Zonder reden

17-07-2019 09:36 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen..

Ik wil even van me af schrijven, omdat ik gisteren op bijzondere wijze gedumpt ben. :(

Ongeveer 3 week geleden had ik een topic geplaatst over mijn nieuwe relatie waar ik zo ingerold was vanuit mijn andere relatie. Het was allemaal wat snel, maar alles ging super goed. Tot gisteren... Hij was bij me en ik vernam direct al dat hij een beetje afstandelijk deed. Maar ik zocht er in eerste instantie niks achter omdat er die avond ervoor nog niks aan de hand was en hij 's middags nog zei hoe veel hij van me hield. Hij maakt ook wel vaker 'plagerige' opmerkingen, maar dat was normaal tussen ons. Maar gister leek hij ineens te menen wat hij zei en ik maakte dus de opmerking ''Nou lekker gezellig zo, krijg bijna het idee dat je niet meer wilt. Als je wilt gaan, moet je gaan.'' Hij zei toen dat ik niet zo moest denken en dat er niks was. Maar toen hij weg was kreeg ik ineens een appje dat hij eerlijk moest toe geven dat zijn gevoelens voor mij veranderd waren en dat hij er een punt achter zette. Geen reden, geen normaal gesprek, niks.

Ik heb het hier super moeilijk mee, want ik zag een break-up echt niet aankomen. Zijn vrienden snappen er ook niks van, aangezien ik (volgens hun) het enige ben waar hij over praat. Ik ben echt compleet in de war en voel me echt super leeg/koud/ziek en noem maar op. Ik weet dat het misschien lijkt op aanstellen, omdat het nog zo pril was. Maar vooral het feit dat ik geen reden heb gekregen, en nog zo veel vraagtekens heb, dat is wat het moeilijk maakt.

Ik heb hem gelukkig kunnen overtuigen om vanavond te praten, face to face. Maar ik weet nu al dat ik het niet droog ga houden..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geen aanstellerij. Het is niet leuk als het op zo'n manier stukloopt, al is het pril, en de manier waarop hij het aanpakt verdient allerminst een schoonheidsprijs. Hopelijk krijg je nog wat antwoorden waar je wat mee kan, maar gezien de manier waarop hij dit aanpakt zou ik niet te hoge verwachtingen hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen hebben nou eenmaal niet de ballen om zoiets face to face te zeggen. Misschien waren die plagerige opmerkingen toch niet alleen maar zo plagerig bedoeld.

In ieder geval sterkte, het is heel lullig om iemand zo te dumpen :hug:
Als je elkaar net kent kan je ineens afknappen. Super jammer natuurlijk. Maar zo gaat dat soms. Er hoeft dus niet echt een reden te zijn. Lekker uithuilen en door!
Alle reacties Link kopieren
''Nou lekker gezellig zo, krijg bijna het idee dat je niet meer wilt. Als je wilt gaan, moet je gaan.'' Quote...je doet kinderachtig, onzeker en passief agressief en dat is niet aantrekkelijk. Dit is niet het zomaar uitmaken. Je stuurt hem weg, wees dan niet verbaasd dat hij gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-07-2019 09:44
''Nou lekker gezellig zo, krijg bijna het idee dat je niet meer wilt. Als je wilt gaan, moet je gaan.'' Quote...je doet kinderachtig, onzeker en passief agressief en dat is niet aantrekkelijk. Dit is niet het zomaar uitmaken. Je stuurt hem weg, wees dan niet verbaasd dat hij gaat.
En dit.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-07-2019 09:44
''Nou lekker gezellig zo, krijg bijna het idee dat je niet meer wilt. Als je wilt gaan, moet je gaan.'' Quote...je doet kinderachtig, onzeker en passief agressief en dat is niet aantrekkelijk. Dit is niet het zomaar uitmaken. Je stuurt hem weg, wees dan niet verbaasd dat hij gaat.
Normaal kon ik dit soort dingen zeggen en dan lachte hij er om. Maar juist omdat het gisteren allemaal zo gemeend over kwam (zijn ''grapjes''), heb ik dit gezegd. Het was gewoon echt niet leuk hoe hij me liet voelen.
Hij vind je gewoon niet leuk dus. Naar maar niets aan te doen.

Ik vind relaties waar zo word geplaagd ook nooit leuk. Waarom niet gewoon aardig doen?
Alle reacties Link kopieren
Aimeex schreef:
17-07-2019 09:48
Normaal kon ik dit soort dingen zeggen en dan lachte hij er om. Maar juist omdat het gisteren allemaal zo gemeend over kwam (zijn ''grapjes''), heb ik dit gezegd. Het was gewoon echt niet leuk hoe hij me liet voelen.
Je kunt je op heel veel manieren uitdrukken. Het is niet zo dat hij iets doet jij dus iets vervelends moet terug doen. Dan bouw je het alleen maar meer op.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Aimeex schreef:
17-07-2019 09:48
Normaal kon ik dit soort dingen zeggen en dan lachte hij er om. Maar juist omdat het gisteren allemaal zo gemeend over kwam (zijn ''grapjes''), heb ik dit gezegd. Het was gewoon echt niet leuk hoe hij me liet voelen.


Je hebt in je prille relatie al vaker gezegd dat hij kan gaan als hij iets niet leuk vindt? Als iemand dat meerdere keren tegen mij zegt knap ik enorm af. En moet diegene niet verbaast zijn dat ik ook echt ga.
Overigens had ik gewoon gezegd dat ik iets echt niet leuk vind. Dat het mij een rotgevoel gaf, die opmerkingen. Gewoon, eerlijk. Ipv een passief agressieve opmerking.
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
17-07-2019 09:51
Ik vind relaties waar zo word geplaagd ook nooit leuk. Waarom niet gewoon aardig doen?
Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je een relatie willen met iemand die niet aardig is?
Waarom zou de oplossing liggen in je verlagen tot hetzelfde niveau?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
nou ik heb even je vorig topic eerst gelezen


Jullie zijn al ruim 10 jaar vrienden, je hebt recentelijk een dierbare verloren en hij ging je steunen daaruit is kennelijk een relatie ontstaan (eerst had je nog een ander vriend die je kennelijk niet genoeg gesteund heeft)

maar misschien is juist vanwege jullie vriendschappelijke verleden en steun in een rottige situatie er toch geen basis voor een liefdesrelatie + vergeet niet dat jij een ander relatie heb laten stranden

het is misschien pijnlijk en vervelend want je voelt je misschien even eenzaam nu vooral in een rouwperiode ook

maar achteraf zal je blij zijn dat hij deze keuze heeft gemaakt want zo'n relatie kan uiteindelijk gaan voortduren uit medelijden

en geloof mij die relatie is voor beide partijen niet fijn
mamsvan wijzigde dit bericht op 17-07-2019 10:22
0.19% gewijzigd
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Ik kan die grapjes in een relatie wel hebben, vind dat ook geen afknapper. Ik heb niet eerder gezegd dat ie kon gaan, ik geef ook gewoon aan dat zijn woorden/daden mij gekwetst hebben. De opmerkingen die gister gemaakt werden, zijn vaker gemaakt. Maar toen kon ik er de lol van inzien, gisteren deed het pijn. Ook omdat hij al afstandelijk deed. Hier heb ik eerst wat van gezegd, maar het ging door. En daarom heb ik deze, misschien niet zo verstandige, opmerking gemaakt.

Maar dan nog, vind ik een reden wel op zn plaats. We hebben elkaar niet hoeven leren kennen, we kennen elkaar al ongeveer 10 jaar...
Soms is er niet meer reden dan 'mijn gevoelens zijn veranderd'.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
17-07-2019 10:05
Soms is er niet meer reden dan 'mijn gevoelens zijn veranderd'.

Dit wilde ik net zeggen. Hij geeft een reden; zijn gevoelens zijn veranderd. Wel laf dat hij het over de app doet en niet face to face.

Vanavond samen praten dus. En gewoon huilen. Je bent een mens, geen robot. Je mag huilen. Ook in zo’n gesprek.

Sterkte.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
17-07-2019 10:05
Soms is er niet meer reden dan 'mijn gevoelens zijn veranderd'.
Maar dat ís toch ook een reden. Hij geeft wél een reden, zijn gevoelens zijn veranderd. Heel erg rot, maar dat kan gebeuren, zeker in een prille relatie.
Ik heb je even geloept, je vorige relatie was op 18 juni uit. Ik zou dat hele gesprek om erover te praten vanavond afzeggen. Je kwelt jezelf alleen maar.
Aimeex schreef:
17-07-2019 09:48
Normaal kon ik dit soort dingen zeggen en dan lachte hij er om. Maar juist omdat het gisteren allemaal zo gemeend over kwam (zijn ''grapjes''), heb ik dit gezegd. Het was gewoon echt niet leuk hoe hij me liet voelen.
Ik vind zulke dingen zeggen sowieso niet normaal. Wat een dramagezwets.
En gisteren was hij je blijkbaar zat.

Ik lees zat redenen waarom het nu uit is.
En je/hij/wie dan ook hebt/heeft geen enkele goede reden nodig om geen relatie te willen met een ander.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 17-07-2019 10:20
2.81% gewijzigd
Ik begrijp ook niet wat je met een gesprek nog wilt bereiken TO. Afsluitingsgesprekken zijn altijd waardeloos. Je krijgt nooit het antwoord wat je wilt horen. En je vriend gaat heus niet na zo'n gesprek bedenken dat hij wel verder wil met jou als partner.
ReginaMills schreef:
17-07-2019 10:07
Dit wilde ik net zeggen. Hij geeft een reden; zijn gevoelens zijn veranderd. Wel laf dat hij het over de app doet en niet face to face.

Vanavond samen praten dus. En gewoon huilen. Je bent een mens, geen robot. Je mag huilen. Ook in zo’n gesprek.

Sterkte.
Ja, maar TO denkt dat zij zijn reden moet valideren.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het ook niet. Daarbij waren jullie een maandje aan het daten. Iets kan heel intens voelen in een korte tijd. Toch lijkt mij dit de fase van elkaar leren kennen in een liefdesrelatie (anders dan een vriendschap) en in die korte fase kun je er achter komen dat het gewoon niet werkt. Botsende karakters, onverwerkte zaken, niet matchende doelen, ...etc. Soms zit het er niet in.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
17-07-2019 10:21
Ja, maar TO denkt dat zij zijn reden moet valideren.

Ze is nog bij het puntje ‘ongeloof’. Bij vrienden praat hij immers alleen over haar dus kan het toch niet zo zijn dat zijn gevoelens veranderd zijn? Als hij vanavond het gewoon recht in haar gezicht zegt en zij ziet dat hij het meent dan kan ze misschien wel verder.
I told you walking was idiotic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven