Relatie over
zondag 21 juli 2019 om 13:00
Hoi allemaal,
Sinds kort is mijn relatie over. Het was een korte relatie maar door alles wat we meegemaakt hebben lijkt het wel jaren.
De laatste maanden heb ik voor haar gevochten. En mezelf eigenlijk helemaal aan de kant gezet.
Het ging super de laatste weken maar toch klopte er iets niet. Het ene moment zag ze wel een toekomst met mij en de volgende dag weer niet, hetzelfde met het contact tussen ons ene dag bellen en appen en kon het niet op.
En zo hoorde ik bijna een week niks van haar. Allemaal wanneer het haar uitkwam en wanneer zei het wou. ik heb altijd klaar voor haar gestaan maar wederzijds was het niet.
Laatste weken werd het steeds gekker ze zei dat ze geen emoties voelde en misschien wel borderline had
ik ben zo in de war in men hoofd want zo was ze een jaar geleden helemaal niet. Sochtends zegt ze dat ze van me houd en me mist en savonds is ze weer een heel ander persoon het tegenovergestelde, aanhalen en weer afstoten.
Het vreet energie en als ik er aan terug denk ben ik totaal niet mezelf geweest de laatste tijd. Ik mag denk ik blij wezen dat ik er een punt achter heb gezet afgelopen week alleen voelt het zo op dit moment niet. Zijn er mensen die zich herkennen in dit verhaal?
Vriendelijke groeten
Sinds kort is mijn relatie over. Het was een korte relatie maar door alles wat we meegemaakt hebben lijkt het wel jaren.
De laatste maanden heb ik voor haar gevochten. En mezelf eigenlijk helemaal aan de kant gezet.
Het ging super de laatste weken maar toch klopte er iets niet. Het ene moment zag ze wel een toekomst met mij en de volgende dag weer niet, hetzelfde met het contact tussen ons ene dag bellen en appen en kon het niet op.
En zo hoorde ik bijna een week niks van haar. Allemaal wanneer het haar uitkwam en wanneer zei het wou. ik heb altijd klaar voor haar gestaan maar wederzijds was het niet.
Laatste weken werd het steeds gekker ze zei dat ze geen emoties voelde en misschien wel borderline had
Het vreet energie en als ik er aan terug denk ben ik totaal niet mezelf geweest de laatste tijd. Ik mag denk ik blij wezen dat ik er een punt achter heb gezet afgelopen week alleen voelt het zo op dit moment niet. Zijn er mensen die zich herkennen in dit verhaal?
Vriendelijke groeten
zondag 21 juli 2019 om 13:42
Ja ik herken het veel energie steken in iemand en er weinig voor terug krijgen.
Misschien heeft ze idd een persoonlijkheidsstoornis maar als dat zo is, dan is t aan haar om daar hulp voor te zoeken. Dat is haar issue, niet dat van jou.
Het beste wat je kunt doen is alle contact te verbreken. Verwijder haar nummer, verwijder haar van social media.
Je probeert voor jezelf te verklaren waarom en hoe het zo gelopen is. Maar het enige wat nu telt is dat de relatie voorbij is.
Misschien heeft ze idd een persoonlijkheidsstoornis maar als dat zo is, dan is t aan haar om daar hulp voor te zoeken. Dat is haar issue, niet dat van jou.
Het beste wat je kunt doen is alle contact te verbreken. Verwijder haar nummer, verwijder haar van social media.
Je probeert voor jezelf te verklaren waarom en hoe het zo gelopen is. Maar het enige wat nu telt is dat de relatie voorbij is.
zondag 21 juli 2019 om 13:42
zondag 21 juli 2019 om 14:31
Bedankt voor jullie reacties. ik heb haar inmiddels al overal op verwijderd. Alleen het gekke is ik weet dat ze niet goed voor mij is/was en toch blijft er een soort van hoop achter ofzo. Ik denk inderdaad dat ik hier van moet afkicken ja.
Ik heb de laatste maanden niet goed in men vel gezeten gespannen en slecht slapen en dat allemaal door dat ze gewoon een soort spelletje met je spelen.
Ik heb de laatste maanden niet goed in men vel gezeten gespannen en slecht slapen en dat allemaal door dat ze gewoon een soort spelletje met je spelen.
zondag 21 juli 2019 om 14:54
Ik heb precies hetzelfde, nu wordt het minder maar de eerste weken had ik die hoop ook erg sterk, hoe onlogisch ook. (Want ook bij mij was het de laatste weken niet meer zo leuk..)Zwolle1989 schreef: ↑21-07-2019 14:31Bedankt voor jullie reacties. ik heb haar inmiddels al overal op verwijderd. Alleen het gekke is ik weet dat ze niet goed voor mij is/was en toch blijft er een soort van hoop achter ofzo. Ik denk inderdaad dat ik hier van moet afkicken ja.
Liefdesverdriet is zwaar kl***, nogmaals kwestie van tijd...
Het wordt vanzelf minder, echt..
zondag 21 juli 2019 om 15:00
Ik heb hetzelfde, de relatie net verbroken.
Nu uithuilen en afkicken van maandenlang de hoop dat hij ...dit zal doen of dat zal zeggen...wat natuurlijk nooit gebeurde. Een vriendin zei het me heel duidelijk: jij houdt meer van hem, dan hij van jou. Dat is niet gelijkwaardig. En zo voelde het ook, niet gelijkwaardig, een relatie met mij heeft voor hem duidelijk geen prioriteit en daar ben ik toch echt te leuk voor.
Zwolle, zoek iemand die jouw liefde wel waard is en net zo passievol beantwoord. Dit was duidelijk geen match.
Nu uithuilen en afkicken van maandenlang de hoop dat hij ...dit zal doen of dat zal zeggen...wat natuurlijk nooit gebeurde. Een vriendin zei het me heel duidelijk: jij houdt meer van hem, dan hij van jou. Dat is niet gelijkwaardig. En zo voelde het ook, niet gelijkwaardig, een relatie met mij heeft voor hem duidelijk geen prioriteit en daar ben ik toch echt te leuk voor.
Zwolle, zoek iemand die jouw liefde wel waard is en net zo passievol beantwoord. Dit was duidelijk geen match.
zondag 21 juli 2019 om 16:01
Dan lijkt er toch iets verkeerd te gaan in het verwerkingsproces en is het misschien raadzaam om professionele hulp in te schakelenklavertje-vier2019 schreef: ↑21-07-2019 15:25Hoeveel tijd?
Ik ben nu 2,5 jaar verder, maar het is nog echt niet veel minder...
zondag 21 juli 2019 om 16:03
Dat is wel erg lang.klavertje-vier2019 schreef: ↑21-07-2019 15:25Hoeveel tijd?
zondag 21 juli 2019 om 16:22
Misschien dat t geen helende factor is maar het helpt wel het een plekje te geven en het te accepteren.
Daarnaast is de tijd ook nodig om naar jezelf te kijken, naar je eigen aandeel. Belemmert het je bijvoorbeeld in t aangaan van een nieuwe relatie? Therapie kan daar zeker bij helpen.
Elke relatie/relatiebreuk is weer anders.
@TO, goed dat je haar gegevens al verwijderd hebt. Probeer het echter niet te zien alsof ze een spelletje met je heeft gespeeld.
Daarnaast is de tijd ook nodig om naar jezelf te kijken, naar je eigen aandeel. Belemmert het je bijvoorbeeld in t aangaan van een nieuwe relatie? Therapie kan daar zeker bij helpen.
Elke relatie/relatiebreuk is weer anders.
@TO, goed dat je haar gegevens al verwijderd hebt. Probeer het echter niet te zien alsof ze een spelletje met je heeft gespeeld.
zondag 21 juli 2019 om 16:51
Oeh wat is dit herkenbaar voor mij... Ik realiseer me precies hetzelfde, het is niet gelijkwaardig.ramy72 schreef: ↑21-07-2019 15:00Ik heb hetzelfde, de relatie net verbroken.
Pijnlijk maar goed ik overleef het, en jij ook TO.
zondag 21 juli 2019 om 17:03
Klavertje vier 2,5 jaar is wel lang ja. Ik wil jou ook het beste wensen!! Komt vast goed met jou!
En ramy72 precies wat jij zegt en maar hopen dat ze dit of dat doen. Maar het gebeurt niet.
het ene moment geven ze je weer hoop met wat ze zeggen en even later beteken je weer niks. En toch kun je er geen afscheid van nemen. Ik ben ook door verschillende mensen in mijn omgeving gewaarschuwd maar goed daar wil je dan niks van weten.
