Zonder reden
woensdag 17 juli 2019 om 09:36
Hoi iedereen..
Ik wil even van me af schrijven, omdat ik gisteren op bijzondere wijze gedumpt ben.
Ongeveer 3 week geleden had ik een topic geplaatst over mijn nieuwe relatie waar ik zo ingerold was vanuit mijn andere relatie. Het was allemaal wat snel, maar alles ging super goed. Tot gisteren... Hij was bij me en ik vernam direct al dat hij een beetje afstandelijk deed. Maar ik zocht er in eerste instantie niks achter omdat er die avond ervoor nog niks aan de hand was en hij 's middags nog zei hoe veel hij van me hield. Hij maakt ook wel vaker 'plagerige' opmerkingen, maar dat was normaal tussen ons. Maar gister leek hij ineens te menen wat hij zei en ik maakte dus de opmerking ''Nou lekker gezellig zo, krijg bijna het idee dat je niet meer wilt. Als je wilt gaan, moet je gaan.'' Hij zei toen dat ik niet zo moest denken en dat er niks was. Maar toen hij weg was kreeg ik ineens een appje dat hij eerlijk moest toe geven dat zijn gevoelens voor mij veranderd waren en dat hij er een punt achter zette. Geen reden, geen normaal gesprek, niks.
Ik heb het hier super moeilijk mee, want ik zag een break-up echt niet aankomen. Zijn vrienden snappen er ook niks van, aangezien ik (volgens hun) het enige ben waar hij over praat. Ik ben echt compleet in de war en voel me echt super leeg/koud/ziek en noem maar op. Ik weet dat het misschien lijkt op aanstellen, omdat het nog zo pril was. Maar vooral het feit dat ik geen reden heb gekregen, en nog zo veel vraagtekens heb, dat is wat het moeilijk maakt.
Ik heb hem gelukkig kunnen overtuigen om vanavond te praten, face to face. Maar ik weet nu al dat ik het niet droog ga houden..
Ik wil even van me af schrijven, omdat ik gisteren op bijzondere wijze gedumpt ben.
Ongeveer 3 week geleden had ik een topic geplaatst over mijn nieuwe relatie waar ik zo ingerold was vanuit mijn andere relatie. Het was allemaal wat snel, maar alles ging super goed. Tot gisteren... Hij was bij me en ik vernam direct al dat hij een beetje afstandelijk deed. Maar ik zocht er in eerste instantie niks achter omdat er die avond ervoor nog niks aan de hand was en hij 's middags nog zei hoe veel hij van me hield. Hij maakt ook wel vaker 'plagerige' opmerkingen, maar dat was normaal tussen ons. Maar gister leek hij ineens te menen wat hij zei en ik maakte dus de opmerking ''Nou lekker gezellig zo, krijg bijna het idee dat je niet meer wilt. Als je wilt gaan, moet je gaan.'' Hij zei toen dat ik niet zo moest denken en dat er niks was. Maar toen hij weg was kreeg ik ineens een appje dat hij eerlijk moest toe geven dat zijn gevoelens voor mij veranderd waren en dat hij er een punt achter zette. Geen reden, geen normaal gesprek, niks.
Ik heb het hier super moeilijk mee, want ik zag een break-up echt niet aankomen. Zijn vrienden snappen er ook niks van, aangezien ik (volgens hun) het enige ben waar hij over praat. Ik ben echt compleet in de war en voel me echt super leeg/koud/ziek en noem maar op. Ik weet dat het misschien lijkt op aanstellen, omdat het nog zo pril was. Maar vooral het feit dat ik geen reden heb gekregen, en nog zo veel vraagtekens heb, dat is wat het moeilijk maakt.
Ik heb hem gelukkig kunnen overtuigen om vanavond te praten, face to face. Maar ik weet nu al dat ik het niet droog ga houden..
woensdag 17 juli 2019 om 11:26
woensdag 17 juli 2019 om 11:28
Ja, ben ik het mee eens.viva-amber schreef: ↑17-07-2019 11:26Daarom moet je ook geen relatie in stand willen houden met iemand die hatelijk doet. Mooi dat ea al na een maand duidelijk is ipv na 20 jaar afzeik huwelijk.
woensdag 17 juli 2019 om 11:28
parbleumondieu schreef: ↑17-07-2019 11:24Ik heb een vriend die ook bij een van zijn partners van die 'plagerige' opmerkingen maakte. Zij lachte erom. Ik vond het kutopmerkingen.
Nu kan het hele Vivaforum weer stoer gaan roeptoeteren dat je niet flauw moet zijn en dat het gewoon grappig is, maar soms voegen hatelijkheden niks positiefs toe.
Waar lees jij dat het hatelijkheden zijn? Misschien wel hoor, dat kan.
Ik vroeg het me alleen af omdat dit (elkaars ‘taal’ niet spreken) idd wel eens de kern kan zijn van de reden.
Misschien had hij ‘niet leuke’ opmerkingen die zij eerder weglachte en nu niet meer. Of andersom, waren het onschuldige opmerkingen, die zij zich aantrok, maar niet liet merken, wat ging stapelen en daardoor ging dit mis.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
woensdag 17 juli 2019 om 11:35
We waren niet continu aan het haten op elkaar ofzo. Het waren gewoon dingen zoals elkaar sukkel noemen, ''ik haat jou'' zeggen als de ander een grapje maakte. Gewoon elkaar plagen. En ja, ik kan daar om lachen en hij ook. Alleen gisteren vernam ik dat deze woorden een andere lading hadden, dus ik wist dat er iets niet goed zat. En vandaar mijn vraag of er iets was, mijn opmerking dat ik het niet prettig vond en daarna de niet zo verstandige uitspraak.
woensdag 17 juli 2019 om 11:39
Vooral waarom hij niets heeft gezegd toen we samen waren
woensdag 17 juli 2019 om 11:42
Precies. En het antwoord wat ze wil van hem gaat ze toch niet krijgen.viva-amber schreef: ↑17-07-2019 11:26Daarom moet je ook geen relatie in stand willen houden met iemand die hatelijk doet. Mooi dat ea al na een maand duidelijk is ipv na 20 jaar afzeik huwelijk.
woensdag 17 juli 2019 om 11:48
Ja precies! Dat zijn inderdaad dingen die ik wil weten. Ik verwacht ook helemaal niet dat we weer samen komen, maar zoals ik eerder ook al zei t is gewoon jammer dat ik een vriendschap verloren heb.madamzonderm schreef: ↑17-07-2019 11:43Goede vraag om te stellen. Je kan hem daarbij nog vragen waarom hij eerst zei dat er niets aan de hand was toen je ernaar vroeg. Niet?
woensdag 17 juli 2019 om 11:51
het is helaas wel een risico als je met iemand een romantisch relatie aangaat die eerst een vriend of kennis van je was
je kan ook zo denken dat wel handig is dat zijn keuze misschien maar beter is .. i.p.v dat over een jaar komt of als er andere belangrijke plannen zijn gemaakt
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
woensdag 17 juli 2019 om 11:51
De vriendschap hoeft niet helemaal stuk te zijn. Ik zou wanneer ik in jouw schoenen stond even de tijd nemen om e.a. te verwerken. Wellicht wanneer de gevoelens aan beide zijden over een paar weken over zijn, kun je weer als vrienden met elkaar omgaan. Jullie kennen elkaar tenslotte al jaren. Laat je alleen niet weer een relatie intrekken. Indien je nog in het stadium zit van elkaar sukkel noemen dan zou ik in ieder geval wachten tot jullie beide wat meer levenservaring hebben.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 17 juli 2019 om 11:52
Juist. Leek me de belangrijkste dingen om te weten. Voor jezelf, zodat je weet dat de reden dat hij dat niet zei bij hem ligt en niet bij jou en de volgende keer als iemand je zegt dat het goed zit je daarop kan vertrouwen.
woensdag 17 juli 2019 om 11:57
Misschien is onze vriendschap inderdaad wel niet stuk, maar het is wel even moeilijk... Ik wist natuurlijk van te voren dat ik dit risico liep. Ben natuurlijk ook wel blij dat dit nu gebeurd ipv over een aantal jaar wanneer we samen plannen hebben gemaakt. Maar ik zag het gewoon niet aankomen, daarom doet het pijn.
woensdag 17 juli 2019 om 11:59
Tjonge.Aimeex schreef: ↑17-07-2019 11:35We waren niet continu aan het haten op elkaar ofzo. Het waren gewoon dingen zoals elkaar sukkel noemen, ''ik haat jou'' zeggen als de ander een grapje maakte. Gewoon elkaar plagen. En ja, ik kan daar om lachen en hij ook. Alleen gisteren vernam ik dat deze woorden een andere lading hadden, dus ik wist dat er iets niet goed zat. En vandaar mijn vraag of er iets was, mijn opmerking dat ik het niet prettig vond en daarna de niet zo verstandige uitspraak.
Dit zijn precies het soort opmerkingen die ik de 12-13-14 jarigen hier op het hangbankje iedere dag naar elkaars hoofd hoor slingeren. En die hebben niet eens iets met elkaar.
Mochten jullie toch 18+ zijn: kan allemaal wel zijn dat jij deze manier van communiceren normaal en prettig vindt, maar het verbaast me eigenlijk niets dat mensen met zulk taalgebruik naar elkaar toe niet in staat zijn tot het beëindigen van een datefase/relatie op een volwassen manier. Jij bent daarin misschien een uitzondering, maar kom op, dit is echt kleutergedrag.
Als jij een serieuze volwaardige volwassen relatie wil met een idem man (jongen?) dan zul je eerst je eigen gedrag onder de loep moeten nemen want zo lang jij je zelf als een klein kind gedraagt trek je soortgelijke mannen aan. En dan kun je dit soort dingen verwachten.
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
woensdag 17 juli 2019 om 12:04
Neemt niet weg dat ik het ontzettend lullig voor je vind. Juist omdat jullie al vrienden waren zou face to face toch makkelijker moeten zijn. Hoe dan ook, hieruit blijkt dat de man in kwestie nog niet toe is aan iets serieus. Ik denk ook dat hij jouw verdriet, hoe hard ook, heeft misbruikt om je eindelijk eens naakt te kunnen zien, om het maar netjes te formuleren.
woensdag 17 juli 2019 om 12:04
Oh dus mijn ouders (die ook plagerige opmerkingen naar elkaar maken) zijn kleine kinderen van 12/13/14?Vitamini schreef: ↑17-07-2019 11:59Tjonge.
Dit zijn precies het soort opmerkingen die ik de 12-13-14 jarigen hier op het hangbankje iedere dag naar elkaars hoofd hoor slingeren. En die hebben niet eens iets met elkaar.
Mochten jullie toch 18+ zijn: kan allemaal wel zijn dat jij deze manier van communiceren normaal en prettig vindt, maar het verbaast me eigenlijk niets dat mensen met zulk taalgebruik naar elkaar toe niet in staat zijn tot het beëindigen van een datefase/relatie op een volwassen manier. Jij bent daarin misschien een uitzondering, maar kom op, dit is echt kleutergedrag.
Als jij een serieuze volwaardige volwassen relatie wil met een idem man (jongen?) dan zul je eerst je eigen gedrag onder de loep moeten nemen want zo lang jij je zelf als een klein kind gedraagt trek je soortgelijke mannen aan. En dan kun je dit soort dingen verwachten.
woensdag 17 juli 2019 om 12:05
Dit waardeer ik dan weer wel.Vitamini schreef: ↑17-07-2019 12:04Neemt niet weg dat ik het ontzettend lullig voor je vind. Juist omdat jullie al vrienden waren zou face to face toch makkelijker moeten zijn. Hoe dan ook, hieruit blijkt dat de man in kwestie nog niet toe is aan iets serieus. Ik denk ook dat hij jouw verdriet, hoe hard ook, heeft misbruikt om je eindelijk eens naakt te kunnen zien, om het maar netjes te formuleren.
woensdag 17 juli 2019 om 12:08
Vitamini schreef: ↑17-07-2019 11:59Tjonge.
Het is mijn stijl ook niet, maar als dat voor hun beiden werkte, dan kan toch? Heeft m.i. niets me maken met gedragen als een klein kind.
Sterkte TO, misschien is na het gesprek de vriendschap nog niet verloren.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
woensdag 17 juli 2019 om 12:10
Dankjewel!Chienandalou schreef: ↑17-07-2019 12:08Het is mijn stijl ook niet, maar als dat voor hun beiden werkte, dan kan toch? Heeft m.i. niets me maken met gedragen als een klein kind.
woensdag 17 juli 2019 om 12:21
Het werkte kennelijk niet, want toen zijn gevoel veranderd was gebruikte hij dezelfde opmerkingen met een andere toon. Iemand die alleen maar onschuldig plaagt, doet dat niet.Chienandalou schreef: ↑17-07-2019 12:08Het is mijn stijl ook niet, maar als dat voor hun beiden werkte, dan kan toch? Heeft m.i. niets me maken met gedragen als een klein kind.
woensdag 17 juli 2019 om 12:26
Het werkte uiteindelijk niet inderdaad. En dat kan gebeuren. Maar om dan maar te zeggen dat je je gedraagt als een klein kind vind ik een beetje gek.
Nogmaals, ook niet mijn stijl, maar genoeg mensen die over en weer bepaalde plagerijtjes hebben en dat goed van elkaar kunnen hebben.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
woensdag 17 juli 2019 om 12:49
Geen reden? Hij noemt toch een reden? Dat jij die niet begrijpt, doet daar niks aan af.
Verder zijn hardlopers doodlopers, dat blijkt maar weer. Na enkele weken daten zeggen dat je van iemand houdt? Sowieso dit een relatie noemen.
Je maakt het groter dan het is. Ik zou het echt loslaten en al helemaal niet bij zijn vrienden gaan lopen hengelen. Je maakt jezelf daar zo klein mee.
Verder zijn hardlopers doodlopers, dat blijkt maar weer. Na enkele weken daten zeggen dat je van iemand houdt? Sowieso dit een relatie noemen.
Je maakt het groter dan het is. Ik zou het echt loslaten en al helemaal niet bij zijn vrienden gaan lopen hengelen. Je maakt jezelf daar zo klein mee.