Zonder reden

17-07-2019 09:36 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen..

Ik wil even van me af schrijven, omdat ik gisteren op bijzondere wijze gedumpt ben. :(

Ongeveer 3 week geleden had ik een topic geplaatst over mijn nieuwe relatie waar ik zo ingerold was vanuit mijn andere relatie. Het was allemaal wat snel, maar alles ging super goed. Tot gisteren... Hij was bij me en ik vernam direct al dat hij een beetje afstandelijk deed. Maar ik zocht er in eerste instantie niks achter omdat er die avond ervoor nog niks aan de hand was en hij 's middags nog zei hoe veel hij van me hield. Hij maakt ook wel vaker 'plagerige' opmerkingen, maar dat was normaal tussen ons. Maar gister leek hij ineens te menen wat hij zei en ik maakte dus de opmerking ''Nou lekker gezellig zo, krijg bijna het idee dat je niet meer wilt. Als je wilt gaan, moet je gaan.'' Hij zei toen dat ik niet zo moest denken en dat er niks was. Maar toen hij weg was kreeg ik ineens een appje dat hij eerlijk moest toe geven dat zijn gevoelens voor mij veranderd waren en dat hij er een punt achter zette. Geen reden, geen normaal gesprek, niks.

Ik heb het hier super moeilijk mee, want ik zag een break-up echt niet aankomen. Zijn vrienden snappen er ook niks van, aangezien ik (volgens hun) het enige ben waar hij over praat. Ik ben echt compleet in de war en voel me echt super leeg/koud/ziek en noem maar op. Ik weet dat het misschien lijkt op aanstellen, omdat het nog zo pril was. Maar vooral het feit dat ik geen reden heb gekregen, en nog zo veel vraagtekens heb, dat is wat het moeilijk maakt.

Ik heb hem gelukkig kunnen overtuigen om vanavond te praten, face to face. Maar ik weet nu al dat ik het niet droog ga houden..
vivautrecht85 schreef:
17-07-2019 12:49
Geen reden? Hij noemt toch een reden? Dat jij die niet begrijpt, doet daar niks aan af.

Verder zijn hardlopers doodlopers, dat blijkt maar weer. Na enkele weken daten zeggen dat je van iemand houdt? Sowieso dit een relatie noemen.

Je maakt het groter dan het is. Ik zou het echt loslaten en al helemaal niet bij zijn vrienden gaan lopen hengelen. Je maakt jezelf daar zo klein mee.
Toen ik het uitmaakte met mn ex had ik ook geen gevoelens meer. Maar daar waren heel veel redenen voor waarom ik geen gevoelens meer had. Misschien dat ik het daarom moeilijker vind te accepteren.

En ik zeg niet na enkele weken dat ik van hem hou, dat zeggen we na 10 jaar vriendschap.
Aimeex schreef:
17-07-2019 12:54
Toen ik het uitmaakte met mn ex had ik ook geen gevoelens meer. Maar daar waren heel veel redenen voor waarom ik geen gevoelens meer had. Misschien dat ik het daarom moeilijker vind te accepteren.

En ik zeg niet na enkele weken dat ik van hem hou, dat zeggen we na 10 jaar vriendschap.
Na 2 weken zeggen dat je je gelukkiger voelt dan dat je je ooit met je ex-vriend gevoeld hebt, vind ik wel hardlopen.

En hou er ernstig rekening mee dat je geen redenen gaat krijgen. Ik ben ook wel eens in zo'n prille fase afgehaakt, zonder dat er iets op die jongen aan te merken was. Hij kende je pas enkele weken als geliefde, dus dan is het niet gek dat het alle kanten op kan gaan.
vivautrecht85 schreef:
17-07-2019 12:49
Geen reden? Hij noemt toch een reden? Dat jij die niet begrijpt, doet daar niks aan af.
Aimeex zei toch wat ze zocht? Waarom heeft hij zelf niets gezegd toen ze samen waren? En waarom zei hij niks toen ze ernaar vroeg? Ze spreken elkaar nog n.a.v. het uitgaan van de relatie of wat ze hadden. Dan kan ze dat toch vragen?
SjakS schreef:
17-07-2019 09:51
Hij vind je gewoon niet leuk dus. Naar maar niets aan te doen.

Ik vind relaties waar zo word geplaagd ook nooit leuk. Waarom niet gewoon aardig doen?
Nou mijn vriend en ik kunnen ook gespeeld plagen en zogenaamd rot doen tegen elkaar. Als mensen ons zouden zien zouden ze denken dat we elkaar niet leuk vinden. Maar wij vinden dat super grappig en aan elkaars blik kunnen we heel goed zien dat t een spelletje is. Dat jij dat niet leuk vind kan... bij ons is t bijna een vorm van genegenheid
Aimeex schreef:
17-07-2019 12:54

Ik ben al meer dan 20 jaar bevriend met mijn vriend en we zijn nu bijna een jaar samen. We zeggen nog steeds geen ik hou van jou. Ik hou van jou is namelijk niet zomaar iets. Ik moet er altijd om lachen als mensen een paar weken met iemand daten en dan zoveel van elkaar houden...

Ik hou van je zit niet in een paar woorden maar in daden. En dat kan je na een tijdje merken. Als hij van je had gehouden had ie je niet gedumpt via een Whatsappje.
Welke reden is wel goed genoeg om het te mogen uitmaken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
abracadabra schreef:
17-07-2019 13:30
Ik ben al meer dan 20 jaar bevriend met mijn vriend en we zijn nu bijna een jaar samen. We zeggen nog steeds geen ik hou van jou. Ik hou van jou is namelijk niet zomaar iets. Ik moet er altijd om lachen als mensen een paar weken met iemand daten en dan zoveel van elkaar houden...

Ik hou van je zit niet in een paar woorden maar in daden. En dat kan je na een tijdje merken. Als hij van je had gehouden had ie je niet gedumpt via een Whatsappje.
Nee dat zie ik nu ook in, ik heb het blijkbaar serieuzer genomen dan hij.
viva-amber schreef:
17-07-2019 13:31
Welke reden is wel goed genoeg om het te mogen uitmaken?
Ieder zn eigen redenen natuurlijk, maar ik heb te veel vragen. Snap er niks van, en ik mag die dingen best aan hem voorleggen.
Hij is niet verplicht tot een gesprek en ook niet tot antwoorden.
Wat is het meest positieve dat je uit het gesprek zou willen halen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
17-07-2019 09:44
''Nou lekker gezellig zo, krijg bijna het idee dat je niet meer wilt. Als je wilt gaan, moet je gaan.'' Quote...je doet kinderachtig, onzeker en passief agressief en dat is niet aantrekkelijk. Dit is niet het zomaar uitmaken. Je stuurt hem weg, wees dan niet verbaasd dat hij gaat.
Dit. Ik was ook gegaan.

En dat zijn gevoelens veranderd zijn is toch genoeg reden lijkt me hoor.
viva-amber schreef:
17-07-2019 13:35
Hij is niet verplicht tot een gesprek en ook niet tot antwoorden.
Wat is het meest positieve dat je uit het gesprek zou willen halen?
Hij heeft er zelf mee ingestemd er nog over te praten. Verplicht is ie zeker niet, maar nu ik die kans krijg ga ik mijn vragen aan hem voorleggen. Bij elkaar terugkomen hoeft niet eens persé, maar vrienden blijven zou ik toch echt wel kunnen waarderen.
madamzonderm schreef:
17-07-2019 13:06
Aimeex zei toch wat ze zocht? Waarom heeft hij zelf niets gezegd toen ze samen waren? En waarom zei hij niks toen ze ernaar vroeg? Ze spreken elkaar nog n.a.v. het uitgaan van de relatie of wat ze hadden. Dan kan ze dat toch vragen?
Natuurlijk kan ze dat. Maar ze maakt het zichzelf zo moeilijk door zo een gewicht te hangen aan een verkering van enkele weken.
Aimeex schreef:
17-07-2019 13:31
Nee dat zie ik nu ook in, ik heb het blijkbaar serieuzer genomen dan hij.

Misschien nam hij het even serieus als jij, maar is hij nu tot de conclusie gekomen dat een (liefdes-) relatie met jou toch niet werkt voor hem. Het is inderdaad wel een beetje laf om dit je niet te zeggen, maar te appen.

Gelukkig kun je dit nog met hem bespreken en hopelijk kun je t.z.t. de vriendschap wel voortzetten.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Aimeex schreef:
17-07-2019 13:42
Hij heeft er zelf mee ingestemd er nog over te praten. Verplicht is ie zeker niet, maar nu ik die kans krijg ga ik mijn vragen aan hem voorleggen. Bij elkaar terugkomen hoeft niet eens persé, maar vrienden blijven zou ik toch echt wel kunnen waarderen.
Dan zou ik op dat laatste insteken.
Aimeex schreef:
17-07-2019 12:04
Oh dus mijn ouders (die ook plagerige opmerkingen naar elkaar maken) zijn kleine kinderen van 12/13/14?
Geestelijk misschien wel.
Ik vind dit gedrag niet kinderlijk, maar het geeft wel een bepaald denkniveau aan. Als je beiden op dat niveau zit is het vast hilarisch.
Hatchi schreef:
17-07-2019 14:18
Geestelijk misschien wel.
Ik vind dit gedrag niet kinderlijk, maar het geeft wel een bepaald denkniveau aan. Als je beiden op dat niveau zit is het vast hilarisch.
Als je dat deelt is het inderdaad hilarisch.
vivautrecht85 schreef:
17-07-2019 13:44
Natuurlijk kan ze dat. Maar ze maakt het zichzelf zo moeilijk door zo een gewicht te hangen aan een verkering van enkele weken.
Er zit best wat gewicht aan die vraag. Maar Aimeex wil weten waarom hij dat niet uit zichzelf zei en waarom hij dat niet zei toen ze het vroeg. Hij zei haar eerst dat er niets aan de hand was. Wie weet maakt ze dat later nog eens mee. Als ze dat nu vraagt heeft ze hopelijk meer rust. Nu houdt het haar bezig. Als ze het wel vraagt heeft ze dat gedaan en gedaan wat ze kon en kan ze zijn communicatie bij hem leggen.

Mogelijke bonus is dat hij een volgende keer meer communiceert omdat hij aan het denken wordt gezet over zijn communicatie. Dat losmaken bij een vriend, zoals ze hopelijk verdergaan, is vind ik best mooi.

Als ze het niet vraagt blijft ze zich afvragen wat was gebeurd als ze het wel had gevraagd.
Lucifer2018 schreef:
17-07-2019 10:21
Ja, maar TO denkt dat zij zijn reden moet valideren.
Ze begrijpt niet waarom hij het ineens, schijnbaar uit het niets, uitmaakt en ze wil graag tekst en uitleg. Dat begrijp ik wel.

Zelf ben ik na 23 jaar ook zo ongeveer uit het niets gedumpt, met de mededeling "Ik weet ook niet wat er is, ik houd gewoon niet meer van jou"
Het niet begrijpen waarom is dodelijk. (Achteraf had mijn man al 3 jaar een ander trouwens, maar dat weet ik nog niet zo heel lang. )
YagaBaba schreef:
17-07-2019 15:59
Ze begrijpt niet waarom hij het ineens, schijnbaar uit het niets, uitmaakt en ze wil graag tekst en uitleg. Dat begrijp ik wel.

Zelf ben ik na 23 jaar ook zo ongeveer uit het niets gedumpt, met de mededeling "Ik weet ook niet wat er is, ik houd gewoon niet meer van jou"
Het niet begrijpen waarom is dodelijk. (Achteraf had mijn man al 3 jaar een ander trouwens, maar dat weet ik nog niet zo heel lang. )
Oh wat heftig! Na 23 jaar :(
Het is inderdaad dodelijk het niet te begrijpen. Ik wil gewoon duidelijkheid en dan sluit ik het af.
Aimeex schreef:
17-07-2019 16:03
Het is inderdaad dodelijk het niet te begrijpen. Ik wil gewoon duidelijkheid en dan sluit ik het af.

Maar wat als hij niet duidelijker kan zijn dan 'mijn gevoelens voor jou zijn veranderd'? Kun je daar genoegen mee nemen? Na een paar jaar samen snap ik dat je meer wilt dan dat, maar na een paar weken is het niet meer dan dat. Hij was je vriend, hij dacht je partner te kunnen zijn maar nu merkt hij dat hij toch niet als een partner voor je voelt.
Aimeex schreef:
17-07-2019 16:03
Houd er rekening mee dat je die niet gaat krijgen. :hug:

Ik heb zelf overigens ook een prille relatie verbroken omdat ik het gewoon niet zag zitten met die man. Hij was er kapot van. Inmiddels is hij overigens getrouwd met de dame die na mij kwam dus eind goed al goed.
Ik houd er zeker rekening mee dat ik niet ga krijgen wat ik wil, maar kan het altijd proberen...
Maak jij die vriendschap in je hoofd niet groter en specialer dan hij in werkelijkheid was?
Als ik teruglees heb je deze jongen meer gebruikt als therapeut dan als vriend.
Hij heeft je moeten troosten vanwege de relatiebreuk. Je kende hem wel, maar zó hecht waren jullie toch niet?
Nu hebben jullie ‘pas’ een paar weken een relatie en waarschijnlijk heeft je vriend zich vergist hierin. Jullie contact is wat uit de hand gelopen en waarschijnlijk is je nu ex erachter gekomen dat hij toch niet verliefd is en dat een vriendschap beter is.
Ik vraag mij af of jij wel verliefd bent. Volgens mij heb jij deze jongen om de vorige te vergeten. Het kan nooit dat je zo snel na een verbroken meteen weer iemand ontmoet voor een relatie.
Hatchi schreef:
17-07-2019 16:24
Maak jij die vriendschap in je hoofd niet groter en specialer dan hij in werkelijkheid was?
Waarom mag ze daar niet haar eigen gevoel bij hebben? Ze wil hem e.e.a. vragen over waarom hij deed zoals hij deed en liet wat hij liet rondom het uitgaan. Ze vraagt of vroeg geen kind of een huwelijk o.i.d. Laat mensen gevoelens hebben en er een weg in vinden.
Hatchi schreef:
Als ik teruglees heb je deze jongen meer gebruikt als therapeut dan als vriend.
Kan je iemand gebruiken als vriend?
Hatchi schreef:
Hij heeft je moeten troosten vanwege de relatiebreuk. Je kende hem wel, maar zó hecht waren jullie toch niet?
Nu hebben jullie ‘pas’ een paar weken een relatie en waarschijnlijk heeft je vriend zich vergist hierin. Jullie contact is wat uit de hand gelopen en waarschijnlijk is je nu ex erachter gekomen dat hij toch niet verliefd is en dat een vriendschap beter is.
Ik vraag mij af of jij wel verliefd bent. Volgens mij heb jij deze jongen om de vorige te vergeten. Het kan nooit dat je zo snel na een verbroken meteen weer iemand ontmoet voor een relatie.
Was je erbij Hatchi? Je weet dat het contact 'wat uit de hand is gelopen'. Je speculeert over antwoorden op vragen die aimee nog moet stellen. Waarom vraag je je af of ze wel verliefd is?
Aimeex schreef:
17-07-2019 13:42
Er is weinig kans dat je eerlijke antwoorden gaat krijgen en indien wel gaan ze pijnlijk zijn. Het gaat sowieso erg ongemakkelijk en emotioneel zwaar zijn. Echt, je haalt er niets uit.
Even door de pijn heen en daarna zal het elke dag beter gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven