Zonder reden

17-07-2019 09:36 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen..

Ik wil even van me af schrijven, omdat ik gisteren op bijzondere wijze gedumpt ben. :(

Ongeveer 3 week geleden had ik een topic geplaatst over mijn nieuwe relatie waar ik zo ingerold was vanuit mijn andere relatie. Het was allemaal wat snel, maar alles ging super goed. Tot gisteren... Hij was bij me en ik vernam direct al dat hij een beetje afstandelijk deed. Maar ik zocht er in eerste instantie niks achter omdat er die avond ervoor nog niks aan de hand was en hij 's middags nog zei hoe veel hij van me hield. Hij maakt ook wel vaker 'plagerige' opmerkingen, maar dat was normaal tussen ons. Maar gister leek hij ineens te menen wat hij zei en ik maakte dus de opmerking ''Nou lekker gezellig zo, krijg bijna het idee dat je niet meer wilt. Als je wilt gaan, moet je gaan.'' Hij zei toen dat ik niet zo moest denken en dat er niks was. Maar toen hij weg was kreeg ik ineens een appje dat hij eerlijk moest toe geven dat zijn gevoelens voor mij veranderd waren en dat hij er een punt achter zette. Geen reden, geen normaal gesprek, niks.

Ik heb het hier super moeilijk mee, want ik zag een break-up echt niet aankomen. Zijn vrienden snappen er ook niks van, aangezien ik (volgens hun) het enige ben waar hij over praat. Ik ben echt compleet in de war en voel me echt super leeg/koud/ziek en noem maar op. Ik weet dat het misschien lijkt op aanstellen, omdat het nog zo pril was. Maar vooral het feit dat ik geen reden heb gekregen, en nog zo veel vraagtekens heb, dat is wat het moeilijk maakt.

Ik heb hem gelukkig kunnen overtuigen om vanavond te praten, face to face. Maar ik weet nu al dat ik het niet droog ga houden..
Ga nou niet denken dat dit allemaal door jouw zogenaamde passief-agressieve opmerking komt en dat je dit dus had kunnen voorkomen door anders te reageren. Als hij al na drie weken vervelende opmerkingen maakte en daar na herhaaldelijk verzoek van jou niet mee stopte dan was het blijkbaar gewoon niet meer zo leuk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
17-07-2019 10:26
Ga nou niet denken dat dit allemaal door jouw zogenaamde passief-agressieve opmerking komt en dat je dit dus had kunnen voorkomen door anders te reageren. Als hij al na drie weken vervelende opmerkingen maakte en daar na herhaaldelijk verzoek van jou niet mee stopte dan was het blijkbaar gewoon niet meer zo leuk.
Dankjewel. Nee ik weet ook wel dat dit niet alleen mijn schuld is...
ReginaMills schreef:
17-07-2019 10:23
Ze is nog bij het puntje ‘ongeloof’. Bij vrienden praat hij immers alleen over haar dus kan het toch niet zo zijn dat zijn gevoelens veranderd zijn? Als hij vanavond het gewoon recht in haar gezicht zegt en zij ziet dat hij het meent dan kan ze misschien wel verder.
Of ze moet maar leren dat mensen haar geen valide reden en afsluiting op haar wensen, na 3 weken daten, verschuldigd zijn.
Aimeex schreef:
17-07-2019 10:29
Dankjewel. Nee ik weet ook wel dat dit niet alleen mijn schuld is...
Wat heeft schuld er mee te maken?

Jij vertoond raar gedrag en hij ook. Je past dus niet bij elkaar. Klaar.

Jij moet blij zijn dat je dat nu al vroeg weet en de volgende keer zelf bedenken dat je iemand, die zo doet, gewoon meteen kan dumpen.
Je hoeft geen relatie he?
Zoals ik net ook al eerder aangaf kan ik die opmerkingen normaal best hebben, maar niet wanneer ik ineens verneem dat het gemeend is. Dan heb ik alle recht om daar iets van te zeggen. Voor mij zelf is het beter om het af te sluiten met een ''echt'' gesprek, niet via app 1000x sorry moeten horen.
OMG 3 weken. Calm the fuck down!
Lucifer2018 schreef:
17-07-2019 10:30
Of ze moet maar leren dat mensen haar geen valide reden en afsluiting op haar wensen, na 3 weken daten, verschuldigd zijn.

Afsluiting nodig hebben is een heel normaal en gezond iets. Alleen TO en haar vriend kunnen besluiten of dat nodig is. Dat is gedaan en daarom praten ze vanavond. Naar wat ik begreep zijn zij langere tijd gewoon vrienden geweest dus is het wel anders dan dat je gewoon iemand van tinder drie weken date. Daarbij is iemand dumpen via een app laf en triest.

Maar goed, jij bent natuurlijk bikkelhard en hebt dat allemaal niet nodig. Dumpen, doei en verder, toch?
I told you walking was idiotic.
ReginaMills schreef:
17-07-2019 10:36
Afsluiting nodig hebben is een heel normaal en gezond iets. Alleen TO en haar vriend kunnen besluiten of dat nodig is. Dat is gedaan en daarom praten ze vanavond. Naar wat ik begreep zijn zij langere tijd gewoon vrienden geweest dus is het wel anders dan dat je gewoon iemand van tinder drie weken date. Daarbij is iemand dumpen via een app laf en triest.

Maar goed, jij bent natuurlijk bikkelhard en hebt dat allemaal niet nodig. Dumpen, doei en verder, toch?
Ik ben geen dramaqueen nee. Nu niet en vroeger ook niet. Maar bikkelhard? Nope.

En wat is er gezond aan na 3 weken daten? Ze gaat het niet krijgen hoor die afsluiting en goede reden.
Aimeex schreef:
17-07-2019 10:35
Zoals ik net ook al eerder aangaf kan ik die opmerkingen normaal best hebben, maar niet wanneer ik ineens verneem dat het gemeend is. Dan heb ik alle recht om daar iets van te zeggen. Voor mij zelf is het beter om het af te sluiten met een ''echt'' gesprek, niet via app 1000x sorry moeten horen.
heeft je ex die jij gedumpt hebt voor deze man ook zo'n gesprek gehad van jou ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Lucifer2018 schreef:
17-07-2019 10:38
Ik ben geen dramaqueen nee. Nu niet en vroeger ook niet. Maar bikkelhard? Nope.

En wat is er gezond aan na 3 weken daten? Ze gaat het niet krijgen hoor die afsluiting en goede reden.

Ze waren vrienden voor het daten (zoals ik het begreep althans). Dat maakt het ingewikkelder. De goede reden is er al: gevoelens zijn veranderd. Afsluiting komt er wel. Dit soort dingen doe je face to face. Niet via app. Iemand zien en horen helpt. Met een app is het niet af, niet klaar.

Een van mijn beste vriendinnen heeft dit namelijk ook gehad. Van de een op de andere dag was het klaar. Zij hebben ook niet langer dan drie maanden gedate. Ze kon het niet afsluiten. En nee, ze is absoluut geen dramaqueen. Laatst hebben ze contact gekregen, erover gepraat en het was goed en klaar.
I told you walking was idiotic.
mamsvan schreef:
17-07-2019 10:43
heeft je ex die jij gedumpt hebt voor deze man ook zo'n gesprek gehad van jou ?
Ja, ik zet geen punt achter een relatie via Whatsapp.
dit was geen relatie hoor, dit was daten, en 'houden van' lijkt mij niet mogelijk in zo'n korte tijd

tip voor een volgende keer, ga nou niet de hele tijd zeggen "als je wilt gaan moet je gaan"

wat je doet als iemand stomme plagerige opmerkingen maakt is zelf gaan
Lorem Ipsum
ReginaMills schreef:
17-07-2019 10:45
Ze waren vrienden voor het daten (zoals ik het begreep althans). Dat maakt het ingewikkelder. De goede reden is er al: gevoelens zijn veranderd. Afsluiting komt er wel. Dit soort dingen doe je face to face. Niet via app. Iemand zien en horen helpt. Met een app is het niet af, niet klaar.

Een van mijn beste vriendinnen heeft dit namelijk ook gehad. Van de een op de andere dag was het klaar. Zij hebben ook niet langer dan drie maanden gedate. Ze kon het niet afsluiten. En nee, ze is absoluut geen dramaqueen. Laatst hebben ze contact gekregen, erover gepraat en het was goed en klaar.
Klopt, we zijn al lange tijd goed bevriend. Het is inderdaad moeilijk om af te sluiten als je zoiets te horen krijgt via een berichtje op Whatsapp. Vind het ook moeilijk dat ik nu 1 van mn beste vrienden kwijt ben, al had ik dat van te voren kunnen weten natuurlijk. Voor mij is dit gewoon moeilijk, ben verder ook helemaal geen dramaqueen. Maar dit doet pijn.
Moeilijke tijd voor jou en je nieuw vriend. Jij hebt je vorige relatie nog maar net afgesloten en je zit middenin een rouwperiode. Vergis je niet dat dit ook een enorme impact heeft op een ander. Ik hoop dat jullie in ieder geval de vriendschap kunnen behouden en voor nu even een pauze inlassen. Alles veel te veel denk ik.
Sterkte!
turquasi schreef:
17-07-2019 10:47
dit was geen relatie hoor, dit was daten, en 'houden van' lijkt mij niet mogelijk in zo'n korte tijd

tip voor een volgende keer, ga nou niet de hele tijd zeggen "als je wilt gaan moet je gaan"

wat je doet als iemand stomme plagerige opmerkingen maakt is zelf gaan
Na 10 jaar kan je best van iemand houden lijkt mij? Ook al was het eerst vriendschappelijk?

Ik heb dit 1x gezegd omdat hij mij heel erg liet merken dat er iets was. Toen ik ernaar vroeg was er niets, maar achteraf dus wel.
Aimeex, een moeilijk iets hier *kan* zijn, naast wellicht andere dingen, dat je moeite deed om boven tafel te krijgen wat er is. Toen te horen kreeg dat er niets is en hij gek is op haar en daarop vertrouwde. Vervolgens kreeg ze een app dat het uit was, met wat woorden erbij.

Dus volgende keer als je bevestiging zoekt, (wat soms best mag!) hoe vertrouw je dan dat dat is wat hij zegt?

Het mooiste is als je al die ervaringen los van elkaar ziet. Dat is niet per se het makkelijkste.

Dus bij gelegenheid, als je hem ziet, vraag hem waarom hij eerst zei dat het goed tussen jullie en later via de app zei van niet. Zou zomaar kunnen dat dat antwoord je helpt.
paperlantern schreef:
17-07-2019 10:50
Moeilijke tijd voor jou en je nieuw vriend. Jij hebt je vorige relatie nog maar net afgesloten en je zit middenin een rouwperiode. Vergis je niet dat dit ook een enorme impact heeft op een ander. Ik hoop dat jullie in ieder geval de vriendschap kunnen behouden en voor nu even een pauze inlassen. Alles veel te veel denk ik.
Sterkte!
Dat hoop ik ook zo erg, maar ik betwijfel echt of we ooit weer samen komen als koppel. Zolang ik hem maar niet als gewone vriend verlies, ben ik al een stuk geruster.
Een vriend van je? Misschien meer een kennis? Dit schreef je in je vorige topic over hem;

'In de tussentijd was ik weer een beetje in contact gekomen met een jongen die ik al veel vaker gesproken had. Hij steunde mij wel in deze periode en ik kon goed met hem praten. Ik vernam dat ik me erg op mijn gemak begon te voelen bij hem en dat ik mijn vriend minder graag zag dan hem. Ik begon met deze jongen af te spreken en het was telkens heel gezellig.'

Iemand die je af en toe sprak is nog geen vriend he, vooral niet als hij je vooral naar je mond kletst in de hoop toch ooit eens in bed te belanden. Beetje naief dit.
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
17-07-2019 10:56
Een vriend van je? Misschien meer een kennis? Dit schreef je in je vorige topic over hem;

'In de tussentijd was ik weer een beetje in contact gekomen met een jongen die ik al veel vaker gesproken had. Hij steunde mij wel in deze periode en ik kon goed met hem praten. Ik vernam dat ik me erg op mijn gemak begon te voelen bij hem en dat ik mijn vriend minder graag zag dan hem. Ik begon met deze jongen af te spreken en het was telkens heel gezellig.'

Iemand die je af en toe sprak is nog geen vriend he, vooral niet als hij je vooral naar je mond kletst in de hoop toch ooit eens in bed te belanden. Beetje naief dit.
Ben in mijn vorige topic misschien niet duidelijk geweest, maar ik ken hem al 10 jaar. Vroeger altijd bij hem thuis, ken zijn ouders hartstikke goed, zijn zus bevriend met mijn broer. ''In de tussentijd'' is al ongeveer 2 jaar. We hebben een aantal jaar niet echt contact gehad, maar sinds ong. 2 jaar zijn we weer goede vrienden. Alleen toen mijn vriend (op dat moment) er niet voor mij was, ben ik nóg meer naar hem toegegroeid.
Volwassen worden en een leukere partner kiezen is ook een optie dan perse schuld moeten uitdelen over een 'relatie' die amper een maand heeft geduurd en die de helft van de tijd vervelend was. Het is maar waar jij je tijd aan wil besteden. Dit drama of aan iets positiefs.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
17-07-2019 11:02
Volwassen worden en een leukere partner kiezen is ook een optie dan perse schuld moeten uitdelen over een 'relatie' die amper een maand heeft geduurd en die de helft van de tijd vervelend was. Het is maar waar jij je tijd aan wil besteden. Dit drama of aan iets positiefs.
Ik wil gewoon mijn verhaal kwijt, omdat het mij gewoon veel pijn doet. Mag toch?
als je het zelf maar gelooft
Lorem Ipsum
Maar wat waren die ‘plagerige’ opmerkingen dan die hiervoor de aanleiding waren?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
17-07-2019 11:08
Maar wat waren die ‘plagerige’ opmerkingen dan die hiervoor de aanleiding waren?
'Ja van alles en nog wat.
Chienandalou schreef:
17-07-2019 11:08
Ik heb een vriend die ook bij een van zijn partners van die 'plagerige' opmerkingen maakte. Zij lachte erom. Ik vond het kutopmerkingen.
Nu kan het hele Vivaforum weer stoer gaan roeptoeteren dat je niet flauw moet zijn en dat het gewoon grappig is, maar soms voegen hatelijkheden niks positiefs toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven