Samenwonen?

24-05-2019 19:23 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds zes maanden ken ik een vrouw (38) met twee kinderen (twee meiden van 5 en 3) en het klikt op heel veel vlakken tussen ons. Zelf (37) heb ik ook twee kinderen (twee meiden van 5 en 3). We wonen een half uur van elkaar af. Zij zit momenteel thuis, had een goede baan, maar kon niet meer reizen dus is in overeenstemming met haar werkgever in de WW beland. Zij heeft de kinderen 50% studeert momenteel weer voor papieren voor een eigen bedrijf of gaat toch weer werken (WW termijn loopt einde van de zomer af). Zij woont in een huis van familie en betaald hier alleen verbruikskosten. Ik heb een goede baan en 50% de kinderen, maar zit nog in het formele proces van uit elkaar gaan met mijn ex partner (en ik heb een goede band met haar). Ik woon in het ouderlijk huis met de kinderen. Voor mij werkt het nu als we elkaar zien als we de kinderen niet hebben, samen leuke dingen, maar ook over serieuze dingen praten. Af- en toe wat met zijn zessen doen.

Momenteel wil zij graag snel samenwonen, maar ik zie hier toch wel tegen op. Vier kinderen vind ik behoorlijk druk en voor mijn gevoel hebben de kinderen en ik nog tijd nodig. Tevens ben ik bang, dat mijn dochters voor hun plaatsje moeten vechten, terwijl ze nog maar kort eraan gewend zijn dat ik en mijn ex uit elkaar wonen (september).

Nu zitten we natuurlijk nog in de ‘roze wolk’, maar ligt het nu aan mij dat ik op dit moment geen concrete stappen tot formeel samenwonen wil zetten? Ik ben ook heel benieuwd hoe zij is als ze weer (32 uur?) moet werken, voor de kinderen moet zorgen. Wellicht heeft ze ook druk, omdat ze in het huis van familie woont, al zegt ze van niet.

Ik vraag mij af of ik nu zo star ben? Heb ik bindingsangst? Zij zegt dat als het gevoel goed is, dat je op je gevoel af moet gaan. Maar rationeel weet ik dat 3/5 van de relaties met wederzijds kinderen zullen sneuvelen. Mijn gevoel zegt als het goed zit kunnen we ook over een langer tijdsbestek dit besluit nemen.
zimi schreef:
06-07-2019 20:14
Ook wel raar dat ze niet samen wil zijn als er géén kinderen aanwezig zijn. Dan gaat het toch helemaal niet meer om jou?
Ze wil juist heel veel samen zijn als de kinderen er niet zijn. Slecht gekozen zin van mij. Ze is er meer klaar mee in de vorm van, dat ze het formeler wil en permanenter.
Dreamglasses schreef:
07-07-2019 00:53
En die angst is de slechtste basis die je kunt hebben.

TO, heb je het wel echt al geprobeerd om jouw zorgen over samenwonen te uiten naar haar?

Want om heel eerlijk te zijn, vind ik dat je niet klaar bent voor een relatie wanneer je niet beschikt over een gezonde assertiviteit.
Ja, dit heb ik gedaan en dan knikt ze en hoort ze het aan. Maar een paar dagen later komt de nadruk weer te liggen op het samenwonen. Het lijkt er steeds meer op dat ze opziet tegen 32 uur werken en 50% co-ouderschap. Maar ik kan ook niet al haar zorgen dicht gaan lopen, ook al zou ik dat wel willen. Ik heb ook een fulltime baan en 50% co-ouderschap. Dat is gewoon de keerzijde van een kerngezin gezin tegenover een samengesteld gezin.
lacasa wijzigde dit bericht op 07-07-2019 11:49
52.16% gewijzigd
Sowieso bedankt voor de vele reacties. Deze visies en meningen helpen mij.
lacasa wijzigde dit bericht op 07-07-2019 11:43
7.25% gewijzigd
Dreamglasses schreef:
07-07-2019 00:53
En die angst is de slechtste basis die je kunt hebben.

TO, heb je het wel echt al geprobeerd om jouw zorgen over samenwonen te uiten naar haar?

Want om heel eerlijk te zijn, vind ik dat je niet klaar bent voor een relatie wanneer je niet beschikt over een gezonde assertiviteit.
Nou, dit inderdaad!
Ik ben benieuwd, heb je al met haar gepraat inmiddels TO?
LaCasa schreef:
07-07-2019 11:41
Sowieso bedankt voor de vele reacties. Deze visies en meningen helpen mij.
Vind jij het geen ontzettende afknapper dat zij zo weinig oog heeft voor de belangen van de kinderen? Ik vind het per se willen samenwonen op korte termijn in deze situatie bijzonder egoïstisch vanwege de door jou genoemde redenen.

En met iemand die zo blind is voor de gevoelens en belangen van anderen zie ik een samengesteld gezin in de toekomst ook niet werken.
O ik lees je reactie nu LaCasa, zou toch bij je eigen standpunt blijven en dit heel duidelijk blijven overbrengen.
Jullie kennen elkaar nog maar net. Zou het echt veel te snel vinden om nu al samen te gaan wonen. Wat als het spaak loopt en een van jullie staat zonder huis op straat?
LaCasa schreef:
06-07-2019 12:44
Ik begrijp het. Soms twijfel ik of het aan mij ligt dat ik het snel vind om na zeg 10 maanden te gaan samenwonen met vier kinderen. Misschien ben ik wel niet duidelijk, omdat zij verbaal zo sterk is en omdat ik ergens bang ben haar kwijt te raken.

Nee, ben je niet, Juist niet!!

En ook na 1 jaar of naar 2 jaar is dat helemaal niet raar of gek. Normaal al niet maar nu met al die kinderen erbij helemaal niet. Laat je ook niet overhalen om te zeggen na een jaar ofzo. Ik zou eerder aangeven dat eerste jaar vanaf nu zeker niet gaat gebeuren. Kijken hoe ze reageert. Gok niet oke..

Zij is raar en gek bezig. Ze wil gewoon een dak boven haar hoofd en zekerheid. En ze wil dat nu afdwingen bij jou.
Ik zou hier echt op afgeknapt zijn ondertussen.
Beste LaCasa,
Ik heb hetzelfde meegemaakt en jij hebt dan nog 'geluk' dat je vriendin haar kinderen slechts 50% heeft.
Jullie wonen op een half uur rijden van elkaar af dus ik neem aan dat ook de respectievelijke exen dat ook ongeveer van elkaar afwonen. Samenwonen gaat er dan voor zorgen dat minimaal één van jullie die 50% co-ouderschap moet laten varen. De kinderen kunnen maar op één plek naar school, sportclub, vriendjes etc en een half uur met de auto is dan niet te doen, of zie jij alle 4 de ouders meerdere keren per week die kinderen een half uur heen en een half uur terug rijden? En daarna de middelbare school? Een half uur met de auto is niet fietsbaar. Ik zou als ik die exen was daar dan ook niet mee akkoord gaan.

Afgezien van het feit dat de kinderen ook niet zitten te wachten op een druk samengesteld gezin. Wat hebben zij te winnen in deze situatie? Heel veel autokilometers en veel minder aandacht van papa om eens wat te noemen.

Nog een belangrijk punt: Haar kinderen zijn niet de jouwe en dat zullen ze ook nooit worden. Ze ontnemen je de tijd en aandacht voor je eigen kinderen, voor je vriendin en voor jezelf en dat gaat je op den duur tegenstaan. Dat is misschien confronterend en niet politiek correct, maar je kan je tijd en energie maar één keer geven en die is al zo gefragmenteerd.

