Ik ga een week weg en mijn vriend kan daar niet mee omgaan.

maandag 15 juli 2019 om 14:38
Ik ga over 1,5 week een weekje weg naar Drenthe, ik ga daar samen met mijn vriendinnen elke dag in een grote groep ritjes maken ter paard. Er zijn geen jongens en we gaan ook niet uit of iets dergelijks. Dit heb ik samen met hun geboekt rond december, mijn vriend had er toendertijds nog geen problemen mee, we hadden ook echter pas een paar maanden. Nu zijn we bijna een jaar samen en zijn er problemen opgetreden om het feit dat ik wegga. Mijn vriend heeft een moeilijke jeugd gehad en is in de steek gelaten door zijn vader. Hij heeft erg veel moeite om mij los te laten en om mij die week te laten gaan. Er komt veel ruzie van... Ik kom hierdoor in een erg moeilijke situatie, aan de ene kant kan ik het hem niet kwalijk nemen dat hij er moeite mee heeft, hij is eenmaal gewoon erg bang om in de steek gelaten te worden door wat hij heeft meegemaakt. Maar hij kan me niet verbieden een week thuis te blijven van iets wat al lang op de planning staat en waar ik ook gewoon erg veel zin in heb, toch??? Zijn oplossing is nu om 7 dagen te werken tot ik terug ben, maar ik kan dat hem niet laten doen.. dat gaat hem kapot maken. Ik hou verschikkelijk veel van hem. Moet ik gewoon gaan en hem erg ongelukkig/verdrietig zien en hopen dat hij nog de oude is als ik terug kom? Of moet ik het afzeggen en mijn vriendinnen teleurstellen en ben ik mijn aanbetaling van 200,- kwijt.
maandag 15 juli 2019 om 16:29
Ik ken genoeg jongeren die net zo oud als of een paar jaar ouder dan jij zijn en 3 maanden tot een half jaar naar het buitenland gaan voor studie of stage. Een aantal van hen heeft ook een relatie en hun vriend of vriendin mist hem/haar echt wel, maar dit moet gewoon kunnen. Juist als je nog niet vast zit aan een baan of kinderen zijn dit de dingen die je moet kunnen doen.
Dus een weekje Drenthe, kom op, waar hebben we het over? Laat een jongen/man nooit bepalen wat jij wel of niet mag, want dan is hij niet de jongen voor jou.
Dus een weekje Drenthe, kom op, waar hebben we het over? Laat een jongen/man nooit bepalen wat jij wel of niet mag, want dan is hij niet de jongen voor jou.
maandag 15 juli 2019 om 16:33
ik kan je alvast vertellen dat dit nog een leuk topic gaat worden als straks blijkt dat
-de beheerder/managehouder of iemand anders daar die paard rijdt een leuke knul van halverwege de twintig blijkt die op een facebookfoto opduikt van één van je vriendinnen
-of stel je voor dat jullie op een terrasje zitten met een glas wijn of biertje en daar word een foto van gedeeld... want je ging toch niet uit?
-er natuurlijk een acute crisis in zijn leven speelt ineens, oma of goudvis overleden zoiets
-hij gewond is geraakt en met zijn gestuikte teen naar de EHBO moet en in de wachtkamer ging hyperventileren
-de beheerder/managehouder of iemand anders daar die paard rijdt een leuke knul van halverwege de twintig blijkt die op een facebookfoto opduikt van één van je vriendinnen
-of stel je voor dat jullie op een terrasje zitten met een glas wijn of biertje en daar word een foto van gedeeld... want je ging toch niet uit?
-er natuurlijk een acute crisis in zijn leven speelt ineens, oma of goudvis overleden zoiets
-hij gewond is geraakt en met zijn gestuikte teen naar de EHBO moet en in de wachtkamer ging hyperventileren
Lorem Ipsum

maandag 15 juli 2019 om 16:34
Dit vind ik idd zó belangrijk! En jij wás het ook gewoon van plan. Had ook gekund dat jij een vriend had gehad die had gezegd: “Wat leuk, veel plezier! En zullen we dan daarna samen ook nog iets gezelligs ondernemen samen?”pamelacourson schreef: ↑15-07-2019 16:29Ik ken genoeg jongeren die net zo oud als of een paar jaar ouder dan jij zijn en 3 maanden tot een half jaar naar het buitenland gaan voor studie of stage. Een aantal van hen heeft ook een relatie en hun vriend of vriendin mist hem/haar echt wel, maar dit moet gewoon kunnen. Juist als je nog niet vast zit aan een baan of kinderen zijn dit de dingen die je moet kunnen doen.
En als hij enthousiast was geweest dan was jij zonder enig probleem gegaan toch?
Want ik kan je zeggen, als je níet gaat dan kijk je daar vroeg of laat met een negatief gevoel op terug.

maandag 15 juli 2019 om 16:43
Ik denk maar gewoon mijn handen ervan af trekken. Wat iedereen zegt klopt, het is niet mijn probleem maar zijn probleem. Ik ga een week weg en dat hij daar moeite mee heeft ligt volledig in zijn handen en daar kan ik niks aandoen. Hij wist dit al bijna een half jaar en nu pas beslist hij even dat hij dat toch niet wilt, telaat. Ik zie hem nooit overdag behalve zondag, hij werkt altijd en ziet me dan weinig, dat is dan weer geen probleem.. Ik zeg er ook nooit iets van want ik heb er geen problemen mee. Maar andersom, dat kan niet.
maandag 15 juli 2019 om 16:45
Ik weet niet wat de werkelijke beweegredenen zijn van jouw vriend voor dit achterlijke gedrag.
Als het oprecht verlatingsangst is, dan zal hij nieuwe ervaringen op moeten bouwen en zo leren dat als iemand weggaat, dat hij weer terug komt.
Maar het kan ook gewoon onhebbelijk zeiken zijn en de gunfactor in jouw richting missen.
Dus in beide gevallen gaan. In tweede geval ook kappen met relatie.
Als het oprecht verlatingsangst is, dan zal hij nieuwe ervaringen op moeten bouwen en zo leren dat als iemand weggaat, dat hij weer terug komt.
Maar het kan ook gewoon onhebbelijk zeiken zijn en de gunfactor in jouw richting missen.
Dus in beide gevallen gaan. In tweede geval ook kappen met relatie.
iones wijzigde dit bericht op 15-07-2019 16:46
0.25% gewijzigd

maandag 15 juli 2019 om 16:46
Zoek een ander vriendje, echt, dit gaat mis hoor.Anoniem15072019191226 schreef: ↑15-07-2019 16:43Ik denk maar gewoon mijn handen ervan af trekken. Wat iedereen zegt klopt, het is niet mijn probleem maar zijn probleem. Ik ga een week weg en dat hij daar moeite mee heeft ligt volledig in zijn handen en daar kan ik niks aandoen. Hij wist dit al bijna een half jaar en nu pas beslist hij even dat hij dat toch niet wilt, telaat. Ik zie hem nooit overdag behalve zondag, hij werkt altijd en ziet me dan weinig, dat is dan weer geen probleem.. Ik zeg er ook nooit iets van want ik heb er geen problemen mee. Maar andersom, dat kan niet.

Life is short. Eat dessert first.
maandag 15 juli 2019 om 16:47
Klinkt als een goed plananoniem schreef: ↑15-07-2019 16:43Ik denk maar gewoon mijn handen ervan af trekken. Wat iedereen zegt klopt, het is niet mijn probleem maar zijn probleem. Ik ga een week weg en dat hij daar moeite mee heeft ligt volledig in zijn handen en daar kan ik niks aandoen. Hij wist dit al bijna een half jaar en nu pas beslist hij even dat hij dat toch niet wilt, telaat. Ik zie hem nooit overdag behalve zondag, hij werkt altijd en ziet me dan weinig, dat is dan weer geen probleem.. Ik zeg er ook nooit iets van want ik heb er geen problemen mee. Maar andersom, dat kan niet.

anoniem_374896 wijzigde dit bericht op 15-07-2019 16:48
11.64% gewijzigd
maandag 15 juli 2019 om 16:47
maandag 15 juli 2019 om 16:52
Ik heb inmiddels 6 jaar een relatie met mijn man. In die tijd ben ik op de volgende vakanties geweest:
- 1.5 maand rondreizen in Azie (toen kenden we elkaar een halfjaar)
- Elk jaar 1 weekend weg met mijn vriendinnenclub van vroeger
- 2 weekenden weg met mijn broer en zus
- 5 dagen naar Tunesie met vriendinnen
- 2 weekenden weg met mijn beste vriendin
- 4 dagen vakantie in Italie in mijn eentje
Hij gaat ook zelf op vakantie, zonder mij. Wel iets minder want hij is niet echt avontuurlijk
Voor hem had ik een tijd een relatie met een jongen die ook een moeilijke jeugd had en verlatingsangst en wat al niet. Ik ben er bijna mijn vriendinnen door verloren. Omdat ik vaak afzei vanwege hem, of tijdens leuke dingen de godganse tijd gebeld en geappt werd door hem. Gelukkig zag ik op tijd het licht.
Echt, er zijn ook leuke mannen die je alle plezier van de wereld gunnen.
- 1.5 maand rondreizen in Azie (toen kenden we elkaar een halfjaar)
- Elk jaar 1 weekend weg met mijn vriendinnenclub van vroeger
- 2 weekenden weg met mijn broer en zus
- 5 dagen naar Tunesie met vriendinnen
- 2 weekenden weg met mijn beste vriendin
- 4 dagen vakantie in Italie in mijn eentje
Hij gaat ook zelf op vakantie, zonder mij. Wel iets minder want hij is niet echt avontuurlijk

Voor hem had ik een tijd een relatie met een jongen die ook een moeilijke jeugd had en verlatingsangst en wat al niet. Ik ben er bijna mijn vriendinnen door verloren. Omdat ik vaak afzei vanwege hem, of tijdens leuke dingen de godganse tijd gebeld en geappt werd door hem. Gelukkig zag ik op tijd het licht.
Echt, er zijn ook leuke mannen die je alle plezier van de wereld gunnen.
maandag 15 juli 2019 om 17:09
Wat is het toch dat vrouwen zich voor alles verantwoordelijk voor voelen, ook als dat hun zaak niet is? Je kunt je niet verantwoordelijk voelen voor hem, je hebt er namelijk weinig invloed op. Neem je verantwoordelijkheid voor jezelf en degenen die onder jouw hoede zijn geplaatst. En dat is niet je vriend. Zijn leven, zijn gevoel, zijn trauma, zijn verantwoordelijkheid om daar iets aan te doen.

maandag 15 juli 2019 om 17:12
Laat dan aub je sim/telefoonnummer thuis. Neem een tijdelijke prepaid sim mee ofzo.xxxxxx schreef: ↑15-07-2019 16:43Ik denk maar gewoon mijn handen ervan af trekken. Wat iedereen zegt klopt, het is niet mijn probleem maar zijn probleem. Ik ga een week weg en dat hij daar moeite mee heeft ligt volledig in zijn handen en daar kan ik niks aandoen. Hij wist dit al bijna een half jaar en nu pas beslist hij even dat hij dat toch niet wilt, telaat. Ik zie hem nooit overdag behalve zondag, hij werkt altijd en ziet me dan weinig, dat is dan weer geen probleem.. Ik zeg er ook nooit iets van want ik heb er geen problemen mee. Maar andersom, dat kan niet.
Want hij gaat je appen, claimen en naar doen.
En jij gaat je opvreten of hem heel erg pleasen.
maandag 15 juli 2019 om 17:13
Heel goede tip! Afspraken maken gaat niet werken, hij gaat toch elke dag appen en zeuren, vrees ik.Lucifer2018 schreef: ↑15-07-2019 17:12Laat dan aub je sim/telefoonnummer thuis. Neem een tijdelijke prepaid sim mee ofzo.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 15 juli 2019 om 17:34
Of hij heeft zn kleine teen gekneusd (uiteraard zo dat hij met gillende ambulance naar het ziekenhuis moet en vervolgens tot aan zn nek in het gips zit....Lucifer2018 schreef: ↑15-07-2019 17:12Laat dan aub je sim/telefoonnummer thuis. Neem een tijdelijke prepaid sim mee ofzo.

Of hij heeft een acute aanval van huismus-allergie en TO moet naar huis komen om samen knus te doen.
Of zijn moeder hoestte een keer en hij is bang dat zn moeder daar nu aan doodgaat dus TO moet naar huis komen om hem te troosten.
Of hij ziet dat een van de partners van de andere meiden rijdt en komt ‘spontaan’ langs en gaat niet meer weg.
maandag 15 juli 2019 om 17:40
Natuurlijk ga je je vriendinnen niet teleurstellen. Zou ook oerdom zijn, al je tijd en energie in zo'n droeftoeter steken en je vriendinnen kwijtraken.
En ga daar ook niet de hele dag met hem zitten appen of bellen. Het is tijd samen met je vriendinnen, investeer daarin want je hebt ze waarschijnlijk nog eens hard nodig!
En ga daar ook niet de hele dag met hem zitten appen of bellen. Het is tijd samen met je vriendinnen, investeer daarin want je hebt ze waarschijnlijk nog eens hard nodig!
maandag 15 juli 2019 om 17:50
Wat een manipulatief joch.
Hij weet al goed hoe hij moet dreinen: nu kan hij niet 1 week, maar wel 3 weken slachtoffer spelen, omdat hij 'door jou' nu 21 dagen achter elkaar 'moet' werken.
Doet hij toch lekker zelf.
Hij gaat nu de komende 3 weken heel naar gedrag vertonen: hij zal ziek en zielig zijn, en hinten dat hij het werk niet aankan.
Verder gaat hij ook je reis verpesten met gejank via de app.
Maak het uit. Maar ja, dat wil je niet. Want hij is zo lief.
(lieve jongens doen dit niet he).
Hij weet al goed hoe hij moet dreinen: nu kan hij niet 1 week, maar wel 3 weken slachtoffer spelen, omdat hij 'door jou' nu 21 dagen achter elkaar 'moet' werken.
Doet hij toch lekker zelf.
Hij gaat nu de komende 3 weken heel naar gedrag vertonen: hij zal ziek en zielig zijn, en hinten dat hij het werk niet aankan.
Verder gaat hij ook je reis verpesten met gejank via de app.
Maak het uit. Maar ja, dat wil je niet. Want hij is zo lief.
(lieve jongens doen dit niet he).
maandag 15 juli 2019 om 17:51
Ik heb een beetje hetzelfde probleem als jouw vriend. Mijn vriend ging vorige maand een week weg. Ik vond het een hel. Maar ik heb hem er niet mee lastig gevallen (nou ja soms wel hem geappt dat ik hem.miste) en die week gebruikt om dit aan te pakken. Gekeken waar t vandaan kwam en hoe ik t kan aanpakken.
Dit is mijn probleem. Mijn vriend weet dat ik er last van heb en ik bespreek soms waar ik tegen aan loop als ik t lastig heb maar niet om hem iets niet te laten doen. Hij moet niet lijden onder mijn angsten.
Binnenkort ga ik ij behandeling bij een psycholoog. Ik hoop dat ik er dan minder last van heb
Dit is mijn probleem. Mijn vriend weet dat ik er last van heb en ik bespreek soms waar ik tegen aan loop als ik t lastig heb maar niet om hem iets niet te laten doen. Hij moet niet lijden onder mijn angsten.
Binnenkort ga ik ij behandeling bij een psycholoog. Ik hoop dat ik er dan minder last van heb