Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Vis, gefelicieerd met huis! Wij zijn net als Pauwie heel kritisch wat betreft huizen. Denk nu dat verhuizen na bevalling wordt, dus we zijn nu rotzooi uit extra kamer aan het halen en gaan daar babykameer van maken. Er blijven nog wel kledingkasten met ook onze kleeen in staan, maar denk niet dat de baby ons dat kwalijk zal nemen.
quote:Aruba schreef op 01 april 2009 @ 11:26:

Ik ga in het ziekenhuis bevallen. Tenminste, dat is het plan. En de rest?Kraamhotel.
Inad, zou jij echt Doula willen zijn?

Schreef in dat topic ook inderdaad dat mijn vk er snel mee stopte de eerste keer, omdat er (nog) geen effecten bekend zijn. Over Doppler dus.
Inad, gebruik hem niet veel hoor. Eens in de 2 weken. En dan echt alleen maar heel eventjes horen of alles nog klopt en dan klaar. Alleen als ik er onzeker over ben. Wat gelukkig steeds minder wordt door al dat getrappel.

Die doppler van me gaat trouwens ook uit als je hem langer dan een minuut geloof ik gebruikt.

Star, daar had jij goede ervaringen mee he. Kan je vertellen waarom?
Wat ik alleen niet snap, als echo's en dopplers een slecht effect zouden hebben. Waarom doen gyneacologen dan bij sommige mensen elke week een echo? Snap het niet waarom dat niet goed uitgezocht wordt. Want of het is echt slecht en we zijn dus slecht bezig allemaal of mensen worden onnodig onzeker/onrustig gemaakt.
Fijn dat de VK je wat gerust kon stellen Pip! Mbt de commode, misschien is het handig om jouw en je partners lengte aan te geven, want dat maakt natuurlijk wel verschil. Houdt wel rekening met het aankleedkussen.

Ons nieuwe huis staat op een leuke plek (al moeten we 15 minuten lopen om het mooie uitzicht te hebben dat we nu vanuit ons raam hebben). Het is ruim en degelijk en de meubels zijn vrij neutraal (je huurt hier gemeubuleerd... nu hebben we gebloemde vloerbedekking met (anders) gebloemde gordijnen ... Maar ja, we wonen hier natuurlijk vooral om naar buiten te kijken). Heel kritisch hoef je hier niet te zijn, want als het niet bevalt verhuis je gewoon. Er staat enorm veel te huur en met meubels slepen hoef je niet (alleen de babykamer straks).

Star, Ik heb ook veel goede verhalen gehoord over het kraamhotel. Is Ceetje daar ook geboren?

Inad, een pretecho kost hier 200 Euro... en er zijn maar weinig bedrijfjes die dat aanbieden. In mijn stad is er geen. Lucratieve business lijkt me.

Mijn eerste afspraak bij de gyn duurt 1,5 á 2 uur en bevat de volgende onderdelen (volgens brief):

* echo

* doornemen medische achtergrond van vriend en mij

* bloed test: bloedgroep, ijzer-niveau, Rubella, geslachtsziekten en HIV, afwijkende antistoffen

* medisch onderzoek

* indien nodig is een medisch maatschappelijk werkster beschikbaar na afloop van het onderzoek

Dus dat klinkt wel heel grondig allemaal

Baby is weer lekker aan het trappelen
quote:Aruba schreef op 01 april 2009 @ 18:51:

Wat ik alleen niet snap, als echo's en dopplers een slecht effect zouden hebben. Waarom doen gyneacologen dan bij sommige mensen elke week een echo? Snap het niet waarom dat niet goed uitgezocht wordt. Want of het is echt slecht en we zijn dus slecht bezig allemaal of mensen worden onnodig onzeker/onrustig gemaakt.Mensen die wekelijks een echo krijgen, daar is het noodzakelijk want in het belang van de baby/zwangerschap. Je krijgt niet voor de lol een wekelijkse echo natuurlijk.
Ceetje is inderdaad ook in het kraamhotel geboren. Ik vond het fijn want in het ziekenhuis, dus als er iets gebeurt ben je al in het ziekenhuis, maar het ziet er niet uit als een ziekenhuis, huiselijke sfeer enzo.

1,5 a 2 uur?!?!??! Jeutje!
*Breekt in*

Echografie is niet schadelijk...men maakt gebruik van geluidsgolven...niet van rontgenstraling...hetzelfde geldt voor de Angelsound....als ze schadelijk zouden zijn zou het niet verkocht mogen worden...

*Breekt uit*
Enigme:

Ultrasound may affect fetal brains: study

Updated Tue. Aug. 8 2006 11:18 PM ET

CTV.ca News Staff

Scientists are investigating whether ultrasound scans during pregnancy may harm the brains of unborn babies.

The move follows a U.S. study which showed the developing offspring of pregnant mice suffered brain abnormalities when they were exposed to ultrasound waves.

The researchers, from Yale University in New Haven, Connecticut, said the changes prompted by the ultrasounds were small and insisted that pregnant women should not stop having the scans.

Early ultrasound scans are done to determine the exact week of the pregnancy and they are also done later to check for anatomical defects and other problems.

Ultrasound waves bounce off tissue and the echoes can be used to create a 3D image of the baby.

But the waves, which are at a high enough frequency to penetrate flesh, also induce vibrations in the tissue and can lead to a rise in temperature, suggesting they could cause damage.

The team now plans further research on monkeys to see if similar effects occur in larger, more human-like brains.

If the same thing happens, there could be implications for the use of ultrasound to check on babies inside the womb.

"Those upcoming studies should give us information that will be more directly applicable to uses of USW (ultrasound waves) in humans," research leader Dr. Pasko Rakic told the Associated Press.

"I want to emphasize that our study in mice does not mean that use of ultrasound on human fetuses for appropriate diagnostic and medical purposes should be abandoned," he said.

"On the contrary, ultrasound has been shown to be very beneficial in the medical context. Instead, our study warns against its non-medical use."

Rakic's paper said that while the effects of ultrasound in human brain development are not yet known, there are disorders thought to be the result of misplacement of brain cells during their development.

"These disorders range from mental retardation and childhood epilepsy to developmental dyslexia, autism spectrum disorders and schizophrenia," the researchers said.

'Entertainment' ultrasound

The findings come just a few months after Tom Cruise bought girlfriend Katie Holmes a sonogram machine for her to use at home while she was expecting the couple's first child -- daughter Suri.

Dr. Joshua Copel, president-elect of the American Institute of Ultrasound Medicine, said his organization tries to discourage "entertainment" ultrasound, but considers sonograms important when there is a medical benefit.

"Anytime we're doing an ultrasound we have to think of risk versus benefit. What clinical question are we trying to answer," Copel told AP.

"It may be very important to know the exact dating of pregnancy, it's certainly helpful to know the anatomy of the fetus, but we shouldn't be holding a transducer on mom's abdomen for hours and hours and hours."

In the mice study, the scientists injected more than 335 unborn mice still in their mother's wombs with special markers to track neuronal development.

Brain cells in fetal mammals multiply early and then migrate to their final destinations. Where they end up in the brain defines their connectivity and function.

Previous research has shown that when this process is upset by genetic or environmental factors such as alcohol or drugs, it can lead to mental impairment.

However, the scientists stressed that they do not know whether the changes caused by ultrasound would be large enough to alter behaviour.

The research was reported in the journal Proceedings of the National Academy of Sciences.

With files from the Associated Press
Avoid Fetal "Keepsake" Images, Heartbeat Monitors

While ultrasonic fetal scanning is generally considered a safe medical procedure, the use of it for unapproved and unintended purposes raises concerns.

The use of ultrasound imaging devices for producing fetal keepsake videos is viewed as an unapproved use by the Food and Drug Administration (FDA). Doppler ultrasound heartbeat monitors are not intended for over-the-counter (OTC) use. Both products are approved for use only with a prescription.

"Although there are no known risks of ultrasound imaging and heartbeat monitors, the radiation associated with them can produce effects on the body," says Robert Phillips, Ph.D., a physicist with FDA's Center for Devices and Radiological Health (CDRH). "When ultrasound enters the body, it heats the tissues slightly. In some cases, it can also produce small pockets of gas in body fluids or tissues."

Phillips says the long-term effects of tissue heating and of the formation of partial vacuums in a liquid by high-intensity sound waves (cavitation) are not known.

Using ultrasound equipment only through a prescription ensures that pregnant women will receive professional care that contributes to their health and to the health of their babies, and that ultrasound will be used when medically indicated.

Fetal Keepsake Videos: "Performing prenatal ultrasounds without medical oversight may put a mother and her unborn baby at risk," says Phillips. "The bottom line is: Why take a chance with your baby's health for the sake of a video?"

Fetal keepsake videos are viewed as a problem because there is no medical benefit derived from the exposure. Further, there is no control on how long a single imaging session will take or how many sessions will occur.

FDA is aware of entrepreneurs that are commercializing ultrasonic imaging of fetuses by making keepsake videos. In some cases, the ultrasound machine may be used for as long as an hour to get a video of the fetus.

Doppler Ultrasound Heartbeat Monitors: Similar concerns surround the OTC sale of Doppler ultrasound heartbeat monitors. These devices, which people use to listen to the heartbeat of a fetus, are currently marketed legally as "prescription devices" that should only be used by or under the supervision of a health care professional.

"When the product is purchased over the counter and used without prior consultation with a health care professional, there is no oversight of how the device is used and little or no medical benefit derived from the exposure," Phillips says. "The number of sessions or the length of a session to which a fetus is exposed is uncontrolled, thus raising the potential for harm to the fetus."
http://www.kiesbeter.nl/m ... grafie-echoscopie/kosmos/

@Star, de wetenschap heeft nog niet alle antwoorden...maar het is dus niet bewezen dat het schadelijk zou zijn. Amerikanen zijn wel vaker wat spastisch over prénataal onderzoek...maar je hebt gelijk dat je niet kan garanderen dat het 100% veilig is. Maar dat kunnen we over bijna alle (medische) onderzoeken zeggen...
Visotsky, gaaf, al zo snel een nieuw huis! Ga je jullie geweldige uitzicht alleen wel missen, zeker?

En fijn dat er een datum is voor je echo, hele geruststelling weer.

Star, kraamhotel klinkt relaxed. Hier vlakbij is een zh met kraamsuites, ze beloven de sfeer van thuis bevallen in het zh. Klinkt wel aanlokkelijk vind ik, alleen denk ik dan: wat doe ik met dochter? Want partner kan daar dus blijven slapen enzo. Hoe doe jij dat met Ceetje? Uit logeren ofzo? En moet je het zelf betalen of heb jij een medische ind.? Hier kost het net zo veel als poliklinisch bevallen, maar geen id hoeveel dat kost. En kunnen ze een plaatsje garanderen dan?

Thuis bevallen vind ik eigenlijk ook wel relaxed klinken, als alles gewoon goed en snel gaat, heb je geen gesjees heen en weer en kan dochter er misschien wel doorheen slapen (klinkt erg optimistisch hè, maar komt doordat ik wel eens van die verhalen hoor en vind dat eigenlijk wel een strak plan).

Pipi, die ladekast wordt wel meer gebruikt als commode. Kan prima volgens mij, onze commode is ook zo hoog en ik ben zelf nog geen 1.70m, maar man is bijna 2 m, dus vandaar. Maar is voor mij ook prima te doen, juist lekker, zo hoog, kun je er goed bij.

Fijn dat je weer gerustgesteld bent door je vk.

Waarom ga je in het zh bevallen, Aruba? Vanwege verleden, of omdat je dat gewoon graag wilt?
Omdat ik bij de gyn. loop Rebbel en hij niet thuiskomt
O ja, ik wist wel dat je bij de gyn loopt natuurlijk, maar had me niet gerealiseerd dat je dan niet thuis kunt bevallen. Ken eigenlijk geen mensen in mijn directe omgeving die bij gyn liepen vanaf begin zw.schap.
quote:Star schreef op 01 april 2009 @ 18:25:

Inad, zou jij echt Doula willen zijn?

Neeeeeeeeh
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
En als de wetenschap er dus geen uitsluitsel over heeft en huisartsen en verloskundigen veelal zeggen dat het dus verstandiger is om geen pretecho's en angelsounds e.d. te gebruiken, ga ik daar wel in mee. Ik ga overigens wel een pretecho doen, maar dus wel maar eentje. Aan zo'n echoprogramma, echoscopist die wekelijks echo's maakt voor soort onderzoek of boek o.i.d., zou ik dus niet meewerken.

Ik wil thuisbevallen. Wilde ik bij Chica ook, maar helaas ging dat niet omdat weeën niet doorzetten.

Pipi, fijn van geruststelling en denk dat baby de kledingkasten gewoon voor lief neemt
quote:Enigme schreef op 01 april 2009 @ 19:55:

http://www.kiesbeter.nl/m ... grafie-echoscopie/kosmos/

@Star, de wetenschap heeft nog niet alle antwoorden...maar het is dus niet bewezen dat het schadelijk zou zijn. Amerikanen zijn wel vaker wat spastisch over prénataal onderzoek...maar je hebt gelijk dat je niet kan garanderen dat het 100% veilig is. Maar dat kunnen we over bijna alle (medische) onderzoeken zeggen...

Ik ga ook gewoon voor mijn echo's en zelf voor een pretecho, maar zou dus niet dagelijks met zo'n doppler op mijn buik gaan zitten.

En je hebt gelijk, Amerikanen zijn wel vaker spastisch.
En voor de rest, eens met Inad. Ook wat betreft Doula worden. Neverever

Rebbel, Ceetje gaat naar opa en oma of opa en oma komen hier.

Bevalling van Ceetje werd vergoed, ik had geen medische indicatie.

Heb me er nu nog niet in verdiept eerlijk gezegd.

Maar wat nou als je niet 's nachts bevalt Rebbel? Wat doe je dan met dochter? Die gaat er zeker niet doorheen slapen als het midden op de dag is
Vis gefeliciteerd met huis en echo, leuk! 15 minuten lopen voor uitzicht is nog heerlijk, jij verwend nest . Nee hoor snap, heerlijk als je zulk mooi uitzicht nu hebt.

Spannend met offerte, drukke tijden maar leuk als het goed uitpakt.

Hier vorige keer in zh bevallen omdat Nesta 2 weken te laat was en ingeleidt moest worden. Nu begin ik waarschijnlijk thuis maar heb met Diereman en Vk afgesproken dat als ik naar zh wil er ook geen discussie in. Eigenlijk beval ik misschien weer liever in zh maar zie er tegenop om met weeen en al daar heen te rijden. Vorige keer weeenstorm dus geen tijd om op adem te komen. Nou ja, we zien wel...misschien word ik wel weer ingeleid want dat was het enige voordeel van te laat zijn. Je kan voorbereidt met koffer, eten, leesvoer naar het ziekenhuis gaan, settelen en afwachten tot de weeen komen.

Kraamhotel lijkt mij helemaal super. Hier geen in de buurt volgens mij. Ik heb moeders paraat staan met Nesta trouwens...heb ook buren die de eerste weeen kunnen opvangen met Nesta

Overweeg een beetje om van kdv naar gastouder te gaan. Vind de groep waar Nesta nu op zit te groot en hij moet nog wennen maar heb idee dat hij "verzuipt" in groep. Nog wat dingetjes en 2 jaar wachttijd voor nieuwe beeb. Gastouder heeft plek dus net mail gestuurd met aantal vragen. Heeft iemand van jullie ervaring of voorkeur met gastouder?
Pippi fijn dat je gerustgesteld bent! Moet soms even....

KOm niet op Hyves grrrrr
Ik ga in het zh bevallen (moet want ben bij gyn onder behandeling) en vind dat eigenlijk wel fijn. Als ik de keuze had, zou ik daar denk ik ook voor kiezen. Een prettig idee dat alles in geval van nood bij de hand is. Lijkt me alleen zo verrekte onprettig om met weeen naar het zh te moeten, vorige keer ben ik ingeleid, dus heb ik dat over kunnen slaan.

Kraamhotel heb ik ook naar zitten kijken voor de kraamtijd, maar zit een eind uit de richting van hier, dus hopelijk kan ik de kraamtijd gewoon thuis doorbrengen. Al vond ik het altijd wel eng als de kraamverzorgster weg was en ik niks meer kon vragen.
Hmm. Ik heb net overleg op werk gehad over vervanging en die gaat heel ruim zijn, omdat er sowieso eigenlijk extra fte nodig is. helemaal goed. Nu kan ik al voor de vakantie in juli overdragen en heb ik dus ook hulp in tijd tot bevalling en erna (ik krijg er namelijk zeer binnenkort heeeeel veel taken bij als het goed is). En, ouderschapsverlof optie eens goed bekeken en ik kan mijn vrije vrijdag houden en dan de overige 4 dagen op schooltijden werken en dan verdien ik maar c.a. 80 euro p/w minder. Dat is dus heeeel goed te doen. Dit weekend gaat ier en ik bespreken hoe en wat precies, maar het ziet er voor kind en kind to be in elk geval bijzonder gunstig uit! Zou het zo fijn vinden als Chica niet naar nso hoeft.

Wat gaan jullie doen qua verlof, nog vakantie opnemen erna (ga ik sowieso een maand doen want vind 3 maanden zo jong voor kdv) en ouderschapsverlof?
Ik heb vorige keer wel ouderschapsverlof genomen, maar volledig onbetaald dus vond het best pittig. Misschien neem ik een gedeelte op.
Ik krijg bijna 70% doorbetaald. Dat is dus heel goed te doen.

Ier's werk valt ook onder mijn werkinstelling, zij het wel aparte directie en dergelijke en wel wat verschillen, dus gok dta het bij hem ook wel goed geregeld is.

Ik dacht dus dat het volledig onbetaald was, tot voor kort, dus daarom nooit aan de optie gedacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven