Zwanger worden met zorgen

woensdag 13 maart 2019 om 11:42
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...
Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.
Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]
Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...
Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.
Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]
Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!
Naam | Leeftijd | Kindje | NOD | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Vanessakusje | 32 | 2e | 13 dec | kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen |
Loes23 | 26 | 2e* | ![]() | 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was). |
OkkiePetite | 31 | 2e | 1-12 | eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose. |
Omelette-du-fromage | 32 | ? | Jongste zoontje overleden | |
PinotGrigio3 | 36 | 3e | 13 okt | Jongste kindje (2 jaar) overleden |
Maikiex | 23 | 1e* | ![]() | 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk |
Sunny-91 | 27 | 3e | ![]() | Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder |
Wolzijde | 34 | ![]() | zwangerschapsafbreking gehad |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
woensdag 10 juli 2019 om 15:43
Ik had vanochtend een super positieve test in mijn handen. Totaal flabbergasted... En ontzettend blij! Ik hoop dat er snel meer volgen hier 
Stiekem voel ik me ook een beetje 'schuldig' ik gun het jullie ook enorm..
Ik ben overigens vrij relaxed, maar de angsten gaan vast nog komen. Voor nu geniet ik van dit gevoel

Stiekem voel ik me ook een beetje 'schuldig' ik gun het jullie ook enorm..
Ik ben overigens vrij relaxed, maar de angsten gaan vast nog komen. Voor nu geniet ik van dit gevoel

woensdag 10 juli 2019 om 19:40
Wolzijde yes gefeliciteerd!!
dus toch!!
ben je mal, ieder z'n geluk hoor!
Vanes ach nee toch
ja hier was ook nieuwe verwijsbrief nodig, mij werd uitgelegd dat vooral met zorgverzekering te maken heeft.
Sunny hè bah, heerst momenteel wel weer van alles... beterschap! en het is inderdaad tijd voor mooi weer..
hier vanochtend wakker worden geworden door enorme steken in m'n onderbuik. Overdag ook een keer, zojuist ook nog keer. Nog steeds veel waterige afscheiding, ik voel me alsof ongesteld ga worden. Heb ik al gezegd hoe irritant ik wachten vind

ben je mal, ieder z'n geluk hoor!
Vanes ach nee toch

ja hier was ook nieuwe verwijsbrief nodig, mij werd uitgelegd dat vooral met zorgverzekering te maken heeft.
Sunny hè bah, heerst momenteel wel weer van alles... beterschap! en het is inderdaad tijd voor mooi weer..
hier vanochtend wakker worden geworden door enorme steken in m'n onderbuik. Overdag ook een keer, zojuist ook nog keer. Nog steeds veel waterige afscheiding, ik voel me alsof ongesteld ga worden. Heb ik al gezegd hoe irritant ik wachten vind

donderdag 11 juli 2019 om 20:04
omelette hè bah, hopen dat vakantie rust gaat brengen
vannacht moest ik eruit om te plassen en werd ontzettend duizelig... En had bedacht over paar uurtjes ga ik testen want hier word ik dol van. Ochtend wakker worden met krampjes. En met het afvegen bruin bloed, dacht nu komt het eraan.... dit vandaag nog paar keer gehad en dat was het. Wel echt endo klachten, oftewel ik ga er vanuit dat menstruatie eraan komt en ik hoop vandaag nog want dan heb ik weer cyclus van 28 dagen te pakken
Als vandaag niet doorzet, gooi ik er morgenochtend een test tegenaan.
vannacht moest ik eruit om te plassen en werd ontzettend duizelig... En had bedacht over paar uurtjes ga ik testen want hier word ik dol van. Ochtend wakker worden met krampjes. En met het afvegen bruin bloed, dacht nu komt het eraan.... dit vandaag nog paar keer gehad en dat was het. Wel echt endo klachten, oftewel ik ga er vanuit dat menstruatie eraan komt en ik hoop vandaag nog want dan heb ik weer cyclus van 28 dagen te pakken

vrijdag 12 juli 2019 om 09:51
Ach Okkie wat jammer!! Ik had echt goede hoop voor je...
Wees maar extra lief voor jezelf vandaag
Hier gelukkig toch niet ziek geworden maar wel echt heel erg moe... Ik ben echt aan vakantie toe dus daar komt de moeheid vast vandaan. Al hoop ik natuurlijk stiekem wel dat het door een zwangerschap komt maar daar ga ik maar niet vanuit. Ik zou wel willen dat we een weekje verder waren en ik weet waar ik aan toe ben... dit wachten duurt zooo lang!!
En Wolzijde, het kan heel erg wisselen per dag qua symptomen dus probeer niet gelijk te stressen... heb je al een eerste echo gepland staan? Ik ga heel hard duimen voor je dat alles gwn goed gaat!!

Wees maar extra lief voor jezelf vandaag

Hier gelukkig toch niet ziek geworden maar wel echt heel erg moe... Ik ben echt aan vakantie toe dus daar komt de moeheid vast vandaan. Al hoop ik natuurlijk stiekem wel dat het door een zwangerschap komt maar daar ga ik maar niet vanuit. Ik zou wel willen dat we een weekje verder waren en ik weet waar ik aan toe ben... dit wachten duurt zooo lang!!
En Wolzijde, het kan heel erg wisselen per dag qua symptomen dus probeer niet gelijk te stressen... heb je al een eerste echo gepland staan? Ik ga heel hard duimen voor je dat alles gwn goed gaat!!
zaterdag 13 juli 2019 om 21:33
zaterdag 13 juli 2019 om 22:17
Nouja lekkere communicatie daar Vanessa!
wel fijn dat je al zo snel terecht kan. Ik ben ook benieuwd!
Ik verwacht mn nod ergens tussen dinsdag en vrijdag... Ik voel niets bijzonders dus ik verwacht dat ik ongesteld ga worden. Af en toe wat steekjes maar dat heb ik volgens mij elke ronde wel...
Ik ben wel enorm emotioneel de laatse dagen
Ik denk dat ik btje op ben en hard aan vakantie toe ben! Daar steek ik het maar op... en ondertussen jank ik af en toe gwn even flink!
Hoe is het met jou Okkie? Valt het je zwaar dat je ongesteld bent geworden?

Ik verwacht mn nod ergens tussen dinsdag en vrijdag... Ik voel niets bijzonders dus ik verwacht dat ik ongesteld ga worden. Af en toe wat steekjes maar dat heb ik volgens mij elke ronde wel...
Ik ben wel enorm emotioneel de laatse dagen

Hoe is het met jou Okkie? Valt het je zwaar dat je ongesteld bent geworden?
zondag 14 juli 2019 om 11:06
Vanes grmbl wat irritant ook!
Sunny geen bloed geeft moed! Blijft toch spannend
Zelf ben ik met een menstruatie ook voorafgaand juist meer emotioneel. Heb jij dat ook? Dan heb je nu een opeenstapeling... Wanneer hebben jullie vakantie?
Het gaat deze keer best goed, weinig endo klachten ditmaal, voel me niet schuldig naar zoonlief voor de even teleurstelling die ik voelde en ik geef er maar lekker aan over. Ook geruststellend dat we donderdag naar gynaecoloog gaan, even kijken wat er allemaal in m'n lijf gebeurd. Al met al kalm onder.
Sunny geen bloed geeft moed! Blijft toch spannend
Zelf ben ik met een menstruatie ook voorafgaand juist meer emotioneel. Heb jij dat ook? Dan heb je nu een opeenstapeling... Wanneer hebben jullie vakantie?
Het gaat deze keer best goed, weinig endo klachten ditmaal, voel me niet schuldig naar zoonlief voor de even teleurstelling die ik voelde en ik geef er maar lekker aan over. Ook geruststellend dat we donderdag naar gynaecoloog gaan, even kijken wat er allemaal in m'n lijf gebeurd. Al met al kalm onder.
zondag 14 juli 2019 om 11:49
Jaa er is nog een beetje hoop voor deze ronde. Normaal gesproken ben ik de dag voor mn menstruatie wel emotioneler en heb ik meer last van m'n hormonen. Maar zo vroeg normaal gesproken niet... maarja het zal indd wel een opeenstapeling zijn!
Ik moet komende week nog 1 dag werken en dan heb ik bijna 4 weken vakantie
echt een goed vooruitzicht!
Fijn dat je je er best goed onder voelt. Hopelijk kan de gynaecoloog jullie donderdag helpen. Ik ben benieuwd!
Ik moet komende week nog 1 dag werken en dan heb ik bijna 4 weken vakantie

Fijn dat je je er best goed onder voelt. Hopelijk kan de gynaecoloog jullie donderdag helpen. Ik ben benieuwd!
zondag 14 juli 2019 om 12:03
maandag 15 juli 2019 om 06:24
Ja ik had indd 2x slijmverlies maar dan klopt het voor mn gevoel nog niet.
De eerste keer slijmverlies was zondag 2 weken geleden en normaal gesproken heb ik dan 2/3 dagen later mn eisprong... dus ik dacht dinsdag of woensdag. En toen had ik later in die week op vrijdag weer heel veel slijmverlies...
Maar mss dan nu een kortere lf ofzo dan normaal? T heeft nog niet echt doorgezet... 1 keer een paar druppels echt rood en voor de rest alleen wat bruin bij het afvegen. Ik verwacht wel dat het vandaag gaat doorzetten.
Nu vandaag mn laatste dag werken en dan vakantie. Dat is echt heel fijn! Ik ga er echt proberen van te genieten en het zwanger worden wat los te laten... we gaan t zien!
De eerste keer slijmverlies was zondag 2 weken geleden en normaal gesproken heb ik dan 2/3 dagen later mn eisprong... dus ik dacht dinsdag of woensdag. En toen had ik later in die week op vrijdag weer heel veel slijmverlies...

Maar mss dan nu een kortere lf ofzo dan normaal? T heeft nog niet echt doorgezet... 1 keer een paar druppels echt rood en voor de rest alleen wat bruin bij het afvegen. Ik verwacht wel dat het vandaag gaat doorzetten.
Nu vandaag mn laatste dag werken en dan vakantie. Dat is echt heel fijn! Ik ga er echt proberen van te genieten en het zwanger worden wat los te laten... we gaan t zien!