Ik zou het persoonlijk nooit doen. Blijf latten en tel je zegeningen dat je je vriendin 50% van de tijd kunt zien.
pioen00 wijzigde dit bericht op 07-07-2019 13:12
31.51% gewijzigd
Het gaat haar niet om jou..dat was al snel duidelijk. Ze klinkt afhankelijk. Dit wordt niks
LaCasa schreef:
07-07-2019 11:40
Het lijkt er steeds meer op dat ze opziet tegen 32 uur werken en 50% co-ouderschap.
Zo te horen lijkt het er steeds meer op dat haar insteek financieel en egoïstisch is. Ze wil niet werken en hoopt door samenwonen daar zo onderuit te kunnen.
Succes, je laat je behoorlijk inpakken.
Tijd om ballen te laten zien!
LaCasa schreef:
07-07-2019 11:40
Ze wil juist heel veel samen zijn als de kinderen er niet zijn. Slecht gekozen zin van mij. Ze is er meer klaar mee in de vorm van, dat ze het formeler wil en permanenter.

Ja, dit heb ik gedaan en dan knikt ze en hoort ze het aan. Maar een paar dagen later komt de nadruk weer te liggen op het samenwonen. Het lijkt er steeds meer op dat ze opziet tegen 32 uur werken en 50% co-ouderschap. Maar ik kan ook niet al haar zorgen dicht gaan lopen, ook al zou ik dat wel willen. Ik heb ook een fulltime baan en 50% co-ouderschap. Dat is gewoon de keerzijde van een kerngezin gezin tegenover een samengesteld gezin.
Je moet tegen haar zeggen: ik sta er nu zo in en er over blijven beginnen laat het niet sneller wél gebeuren. Over zoveel maanden hebben we het er wel weer over (en maak duidelijk dat 'het erover hebben' niet hetzelfde is als: 'dan gaan we het doen').
Ik zou echt met deze relatie stoppen, niet gezond als een van de twee na een half jaar al zo aan het pushen is om te gaan samenwonen, zeker als er kinderen in betrokken zijn en de scheiding van TO nog niet rond is.

Zij heeft een dubbele agenda, dit gaat niet over liefde en respect anders zou zij zich neerleggen bij TO zijn beslissing om nog niet te willen samenwonen.

Denk aub aan je kinderen TO! Ik zelf heb nu een relatie van 7 maanden en zou voor ons ook handiger zijn om samen te wonen, financieel gezien maar wij vinden dit geen goed uitgangspunt en ik heb een puberzoon waar ik ook aan moet denken.

Wij hebben nu de luxe van twee huizen ieder aan de andere kant van de stad, en wij respecteren elkaars mening om niet te gaan samenwonen, simpelweg omdat wij hier nog niet aan toe zijn en we nog maar kort bij elkaar zijn.

Sterkte TO laat je aub niet chanteren en dwingen tot iets waar je niet achter staat!
Pinda-Kaas schreef:
07-07-2019 19:09
Je moet tegen haar zeggen: ik sta er nu zo in en er over blijven beginnen laat het niet sneller wél gebeuren. Over zoveel maanden hebben we het er wel weer over (en maak duidelijk dat 'het erover hebben' niet hetzelfde is als: 'dan gaan we het doen').
Ik zou dat niet eens "toezeggen". Samenwonen met iemand die haar prioriteiten zo slecht op orde heeft, is vragen om problemen. Zeker met een samengesteld gezin. Ook het (willen) onttrekken aan verantwoordelijkheden zou ik zo onaantrekkelijk vinden. Ze heeft zelf voor kinderen gekozen en daar hoort bij dat ze het ook in haar eentje moet kunnen klaarspelen. Nou ja met de andere ouder natuurlijk.
vivautrecht85 schreef:
07-07-2019 19:45
Ik zou dat niet eens "toezeggen". Samenwonen met iemand die haar prioriteiten zo slecht op orde heeft, is vragen om problemen. Zeker met een samengesteld gezin. Ook het (willen) onttrekken aan verantwoordelijkheden zou ik zo onaantrekkelijk vinden. Ze heeft zelf voor kinderen gekozen en daar hoort bij dat ze het ook in haar eentje moet kunnen klaarspelen. Nou ja met de andere ouder natuurlijk.
ja helemaal eens hoor
mijn woorden zouden zijn 'ik wil je er minstens een jaar niet over horen en als het je niet bevalt kun je het nu uitmaken' maar TO lijkt het nog wel constructief aan te willen pakken
Geronimo2 schreef:
05-07-2019 22:51
Ik vind het een beetje flauw dat zijn vriendin hier wordt weggezet als een luie op geld beluste egoïstische manipulator.

TO, je vind haar leuk maar je hebt gewoon geen zin in een huishouden met 4 kinderen en dat mag gewoon. De liefde kan nog zo groot zijn maar voor jou is het echt een breekpunt en die kinderen zijn er nu eenmaal.

Je hebt al eerder gedacht dat iemand de vrouwen van je dromen was en nu dat voorbij is gaat je leven ook eigenlijk gewoon door en dat lukt je ook als je met deze relatie stopt. Je bent dan vrij om te leven, met je kinderen, zoals jij dat wil en die eenzame avonden, die ga je echt wel leren opvullen, je bent het gewoon niet gewend.
Mwah, zeggen dat ze niet snapt dat hij twijfelt aan samenwonen terwijl het zo goed zit, neigt wel naar manipulatie hoor.
Verder heeft ze de schijn wel tegen; kan gewoon werken maar teert op uitkering, slijt haar dagen met online shoppen, neemt niet echt initiatief om iets van haar bedrijf te maken en heeft ondertussen wel erg veel haast.
vivautrecht85 schreef:
07-07-2019 19:58
Mwah, zeggen dat ze niet snapt dat hij twijfelt aan samenwonen terwijl het zo goed zit, neigt wel naar manipulatie hoor.
Verder heeft ze de schijn wel tegen; kan gewoon werken maar teert op uitkering, slijt haar dagen met online shoppen, neemt niet echt initiatief om iets van haar bedrijf te maken en heeft ondertussen wel erg veel haast.
+ wil keuzes maken op basis van 'gevoel' in plaats van wat goed is voor de betrokken kinderen
Na de nodige gesprekken de afgelopen weken heb ik de relatie moeten beëindigen. Ze is teveel op zichzelf gericht. Hoe goed de liefde ook was, samenwonen (met kinderen) is te snel voor mij. Ik moet mijn kinderen beschermen, ik wil pas met iemand samenwonen als de basis stabiel is en de roze wolken voorbij zijn. Het voelt raar om en onnatuurlijk om een relatie te beëindigen in de verliefde fase.
Verstandige keuze la casa! Kan me voorstellen dat het nu rot voelt, maar je hebt je verstand en onderbuik gevoel gevolgd. En echt ik denk dat jij) jullie veel beter af zijn zonder haar. Zo leuk klonk ze in niet echt eigenlijk.

Nogmaals goed gedaan en ook goed voor je kinderen die kunnen deze chaos goed missen nu.
Verdrietig TO, maar ik denk heel verstandig van je
goed dat je voor jezelf en je kinderen hebt gekozen
Ik denk dat dit een heel verstandige keuze is. Snap dat het nu wel heel rot voelt..... hoop dat je snel je draai weer kunt vinden!
Mooi! Nu kan zij op zoek naar een redder en jij hebt jezelf behoed voor ellende. Die relatie zou het niet gered hebben vanwege verschillende visies en normen en waarden.
LaCasa schreef:
22-07-2019 15:20
Na de nodige gesprekken de afgelopen weken heb ik de relatie moeten beëindigen. Ze is teveel op zichzelf gericht. Hoe goed de liefde ook was, samenwonen (met kinderen) is te snel voor mij. Ik moet mijn kinderen beschermen, ik wil pas met iemand samenwonen als de basis stabiel is en de roze wolken voorbij zijn. Het voelt raar om en onnatuurlijk om een relatie te beëindigen in de verliefde fase.
Heel vervelend, maar ik vind jouw insteek over samenwonen wel de juiste in dit geval.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel schreef:
22-07-2019 20:36
Heel vervelend, maar ik vind jouw insteek over samenwonen wel de juiste in dit geval.
En niet vreemd opkijken als ze heel snel iemand anders heeft. Iemand die wel snel wil samenwonen, ik ben er nog steeds van overtuigd dat ze niet wil werken.
Rot voor je maar hoop dat je er over een tijdje ook van overtuigd bent dat dit beter is.
.
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 22-07-2019 20:56
Reden: Lekker mosterd.
99.17% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven