Nutteloos discuzeur en kletstopic

donderdag 13 juni 2019 om 20:27
Nieuwe naam, nieuw topic!
Heb je wat te zeuren, leuks te vertellen of wil je gewoon nutteloos ouwehoeren?
Wees welkom, hier mag het, zolang het uiteraard niet te nuttig is
(En zolang er hier maar een beetje lief tegen elkaar wordt gedaan..)
Ik begin: ik heb sinds vandaag vakantie!!!!!
Twee weken, was er echt aan toe.
Heb ik nog wat te zeuren?
Nee, nu even niet.
Heb je wat te zeuren, leuks te vertellen of wil je gewoon nutteloos ouwehoeren?
Wees welkom, hier mag het, zolang het uiteraard niet te nuttig is

(En zolang er hier maar een beetje lief tegen elkaar wordt gedaan..)
Ik begin: ik heb sinds vandaag vakantie!!!!!
Twee weken, was er echt aan toe.
Heb ik nog wat te zeuren?
Nee, nu even niet.
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 12-09-2019 22:41
10.25% gewijzigd
vrijdag 12 juli 2019 om 19:18

vrijdag 12 juli 2019 om 23:10
Oh nee, ik bedoel niet dat je dom bent, of raar, als je zweverig bent. Ik bedoel het inderdaad niet zo, maar de één zijn/haar sprookje kan de waarheid voor de ander zijn. Net als dat ik sommige dingen waarschijnlijk geloof die anderen weer niet zullen begrijpen. Tegelijkertijd; leef en laten leven, het schaad me niet wat anderen enkel geloven. Spiritualiteit kan je héél erg vormen afhankelijk waar je ingelooft en wat je zelf hebt meegemaakt en hoe je zelf de invulling wil geven aan die verhalen en welke lessen je er uit haalt en wat je ermee doet.Phoebemeaculpa schreef: ↑12-07-2019 15:41Teau: dat ben ik al... Nou ja een beetje![]()
I.m.o is spiritualiteit overigens niet perse zweverig.
Ik snap de vergelijking met sprookjes, ik ben het er alleen niet mee eens, en i.m.o begrijp je dan de boodschap van dit soort boeken niet denk ik.
(En dat is geen misdaad, alleen een beetje jammer..)
Ik heb overigens wel wat met spiritualiteit, dat is toch niet zo erg?![]()
Vast jullie bedoeling niet maar ik voel me door jullie reacties geloof ik een klein beetje aangevallen..
En ik weet nog niet wat ik moet vinden van het boek want net in begonnen.
Zo zie ik het ten minste, maargoed, ik vind mezelf dan ook weer vaan veels te rationaliserend, dus ik hou mijn mond alweer.

vrijdag 12 juli 2019 om 23:24
Goed omschreven, lief dat je er op terugkomt.Thlubbe schreef: ↑12-07-2019 23:10Oh nee, ik bedoel niet dat je dom bent, of raar, als je zweverig bent. Ik bedoel het inderdaad niet zo, maar de één zijn/haar sprookje kan de waarheid voor de ander zijn. Net als dat ik sommige dingen waarschijnlijk geloof die anderen weer niet zullen begrijpen. Tegelijkertijd; leef en laten leven, het schaad me niet wat anderen enkel geloven. Spiritualiteit kan je héél erg vormen afhankelijk waar je ingelooft en wat je zelf hebt meegemaakt en hoe je zelf de invulling wil geven aan die verhalen en welke lessen je er uit haalt en wat je ermee doet.
Zo zie ik het ten minste, maargoed, ik vind mezelf dan ook weer vaan veels te rationaliserend, dus ik hou mijn mond alweer.![]()
Klopt wat je zegt hoor!
Ik ben net in dat boek begonnen, ik heb meer spiritueel achtige boeken gelezen.
Ik haal daar zeker lessen uit, maar ik ben te veel een denker en bovendien te eigenwijs om maar klakkeloos voor 100% alles aan te nemen wat daar staat.
Je hoeft je mond niet te houden hoor, ik dacht al dat jij en Teau het niet aanvallend bedoelde. (Wat lastig op te maken valt uit geschreven tekst...

Net een hele mooie maar vrij heftige film bekeken, Das leben der anderen.
Ik vond het aangrijpend.
Ik houd van historische films en series, en de val van de muur heb ik nog meegemaakt. (Zie je, ik word echt oud..)
Ik was te jong om het helemaal te snappen (7 was ik) maar ik weet wel dat mijn moeder erg blij en emotioneel was en dat de 5e symphonie van Beethoven de hele tijd op stond.
Anyway, mooie film.
En nu oogjes toe en snaveltjes dicht... of omgekeerd, geen idee..

anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 12-07-2019 23:29
0.12% gewijzigd

vrijdag 12 juli 2019 om 23:28
Dat idee had ik al een beetje, ik maak je al wat jaartjes mee op het forum, je komt op mij nuchter en verstandig over, gemixt met een beetje zweverige wijsheid.
Vandaar dat ik je grap van vandaag niet helemaal begreep..

Jij mag het idd. ook zeggen, ik had me niet aangevallen hoeven voelen..

zaterdag 13 juli 2019 om 07:51
Inderdaad, weer een misverstandje de wereld uit!
Dank Teau, hoop dat jij ook goed geslapen hebt.
Goedemorgen lieve mensen!
Fijne zaterdag!

anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 13-07-2019 23:39
0.12% gewijzigd

zaterdag 13 juli 2019 om 11:54
Yeeeeeaaaahhh ik ben even trots op mezelf!!
Ik heb het keukenbedrijf eindelijk een mailtje gestuurd.
2,6 jaar geleden ergens een keuken gekocht, er is voor de 2e keer iets kapot, de inbouwcombimagnetron.
Ingewikkeld om te maken en ik vind dan ook dat zij dat mogen doen want i.m.o hoort dat niet 2,6 jaar later ineens kapot te gaan. (Ik heb er geen atoomboom ingestopt. Zelfs geen kat)
Echter de vorige keer heeft het maanden geduurd voor er iemand kwam omdat hun administratie een zooitje was.
Ik had dus niet zoveel zin om contact met ze op te nemen, de telefoniste was erg onbeleefd de vorige keer (bijv ze had een bepaald nummer nodig, 'lees es op' zegt ze. Nu ben ik misschien een zeurkous maar dat mag beleefder tegen een klant..) dus in bellen had ik al helemaal geen zin, en een mailtje stelde ik steeds uit.
En dat heb ik lekker toch gedaan want anders wordt dat kreng nooit gemaakt.
Niet geschoten is altijd mis. (En anders werkt daar vast wel een of andere hoge pief die ik lastig kan vallen...
)
Hoppa!
Tot zo ver andijvieberichtje van vandaag.
Het is lekker weer, ik ga naar buiten

Ik heb het keukenbedrijf eindelijk een mailtje gestuurd.
2,6 jaar geleden ergens een keuken gekocht, er is voor de 2e keer iets kapot, de inbouwcombimagnetron.
Ingewikkeld om te maken en ik vind dan ook dat zij dat mogen doen want i.m.o hoort dat niet 2,6 jaar later ineens kapot te gaan. (Ik heb er geen atoomboom ingestopt. Zelfs geen kat)
Echter de vorige keer heeft het maanden geduurd voor er iemand kwam omdat hun administratie een zooitje was.
Ik had dus niet zoveel zin om contact met ze op te nemen, de telefoniste was erg onbeleefd de vorige keer (bijv ze had een bepaald nummer nodig, 'lees es op' zegt ze. Nu ben ik misschien een zeurkous maar dat mag beleefder tegen een klant..) dus in bellen had ik al helemaal geen zin, en een mailtje stelde ik steeds uit.
En dat heb ik lekker toch gedaan want anders wordt dat kreng nooit gemaakt.
Niet geschoten is altijd mis. (En anders werkt daar vast wel een of andere hoge pief die ik lastig kan vallen...

Hoppa!

Tot zo ver andijvieberichtje van vandaag.
Het is lekker weer, ik ga naar buiten

zaterdag 13 juli 2019 om 12:42

zaterdag 13 juli 2019 om 12:49
Ik geloof er niets van.Thlubbe schreef: ↑13-07-2019 12:42IK HEB VANNACHT EEN MUG DOODGESLAGEN MET EEN ZWAAR DIK BOEK! EN ZELFS TOEN IE ERACHTER ZAT TEGEN DE MUUR SLOEG IK UIT FRUSTRATIE NOG ZES KEER HARD MET MIJN VUIST TEGEN DAT BOEK AAN OM HEM NOG VERDER KAPOTDOOD TE MAKEN, KUTBEEST!!!!
Goedemorgen alle lieve mensen!Alles gaat verder goed hoor.
![]()

zaterdag 13 juli 2019 om 12:54
Dat beest hield me wakker... eigen schuld hoor ahha. Ik vind muggenbeten vervelend, het jeukt een klein beetje, maar als ze me wakker houden moeten ze het zelf ontgelden. Ik leg meestal zelfs een vriendelijk offer van een been onder de dekens vandaan, zodat ze die kunnen steken.... MAAR NEE, ze moeten PER SE bij mijn oren zweven... STERF!!!

zaterdag 13 juli 2019 om 12:59
Hahahaha...Thlubbe schreef: ↑13-07-2019 12:54Dat beest hield me wakker... eigen schuld hoor ahha. Ik vind muggenbeten vervelend, het jeukt een klein beetje, maar als ze me wakker houden moeten ze het zelf ontgelden. Ik leg meestal zelfs een vriendelijk offer van een been onder de dekens vandaan, zodat ze die kunnen steken.... MAAR NEE, ze moeten PER SE bij mijn oren zweven... STERF!!!![]()

Arme jij..

Ben het wel met je eens dat muggen rotbeesten zijn...
Rik:

Ik ben overigens nog niet naar buiten want ik was nog een beetje moe, even gaan liggen en per ongeluk in slaap gevallen..

zaterdag 13 juli 2019 om 13:00
Ik herken dit heel er goed, zo doe ik het ook altijd en mijn been moeten ze ook nooit, ook altijd de oren, maar ik heb iets ontdekt waar ik belachelijk blij mee ben en dat is dat muggen pas je huis binnenkomen na zonsondergang, dus net voor die tijd doe ik alles dicht in huis, behalve het raam in de slaapkamer, maar daar zit een hor voor. Geen last mee van muggen.Thlubbe schreef: ↑13-07-2019 12:54Dat beest hield me wakker... eigen schuld hoor ahha. Ik vind muggenbeten vervelend, het jeukt een klein beetje, maar als ze me wakker houden moeten ze het zelf ontgelden. Ik leg meestal zelfs een vriendelijk offer van een been onder de dekens vandaan, zodat ze die kunnen steken.... MAAR NEE, ze moeten PER SE bij mijn oren zweven... STERF!!!![]()

zaterdag 13 juli 2019 om 13:06
Ik op élk raam een hoor, ook voor de deuropening (een schuifhoor). Vroeger had ik enorm last van muggenbeten (tien steken per nacht was normaal en mijn 'jeukplekken' waren een schijf van 10 cm rondom de steek), gelukkig ben ik eroverheen gegroeid een aantal jaar geleden. 
Nu haat ik enkel nog dat gezoem, beten ook wel, maar heb er geen alst meer van, als het jeukt, houdt het na twee minuten wel op.

Nu haat ik enkel nog dat gezoem, beten ook wel, maar heb er geen alst meer van, als het jeukt, houdt het na twee minuten wel op.

zaterdag 13 juli 2019 om 13:15

zaterdag 13 juli 2019 om 14:26
Hier ook bewolkt en een beetje gemiezer, terwijl het vanmorgen lekker weer was.Cateautje schreef: ↑13-07-2019 13:15Het komt hier met bakken uit de hemel. Zou niet zeggen dat het al bijna half juli is.
Er drijven donkergrijze wolken over de stad, het lijkt wel november.
Hoewel ik het niet koud heb, heb ik het ook niet echt comfortabel, ben zelfs geneigd een -paar sokken aan te trekken.
Maar ik klaag niet!!!![]()
![]()
Heb mezelf toch even een uurtje naar buiten gesleept net, heerlijk!
Ik klaag dus ook niet

anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 13-07-2019 23:40
15.99% gewijzigd
zaterdag 13 juli 2019 om 22:44
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHThlubbe schreef: ↑13-07-2019 12:42IK HEB VANNACHT EEN MUG DOODGESLAGEN MET EEN ZWAAR DIK BOEK! EN ZELFS TOEN IE ERACHTER ZAT TEGEN DE MUUR SLOEG IK UIT FRUSTRATIE NOG ZES KEER HARD MET MIJN VUIST TEGEN DAT BOEK AAN OM HEM NOG VERDER KAPOTDOOD TE MAKEN, KUTBEEST!!!!
Goedemorgen alle lieve mensen!Alles gaat verder goed hoor.
![]()
ik moet morgen weer werken, pfft weekend ging veels te snel
Relax we're all crazy, it's not a competition

zondag 14 juli 2019 om 10:38
Goedemorgen !!!
Sorry Teau, ik moet/ga je weer lastig vallen want ik heb weer een hele vreemde droom gehad.
Het was in mijn vorige woonwijk, (waar ik het in rl niet fijn had en totaal geen klik met mijn buren. Ik vond ze vreemd en een beetje tokkieachtig. Maar gek genoeg heb ik dus wel over ze gedroomd terwijl ik in het echt helemaal niks met ze had)
de buurvrouw liet me haar huis zien, die was heel anders dan in het echt.
Ze deed er wat opschepperig over maar we hadden het leuk, het was wel gezellig.
Ineens waren we in een soort van niet bestaande food/ kunst hal met allemaal interessante mensen en haar man kwam ook.
Ik zei op een gegeven moment dat ik naar huis ging, zij zei ik blijf nog even.
Ik zei ok en ik liep weg.
Vervolgens bedacht ik me dat mijn tas en sleutels nog in haar huis lagen en ik wist niet of haar kinderen thuis waren.
Echter ik ben die hele hal doorgelopen maar ik kon ze niet meer vinden.
(En toen werd ik wakker en realiseerde mij dat ik gedroomd had)
Teau het is een heel ander verhaal dan die vorige droom waar ik de uitgang niet kon vinden in dat zorgcentrum maar ik vermoed sterk dat het toch te maken heeft met elkaar, misschien heeft dit weer te maken met me niet afhankelijk willen voelen?
Fijne zondag!

Sorry Teau, ik moet/ga je weer lastig vallen want ik heb weer een hele vreemde droom gehad.
Het was in mijn vorige woonwijk, (waar ik het in rl niet fijn had en totaal geen klik met mijn buren. Ik vond ze vreemd en een beetje tokkieachtig. Maar gek genoeg heb ik dus wel over ze gedroomd terwijl ik in het echt helemaal niks met ze had)
de buurvrouw liet me haar huis zien, die was heel anders dan in het echt.
Ze deed er wat opschepperig over maar we hadden het leuk, het was wel gezellig.
Ineens waren we in een soort van niet bestaande food/ kunst hal met allemaal interessante mensen en haar man kwam ook.
Ik zei op een gegeven moment dat ik naar huis ging, zij zei ik blijf nog even.
Ik zei ok en ik liep weg.
Vervolgens bedacht ik me dat mijn tas en sleutels nog in haar huis lagen en ik wist niet of haar kinderen thuis waren.
Echter ik ben die hele hal doorgelopen maar ik kon ze niet meer vinden.
(En toen werd ik wakker en realiseerde mij dat ik gedroomd had)
Teau het is een heel ander verhaal dan die vorige droom waar ik de uitgang niet kon vinden in dat zorgcentrum maar ik vermoed sterk dat het toch te maken heeft met elkaar, misschien heeft dit weer te maken met me niet afhankelijk willen voelen?

Fijne zondag!

zondag 14 juli 2019 om 10:51
Buren weten vaak meer over jou dan jijzelf weet.
Je hebt je tas en sleutels laten liggen in het huis van de buren en die ben je nu dus voor een tijdje kwijt.
In je tas draag je je identiteit met je mee en mogelijke issues, de sleutels zijn een oplossing van die issues.
Dat betekent dat je niet zelf de verantwoordelijkheid neemt om de zaken die tot jezelf betrekking hebben, niet zelf oplost, maar dat aan een ander overlaat.
Door onnadenkendheid zulke belangrijke zaken ergens te laten liggen waar ze open staan voor publieke openheid kan je jezelf de vraag stellen of je er wel volwassen mee omgaat.
Je hebt je tas en sleutels laten liggen in het huis van de buren en die ben je nu dus voor een tijdje kwijt.
In je tas draag je je identiteit met je mee en mogelijke issues, de sleutels zijn een oplossing van die issues.
Dat betekent dat je niet zelf de verantwoordelijkheid neemt om de zaken die tot jezelf betrekking hebben, niet zelf oplost, maar dat aan een ander overlaat.
Door onnadenkendheid zulke belangrijke zaken ergens te laten liggen waar ze open staan voor publieke openheid kan je jezelf de vraag stellen of je er wel volwassen mee omgaat.

zondag 14 juli 2019 om 13:59
Cateautje schreef: ↑14-07-2019 10:51Buren weten vaak meer over jou dan jijzelf weet.

Denk ook dat ik wel weet waar dit misschien over gaat, maar ik ga er nog verder overnadenken want ik weet het niet zeker. (Zou het met mn lovelife te maken kunnen hebben en het feit dat ik daar controle op probeerde te hebben de afgelopen jaren omdat ik anders vond dat ik faalde of zit ik dan totaal fout?)
Dank je wel Cateau, ik kan hier weer veel mee.
Wat leuk trouwens dat je zoveel weet over dromen, heb je dat jezelf aan geleerd door je er in te verdiepen?
Ik vind jouw kennis erg fijn, i.m.o zitten er in dromen (Die van mij in ieder geval) heel veel boodschappen .