Het is gewoon moeilijk te bevatten dat iemand in het begin zo gek van je kan zijn en dat dat zo ineens omslaat. En je weinig meer voor die gene betekent. Vraag me ook af hoe zij zich op het moment zal voelen.
het ene moment geven ze je weer hoop met wat ze zeggen en even later beteken je weer niks. En toch kun je er geen afscheid van nemen. Ik ben ook door verschillende mensen in mijn omgeving gewaarschuwd maar goed daar wil je dan niks van weten.
Het is gewoon moeilijk te bevatten dat iemand in het begin zo gek van je kan zijn en dat dat zo ineens omslaat. En je weinig meer voor die gene betekent. Vraag me ook af hoe zij zich op het moment zal voelen.
zondag 21 juli 2019 om 18:34
Dat verschilt bij iedereen, is echt geen zinnig woord over te zeggen.klavertje-vier2019 schreef: ↑21-07-2019 15:25Hoeveel tijd?
Ik vermoed dat ik met deze persoon ook wel even bezig ben want ik was sinds tijden echt echt echt verliefd. En het ging ook goed en leuk, tot hij afstandelijk werd ivm issues.
Ik vind het wel best hoor, de wereld draait gewoon door, en rationeel weet ik dat een relatie niet gaat werken wanneer je beiden niet in balans bent, en ik ben koniging gevoel wegdrukken maar toch diep van binnen vind ik het echt niet leuk.
Terwijl het me uiteindelijk erg veel energie en ruimte kostte en ik nu dus weer erg geniet van de ruimte die ik heb.
Maar goed het leven gaat door, maar leuk is anders...
zondag 21 juli 2019 om 19:55
Dit artikel hielp mij heel erg na te hebben gedate met iemand met borderline.
http://choosewise.nl/relatieslachtoffer-borderline/
http://choosewise.nl/relatieslachtoffer-borderline/
maandag 22 juli 2019 om 14:03
maandag 22 juli 2019 om 15:02
Beste allemaal, zwolle1989
Best een beetje herkenbaar.
Ongeveer een maand terug heeft hij de relatie, na ruim 1,5 jaar, verbroken.
Hij heeft ADD en is hoogbegaafd. Een "lastig" hoofd. Wellicht heb ik hem te weinig begrepen in de relatie. Ik werd in ieder geval knetter onzeker met ook onprettig gedrag dat daar bij hoort.
Rationeel lijkt het beter. Meer rust, minder onzekerheid of ik wel goed genoeg ben, minder spanning en piekeren over de relatie. Maar dat gevoel!! Ik mis hem, mijn hart doet zeer, Ik blijf maar zoeken naar logica in het verhaal. Voel me alleen en eenzaam.
Niks aan!
Best een beetje herkenbaar.
Ongeveer een maand terug heeft hij de relatie, na ruim 1,5 jaar, verbroken.
Hij heeft ADD en is hoogbegaafd. Een "lastig" hoofd. Wellicht heb ik hem te weinig begrepen in de relatie. Ik werd in ieder geval knetter onzeker met ook onprettig gedrag dat daar bij hoort.
Rationeel lijkt het beter. Meer rust, minder onzekerheid of ik wel goed genoeg ben, minder spanning en piekeren over de relatie. Maar dat gevoel!! Ik mis hem, mijn hart doet zeer, Ik blijf maar zoeken naar logica in het verhaal. Voel me alleen en eenzaam.
Niks aan!
maandag 22 juli 2019 om 16:33
Ik herken haar daar toch helemaal niet in in dat artikel over borderline! Werd ook al gezegd narcist maar toch vind ik het niet met haar overeen komen, ja sommige punten maar lang niet alles.
Relatie heeft anderhalf jaar geduurd, ik weet het niet lang maar hebben in die tijd behoorlijk heftige dingen meegemaakt. Waar door het denk ik moeilijker is los te laten. Vorige relaties nooit zo gehad.
Ik kan wel zeggen dat het laatste half jaar ook een heel leerzaam jaar is geweest. Waar in ik mij als persoon ook ten goede ontwikkelt heb.
Maar net zoals jij zegt hamerhaai je blijft met vragen zitten. En ik denk maar wat als ik dit toen had gedaan of dat, hadden we dan nog samen geweest? Maar ik mag mezelf denk ik niks kwalijk nemen. Heb echt alles er aan gedaan om de relatie te redden. Maar als het van 1 kant moet komen dan houd het op.
Heb ook nog is vakantie nu en voel me ook best eenzaam ja en een rotgevoel van binnen, weinig zin om iets te ondernemen.
Relatie heeft anderhalf jaar geduurd, ik weet het niet lang maar hebben in die tijd behoorlijk heftige dingen meegemaakt. Waar door het denk ik moeilijker is los te laten. Vorige relaties nooit zo gehad.
Ik kan wel zeggen dat het laatste half jaar ook een heel leerzaam jaar is geweest. Waar in ik mij als persoon ook ten goede ontwikkelt heb.
Maar net zoals jij zegt hamerhaai je blijft met vragen zitten. En ik denk maar wat als ik dit toen had gedaan of dat, hadden we dan nog samen geweest? Maar ik mag mezelf denk ik niks kwalijk nemen. Heb echt alles er aan gedaan om de relatie te redden. Maar als het van 1 kant moet komen dan houd het op.
Heb ook nog is vakantie nu en voel me ook best eenzaam ja en een rotgevoel van binnen, weinig zin om iets te ondernemen.
maandag 22 juli 2019 om 17:13
Iedereen heeft wat borderline/narcistische trekjes natuurlijk.
Is je ex vriendin in therapie?
Juist die emotionele energie die je er in hebt gestoken, maakt dat het lastig is om t los te laten. Je hebt toch (onbewust) een soort van hulpverlener rol aangenomen.
Als je ex echt leidt aan een persoonlijkheidsstoornis, dan kan alleen een psycholoog/psychiater een officiële diagnose stellen.
Is je ex vriendin in therapie?
Juist die emotionele energie die je er in hebt gestoken, maakt dat het lastig is om t los te laten. Je hebt toch (onbewust) een soort van hulpverlener rol aangenomen.
Als je ex echt leidt aan een persoonlijkheidsstoornis, dan kan alleen een psycholoog/psychiater een officiële diagnose stellen.
maandag 22 juli 2019 om 17:58
Wat herkenbaar Zwolle!
Mijn relatie inderdaad ook maar iets meer dan 1,5 jaar. Maar ik had het gevoel " hij is het!", hoe moeilijk hij ook is.
Misschien juist doordat iemand je in zo'n emotionele rollercoaster zet dat het moeilijker is los te laten.
Hiervoor een relatie van 15 jaar waar ik het minder moeilijk mee gehad heb toen het over ging.
En inderdaad: als ik nu dit en als ik nu dat.
Daarnaast zegt hij zelfs nog dat ik bijzonder ben voor hem en hij me mist. Maar hij blijft bij uit elkaar gaan. Domkop...
En ik me maar klote voelen. Wat jij zegt, eenzaam, alleen, machteloos ook...
Mijn relatie inderdaad ook maar iets meer dan 1,5 jaar. Maar ik had het gevoel " hij is het!", hoe moeilijk hij ook is.
Misschien juist doordat iemand je in zo'n emotionele rollercoaster zet dat het moeilijker is los te laten.
Hiervoor een relatie van 15 jaar waar ik het minder moeilijk mee gehad heb toen het over ging.
En inderdaad: als ik nu dit en als ik nu dat.
Daarnaast zegt hij zelfs nog dat ik bijzonder ben voor hem en hij me mist. Maar hij blijft bij uit elkaar gaan. Domkop...
En ik me maar klote voelen. Wat jij zegt, eenzaam, alleen, machteloos ook...
maandag 22 juli 2019 om 18:51
Het beste kun je deze relatie verbreken om jezelf te beschermen. Er is blijkbaar iets wat jullie telkens aantrekt en afstoot, maar telkens als je weer bij elkaar komt is er weer meer afgebroken en zal de cyclus sneller gaan. Het is te doorbreken, door echt goed te praten en echt te verbeteren. Maar de kans is heel klein, aantrekken en afstoten is een weg naar beneden. Veelal zijn het passionele relaties met je hoogste hoogte punten en je diepste dieptepunten, maar door die hoogte punten, wordt je 'verslaafd' aan de relatie.