?
donderdag 18 juli 2019 om 06:48
Punctie viel dit keer tegen, maar ik heb 12 embryos en vandaag terugplaatsing. Wel moet ik rust houden ivm overstimulatie, heb een zere buik en voel me niet erg lekker en ik heb enorm last van mijn rug en bekken spieren sinds de punctie. Het is best pittig dit keer. Maar daarom moet ik dus op rust de komende week, het is niet anders.
donderdag 18 juli 2019 om 11:57
Die onrust is heel herkenbaar emanina. Ik was er eerst niet zo heel erg mee bezig, maar zodra ik echt begonnen was nam die onrust heel erg toe. En nu ik op het punt sta om écht te beginnen met eerste iui is het er ook niet beter op geworden.
Ik moet nog even wachten tot ovulatie en aangezien mijn vorige cyclus ineens weer veel langer was *zucht* komt het nu ineens ook heel erg in de knel met mijn vakantie. Het gaat er nu wel heel erg om spannen of het gaat lukken deze maand.
Apestaartje en Innerpeace, ik ben ook heel benieuwd hoe het met jullie gaat!
Ik moet nog even wachten tot ovulatie en aangezien mijn vorige cyclus ineens weer veel langer was *zucht* komt het nu ineens ook heel erg in de knel met mijn vakantie. Het gaat er nu wel heel erg om spannen of het gaat lukken deze maand.
Apestaartje en Innerpeace, ik ben ook heel benieuwd hoe het met jullie gaat!
donderdag 18 juli 2019 om 12:51
Ja, bij mij gaan we de iui in eigen natuurlijke cyclus doen. Dus ik moet het zelf in de gaten houden en bij een positieve ovulatietest bellen.
Heb een paar maanden mijn cyclus in de gaten gehouden zodat we ook weten dat dat allemaal goed is. Ovulatie is altijd wel erg laat in de cyclus, dus dat is wel een beetje vervelend, maar vooruit.
Heb een paar maanden mijn cyclus in de gaten gehouden zodat we ook weten dat dat allemaal goed is. Ovulatie is altijd wel erg laat in de cyclus, dus dat is wel een beetje vervelend, maar vooruit.

donderdag 18 juli 2019 om 13:31
Nu ik 'voor het echie' ga moet ik tweemaal daags testen, maar moet eerlijk zeggen dat ik tot ik het idee heb dat ik echt in de buurt kom maar 1x per dag test. Ik heb wel redelijk een idee wanneer mijn eisprong is, dus als ik nog niks aan mijn lijf merk en de test 's ochtends negatief is dan test ik 's avonds niet nog een keer.
donderdag 18 juli 2019 om 14:52